Здравейте, Колата е Голф 2, 1,6. Интересувам се коя врътка на изпарителя за какво е. А има и една на маркучите към карбуратора. Доколкото разбрах този кран на маркучите към карбуратора е нещо като ограничител за максималния разход и заводски се стяга до края и връщаш два оборота и половина. Обаче другите две на изпарителя за какво са. Дава разход 15/100 градско и 9-10/извънградско. Върви доволно за градско, а извънградско е много мудна, изпреварвам само по нанадолнище. Иначе като се засили може и с 140- 150 да си върви. Как ви звучи какво трябва да се пипне?
Благодаря предварително!
mod edit: dobrinb
Реглаж на изпарител Ловато
Re: Реглаж на испарител Ловато
aivanov написа:Здравейте, Колата е Голф 2, 1,6. Интересувам се коя врътка на испарителя за какво е. А има и една на маркучите към карбуратора. Доколкото разбрах този кран на маркучите към карбуратора е нещо като ограничител за масксималния разход и заводски се стяга до края и връщаш два оборота и полувина. Обаче другите две на испарителя за какво са. Дава разход 15/100 градско и 9-10/извънградско. Върви доволно за градско, а извънградско е много мудна, изпреварвам само по нанадолнище. Иначе като се засили може и с 140- 150 да си върви. Как ви звучи какво трябва да се пипне?
Благодаря предварително!
Явно не разбираш нищо от газови у-би,затова ти препоръчвам,вместо да си правиш експерименти по препоръки,да отидеш при добър газаджия
Re: Реглаж на испарител Ловато
Явно не разбираш нищо от газови у-би,затова ти препоръчвам,вместо да си правиш експерименти по препоръки,да отидеш при добър газаджия [/quote]
Правилно, незнам за какво са врътките по испарителя. А това за два оборота и полувина го каза газаджия "разбирач" , не го измислих сам. Та предпочитам ако някой знае кое какво налягане или дебит регулира да каже. Просто ако имате представа кажете кое какво е. Мога и снимка да сложа на испарителя.
Правилно, незнам за какво са врътките по испарителя. А това за два оборота и полувина го каза газаджия "разбирач" , не го измислих сам. Та предпочитам ако някой знае кое какво налягане или дебит регулира да каже. Просто ако имате представа кажете кое какво е. Мога и снимка да сложа на испарителя.
Жоро - благодаря за информацията за пробката за боклуци, то май ако не я отварям от време на време, тия боклуци отиват в карбуратора.
Благодаря и за инфото да "охлабя" колата - направих си експеримент и натегнах болта до край / този на маркуча за карбуратора/. след 1,75 (1и 3/4) оборота беше докрай. отвъртях го на 2,25 (2и1/4) - с други думи 1/2 оборот отвих. Резултата - и колата някак се охлаби по леко върви, не е тромава.
Най-важното разхода ще го кажа утре, имам малко работа на 30 км от София. Тогава и ще кажа по - точно как върви и колко харчи, защото сега минах само 5км от работата до вкъщи. Ще видя и оборотите на празен ход дали са мръднали.
Благодаря и за инфото да "охлабя" колата - направих си експеримент и натегнах болта до край / този на маркуча за карбуратора/. след 1,75 (1и 3/4) оборота беше докрай. отвъртях го на 2,25 (2и1/4) - с други думи 1/2 оборот отвих. Резултата - и колата някак се охлаби по леко върви, не е тромава.
Най-важното разхода ще го кажа утре, имам малко работа на 30 км от София. Тогава и ще кажа по - точно как върви и колко харчи, защото сега минах само 5км от работата до вкъщи. Ще видя и оборотите на празен ход дали са мръднали.
Вярно има подробно обяснение по темата тук:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=16302
Red_Jetta написа:
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Настройка на Ловато
1. металното винтче се отваря на 1-1,5 оборота и не се пипа.
2. двуцевката се развива на 2-2,5 (до 3) оборота
3. при загрят двигател се пробва, на подходящ участък, колата може ли да достигне предписаната и макс. скорост. ако не се достига се доотваря, ако се достига с лекота може да се затвори(двуцевката)
4. с пластмасовата врътка се нагласяват оборотите на празен ход
колата трябва да върви без много рязък старт (малко да е спъната в сравнение с това на бензин)
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
с благодарност на колега от клуб АГУ на ДИРа
ако някой иска да се пробва, съвет от мен - ако не се получи от раз всички последващи корекции да се правят на + или- четвъртинка оборот; и още-запишете си какви са регулировките в момента. може да се окаже необходимо.
УСПЕХ Exclamation
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=16302
Red_Jetta написа:
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Настройка на Ловато
1. металното винтче се отваря на 1-1,5 оборота и не се пипа.
2. двуцевката се развива на 2-2,5 (до 3) оборота
3. при загрят двигател се пробва, на подходящ участък, колата може ли да достигне предписаната и макс. скорост. ако не се достига се доотваря, ако се достига с лекота може да се затвори(двуцевката)
4. с пластмасовата врътка се нагласяват оборотите на празен ход
колата трябва да върви без много рязък старт (малко да е спъната в сравнение с това на бензин)
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
с благодарност на колега от клуб АГУ на ДИРа
ако някой иска да се пробва, съвет от мен - ако не се получи от раз всички последващи корекции да се правят на + или- четвъртинка оборот; и още-запишете си какви са регулировките в момента. може да се окаже необходимо.
УСПЕХ Exclamation
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... 8%F2%E5%EB
Пуснато на: Сря Сеп 27, 2006 13:45 Заглавие: Отговорете с цитат
Пращам ти какво съм намерил в мрежата за настройка на ЛОВАТО, което е 1 към 1 с твоя изпарител:
"Настройката на изпарителя правя сам, "на око и на слух" (както се казва), а това означава, че няма претенции да е ВЯРНА, на никога не препоръчвам, но аз съм доволен и от разхода, и от динамиката на колата, не усещам никаква разлика дали е на бензин или на газ.
И така.. месинговият винт влияе на оборотите на празен ход (изобщо на всички настройки), но е за настройка на чувствителността или още - за нагласяне коефициента на редуциране.
Преди да започна настройките, сменям въздушния филтър.
На моето Lovato правя 3 настройки, като за всяка си има винт Smile, те са...
1. Настойка на чувствителност(редуциране) От месинговия винт....
първоначално е напълно завит...(газта е спряна.)Ключа за запалване на автомобила е в положение"изключено", за по-сигурно изваждам и куплунга на превключвателя "бензин-газ". Взема се проводник (жица) свързва се (+) на електромагнитния клапан с (+) на акумулатора, клапана "прещраква", газта е пусната. Леко се развива месинговият винт, докато се дочуе леко "съскане" (изтичане) на газта. Това се получава при малко развиване (на около1,5 оборота) на месинговият винт.Премахва се проводника.
Другият винт на изпарителя (с накатка за въртене на ръка и шлиц за отверка)се развива също на около 1,5 оборота(от напълно първоначално завиване), а винта на тройника (на шланга към смесителя), почти напълно развит (колата е моноинжекция, има само един винт на тройника, но и на колегата ще е същото, въпреки че е пълна инжекция) После загрявам дигателя на бензин и тогава превключвам на газ. Ако колата загасва при отнемане на газта (става въпрос за педала на газта, акселератораSmile), може да се прибегне до помощта на "асистент"
2. Настройка оборотите на "празен ход"
Като се подава "на ръка" газ, чрез завъртане лостчето на дроселовата клапа, се поддържат някакви обороти на двигателя и чрез едновременното бавно въртене на другия винт на изпарителя (с накатката ) в една или друга посока се търси "зона", в която оборотите на двигателя се стабилизират и регулират с изразен максимум...като при развиване оборотите намаляват (обогатена смес), при завиване пак намаляват (обеднена смес), поставям го в положение около максимума и обороти 850 +(-) 50
3. Настройка на динамиката (разхода) Тази настройка правя от винта на тройника, завивам го внимателно и на "стъпки" с по 1 оборот, като подавам рязко газ и следя скоростта на нарастване на оборотите...значи...завъртам винта с около 1оборот, подавам рязко газ (на ръка от лостчето), после пак завивам, пак рязко подаване на газ и така ...до момента, в който двигателя сякаш почва да се "спъва", т.е. скоростта на нарастване на оборотите леко намалява...от този момент, връщам, леко развивам винта с около 1оборот.
Това положение на винта на тройника е важно: при леко развиване, колата върви като "пушка", но и разхода нараства, при леко завиване, колата не върви, като "спъната" е, но и разхода малък.
Правил съм експерименти с моето Lovato. Изправна ли е системата, дори и при напълно развит винт на тройника, разхода се увеличава най-много с около 1,5 пъти .
Също така съм забелязъл, че с течение на времето (зависи и от условията на експлоатация на колата), поради запрашаване на въздушния филтър оборотите на "празен ход" почват да се променят, направо казано почват да намаляват поради преобогатяване на сместа. Тогава "процедирам" по два начина ..вадя филтъра поизтупам го от праха и после леко врътна винта за "празен ход" и така, докато си купя нов филтър.
Обаче....при смяната на филтъра с нов, нов проблем, оборотите на "празен ход" пак нестабилни, пак се нуждаят от регулировка, т.е. да се нагласи първоначалното положение, защото вместо да сменя филтъра, съм направил корекция от изпарителя, т.е. .. "разстроил" съм го...казано по друг начин...във времето на експлоатация Lovato практически има една-единствена настройка "празен ход", а при своевременната смяна на филтъра...никаква.
В заключение.... на това, което съм написал, да се гледа не като инструкция за настройка, а като обмяна, споделяне на опит. "
Това отговаря на всичките ми въпроси
Пуснато на: Сря Сеп 27, 2006 13:45 Заглавие: Отговорете с цитат
Пращам ти какво съм намерил в мрежата за настройка на ЛОВАТО, което е 1 към 1 с твоя изпарител:
"Настройката на изпарителя правя сам, "на око и на слух" (както се казва), а това означава, че няма претенции да е ВЯРНА, на никога не препоръчвам, но аз съм доволен и от разхода, и от динамиката на колата, не усещам никаква разлика дали е на бензин или на газ.
И така.. месинговият винт влияе на оборотите на празен ход (изобщо на всички настройки), но е за настройка на чувствителността или още - за нагласяне коефициента на редуциране.
Преди да започна настройките, сменям въздушния филтър.
На моето Lovato правя 3 настройки, като за всяка си има винт Smile, те са...
1. Настойка на чувствителност(редуциране) От месинговия винт....
първоначално е напълно завит...(газта е спряна.)Ключа за запалване на автомобила е в положение"изключено", за по-сигурно изваждам и куплунга на превключвателя "бензин-газ". Взема се проводник (жица) свързва се (+) на електромагнитния клапан с (+) на акумулатора, клапана "прещраква", газта е пусната. Леко се развива месинговият винт, докато се дочуе леко "съскане" (изтичане) на газта. Това се получава при малко развиване (на около1,5 оборота) на месинговият винт.Премахва се проводника.
Другият винт на изпарителя (с накатка за въртене на ръка и шлиц за отверка)се развива също на около 1,5 оборота(от напълно първоначално завиване), а винта на тройника (на шланга към смесителя), почти напълно развит (колата е моноинжекция, има само един винт на тройника, но и на колегата ще е същото, въпреки че е пълна инжекция) После загрявам дигателя на бензин и тогава превключвам на газ. Ако колата загасва при отнемане на газта (става въпрос за педала на газта, акселератораSmile), може да се прибегне до помощта на "асистент"
2. Настройка оборотите на "празен ход"
Като се подава "на ръка" газ, чрез завъртане лостчето на дроселовата клапа, се поддържат някакви обороти на двигателя и чрез едновременното бавно въртене на другия винт на изпарителя (с накатката ) в една или друга посока се търси "зона", в която оборотите на двигателя се стабилизират и регулират с изразен максимум...като при развиване оборотите намаляват (обогатена смес), при завиване пак намаляват (обеднена смес), поставям го в положение около максимума и обороти 850 +(-) 50
3. Настройка на динамиката (разхода) Тази настройка правя от винта на тройника, завивам го внимателно и на "стъпки" с по 1 оборот, като подавам рязко газ и следя скоростта на нарастване на оборотите...значи...завъртам винта с около 1оборот, подавам рязко газ (на ръка от лостчето), после пак завивам, пак рязко подаване на газ и така ...до момента, в който двигателя сякаш почва да се "спъва", т.е. скоростта на нарастване на оборотите леко намалява...от този момент, връщам, леко развивам винта с около 1оборот.
Това положение на винта на тройника е важно: при леко развиване, колата върви като "пушка", но и разхода нараства, при леко завиване, колата не върви, като "спъната" е, но и разхода малък.
Правил съм експерименти с моето Lovato. Изправна ли е системата, дори и при напълно развит винт на тройника, разхода се увеличава най-много с около 1,5 пъти .
Също така съм забелязъл, че с течение на времето (зависи и от условията на експлоатация на колата), поради запрашаване на въздушния филтър оборотите на "празен ход" почват да се променят, направо казано почват да намаляват поради преобогатяване на сместа. Тогава "процедирам" по два начина ..вадя филтъра поизтупам го от праха и после леко врътна винта за "празен ход" и така, докато си купя нов филтър.
Обаче....при смяната на филтъра с нов, нов проблем, оборотите на "празен ход" пак нестабилни, пак се нуждаят от регулировка, т.е. да се нагласи първоначалното положение, защото вместо да сменя филтъра, съм направил корекция от изпарителя, т.е. .. "разстроил" съм го...казано по друг начин...във времето на експлоатация Lovato практически има една-единствена настройка "празен ход", а при своевременната смяна на филтъра...никаква.
В заключение.... на това, което съм написал, да се гледа не като инструкция за настройка, а като обмяна, споделяне на опит. "
Това отговаря на всичките ми въпроси
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
значи положението е следното : благодарение на един познат (разбирач уш ) колатае с напално омазани настроики на гас ( на бензин не мойе изобщо да върви поради ред пречини ) ....
положението е следното : колата има стабилни ниски обороти но с това свършва всичко представете си колко е зле след като не мога да набера достатачно че да мина на 4-та ( мощност абсолютно никаква )
разхода сигурно е уникално малак ама това не е работа то едвам дигам 30 км.
молбата ми е следната : ( повече от час вече търся из форума не успешно една тема на която не помня нито заглавието нито нищо помня само че беше обеснено подробно как да си настроим колата на гас . ) та много моля някои ако я намери или я знае да ми даде линк кам нея или някои ако може да ми обесни подробно какво трябва да правя с колата си за да я настроя както си му е реда
благодаря предварително на всички отзували се
нещо което смятам че ще е необходимо да спомена :
октанкоректора е настроен на гас от удавна и си работише идеално преди ( псевдо маистора да ми пипа колата )
беше ми откраднат троиника за гаста и за това се наложиха някои настроики които предпочетох да бадат напревени от уш по разбиращи от мен ( но уви.... както и да е )
значи сега местата от които може да се регулира
1 крана на бутилката в багажника
2 винта на испарителя
3 врътките на троиника ( 2 са за 1 и 2 клапа )
4 настроиките за въздуха на карба ( защото съм и с нов карб които уш е бил нагласен и настроен някога бреди да бъде свален но това е било отдавна пък и на уш вече не вярвам
ами това е много ще сам благодарен ако някои по разбиращ от мен си направи труда ( защото то си е бая писане ) да ми обесни
Код: Избери всички
1 хич не го брой за настройка, 4... много ми е съмнително някой да ти настройва въздух на карбуратора :)
Така... палиш колата и я загряваш до работна температура, започваш да въртиш месинговият или пластмасов винт , който ти натяга мембраната на изпарителя , апропо регулира горивната смес на празен ход, та въртиш докато постигнеш най-високите възможни обороти на празен ход (смукача е върнат напълно , разбира се) , после завиваш с около 1/4 - 1/8 от оборота.
Сега е хубаво да си намериш помощник , който да натисне газта до около 3000 оборота (ако нямаш оборотомер , просто да държи някакви средни обороти) и да държи така педала , без да го бърка как се променят оборотите, ти започваш да навиваш по малко и двете врътки на кранчето след изпарителя докато мотора започне леко да "глъхне", след което ги развиваш по 1/4 оборот , като гледаш кранчето за първа камера да е по-развито от това на втора.
Сега помощника пуска педала на газта и ти с ръка форсираш и гледаш как се форсира мотора - ако е мудно и накрая бучи без да се форсира - малко развиваш , ако "размисля" за секунда-две и после се изрязва малко завиваш.
Сега пак нагласяш празния ход и пробваш как се форсира. Гасиш и палиш само на контактен ключ - ако си уцелил сместа - така и ще пали :) , после отиваш някъде да я пробваш и на ускорение и Т.Н. , засичаш разход , ако е много , малко завърташ месинговия на изпарителя и с по още по-малко от тройника :)
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта