Въпрос за клапан(кихалка) за Golf 2 GTI PB

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Въпрос за клапан(кихалка) за Golf 2 GTI PB

Мнениеот toshara » Вто 04 фев 2014 20:24


Колата е Golf 2 PB с обикновено газово.Купих я преди 4-5 месеца и нямаше проблеми,докато онзи ден не ми гръмна дебитомера - оправих го,оправих и кутията но нямам кихалка.
Плочката за газта е между дебитомера и филтърната кутия.
Въпроса ми е,този клапан подходящ ли е за предпазване на дебитомера?и дали ще ми намалее мощноста на бензин?Защото малко или много отвора стеснява,а и тази клапа...Мислех си за малките кихалки,ама ми се струват крайно ненадеждни.
Другото нещо,което ми хрумна е от комбинираните плочка+кихалка,да я монтирам след дебитомера :rolleyes
П.С нали Ф-то е 70?
Ето за тази кихалка говоря
Изображение




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос за клапан(кихалка) за Golf 2 GTI PB

Мнениеот stefan4o » Вто 04 фев 2014 20:28


Одаджийски има опит с тия плочки - преди и след дебитомера, по спомен, беше по-доволен от монтаж преди дебитомера (както е при теб в момента, доколкото разбрах).
Принципно всяко нещо, което е на пътя на въздуха и създава съпротивление пречи на пълненето на двигателя и малко или много това се отразява на неговите мощностни характеристики. Ако искаш да не се бърка и да не гърми никога - ГИ :th_up


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: Въпрос за клапан(кихалка) за Golf 2 GTI PB

Мнениеот toshara » Вто 04 фев 2014 20:32


stefan4o написа:Одаджийски има опит с тия плочки - преди и след дебитомера, по спомен, беше по-доволен от монтаж преди дебитомера (както е при теб в момента, доколкото разбрах).
Принципно всяко нещо, което е на пътя на въздуха и създава съпротивление пречи на пълненето на двигателя и малко или много това се отразява на неговите мощностни характеристики. Ако искаш да не се бърка и да не гърми никога - ГИ

То е ясно,че ще е ГИ,ама докато събера пари...И да,моя смесител е преди дебитомера.
Иначе и аз мисля че е по-добре така - а и в момента ми върви почти колкото на бензин,явно наистина това е по-добрия вариант.Въпроса е дали ще се спъне много и дали тази клапа ще опази дебитомера - този път го спасих,но следващия гърмеж ще е фатален за него :mhihi


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за клапан(кихалка) за Golf 2 GTI PB

Мнениеот Bai Sando » Вто 04 фев 2014 20:52


При твоя дебитомер плочката се слага задължително ПРЕДИ него.
Иначе няма да работи на ниски обороти.
И да,тая кихалка голямата си върши бая работа,слага се на самия дросел,ако е възможно.
А с инжекцион и тоя фулгруп въобще няма да ти хареса комбинацията :th_up


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: Въпрос за клапан(кихалка) за Golf 2 GTI PB

Мнениеот toshara » Вто 04 фев 2014 21:46


Bai Sando написа:При твоя дебитомер плочката се слага задължително ПРЕДИ него.
Иначе няма да работи на ниски обороти.
И да,тая кихалка голямата си върши бая работа,слага се на самия дросел,ако е възможно.
А с инжекцион и тоя фулгруп въобще няма да ти хареса комбинацията :th_up

Дали?(за фулгруп-а)
Сега върви прекрасно,и ми дава повече от перфектен разход - рядко ми дава повече от 10/100 комбинирано.
Последно с 12лв минах 100км,от които 20ина са градско във Варна,другите са на магистралата.Бутилката беше пълна догоре,след което точно на 100км събра 12лв и някакви стотинки.Вървежа е перфектен,но не им хареса тая работа с гърмежа :icon_lol


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за клапан(кихалка) за Golf 2 GTI PB

Мнениеот Bai Sando » Вто 04 фев 2014 23:09


Повярвай ми,за фулгрупа е много по-добре обикновената уредба :th_up
А за гърмежите,има някаква причина,и на мен ми гърмя преди нова година и смених палеца,че само той ми беше останал стар.А тая голямата кихалка върши добра работа,ако изтряска обръща гумения пръстен и запазва дебитомера и кутията.


Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Въпрос за клапан(кихалка) за Golf 2 GTI PB

Мнениеот ivchoto » Сря 05 фев 2014 21:56


Колега на В3-та за 5 години не ми е гръмнала нито един път.Моята също беше монтирана м/у филтъра и дебитомера,а кихалката веднага след дебитомра. :beer


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12126
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Въпрос за клапан(кихалка) за Golf 2 GTI PB

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 06 фев 2014 10:23


Кихалката е екстра, монтираш я директно след дебитомера и на нея закачваш маркуча към дросела. Не стеснява нищо, все пак най - голямото стеснение идва от смесителя, там е 32-36 мм диаметър.
Не си прави експерименти да местиш смесителя след дебитомера, слагах го къде ли не и не става, заради клапата на тоя дебитомер, понеже мърда количеството въздух е все различно и от стационарния смесител просто няма шанс да се настрои стабилна горивна смес. Има един вариант, но е доста хард, с яйцевидна плочка на мястото на дросела, уравновесяване на изпарителя при плочката и застопоряване на дебитомера в отворено положение. Работи стабилно колата, но много натягане на пружината на изпарителя и нещо не успяхме с разхода да се разберем, освен това това нещо елиминира и стъпковия мотор и трябва да се помисли реглаж с леко отворена дроселова клапа.
Тия експерименти стават след като прежалиш бензина като гориво, защото при така нагласена газова уредба ще работи на бензин без ниски обороти и прекъсвайки т.е в града да стигнеш до газостанцията.
А гърмежите дето взривяват кутията се получават от бедна смес и проблем с тоците високоволтовите, кабели, свещи, капачка, палец, бобина и тези са доста по срещани от бедната смес


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за клапан(кихалка) за Golf 2 GTI PB

Мнениеот myrshavija » Чет 06 фев 2014 10:28


Bai Sando написа:Повярвай ми,за фулгрупа е много по-добре обикновената уредба :th_up
Невярно - и аз така мислех, докато не се намери кой да настрои BSM-a на дигишита на жената(2Е). Даже се бях засилил да сменям мотора със Симос.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за клапан(кихалка) за Golf 2 GTI PB

Мнениеот Bai Sando » Чет 06 фев 2014 11:05


Ще работи добре до време :c020
А като разход как е?


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за клапан(кихалка) за Golf 2 GTI PB

Мнениеот myrshavija » Чет 06 фев 2014 11:12


Не виждам причина да се промени работата след време. Ако работи прилично на бензин, ще работи и на газ. Защо смяташ, че работата на газ ще се промени след време?
Разходът е под 12 газ плюс 0.5-1л бензин на 100км градско. За бензина са доста широки границите, защото се засича трудно с доливане на 10-20л от дъжд на вятър. Склонен съм да допусна, че е близо до 1л/100км през зимата. Извънградско разходът е 8/100 при спазване на ограниченията и 12/100 на магистралата, което вече не ми харесва много, затова и избягвам да карам със 140-150км/ч. А и колата е на 22г все пак и е далеч от перфектна. Трябва да се отбележи, че съм с 3 размера по-високи гуми - 195/65/15 и показанията на скоростомера и брояча на км не показват същото, като на Г3 със 195/50/15. Като цяло съм МНОГО доволен, след като ми оправиха празния ход на газ.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за клапан(кихалка) за Golf 2 GTI PB

Мнениеот Bai Sando » Чет 06 фев 2014 12:31


Ами разхода е о.к. според мен.
Имах предвид след време,понеже самата рейка си променя работата като поработи.
Това съм го забелязъл при няколко фул група коли.Гласят я,работи си прилично и след някой месец идват пак за донастройка,че е променила работата на празен ход.А и обикновено се оплакват,че им е висок разхода.Но при теб разхода ми се вижда нормален като за 115 к.с. :th_up
Такъв вид инжекцион,много малко хора са способни да му настроят празния ход стабилен.
Особено ако е с някоя по-постна Г.И.от към настройки.За това аз не одобрявам слагането на инжекцион на такъв тип двигатели,но това си е моя гледна точка.Явно при теб си уцелил правилния човек и хубава рейка,щом се е получило добре и ти харесва работата на мотора. :beer
Дай боже във всеки град такива майстори,но са много малко.Нека колегата със 2-ката поразпита из неговия край,преди да се реши да слага инжекция.То е ясно,че всеки тамушен газаджия ще му каже: Няма проблем,докарай я,ще я направим.Само и само да му вземат парите.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Въпрос за клапан(кихалка) за Golf 2 GTI PB

Мнениеот muns61 » Чет 06 фев 2014 21:07


Другият вариант е с жило от смукач, което да държи отворена клапата на дебитомера при работа на газ. Два мотора съм правил така, работеха перфектно, но няма кой да се занимава с тези стари кошници.


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: Въпрос за клапан(кихалка) за Golf 2 GTI PB

Мнениеот toshara » Съб 08 фев 2014 23:21


Сложих клапата,амаа...се спъна вървежа.Доста се стеснява в областа на клапата,та ми е много чудно дали ще върши работа ако махна клапата по средата и взема на струг вътрешната част,за да си остане диаметъра около 65-70?Тоест да стане фланец със дупки и гума?Ще върши ли работа така?


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за клапан(кихалка) за Golf 2 GTI PB

Мнениеот Bai Sando » Съб 08 фев 2014 23:43


Ами ще има полза,но малка.То за това са го направили с клапа,като има детонация тя да затвори и да я предотврати към дебитомера.
Виждал съм едни с много малка периферия и по-голяма клапа,с цел да не запушва вървежа,ама дали ги продават в бг :gruebel



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта