Golf 3 GTI 2E 1993y. Газова BSM - тресене на празен ход.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Golf 3 GTI 2E 1993y. Газова BSM - тресене на празен ход.

Мнениеот Bobby_ » Вто 06 авг 2013 11:22


Ся , тя историята е много дълга но в резюме е :
На празен ход тресе все едно някой цилиндър не работи а реално всички работят.

Сменени са свещи, капачка, палец. Кабелите са проверени
ТПС е подменен със същия от работеша кола
дебитомер няколко пъти регулиран и проверен
Газовата рейка е проверена, обслужена и регулирана
Двигателя е реално на 15000км след тотален ремонт.

На бензин колата мърка и няма проблеми но на газ е трагедия
Изпокъса ми въздуховода, тампоните на мотора вече са на критичния лимит.....
Купих си и още един двигател АГГ .... че вече не знам какво се случва реално

купих си кабел за газовата .... чета си я когато поискам.... правя си каквото поискам.... и ефекта е .... почти нулев. Играя си постоянно със смесите и ..... все тая. Празни ход си е все един и същ разликата е само в разхода.

Последна промяна от Bobby_ на Вто 13 авг 2013 9:27, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Golf 3 GTI 2E 1993y. Газова BSM - тресене на прасен ход.

Мнениеот Winner25 » Вто 06 авг 2013 11:38


Не съм запознат подробно с устройството на редукторите за ГИ, но мисля че и те се влияят от вакуума в колектора. Мисълта ми е дали е възможно да прави различно изходно налягане при различни обороти и има ли датчик който следи това налягане :rolleyes


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 GTI 2E 1993y. Газова BSM - тресене на прасен ход.

Мнениеот Bobby_ » Вто 06 авг 2013 12:05


единствения сезор за налягане е този който следи налягането в горивната рейка. той не е динамичен. Статично налягане 1,5бара....


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Re: Golf 3 GTI 2E 1993y. Газова BSM - тресене на прасен ход.

Мнениеот Gigabyte » Вто 06 авг 2013 13:06


Боби ,кво е тва налягане?? Нали нямаш впредвид ,че си го пуснал да работи с 1,5 бара на редуктора?? Аз съм си правил много опити с моята ,защото и на мен преди ми тресеше оборотите на празен ход (една инжекция сме - фулгруп digifart :D ) и след като подмених филтрите ,зап.система и ревизирах рейката почти изчезна ,останаха ми само свещите да сменя и мисля ,че ще изгладя проблема... Но чак както викаш ти да ти се късат тампоните от вибрация НЕ. :)

Виж в газовия интерфейс имаш едно меню от къде да зима сигнал за оборотите (на колко V реално да е чувствителността) - ако е от бобината 7V ,ако е от бензиновия контролер - 2,5V. Моята преди беше оставен от "мастера" на 2,5 ,аз си го направих на 7 и като че ли има разлика :smile

Но това налягане ако ти е на редуктора ... чудно ми е тая кола как върви кат хората?? Аз я карам моята на 1бар(при загрял мотор) - най-добър вървеж намирам на това налягане... но не и разход :mhihi :mhihi

ПС: С каква рейка си?


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 GTI 2E 1993y. Газова BSM - тресене на прасен ход.

Мнениеот Bobby_ » Вто 06 авг 2013 14:01


това е налягането в рейката.... която е REIL.

това с интерфейса не го схванах .... сега се обучавам за работа с този тип инжекции и затова и моята кола е опитната :)

определено съм много ядосан на тая система с фул груп и искам секвенция. Затова и спрях да карам с мехнаични инжекции все пак търсиме икономия а не перформанс

определно днес ще ровя пак... това го правя вече 3 дни и така ще е докато не разбера къде е проблема.
Ако я оставя богата в ниските .... в задръстванията ще умра от разход а то това е повода да сложа газта. не е толкова за изжънградското. там не ми пука много дали ще е 7-или 8 на 100

купих си АГГ и определно ще го обслужа перфектно и в оригиналната инсталация ще вградя и тази на ГИ така че да няма грозотии и успоредно с това ще се възползвам от възможността за секвенцията

това прекъсване искам да го изчистя защото няма да се ръся като откачен за тампони и т.н. а и нещо ми се губи комфорта при каране....


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 3 GTI 2E 1993y. Газова BSM - тресене на прасен ход.

Мнениеот myrshavija » Вто 06 авг 2013 14:05


Bobby_ написа:... Ако я оставя богата в ниските .... в задръстванията ще умра от разход а то това е повода да сложа газта. ...
С BSM на 2E и богата смес разходът на голфа е 12/100 газ плюс бензина за загряването. Разходът не е толкова страшен, колкото неприятният празен ход. Имаме колега с PB и BSM, който няма този проблем с празния ход - там разликата с моята кола на пръв поглед е само позицията на пробиване на колектора.


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Re: Golf 3 GTI 2E 1993y. Газова BSM - тресене на прасен ход.

Мнениеот Gigabyte » Вто 06 авг 2013 15:33


Бобка ,точно заради умрелия фулгруп искам след време да минавам на АБФ.... Аз моята каквото и да съм я ръчкал градско под 14-15 не мога да падна ,както и извън - 10ка винаги...

Иначе в програмата би трябвало да има(поне при мен е така на АГ Компакта) - чувствителност на взимания РПМ сигнал ,пробвай да го цъкнеш на 7Волта ако не е да видиш как ще се държи..

И това налягане от 1,5 бара ми се вижда доста голямо ... с какъв размер дюзи си


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 GTI 2E 1993y. Газова BSM - тресене на прасен ход.

Мнениеот Bobby_ » Вто 06 авг 2013 19:41


налягането мисля че е добро. Дюзите са 2,1мм и мисля че са предостатъчни за икономия .....

Бензиновите импулси на празен ход са 2,5мс а газовите са около 6мс.... от едно приятелче разбрах че газовите са много отворени и .... беля....

общо взето няма опции като на мега ама има доста неща

играх си с Милисекундите на празен ход..... обогатих я до колкото ми позволи графиката тоест от 2,3 до 2,5 и ефекта е никакъв

днес пак си играх с настройките. това което забелязах е че тресенето изчезва през горе долу едно натискане на педала (все едно има ON/OFF копче) което ме озадачи много.... сменям ТПС и ефект няма.... направо не знам какво се случва....

ще се наложи да изчета сума литература за да се обуча на тази система но определено мисля че ще ми е от полза дори и само за моята кола


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Re: Golf 3 GTI 2E 1993y. Газова BSM - тресене на прасен ход.

Мнениеот Gigabyte » Сря 07 авг 2013 0:49


Бобка ,днеска смених свещите на моята и прекъсване вече НЯМА. Виж дали няма някаква опция на твоята газова да даваш ръчно дали е sequent или fullgroup. Някои газови сами го намират това ,други искат ти да му зададеш. Налягането ти е високо особено с този размер дюзи според мен... Врътни шестограма на изпарителя докат топла стане 1,0бара и пробвай пак. Дюзите са ти окей. Другият вариант ,който ти казах е да си видиш RPM сигнала на колко е зададен.

ПС: Мегата и Стенли ми даваше идеи ... ама явно само идеи за сега :D


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 GTI 2E 1993y. Газова BSM - тресене на прасен ход.

Мнениеот Bobby_ » Сря 07 авг 2013 12:39


проблема е разкрит засега!!!! ИЗПАРИТЕЛ (редуктор)


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 3 GTI 2E 1993y. Газова BSM - тресене на прасен ход.

Мнениеот myrshavija » Сря 07 авг 2013 12:51


Разкажи повече, де!


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 GTI 2E 1993y. Газова BSM - тресене на прасен ход.

Мнениеот Bobby_ » Сря 07 авг 2013 12:57


вече има няколко коли на мега с газ.... и са доволни хората

Там настройката е много по сложна отколкото на Бардолини или.....


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Golf 3 GTI 2E 1993y. Газова BSM - тресене на прасен ход.

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 07 авг 2013 14:25


Bobby_ написа:проблема е разкрит засега!!!! ИЗПАРИТЕЛ (редуктор)

какъв по-точно му е проблема на изпарителя?

аз също съм фулгруп, но с фобос1. Програмата изчислява делтаР около 1250милибара при дози - 2,3мм. и има нещо като прекъсване(притрисане), около 1500-3500об. Намалих ги до 2,0мм. и слезе в по-ниски обороти около 1000-2500. Смених и свещите с нови, проблема намаля, но не изчезна напълно. Изпарителя е Стефанели Гео Биг модифициран за по-голям дебит. Тръбата и клапана са сменени с такива на 8мм. От сондата(класическа, не евросонда) в бутилката е отсранен изходящия предпазен клапан (съчма с пружинка). При диагностика преди намаляването на дюзите се наблюдаваше следния ефект - при изрязване в ограничител или до 3000 или 4000 об. да речем, налягането делтаР ( с комбиниран датчик съм) пада от около 1200милибара на празен ход, до 800-900милибара, и след като оборотите достигнат максимума, (или 3000 или 4000 съотв.) и се установят там, налягането пак се вдига до около 1100милибара. След това свалих сондата и премахнах съчмения клапан. От тогава не съм му правил диагностика, поради липса на време, но проблема си остава...


strong
Мнения: 132
Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
Двигател: BLS 2008
Местоположение: първомайци

Re: Golf 3 GTI 2E 1993y. Газова BSM - тресене на прасен ход.

Мнениеот strong » Сря 07 авг 2013 21:01


Здравейте.И при мен го има същия проблем,вече 6години.Карам Ауди А6 АБК с ГИ Фобос.ходил съм при всякакви майстори,дори и при ИВ.Вендов в Плевен.Какво ли не съм сменял:рейка,изпарител,свещи,кабели,капачка,палец настройки колкото си искаш и резултата е почти нулев.Колегата ЕУРОГАЗ бе споменал в някаква тема,че основният проблем е във правилното разпробиване на колектора за щуцерите.Трябва да са максимално близко до бензинивите дюзи и същия наклон като тях в посока на засмукване.Някои от моите са почти под прав ъгъл,ужас.Вече съм претръпнал :banghead


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Golf 3 GTI 2E 1993y. Газова BSM - тресене на прасен ход.

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 08 авг 2013 7:55


strong ако само това е проблема при теб, тогава сваляй колектора, слагай тапи на старите щуцери, и разпробивай на ново място, и както трябва - под необходимия ъгъл и тн. Един път го правиш. Само, че колегата Еурогаз гарантира ли, че след това всичко ще е тип-топ при твоя движок?

Между другото и ти ли си фулгруп? диджифант?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта