Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ
Имам малък внезапен проблем с АГУ-то. Взех едната количка, карах я известно време и после на газ все да придърпва в определени обороти, най-осезаемо при движение със скорост над 120км/ч. Случва се и иначе. По проблема смених свещи и се оправи малко положението. Искам да разбера от какво може да работи неравномерно и да глъхне като мощност. На бензин посоченото явление го няма. Колата е газов инжекцион. Преди да я бях взел, стояла е няколко месеца почти без да бъде карана. Сипах газ, като преди това я карах малко на бензин. Ядове никакви. На газ определени километри относително безпроблемни, но сега се появи посоченият проблем.
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ
Колко точно са тези "определени километри" на газ без проблеми?
Защото, виж - това са старо до ново филтърче за течната фаза след 6500 km с газ, зареждана само от една газстанция:
Защото, виж - това са старо до ново филтърче за течната фаза след 6500 km с газ, зареждана само от една газстанция:
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ
Около 300км активно каране на газ. Смяташ, че проблемът е от филтър?
- andreygg
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 03 авг 2008 15:49
- Автомобил: Polo 6n2
- Двигател: AUA 2000
- Местоположение: Кюстендил
Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ
Виж отнякъде да не смука въздух /скъсан маркуч/.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ
Може ли проблемът да се дължи от пукнатина и повреден маркуч от масленият сепаратор, завит с винтове на горният капак на двигателя? Намерих едно леко побългаряване при пластмасовият щуцер, който влиза в двигателя(от масленият сепаратор). Тая част на системата хич не съм уверен, че е херметизирана.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ
Смених маркуча и масленият сепаратор. Няма промяна. Други маркучи няма. Вече не придърпва на често, ами двигателят си работи с по-големи вибрации и видимо по-малко мощност. Тук таме като че ли се "отпушва" на моменти.
Пишман станах. Газовият инжекцион е DT Gas Systems. Има някакъв датчик с надпис Vacuum pressure sensor Или нещо от сорта. На единият му щуцер има маркуч, на другият не знам дали е имало нещо. Има и 4 пинов конектор.

Последна промяна от инжектопляктор на Съб 27 сеп 2014 14:52, променено общо 1 път.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ
Някои възможни причини може да са:
Филтрите по пътя на газта-течна и изпарена фаза
Задръстени отвори на газта на изпарителя
Задръстен газов клапан на изпарителя
Ниско налягане на изпарителя
Слаба циркулация на антифриза през изпарителя
Замърсени или задръстени газови дюзи
Замърсени или с нарушен ход на буталцето газови инжектори
Прекъснал еденичен инжектор и ако мотора е фул груп тресе и няма мощност.
При мен се оказа веднъж последното(Пасат б3 2е).На единия инжектор кабела на щекера се държеше само в гумичката на щекера.Смяна на щекерчето и всичко е ок.
Започни ако искаш с тази проверка.На газ изключвай един по един инжекторите и ако е от тях ще се разбере лесно.То е като при неработеща свещ.Ако изключиш работещ инжектор ,ще остане на 2 цилиндъра и ще угасне.Ако уцелиш от първия път неработещия,няма да има промяна в работата на мотора.
Успех
Филтрите по пътя на газта-течна и изпарена фаза
Задръстени отвори на газта на изпарителя
Задръстен газов клапан на изпарителя
Ниско налягане на изпарителя
Слаба циркулация на антифриза през изпарителя
Замърсени или задръстени газови дюзи
Замърсени или с нарушен ход на буталцето газови инжектори
Прекъснал еденичен инжектор и ако мотора е фул груп тресе и няма мощност.
При мен се оказа веднъж последното(Пасат б3 2е).На единия инжектор кабела на щекера се държеше само в гумичката на щекера.Смяна на щекерчето и всичко е ок.
Започни ако искаш с тази проверка.На газ изключвай един по един инжекторите и ако е от тях ще се разбере лесно.То е като при неработеща свещ.Ако изключиш работещ инжектор ,ще остане на 2 цилиндъра и ще угасне.Ако уцелиш от първия път неработещия,няма да има промяна в работата на мотора.
Успех
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ
Забравих да отбележа, че вчера забелязах как стрелката на оборотомера, докато съм на газ на празен ход играеше нагоре-надолу. Между 900 и 1100/200 оборота. Работата е, че не виждам как за 300км - я има, я няма - се е задръстило нещо до такава степен, че да доведе до текущото състояние.
п.п Като прехълца, ГИ взе да ми дава и грешка - мигат едновременно червената лампичка за бензина и зелената за газ. Мисля си - може ли и от газ-та да е, да сменя газостанцията?
п.п Като прехълца, ГИ взе да ми дава и грешка - мигат едновременно червената лампичка за бензина и зелената за газ. Мисля си - може ли и от газ-та да е, да сменя газостанцията?
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ
Провери кава грешка дава ГИ и може да се оправиш по-лесно.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ
Мерси за съвета, но нямам кабел. Искаше ми се проблемът да е решим по друг начин. За читав газ-аджия пътуването е 30км, а пък в делничен ден почивка принципно не се дава. Грешката на ГИ може да е и от мокротията, минах през няколко локви, да съм намокрил нещо..Другата седмица четвъртък ще ходя на диагностика на ГИ, но ми се искаше да го закрепя до тогава.
Отделно не съм очарован от електриката на VW. Преди това карах друга марка автомобил, а VW го взех, защото го хвалеха като идиотоустойчив и евтин за поддръжка. То повече работа има по електриката от старият ми автомобил(който е с няколко години по-стар от Vento-то). Може и на такъв да съм случил, не знам.
Аномалията с ГИ ми е много интересна. Заредих няколко пъти газ в Лукойл. Както си вървеше относително добре, така почна да дърпа и да губи мощност. Сега дърпането понамаля, но работи неравномерно и видимо с по-големи вибрации. Виждал съм на празен ход да играе стрелката на оборотите значително. Не знам какво може да стане толкова за няколкостотин километра и какво толкова да се разкалибрира. Нови свещи Champion от тия с 3-те електрода(земи) по каталог купувах. Маркуч смених и масленият сепаратор. Нещо газ-та да е кофти?
Отделно не съм очарован от електриката на VW. Преди това карах друга марка автомобил, а VW го взех, защото го хвалеха като идиотоустойчив и евтин за поддръжка. То повече работа има по електриката от старият ми автомобил(който е с няколко години по-стар от Vento-то). Може и на такъв да съм случил, не знам.
Аномалията с ГИ ми е много интересна. Заредих няколко пъти газ в Лукойл. Както си вървеше относително добре, така почна да дърпа и да губи мощност. Сега дърпането понамаля, но работи неравномерно и видимо с по-големи вибрации. Виждал съм на празен ход да играе стрелката на оборотите значително. Не знам какво може да стане толкова за няколкостотин километра и какво толкова да се разкалибрира. Нови свещи Champion от тия с 3-те електрода(земи) по каталог купувах. Маркуч смених и масленият сепаратор. Нещо газ-та да е кофти?
Последна промяна от IvanMan на Нед 28 сеп 2014 15:32, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ
Ами всяко ново поколение коли е по-неприятно за обслужване.Имаме Пасат Б3 93' 2000куб.Ремонт можеше да се направи на пътя дето се вика.Смяна на ангренаж пред блока за няма час.Сега съм с Пасат Б5, за смяна на ангренажа се почва сваляне на броня,радиатор,антифризи..
Какво толкова има по тоците,че аз освен едни ксенони на б5 и релета за фаровете и клеморед на Б3 не помня да съм правил.
Какво толкова има по тоците,че аз освен едни ксенони на б5 и релета за фаровете и клеморед на Б3 не помня да съм правил.
- stefan4o
- Мнения: 19302
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ
Явно не считаш за нужно да споделиш от кой град си. Може някой отзивчив колега да ти помогне все пак?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ
Около Бургас се намирам.
Примерно задните ел.стъкла трябва да ги човъркам. Лампата в жабката не свети. Лампата в багажника не свети. Много интересно е направено при мен - радиото работи без колата да е на контакт, а клаксонът работи само като е запалена. Зумера за забравени фарове ту работи, ту не работи.
plameney написа:Какво толкова има по тоците,че аз освен едни ксенони на б5 и релета за фаровете и клеморед на Б3 не помня да съм правил.
Примерно задните ел.стъкла трябва да ги човъркам. Лампата в жабката не свети. Лампата в багажника не свети. Много интересно е направено при мен - радиото работи без колата да е на контакт, а клаксонът работи само като е запалена. Зумера за забравени фарове ту работи, ту не работи.

- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ
plameney написа:При мен се оказа веднъж последното(Пасат б3 2е).На единия инжектор кабела на щекера се държеше само в гумичката на щекера.Смяна на щекерчето и всичко е ок. Започни ако искаш с тази проверка.На газ изключвай един по един инжекторите и ако е от тях ще се разбере лесно.То е като при неработеща свещ.Ако изключиш работещ инжектор ,ще остане на 2 цилиндъра и ще угасне.Ако уцелиш от първия път неработещия,няма да има промяна в работата на мотора.
Успех
Специално искам да отправя благодарности към теб. Оказа се, че проблемът е от щекер на един от газовите инжектори. Изгасихме един и веднага даде грешката на ГИ, която ми излизаше все по-често, докато днес дори не можех да карам на газ въобще. Езичето, което трябва да се хване на зъбчето на самият инжектор на единият щекер беше някакво пукнато и не го държеше. От вибрациите или отпреди, без да го забележа, то е било измъкнато малко. Изглежда постепенно се е измъквало повече, докато вече не е правело връзка. АГУ ми е за профилактика, но ще изтрае 2 дни. До тогава съм вързал всички щекери със свински опашки, така че да не могат да се разместят щекерите.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ
Ей,добре че си го хванал проблема.Профилактиката освен филтри и мембрани е добре да включва и проверка на хода на буталата на газовата рейка.Ако се налага регулиране на хода на буталцата,трябва и нова настройка на горивната таблица на газовия компютър 

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта