) на неговата стара ГИ се учим, както се казва. Разполагаме със следното като хардуер:1. Комп - Бардолини, много стар вариант някакъв 2008 някъде е слагано ГИ-то
2. Изпарител - BRC
3. Рейка Хана, мисля беше 2ом. - изръси се около 180 лева за нея
Налягането, което се поддържа мисля е от сорта на 1бар (за съжаление системата не разполага с датчик за налягането, за да сме сигурни, че е толкоз, но на изпарителя пише 1200мбар). Изчетох в интернет доста неща и ми стана ясно, че работата е на системата "нагласьов". Но ми е краста да се позанимаваме малко с тая настройка, понеже поради някаква си причина компирът е ресетнал или занулил картата си, или поне така си мислим с колегата.
Сега по същество - чух мнения, че за такива маломощни мотори дюзи 1.2-1.4 биха били достатъчни. Само че след снощното човъркане успяхме да докараме що-годе прилична работа на празен ход с коефициенти между 1.5-1.9, което чешейки се по главата ето така
ми се струва не както трябва да бъде. Примерно на ПХ при загрял мотор на бензин имаме време на инжекторите от порядъка на 5мС, докато за да получим същата работа на газ се искат 10мС време. Почти съм сигурен, че с по-големи инжектори ще заприлича малко работата, въпросът е как да ги сметнем с приблизителна точност. Според различни източници четох при при фулгруп колите е добре инжекторите да са с големина до около 10 процента над тези на секвенциалните. Въпросният двигател е някаква смеска между скопен дявол и ялова вещица - не е секвенциално впръскването, нито е фулгруп. Инжекторите работят два по два. Мисля, че и при други мотори на ФВ има подобни решения на управлението на впръскването. Стоя и си мисля, дали не е по-добре да започнем да настройваме колата с инжектори от порядъка на 1.7-1.8мм. Знам, че с прекалено големи не е добре, както и с прекалено малки - пак опираме до компромиси. Търсим златната среда - нормален вървеж без замисляне в нито един режим с нормален разход. Доколкото успях да разбера идеята на цялата работа е да се нагласи таблицата така, че да има минимални отклонения в инжекторните времена на газ и бензин, тогава считаме, че нещата са оптимални като размери и настройки, или грешно съм схванал идеята?


