Проблем с празен ход временно!

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
dimitar4o91
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 03 яну 2011 13:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stara Zagora

Проблем с празен ход временно!

Мнениеот dimitar4o91 » Чет 15 авг 2013 19:31


Здравейте,имам проблем с празния ход на газ.Както си върви колата и когато си пойска започва да не държи обороти на празен ход,ако слезна и разместя винта на изпарителя се оправя и продължавам,дакато не се случи отново.При повторното появяване на проблема,за да се нормализира работата го връщам в първоначалното положение.Дава ми разход 12 на 100 извънградско със средна скорост 90 100.Мембраните са добри ,изпарителя е изчистен отвътре.Колата е Голф 2 1,8 карбуратор пиербург 2е2,на бензин няма проблеми.Изпарителя е вакуумно ловато.
Случвало ли се е на някой друг това нещо?




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с празен ход временно!

Мнениеот stefan4o » Чет 15 авг 2013 19:37


Започни оттам, че разходът 12/100 не е никак нормален за скорости 90-100км/ч. Там се крие ключът и за оборотите на празен ход. Помирисвал ли си си ауспуха :gruebel Ако цитираният от теб разход е засечен правилно то отзад трябва да мирише доста силно на сурова, неизгоряла газ. :th_up


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с празен ход временно!

Мнениеот renault_19 » Чет 15 авг 2013 21:36


Щом на бензин според теб всичко е наред значи двгиателя е наред и запалителната му система също.
От тук най-вероятния варянт е да имаш теч на газ от някъде ,огледай всико и другия варянт е мембраните съвсем да не са ти неред.Дори да са на 2 години напълно е възможно да са за боклука.Не вярвам и да си дал много богата смес защото ще вдигнеш празен ход над 1000оборота.Или теч или изпарителя ти съвсем не е толкова в час колкото си мислиш.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с празен ход временно!

Мнениеот stefan4o » Чет 15 авг 2013 21:38


renault_19 написа:Не вярвам и да си дал много богата смес защото ще вдигнеш празен ход над 1000оборота.

Тук си в много голяма заблуда. Мога да ти обогатя доволно газта, направо да тече през ауспуха сурова и да си на доста под 1000 оборота. Недей така. icon_idea


Потребителски аватар
ninkotv
Мнения: 264
Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]

Re: Проблем с празен ход временно!

Мнениеот ninkotv » Чет 15 авг 2013 23:05


Проверка на всички вакуми, тампон под карбуратора, смяна на въздушен филтър и газов филтър, реглаж на изпарител от специалист и ако няма подобрение ще се търсят други проблеми. При мен след тези манипулации се оправи.


Потребителски аватар
dimitar4o91
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 03 яну 2011 13:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stara Zagora

Re: Проблем с празен ход временно!

Мнениеот dimitar4o91 » Пет 16 авг 2013 6:12


Не мирише на газ отзад и никаде по колата.Проверено е и със сапунена вода. Ако филтъра ми е мръсен, то той ще пропуска по-малко въздух,от тук ще иска по-малко газ за нормална смес.това вярно ли е или аз съм в заблуда?


Потребителски аватар
silvers
Мнения: 77
Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 16:35
Автомобил: MK3 2.0 16v
Двигател: ABF
Местоположение: Бургас

Re: Проблем с празен ход временно!

Мнениеот silvers » Пет 16 авг 2013 6:25


Мога само да те уверя че колата ти или по точно карбито или по точно от тампона на които лежи карбито а може и от самата плочка която е поставена на карбуратора за газ .Другия вариант е да имаш някой вакум регулатор по карбито който вече е на път да си ходи от там да пада нивото на вакума а изпарителя да не знае какво става. Третия е изпарителя да не ти е наред макар и само да ти се струва че всичко по него е ок, но този третия е последен за които много се съмнявам.
Други варианти са изключени


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с празен ход временно!

Мнениеот renault_19 » Пет 16 авг 2013 7:55


@stefan4o
Прав си , не се изразих и аз много точно.
Исках да кажа следното примерно като намаляваш сместа от изпарителя( така наречената чувствиетлност на мембраната) та сместа обеднява и оборотите падат.Когато я увеличаваш те се вдигат до един момент и после почват пак да падат,явно вече от много богата смес.
И идеята ми беше че човек като си е играл с изпарителя би трбявало да е усетил този момент.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с празен ход временно!

Мнениеот stefan4o » Пет 16 авг 2013 11:51


Да, ама ако други хора са му творили по колата на колегата... а той не може и не знае как да я настрои не стават работите.
Освен това щом изпарителят "забравя" настройката си и е нужна корекция е твърде вероятно проблемът да е в самия него - дали в мембрани или в механизъмчето за чувствителност на мембраната. Вуйчо ми си взе турски чисто нов изпарител, колкото и да се мъчих не успях да му докарам приличен празен ход, както и да въртях винта му. Отишъл при едно чиче и то се сетило да му смени пружинката под пластмасовия винт и - воала, вече изпарителят реагира коректно на винта.


Потребителски аватар
dimitar4o91
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 03 яну 2011 13:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stara Zagora

Re: Проблем с празен ход временно!

Мнениеот dimitar4o91 » Пет 16 авг 2013 19:54


по колата човъркам само и единствено аз.настройката на газта я правя по следния начин:
от изпарителя настройвам чрез чувствителността на мембраната максималните обороти,които при мен са 1000 защото съм си направил такива на бензин.а настройката на тройника в движение я правя и са развити на някакво средно положение-еднакво двата.Това правилно ли е?
Тампона под карбуратора ми е здрав,защото като го разклатя не мени обороти колата.


strong
Мнения: 132
Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
Двигател: BLS 2008
Местоположение: първомайци

Re: Проблем с празен ход временно!

Мнениеот strong » Пет 16 авг 2013 21:20


Според мен от тройника се регулира количеството на сместа,а от изпарителя качеството и.Оборотите се регулират от карбуратора.Много газаджии тройника го заменят с обикновен кран.


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с празен ход временно!

Мнениеот renault_19 » Съб 17 авг 2013 7:16


От карбуратора оборотите на газ не знам как ще се регулират :rolleyes


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с празен ход временно!

Мнениеот stefan4o » Съб 17 авг 2013 10:20


Може, може. Явно не си имал досег с карбуратори :mhihi
Имат едно винтче за отвора на др.клапа при празен ход. Посредством него могат да се регулират - респ. като я позатвориш - оборотите глъхнат малко.
по колата човъркам само и единствено аз.настройката на газта я правя по следния начин:
от изпарителя настройвам чрез чувствителността на мембраната максималните обороти,които при мен са 1000 защото съм си направил такива на бензин.а настройката на тройника в движение я правя и са развити на някакво средно положение-еднакво двата.Това правилно ли е?

В общи линии е правилно според мен. Аз по същия начин настройвам своята. Само че след като коригираш вървежа от тройника, после пак трябва да дооправиш сместа от винта на изпарителя.


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с празен ход временно!

Мнениеот renault_19 » Съб 17 авг 2013 12:03


Е като движиш дросела ясно че оборотите се променят. Това малко не ми е регулиране на мен.На карбуратора обикновенно си има пак някакъв винт за сместа, който влияе на празния ход на бензинаи няма общо с дросела.
В смисъл така ще прецакаш и оборотите на бензин като местиш дросела.Според мен двете горива трябва да се регулират независимо.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с празен ход временно!

Мнениеот stefan4o » Съб 17 авг 2013 12:07


Колега, на карбуратор 2е3 имаш ДВА болта за реглаж. Единият действително е за сместа. Вторият посредством един лост блокира дроселовата клапа в някакво положение, за да може все пак да не се затваря напълно и колата да има ПХ. При карбураторите мисля всичките имат този за др.клапа.
При настройка на карбуратора се ползват и двата болта. Преди да се сложи плочката на газовата се гласи колата на бензин да са й ОК оборотите и вървежа и тези болтове там повече не се пипат. Продължава се с тези на тройника и на изпарителя.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 31 госта