лоша тема но все пак смятам че е необходимо да дам малко гласност по нея- нека се знае
вчера един приятел с лада нива с монтирана метанова уредба катастроира - след удар в дърво и няколко преобръщания през таван колата става на мекица но на него му няма нищо - после колата се пали и изгаря до основи до такава степен че я даде за желязо -280 лв и сега чака каско
при щялата тази случка интересното е че метановата уредба не е гръмнала при удара, не е гръманла и при пожара който е унищожил колата по-късно , явно метана е изтекъл отпред през системата
а бутилките са ок/май/ - поне са здрави нна външен вид -
фактите от мен - извоите от вас!!!
ако успея да взема снимките от застрахователите ще ги кача
ПРОЧЕТЕТЕ - ЗА МЕТАН
- milenkrastew
- Мнения: 112
- Регистриран на: Вто 12 сеп 2006 12:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз пък съм виждал как се пали бензинка. Преди 2-3 години беше, изпреварва ме някакъв (лъскава, почти нова кола беше, забравих марката) и ме лъхна на бензин, видях и че под колата му отпред направо "вали", явно бензин - най вероятно неплътност в бензинопроводите, а помпата отзад "не знае" и яко си помпа. Опитах да му присветна, ама беше от "бързаците" и изчезна напред с типичния слалом между лентите. 2 кръстовища по-късно го видях край пътя, с вече поизгоряла предница, но явно някак го бяха угасили все пак.
Подобен проблем е много гаден при инжекционите, защото при неплътност помпата лесно може целия резервоар да излее върху двигателя.
Но пожар може да стане с еднаква вероятност независимо от горивото.
Подобен проблем е много гаден при инжекционите, защото при неплътност помпата лесно може целия резервоар да излее върху двигателя.
Но пожар може да стане с еднаква вероятност независимо от горивото.
- milenkrastew
- Мнения: 112
- Регистриран на: Вто 12 сеп 2006 12:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
milenkrastew написа:исках да обърна всеобщото твърдение че с метана хората карат в колите си ,,живи бомби.. или кактоо го казват там
Изводите ти съвсем не са правилни.
Както сам казваш, бутилката е останала читава - нито се е взривила нито нищо, че да я оприличаваш на бомба.
Прочети малко материали по темата за да видиш и статистиката, че при 70% от случаите на пожар, LPG/CNG системата не се пали, а в над 80% от случаите на запалена система е доказано, че тя се е запалила в следствие на пожар предизвикан от бензина.
И най-важното, което пропускаш е, че пламъка на газта е стоящ, а не пълзящ като на бензина и в случай на запалване то газта гори като факла, т.е. като запалка и като свърши газта просто изгасва.
- milenkrastew
- Мнения: 112
- Регистриран на: Вто 12 сеп 2006 12:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
.[/quote] при 70% от случаите на пожар, LPG/CNG системата не се пали, а в над 80% от случаите на запалена система е доказано, че тя се е запалила в следствие на пожар предизвикан от бензина.
И най-важното, което пропускаш е, че пламъка на газта е стоящ, а не пълзящ като на бензина и в случай на запалване то газта гори като факла, т.е. като запалка и като свърши газта просто изгасва.[/quote]
да съгласен съм , но от ниво на средно запознат автомобилист ,и човек търсещ зъвет сред масата от шофъори били те запознати или не се ширеше мнението че метана е - от адска бомба до много опасен механизъм тежащ колкото половин кола,
целта на този пост беше да се прмени това мнение в масата шофъори и особбенно на тези на възраст над 40 -45 от които чувах какво ли не
И най-важното, което пропускаш е, че пламъка на газта е стоящ, а не пълзящ като на бензина и в случай на запалване то газта гори като факла, т.е. като запалка и като свърши газта просто изгасва.[/quote]
да съгласен съм , но от ниво на средно запознат автомобилист ,и човек търсещ зъвет сред масата от шофъори били те запознати или не се ширеше мнението че метана е - от адска бомба до много опасен механизъм тежащ колкото половин кола,
целта на този пост беше да се прмени това мнение в масата шофъори и особбенно на тези на възраст над 40 -45 от които чувах какво ли не
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Най-честата причина да се запалят колитена газ е както писа колегата по-горе-бензинов теч!!!!Двама мои колеги точно по този механизъм си запалиха (слава богу леко) колите.
Механизмът е много елементарен:Не караш дълго време на бензин(за икономии)..бензиновата система от даден участък където е стопа на бензина остава суха.Това променя еластицитета на приводите(втвърдяват се) появява се нехерметичност и ако при това състояние минеш на бензин ,бензина почва да тече и то много често баш върху изпускателните колектори....образуват се наситени бензинови пари и.....буууум..
а ,честито!!!
Затова си има златно правило,бих казал ЗАКОН:Мирише ли на газ или бензин колата се спира незабавно!!!Не се кара до установяване на теча!Който е дръзнал да наруши този закон просто гори-в буквалния смисъл на думата!
Механизмът е много елементарен:Не караш дълго време на бензин(за икономии)..бензиновата система от даден участък където е стопа на бензина остава суха.Това променя еластицитета на приводите(втвърдяват се) появява се нехерметичност и ако при това състояние минеш на бензин ,бензина почва да тече и то много често баш върху изпускателните колектори....образуват се наситени бензинови пари и.....буууум..
а ,честито!!!
Затова си има златно правило,бих казал ЗАКОН:Мирише ли на газ или бензин колата се спира незабавно!!!Не се кара до установяване на теча!Който е дръзнал да наруши този закон просто гори-в буквалния смисъл на думата!
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта