Кабел за диагностика на ГИ-да споделим опит

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Кабел за диагностика на ГИ-да споделим опит

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 03 яну 2014 18:34


Колеги от няколко дни чета в нет-а теми за кабели за диагностика на ГИ - Megajet. Навсякъде се твърди, че това е Fobos правен за Газ Комерс.
Намерих си софтуер тук :arrow http://dox.bg/files/dw?a=2f16258fb4
Дали ако ползвам наличния ми кабел за диагностика VCDS 11.11.3 EN OBD2
със следната схема на OBD2-то
Изображение

и свържа нещата както колега от друг форум е описал:
-"Взимаш един VAG COM KKL кабел правиш си едно преходниче
-7-ми пин(К-Линията) от OBD2-тo към сигналния пин на конектор за диагностика на Мегаджета.
-4-ти и 5-ти пин от OBD2-то към маса.
-16-ти пин от OBD2-то към плюса на акумулатора."

Някой пробвал ли е, че съм на път за няколко минути да сътворя това нещо и единственото, което ме притеснява е да не изгоря кабела за диагностика или пък да си повредя компа на газовия инжекцион :gruebel

Последна промяна от DoH_KuXoT на Съб 04 яну 2014 17:55, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Re: Да си направим сами кабел за диагностика на Газов Инжекц

Мнениеот Gigabyte » Съб 04 яну 2014 17:46


За конкретния просто трябва да намериш излазите(K и L линията и масата)


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Да си направим сами кабел за диагностика на Газов Инжекц

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 04 яну 2014 17:55


след почти цял ден проби и ръчкане се оказа, че при мен е малко по-сложно (законите на мърфи...).
Моята диагностична букса е с 4 пина, но реално от нея до комп-а отиват три кабела. +12в, маса и +3.55волта, което е или RX или TX, иначе метода с ваг кома може и да става за всички изброени от колегата, но не и за мегаджет и Фобос. Те всъщност са едно и също...
Та в крайна сметка пробвах купешки кабел фобос за 50лв (имитация) който не сработи по никакъв начин защото си искаше 4-тия кабел..
После отидох на газаджия и си купих за 50лв фабричния кабел за диагностика и всичко си дойде по местата, сега следва разучаване на доста функции. Като за начало си направих сейф на сегашните настройки, защото реално всичко си е ок с малки забележки. И почва голямото омазване на положението :mrgreen


Потребителски аватар
a_panov
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 23:49
Автомобил: Mercedes CLK 200
Двигател: M111
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кабел за диагностика на ГИ-да споделим опит

Мнениеот a_panov » Пон 22 мар 2021 20:45


Здравейте!

Понеже постоянно ни се набива че трябва да се ползва търсачката и аз я ползвах за моя проблем и стигнах до тази статия. И реших че няма нужда да пускам нова тема, а ще допълним текущата защото тематиката е една и съща.

Та на въпроса, имам CarGas на BSM която прави въртели. Всички казват че са безпроблемни но при мен е обратното. Смених си свещите, предишните да речем бяха NGK двуелектродни а сега сложих DENSO Nikel TT https://www.denso.com/global/en/product ... /nickeltt/ И със старите и с новите свещи поведението на колата е едно и също, на бензин няма ядове на газ от 1000 до 2000 оборота акто дам по рязко газ и гърми в ауспуха. Като отпускам педала на газта не прави такива работи, само като давам газ. Двата газови филтъра са сменени преди 1000 - 2000 км.

Търся схема на кабел за диагностика на BSM - Bardolini, CarGas.
Имам 3 или 4 USB-Serial кабели, отделно имам 2-3 опашки на COM мишки, имам и куплунг с пинове.
Нямам схема на пиновете на буксата която влиза с буксата на компютъра. Някой може ли да ми каже подредбата на пиновете?

Моля!


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Кабел за диагностика на ГИ-да споделим опит

Мнениеот ivan_pop » Вто 23 мар 2021 0:00


Колегите от Форума на Ситроен са разаисквали въпроса.Има и схема.
http://clubcitroen.bg/forum/viewtopic.p ... 8&start=45
Миже да смениш и бобини и кабели/лули!


Потребителски аватар
a_panov
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 23:49
Автомобил: Mercedes CLK 200
Двигател: M111
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кабел за диагностика на ГИ-да споделим опит

Мнениеот a_panov » Пон 05 апр 2021 19:06


Правя кабела
Софтуера е 8.1 за CarGas
Но имам 3 различни USB-to-RS232 но и трите са с Prolific PL-2303 чип
В ситроен форума премятат една схема MAX232 която на изхода има 5V ниво а моята дава 9V.

Пробвах два типа кабел с разменени Rx Tx и Tx Rx никой не взаимодейства нищо не излиза неа екрана.

Дет се казва от цялото стадо хванах кучето!


mi67
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 07 юли 2020 22:08
Автомобил:
Двигател:

Re: Кабел за диагностика на ГИ-да споделим опит

Мнениеот mi67 » Чет 08 апр 2021 20:39


Колега, защо не си купиш един професионален кабел с FTDI чип и да си решиш проблема. Не вярвам 25-30лв да са кой знае какви пари. Но ако ти се занимава с това, няма лошо.


Потребителски аватар
a_panov
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 23:49
Автомобил: Mercedes CLK 200
Двигател: M111
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кабел за диагностика на ГИ-да споделим опит

Мнениеот a_panov » Пет 09 апр 2021 20:37


mi67 написа:Колега, защо не си купиш един професионален кабел с FTDI чип и да си решиш проблема. Не вярвам 25-30лв да са кой знае какви пари. Но ако ти се занимава с това, няма лошо.

Perche?
Why?
Какво ми е толкова вързано на ръцете та да не мога да се оправя? Или знанието и моженето е само за посветените и фирмаджиите? Имам 3 поялника, имам 3 USB to COM кабела, но някъде нещо не е както трябва. Къде, какво не правя за да не се вързвам?


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Кабел за диагностика на ГИ-да споделим опит

Мнениеот ivan_pop » Съб 10 апр 2021 19:18


a_panov написа:В ситроен форума премятат една схема MAX232 която на изхода има 5V ниво а моята дава 9V.

И къде са тези 9V и от къде дойдоха?
Протокола който е на буксата за диагностика на газовата е UART.И нивото на сигнала там е 5V.А протокола на COM9 порта на компютъра е RS232.И там нивото на сигнала е +/- 6-15V.MAX232 преобразува UART към RS232.
Ако искаш да ползваш USB-то на компютъра, трябва да се ползва преобразовател UART към USB.Това го правят PL2303, FT232........
Кабела който е за USB, иска и драйвер да се инсталира на компютъра.И след това на програмата на газовата да и се каже на кой виртуален КОМ порт да прави комуникация.
А не допускаш ли, че проблема дето няма комуникация може да е в газовия компютър или кабела/буксата за комуникация?
Само с поялник не става!Трябва и да се чете!


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 890
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Кабел за диагностика на ГИ-да споделим опит

Мнениеот MamaMy » Съб 10 апр 2021 21:57


Ако ползвате схема с MAX232 по-добре я сменете с MAX3232. Държи се по стабилно защото сработва при ниво 3 волта. Имам готови десетина програматора с най-различни схеми. Като гледам схемата с оптроните плаче да я добавя към някой готов.


Потребителски аватар
a_panov
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 23:49
Автомобил: Mercedes CLK 200
Двигател: M111
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кабел за диагностика на ГИ-да споделим опит

Мнениеот a_panov » Съб 10 апр 2021 22:08


ivan_pop написа:
a_panov написа:В ситроен форума премятат една схема MAX232 която на изхода има 5V ниво а моята дава 9V.

И къде са тези 9V и от къде дойдоха?
Протокола който е на буксата за диагностика на газовата е UART.И нивото на сигнала там е 5V.А протокола на COM9 порта на компютъра е RS232.И там нивото на сигнала е +/- 6-15V.MAX232 преобразува UART към RS232.
Ако искаш да ползваш USB-то на компютъра, трябва да се ползва преобразовател UART към USB.Това го правят PL2303, FT232........
Кабела който е за USB, иска и драйвер да се инсталира на компютъра.И след това на програмата на газовата да и се каже на кой виртуален КОМ порт да прави комуникация.
А не допускаш ли, че проблема дето няма комуникация може да е в газовия компютър или кабела/буксата за комуникация?
Само с поялник не става!Трябва и да се чете!

Намерих грешката си! Всичко правя правилно, само дето мойте кабели са с 3.3V на изходите и не могат да си говорят с газовия комптър поради ниското ниво!
Като ме накарахте да чета, четох и намерих грешката си! :dummy Благодаря!

https://www.drive2.ru/b/3093583/

https://www.drive2.ru/b/471390872471077359/

https://robotchip.ru/obzor-preobrazovatelya-pl2303hx/


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Кабел за диагностика на ГИ-да споделим опит

Мнениеот ivan_pop » Нед 11 апр 2021 9:53


a_panov написа:Като ме накарахте да чета, четох и намерих грешката си!

От собствен опит зная, че половин час четене, спестява три дни работа!


Потребителски аватар
a_panov
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 23:49
Автомобил: Mercedes CLK 200
Двигател: M111
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кабел за диагностика на ГИ-да споделим опит

Мнениеот a_panov » Нед 11 апр 2021 23:02


ivan_pop написа:
a_panov написа:Като ме накарахте да чета, четох и намерих грешката си!

От собствен опит зная, че половин час четене, спестява три дни работа!

Никъде няма ръководство точка по точка какво се прави. И аз както всички работя по метода "опит - грешка". Не казвам че съм по-добъл от други хора, просто и аз като някой други хора може да се осланям на моите възможности за някой неща. Мога да чета на 3 езика и съм правил доста различни неща и за някой нещата които ги правя отстрани могат да изглеждат неразумни или безцелни но това е защото аз ги мога. Да, правя го защото го мога, Ако работя в сервиз за газови инжекционни ще го правя по-добре но и така ще го направя по-качествено то някой сервизи...



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 188 госта