Здравейте,имам проблем с празния ход на газ.Както си върви колата и когато си пойска започва да не държи обороти на празен ход,ако слезна и разместя винта на изпарителя се оправя и продължавам,дакато не се случи отново.При повторното появяване на проблема,за да се нормализира работата го връщам в първоначалното положение.Дава ми разход 12 на 100 извънградско със средна скорост 90 100.Мембраните са добри ,изпарителя е изчистен отвътре.Колата е Голф 2 1,8 карбуратор пиербург 2е2,на бензин няма проблеми.Изпарителя е вакуумно ловато.
Случвало ли се е на някой друг това нещо?
Проблем с празен ход временно!
- dimitar4o91
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 03 яну 2011 13:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с празен ход временно!
Започни оттам, че разходът 12/100 не е никак нормален за скорости 90-100км/ч. Там се крие ключът и за оборотите на празен ход. Помирисвал ли си си ауспуха
Ако цитираният от теб разход е засечен правилно то отзад трябва да мирише доста силно на сурова, неизгоряла газ. 


-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Проблем с празен ход временно!
Щом на бензин според теб всичко е наред значи двгиателя е наред и запалителната му система също.
От тук най-вероятния варянт е да имаш теч на газ от някъде ,огледай всико и другия варянт е мембраните съвсем да не са ти неред.Дори да са на 2 години напълно е възможно да са за боклука.Не вярвам и да си дал много богата смес защото ще вдигнеш празен ход над 1000оборота.Или теч или изпарителя ти съвсем не е толкова в час колкото си мислиш.
От тук най-вероятния варянт е да имаш теч на газ от някъде ,огледай всико и другия варянт е мембраните съвсем да не са ти неред.Дори да са на 2 години напълно е възможно да са за боклука.Не вярвам и да си дал много богата смес защото ще вдигнеш празен ход над 1000оборота.Или теч или изпарителя ти съвсем не е толкова в час колкото си мислиш.
- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с празен ход временно!
renault_19 написа:Не вярвам и да си дал много богата смес защото ще вдигнеш празен ход над 1000оборота.
Тук си в много голяма заблуда. Мога да ти обогатя доволно газта, направо да тече през ауспуха сурова и да си на доста под 1000 оборота. Недей така.

- ninkotv
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
- Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
- Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]
Re: Проблем с празен ход временно!
Проверка на всички вакуми, тампон под карбуратора, смяна на въздушен филтър и газов филтър, реглаж на изпарител от специалист и ако няма подобрение ще се търсят други проблеми. При мен след тези манипулации се оправи.
- dimitar4o91
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 03 яну 2011 13:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Проблем с празен ход временно!
Не мирише на газ отзад и никаде по колата.Проверено е и със сапунена вода. Ако филтъра ми е мръсен, то той ще пропуска по-малко въздух,от тук ще иска по-малко газ за нормална смес.това вярно ли е или аз съм в заблуда?
- silvers
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 16:35
- Автомобил: MK3 2.0 16v
- Двигател: ABF
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем с празен ход временно!
Мога само да те уверя че колата ти или по точно карбито или по точно от тампона на които лежи карбито а може и от самата плочка която е поставена на карбуратора за газ .Другия вариант е да имаш някой вакум регулатор по карбито който вече е на път да си ходи от там да пада нивото на вакума а изпарителя да не знае какво става. Третия е изпарителя да не ти е наред макар и само да ти се струва че всичко по него е ок, но този третия е последен за които много се съмнявам.
Други варианти са изключени
Други варианти са изключени
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Проблем с празен ход временно!
@stefan4o
Прав си , не се изразих и аз много точно.
Исках да кажа следното примерно като намаляваш сместа от изпарителя( така наречената чувствиетлност на мембраната) та сместа обеднява и оборотите падат.Когато я увеличаваш те се вдигат до един момент и после почват пак да падат,явно вече от много богата смес.
И идеята ми беше че човек като си е играл с изпарителя би трбявало да е усетил този момент.
Прав си , не се изразих и аз много точно.
Исках да кажа следното примерно като намаляваш сместа от изпарителя( така наречената чувствиетлност на мембраната) та сместа обеднява и оборотите падат.Когато я увеличаваш те се вдигат до един момент и после почват пак да падат,явно вече от много богата смес.
И идеята ми беше че човек като си е играл с изпарителя би трбявало да е усетил този момент.
- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с празен ход временно!
Да, ама ако други хора са му творили по колата на колегата... а той не може и не знае как да я настрои не стават работите.
Освен това щом изпарителят "забравя" настройката си и е нужна корекция е твърде вероятно проблемът да е в самия него - дали в мембрани или в механизъмчето за чувствителност на мембраната. Вуйчо ми си взе турски чисто нов изпарител, колкото и да се мъчих не успях да му докарам приличен празен ход, както и да въртях винта му. Отишъл при едно чиче и то се сетило да му смени пружинката под пластмасовия винт и - воала, вече изпарителят реагира коректно на винта.
Освен това щом изпарителят "забравя" настройката си и е нужна корекция е твърде вероятно проблемът да е в самия него - дали в мембрани или в механизъмчето за чувствителност на мембраната. Вуйчо ми си взе турски чисто нов изпарител, колкото и да се мъчих не успях да му докарам приличен празен ход, както и да въртях винта му. Отишъл при едно чиче и то се сетило да му смени пружинката под пластмасовия винт и - воала, вече изпарителят реагира коректно на винта.
- dimitar4o91
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 03 яну 2011 13:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Проблем с празен ход временно!
по колата човъркам само и единствено аз.настройката на газта я правя по следния начин:
от изпарителя настройвам чрез чувствителността на мембраната максималните обороти,които при мен са 1000 защото съм си направил такива на бензин.а настройката на тройника в движение я правя и са развити на някакво средно положение-еднакво двата.Това правилно ли е?
Тампона под карбуратора ми е здрав,защото като го разклатя не мени обороти колата.
от изпарителя настройвам чрез чувствителността на мембраната максималните обороти,които при мен са 1000 защото съм си направил такива на бензин.а настройката на тройника в движение я правя и са развити на някакво средно положение-еднакво двата.Това правилно ли е?
Тампона под карбуратора ми е здрав,защото като го разклатя не мени обороти колата.
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
- Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
- Двигател: BLS 2008
- Местоположение: първомайци
Re: Проблем с празен ход временно!
Според мен от тройника се регулира количеството на сместа,а от изпарителя качеството и.Оборотите се регулират от карбуратора.Много газаджии тройника го заменят с обикновен кран.
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Проблем с празен ход временно!
От карбуратора оборотите на газ не знам как ще се регулират 

- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с празен ход временно!
Може, може. Явно не си имал досег с карбуратори
Имат едно винтче за отвора на др.клапа при празен ход. Посредством него могат да се регулират - респ. като я позатвориш - оборотите глъхнат малко.
В общи линии е правилно според мен. Аз по същия начин настройвам своята. Само че след като коригираш вървежа от тройника, после пак трябва да дооправиш сместа от винта на изпарителя.

Имат едно винтче за отвора на др.клапа при празен ход. Посредством него могат да се регулират - респ. като я позатвориш - оборотите глъхнат малко.
по колата човъркам само и единствено аз.настройката на газта я правя по следния начин:
от изпарителя настройвам чрез чувствителността на мембраната максималните обороти,които при мен са 1000 защото съм си направил такива на бензин.а настройката на тройника в движение я правя и са развити на някакво средно положение-еднакво двата.Това правилно ли е?
В общи линии е правилно според мен. Аз по същия начин настройвам своята. Само че след като коригираш вървежа от тройника, после пак трябва да дооправиш сместа от винта на изпарителя.
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Проблем с празен ход временно!
Е като движиш дросела ясно че оборотите се променят. Това малко не ми е регулиране на мен.На карбуратора обикновенно си има пак някакъв винт за сместа, който влияе на празния ход на бензинаи няма общо с дросела.
В смисъл така ще прецакаш и оборотите на бензин като местиш дросела.Според мен двете горива трябва да се регулират независимо.
В смисъл така ще прецакаш и оборотите на бензин като местиш дросела.Според мен двете горива трябва да се регулират независимо.
- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с празен ход временно!
Колега, на карбуратор 2е3 имаш ДВА болта за реглаж. Единият действително е за сместа. Вторият посредством един лост блокира дроселовата клапа в някакво положение, за да може все пак да не се затваря напълно и колата да има ПХ. При карбураторите мисля всичките имат този за др.клапа.
При настройка на карбуратора се ползват и двата болта. Преди да се сложи плочката на газовата се гласи колата на бензин да са й ОК оборотите и вървежа и тези болтове там повече не се пипат. Продължава се с тези на тройника и на изпарителя.
При настройка на карбуратора се ползват и двата болта. Преди да се сложи плочката на газовата се гласи колата на бензин да са й ОК оборотите и вървежа и тези болтове там повече не се пипат. Продължава се с тези на тройника и на изпарителя.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 31 госта