Претриса при смяна от бензин->газ ГИ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Претриса при смяна от бензин->газ ГИ

Мнениеот Gigabyte » Чет 08 авг 2013 0:05


Пак се обръщам да ми дадете малко акъл ,колеги :) Колата е Г1 Кабрио 1.8 digifant ,98hp с монтиран AG Compact газов инжекцион. Има едно гадно претрисане при прехвърляне от бензин на газ(особено когато е студена!) и сега в летните дни когато колата ми почти веднага заработва на газ е леко гадничко. Тресе и леко полека все едно се пълни и изчиства и работата се нормализира. Но е много дразнещо като тъкмо тръгнеш и то да няма сила да тръгне (в баири например)... Като е загряла колата почти не се усеща. В момента е настроена да прехвърля при 30градуса и мисля ,че си е окей ,а? Кажете какво да направя ,за да изчезне този "ефект". Ето какви настройки имам за начина (подготовка и тн) на прехвърляне:

Изображение

Повечето от опциите са ми ясни ,само последните две не мога да ги разбера? Injectors sequence delay и Fuel Overlap ,за какво точно служат и както точно трябва да бъдат настроени(имам чувството ,че там се крие ключа на кошарата :mhihi )

По колата е направено и сменено(за да не се дават излишни съвети):
-Ревизирана рейка Rail Blackbody 3ohm преди няма и 3000км
-Нови свещи NGK - сменени вчера
-Кабели Tesla на 4000км
-Капачка ,палец, маркучи на вакуумите
-Филтърчетата на газта

Тези неща не ми вдъхваха доверие и някои от тях ги бях набедил за този "проблем" ,ама уви не се оправи. И за това сега мисля ,че проблема ще се окаже софтуерен? Поздрави!




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Претриса при смяна от бензин->газ ГИ

Мнениеот bobocamaro » Чет 08 авг 2013 0:56


Injectors delay sequence - the number of cycles of injectors opening after which switching another
cylinder will follow. The higher rotational speed the sooner another cylinder`s switch will follow.
Recommended setting min. 15
Fuel overlap- the number of cycles for which, in the moment of switching, both fuels will be applied. Used
mainly when switching to gas does not take place fluently.
Опитай с 5 тука. Или изобщо нещо различно от 1, това са броя цикли в които работи на двете горива.


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Re: Претриса при смяна от бензин->газ ГИ

Мнениеот Gigabyte » Чет 08 авг 2013 1:02


Евала! За това ставаше на въпрос :) Благодаря ти много ,колега! Утре ще пробвам веднага и ще пиша :smile


Потребителски аватар
silven-VW FOREVER
Мнения: 671
Регистриран на: Пон 11 май 2009 22:31
Автомобил: Audi A6 Audi A1
Двигател: FSI TFSI
Местоположение: Козлодуй

Re: Претриса при смяна от бензин->газ ГИ

Мнениеот silven-VW FOREVER » Чет 08 авг 2013 1:11


Гига :mhihi , за тия цикли и аз съм чувал и четох за тях. Направи ги както ти казва колегата и мисля, че проблема БИ ТРЯБВАЛО да се оправи :smile


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Re: Претриса при смяна от бензин->газ ГИ

Мнениеот Gigabyte » Чет 08 авг 2013 2:12


Добре ,Силваноо :* :mhihi


emzobg
Мнения: 103
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Претриса при смяна от бензин->газ ГИ

Мнениеот emzobg » Чет 08 авг 2013 8:38


@ Gigabyte - времето ако е в секунди за цилиндрите, макс 1-2секунди, ако и след това време ти претриса - имаш друг проблем.

В момента както е на 0 пуска 4те цилиндъра наведнъж.

Втората функция се ползва, когато маркучите от рейката до колектора са дълги.
Не ти препоръчвам да минава 1, дори може да пробваш с 0 ако си до 20см маркучи.

Ако рейката ти е механично замърсена, включи функцията за подгрев с краткотрайни импулси.

Каква е уредбата ?

п.с. ако случйно е fullgroup (не вярвам) - стойността трябва да е 0


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Претриса при смяна от бензин->газ ГИ

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 08 авг 2013 9:36


аз съм с фулгруп - диджифант 1,72, ГИ фобос1

настройката е 0,5с. и никви грижи


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Re: Претриса при смяна от бензин->газ ГИ

Мнениеот Gigabyte » Чет 08 авг 2013 10:15


AG Compact e ,да фулгруп е :)
Днес ще пробвам варианта даден горе от колегата и ще пиша. Рейката както писах е разглабяна ,почистена и ревизирана преди 3000км някъде има няма :smile


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Претриса при смяна от бензин->газ ГИ

Мнениеот mupk0 » Чет 08 авг 2013 10:53


Аз забелязвам,че превключването става при намаляне(Decceleration)...тогава не си ли в кът офф?Как ще ти блъска?Пробвай в ускорение да е ,защото на един авер точно така му се оправи проблема(1.6 AFT)


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Re: Претриса при смяна от бензин->газ ГИ

Мнениеот Gigabyte » Чет 08 авг 2013 14:22


Сега го направих в ускорение на 1400оборота :) Както и да пробвах тея цикли и овърлапа по-добре не стана ,само по-зле... Сега го направих всичко на 0 там и 35градуса и прехвърляне при ускорение... да видим :)


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Претриса при смяна от бензин->газ ГИ

Мнениеот mupk0 » Чет 08 авг 2013 18:48


Рейката има износване да го имаш в предвид..не знам на колко км е като цяло.Нищо че е обслужвана.Моята я взех 2ра ръка и навъртях 20 000км,преди туй собственика е минал над 20 и той май я е взимал втора ръка.....и е на милиони км дет се вика.Отваряхме я ,щото колата блъска като е студена с таз рейка,а с друга не...ем леглата бяха износени и от температурното разширение на метала тоз луфт се обира :) Сега мисля да си взема една OMVL Reg Fast,че там поне проблема с температурата е решен.


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Re: Претриса при смяна от бензин->газ ГИ

Мнениеот Gigabyte » Пет 09 авг 2013 0:03


На има няма 20хиляди километра е :) Сега като цъкнах да сменя в ускорение е доста по-добре :th_up


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Претриса при смяна от бензин->газ ГИ

Мнениеот mupk0 » Пет 09 авг 2013 2:12


Gigabyte написа:На има няма 20хиляди километра е :) Сега като цъкнах да сменя в ускорение е доста по-добре :th_up

Радвам се ,че съм помогнал :)


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Претриса при смяна от бензин->газ ГИ

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 09 авг 2013 8:19


При мен ефектът се получава при напълно загрял движок. Когато е студен, или ненапълно загрял върви като самолет. Не мога да разбера в каква посока да действам - обогатяване или обедняване? Щом с намаляването на дюзите (при равни други условия), притрисането се измества в по-низки обороти, това какво би трябвало да значи?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Претриса при смяна от бензин->газ ГИ

Мнениеот mupk0 » Пет 09 авг 2013 14:17


Всяка една кола работи богато когато е студена.Всяка една кола има ряз когато е студена.Първо бенз ЕКУ обогатява и отделно газта/метана не се инжектира с точни стойности и колата също лети.Студеният въздух(тоест колектори,дросел и прочие) действа експлозивно.Загрее ли винаги колата умира малко :) Ако имаш вагком карай на газ и гледай кво става с тримовете....и по тях се ориентирай какво да направиш.По-малките дюзи изместват цялата графика на картата ти и в ниските газта не ти достига явно....недей да сменяш дюзите без да правиш корекция,защото никога няма да прецениш правилно какво става.Даже може да забележиш и същото....Твсукател като стане над 40гр и колата умира :D А това се случва бързо.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта