Tomasetto AT09 и Lancia - не е VW

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Vili
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 13 юли 2006 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Tomasetto AT09 и Lancia - не е VW

Мнениеот Vili » Пон 18 ное 2013 13:30


Привет на всички,
пиша тази тема, за да сондирам мнения по еди казус, защото на мен всички решения ми се струват еднакви.
Става въпрос за колата на баща ми. Колата е Lancia Zeta 1995 година. Моторът е 2000 кубика, бензин, турбо, преправен е на газ. Мощност 108kW или 147к.с. Газов инжекцион с изпарител Tomasetto AT09 Alaska 60-100kW.
Колата работи на бензин без проблеми. Проблемът е, че е спряла да работи на газ или поне не на нормални обороти. На газ работела над 5000 оборота, а надолу заглъхвала или задавяла. Изпарителя е грубо на 100 или повече хиляди километра. Колата и баща ми са в Германия. Намерил е кой да му смени платната. Едно момче, което се е занимавало с газови уредби, но никога с газови инжекциони. То е дало диагнозата за платната. Вчера говорихме през Skype с баща ми, за да му поръчам платна по интернет. Оказа се, че има друг изпарител Tomasetto АТ 09 - Artic, който е 90-180kW и който според мен ще пастне по-добре на мощността на колата. Уредбата е слагана в България и не зная каква е била логиката да се сложи по-малък изпарител.
Въпросите ми към вас са:
1.Има ли смисъл да се слага по-голям изпарител
2.Ще пастне ли по-големият изпарител към настройките на сегашния
3.Ако се сменят само мембраните, ще има ли нужда от качване на компютър
Колата не ускорява толкова добре на газ, колкото на бензин, но ускорява плавно
Разход около 10,5/100 на бензин и около 13-14/100 на газ. Празна. Не знам много ли е. На мен не ми харесва. Колата е 1.6 Тона.
При поставянето на газта на газ ускораваше като на бензин, но до 4000 оборота и на границата с 4000 оборота забиваше закратко муцуна и после ускоряваше много мудно нагоре. Разходът беше 15/100.
За информация цените с доставката са както следва. Изпарител АТ09 Артик - към 80евро, изпарител АТ09 Аляска към 65 евро, ремонтен комплект за АТ09 Аляска към 30евро.
Ето и един клип какво показват за смяната на платната на АТ09 Аляска



Ще съм благодарен на мнения по въпроса!

Поздрави




Потребителски аватар
teosz
Мнения: 117
Регистриран на: Пет 26 апр 2013 18:36
Автомобил: VW Golf IV Variant
Двигател: 1.9 TDI-ATD
Местоположение: Стара Загора

Re: Tomasetto AT09 и Lancia - не е VW

Мнениеот teosz » Пон 18 ное 2013 13:50


Мисля че изпарителя е малък за тези киловати и ще е доста по-добре да вземеш другия които ще успее да я храни и разхода бива да падне.Но нека и колегите занимаващи се с газови уредби да изкажат мнение.


Потребителски аватар
Vili
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 13 юли 2006 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Tomasetto AT09 и Lancia - не е VW

Мнениеот Vili » Пон 18 ное 2013 14:05


При мен на голфа е обратно. 100kW изпарител на 66kW мотор. Точно заради това си мисля, че при ГИ трябва да е сходно, но може и да не е така, защото един колега тук от форума, който се занимава с поставянето на газови уредби в една тема твърдеше, че този малкият изпарител 60-100kW го слагал спокойно на коли с 150к.с. Беше написал, че имал огромен опит с ГУ. Знам ли. Нали все пак професионалисти са я слагали тази уредба. Освен това моята уредба не е газов инжекцион, та не зная, дали има място за сравнение.


emzobg
Мнения: 103
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Tomasetto AT09 и Lancia - не е VW

Мнениеот emzobg » Пон 18 ное 2013 18:31


Ако ще купуваш нов изпарител, по добре да не е томасето.

И стария да ремонтираш ще иска нова настройка.

Точно тая кола е много специфична и ако не са направили правилен монтаж на щуцерите в колектора няма и да заработи като хората.

Заволи зета N работи перфектно на таз кола.
Макс. пад 100 мбара. Сам виж, за какви квт е.


Потребителски аватар
Vili
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 13 юли 2006 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Tomasetto AT09 и Lancia - не е VW

Мнениеот Vili » Вто 19 ное 2013 12:50


Вчера баща ми е говорил с майсторите, които са поставяли газовата. Не знаели, дали ще има нужда от настройки, ако се сменят само мембраните, не знаели дали по-мощният вариант на изпарителя е удачен. Кое го карало да мисли, че са му монтирали малък изпарител. Питали баща ми защо си мисли, че мембраните са за смяна. Той също започва да си мисли да не е нещо друго.


Потребителски аватар
mmkosev
Мнения: 115
Регистриран на: Съб 13 сеп 2008 7:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Tomasetto AT09 и Lancia - не е VW

Мнениеот mmkosev » Вто 19 ное 2013 13:47


Колега аз си смених сам мембраните на изпарител БРЦ жениус и моя опит е следния.Компа не се настройва но около 300-400 километра двигателя притриса и понякога гаснее.Това го отдавам на напасването на мембраните.След тоя пробег при мен си зарабготи нормално.Успех.


Потребителски аватар
Vili
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 13 юли 2006 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Tomasetto AT09 и Lancia - не е VW

Мнениеот Vili » Вто 19 ное 2013 15:47


Този отговор ме радва. Бях забравил, но да допълня защо вече си мисля, че изпарителя може да е наистина по-малък от необходимото. В началото, още първите месеци, докато се правиха първоначалните настройки на газовата, имаше период в който, ако газта в бутилката беше под половината, при рязко подаване на газ, колата автоматично минаваше на бензин, все едно и беше свършила газта. Закарахме я колата да видят, тези които я монтираха и проблема го решиха софтуерно през лаптопа.


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Tomasetto AT09 и Lancia - не е VW

Мнениеот mrpetrov » Сря 20 ное 2013 14:29


Колега, след извършване на коя да е от изброените манипулации (смяна мембрани изпарител или пък направо смяна изпарител) - колата може и да заработи след като "просто се сглоби обратно", но според мен връзката с компютъра за донастройка си е направо задължителна.

Най-малкото защото ще се сменило налягането на газта, което изпарителя поддържа. Ако газовият компютър не се настрои адекватно за новото налягане... ще се опитва да компенсира, ама до къде? Аз лично не бих мъчил нито себе си, нито автомобилът в такава ситуация.

Успехи!


Потребителски аватар
Vili
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 13 юли 2006 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Tomasetto AT09 и Lancia - не е VW

Мнениеот Vili » Чет 21 ное 2013 12:45


Благодаря! Ако всичко е наред, в неделя или понеделник ще получи мембрани и ще сменя. Ако не стане, ще кара на бензин.

Поздрави!


Потребителски аватар
Vili
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 13 юли 2006 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Tomasetto AT09 и Lancia - не е VW

Мнениеот Vili » Чет 02 яну 2014 14:47


Здравейте!
Довършвам темата, за да е полезна в бъдеще, ако някой има подобен проблем. Не съм го видял на живо кое къде и как е било, затова нямам много подробности или снимки. Проблемът е бил в разкачен кабел. Всичко е поправено. Баща ми вече има един комплект мембрани. Като му дойде време да сменя, няма да му се налага да търси.

Благодаря на всички, които се включиха!


Потребителски аватар
SpeeDLine
Мнения: 916
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
Автомобил: Audi A3 1.8T
Двигател: AGU 1998
Местоположение: Самоков

Re: Tomasetto AT09 и Lancia - не е VW

Мнениеот SpeeDLine » Чет 02 яну 2014 19:57


Какъв кабел е бил разкачен, че само над 5000 да работи на газ?
Мисля си че софтуерно е направено над 5к да минава на бензин - проверете :)


Потребителски аватар
Vili
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 13 юли 2006 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Tomasetto AT09 и Lancia - не е VW

Мнениеот Vili » Съб 04 яну 2014 23:33


SpeeDLine написа:Какъв кабел е бил разкачен, че само над 5000 да работи на газ?
Мисля си че софтуерно е направено над 5к да минава на бензин - проверете :)


Ох, не знам точно какъв кабел. Извинявам се за което! Зная само, че всеки път като се закара при газ майсторите се пипа само софтуерно и се сменят филтри на газта. Надявам се момчетата да си разбират от работата. Колата така или иначе не се кара на 5 000 оборота, не ми се струва да е проблем. Баща ми е спокоен шофьор.

Поздрави!



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта