Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот stefan4o » Нед 02 мар 2014 10:09


Искам да се обърна за малко жокери към колеги, които се занимават с газови инжекциони и да задам конкретни въпроси. Сега с един колега прохождаме в тая технология (по-добре късно, отколкото никога :mhihi ) на неговата стара ГИ се учим, както се казва. Разполагаме със следното като хардуер:
1. Комп - Бардолини, много стар вариант някакъв 2008 някъде е слагано ГИ-то
2. Изпарител - BRC
3. Рейка Хана, мисля беше 2ом. - изръси се около 180 лева за нея :mhihi
Налягането, което се поддържа мисля е от сорта на 1бар (за съжаление системата не разполага с датчик за налягането, за да сме сигурни, че е толкоз, но на изпарителя пише 1200мбар). Изчетох в интернет доста неща и ми стана ясно, че работата е на системата "нагласьов". Но ми е краста да се позанимаваме малко с тая настройка, понеже поради някаква си причина компирът е ресетнал или занулил картата си, или поне така си мислим с колегата.
Сега по същество - чух мнения, че за такива маломощни мотори дюзи 1.2-1.4 биха били достатъчни. Само че след снощното човъркане успяхме да докараме що-годе прилична работа на празен ход с коефициенти между 1.5-1.9, което чешейки се по главата ето така :gruebel ми се струва не както трябва да бъде. Примерно на ПХ при загрял мотор на бензин имаме време на инжекторите от порядъка на 5мС, докато за да получим същата работа на газ се искат 10мС време. Почти съм сигурен, че с по-големи инжектори ще заприлича малко работата, въпросът е как да ги сметнем с приблизителна точност. Според различни източници четох при при фулгруп колите е добре инжекторите да са с големина до около 10 процента над тези на секвенциалните. Въпросният двигател е някаква смеска между скопен дявол и ялова вещица - не е секвенциално впръскването, нито е фулгруп. Инжекторите работят два по два. Мисля, че и при други мотори на ФВ има подобни решения на управлението на впръскването.
Стоя и си мисля, дали не е по-добре да започнем да настройваме колата с инжектори от порядъка на 1.7-1.8мм. Знам, че с прекалено големи не е добре, както и с прекалено малки - пак опираме до компромиси. Търсим златната среда - нормален вървеж без замисляне в нито един режим с нормален разход. Доколкото успях да разбера идеята на цялата работа е да се нагласи таблицата така, че да има минимални отклонения в инжекторните времена на газ и бензин, тогава считаме, че нещата са оптимални като размери и настройки, или грешно съм схванал идеята?




Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот Bai Sando » Нед 02 мар 2014 10:18


На тоя мотор би трябвало всяка дюза да си е отделна,а не 2 по 2 :gruebel
Иначе пробивайте макс до 1.6 мм


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот stefan4o » Нед 02 мар 2014 10:22


Bai Sando написа:На тоя мотор би трябвало всяка дюза да си е отделна,а не 2 по 2 :gruebel

2 по 2 са за съжаление :mhihi даже ги гледахме как пресветват инжекторите два по два като работи на газ, на програмката. :th_up
Според теб до 1.6 няма да има проблеми да ги пробием? Тя идеята му беше да я закрепим, колкото да отиде на газ до София, ама моята идея е да я направим двамата, без нужда от сервизи, не за друго, да си начешем крастата :mhihi Много ми хареса усещането да правя настройки с лаптоп вместо да въртя кранчета.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот Bai Sando » Нед 02 мар 2014 10:32


Нещо от софта на г.и се бъркате.С отделно впръскване е всяка дюза.Да не сте го дали на фулгруп?
Имаше някъде едно меню от дето се определяше какъв вид е впръскването.
От там може да идва и гадната работа на празен ход и високото време :gruebel
Но съм на 100 % сигурен,че са с отделно впръскаване.Най сигурно погледнете до всяка дюза кабелите.Ще видите че на всяка е различен цвят минуса и.


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот jijane » Нед 02 мар 2014 18:53


Това че са с различен цвят минусите на инжекторите не е гаранция, че компа ги управлява всяка по отделно. Тоя мотор си работи перфектно с дюзи на 1,5 мм, нагоре вече нема нужда. Изпарителя, че пише на него 1200мбар, не значи че е на толкова или по-малко. Някой може да му е навъртял/развъртял инбуса и да е под 1000 или над 1500 мбар, без датчик няма как да разберете колко е налягането.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот Bai Sando » Нед 02 мар 2014 20:29


Ей такъв ли е?Къде му е мап-а иначе?
Изображение


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот stefan4o » Нед 02 мар 2014 20:31


Уредбата няма МАП сензор. :mhihi Много е дърта, аз мисля го споменах :icon_lol


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот Bai Sando » Нед 02 мар 2014 20:38


Е каква е тая антика :mhihi
Да не е от ония дето са като на обикновените уредби с ръчно копче газ бензин дето само следят температурата :gruebel


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот jijane » Нед 02 мар 2014 22:21


Ако системата е тая показана на снимката си има МАП, пък и каква е драмата ако няма МАП? Моята нема МАП и модела от 2006-та и модела от 2012 все нямат МАП, ползва се само по време на калибрацията и после се маха. Важното е да има какво да следи налягането на газта, температурата на водата или газта и толко.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот Bai Sando » Нед 02 мар 2014 22:29


Сега като се замислих,на един познат волвото го купи със такъв стар БСМ.При него се беше скапал и така си караше.
Само дето трябваше ръчно да прехвърля на бензин,иначе си вървеше.
Неговия мап беше от тоя вид.Предполагам и вашият е бил такъв.
Изображение


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот stefan4o » Пон 03 мар 2014 10:11


Сандо, може и да се окажеш прав. Като натисна бутона фулгруп и колата видимо влошаваше работата си :th_up . Направихме и клипче как включват бензиновите инжектори, но през газовия софт. Закрепихме работата с малките дюзи, колкото да покара няколко дни докато направи по-големите и така. Но коефициентите при повечето режими отидоха над 2, което според софтуерчето значи "сменете дюзите с по-големи". Ще пиша пак, когато има развитие по темата, надявам се тези дни да я направим и с по-големите дюзи да заработи нормално с прилични времена, а не двойни на бензиновите. :c020


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот lent » Пон 03 мар 2014 10:26


С колата на mmkosev ли се занимавате?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот stefan4o » Пон 03 мар 2014 10:45


Същото лице :mhihi Слагай и ти ГИ да се науча и на твоята, не се ослушвай :mhihi


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот Bai Sando » Пон 03 мар 2014 11:59


Пробийте по-големи дупки и ще падне времето :biggrin
На стария 1.6 АЕЕ ги бях направил на 1.8мм и вървеше супер.При вас на 1.4 предполагам на 1.5-1.6 ще му е идеално.


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот eurogas » Пон 03 мар 2014 21:12


Това е най-подходящата система за учене, няма по-сложна и глупава система от тази, а комбинацията със семисекуент и маломощен мотор я прави феноменално трудна за настройки. Искренно ви желая успех с настройките, много съм се потил с такива играчки, искаше ми се да дам някакви препоръки, но няма как да се помогне от разстояние, много ще се изненадам ако направите тази кола да работи добре. :th_up



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта