Свръзване на ключ BRC(нивомер)
- golfmaniak666
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHL
- Местоположение: София
Свръзване на ключ BRC(нивомер)
Така проблемът е че искам да свържа показателя на нивото смисъл да виждам на ключа колко газ има в бутилката.Имам евро сонда с изводи а на ключето имам 4диода.прекарал съм окабеляването и съм го свързал с ключа (кабелите отиват на белия и на масата)но проблема е че бутилката ми е на половина а ключето отчита че е пълна.като дам на късо белия кабел и маса ключа отчита че е празна.някой може ли да даде съвет.ето снимки на модела ключ и евро сонда
Последна промяна от golfmaniak666 на Пет 02 май 2014 13:46, променено общо 2 пъти.
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Свръзване на ключ BRC(нивомер)
На първата снимка нивомерът е тип "90 Ω" - при съпротивление около 90 Ω между изводите му е пълна, при изпразване - постепено пада до 0 Ω. На моята нулата така и не я стига.
Та проблема ти е по-скоро в ключа. До колкото разбирам - този ключ ползваш с обикновена газова уредба. В този случай - трябва да се консултираш с документацията му - къде трябва да свържеш променливото съпротивлние, което всъшност подава информацията за съдържанието на бутилката.
При ГИ - на моята например мога да й кажа точното съпротивление, на което да светва даден светодиод:
80% - 60 Ω
60% - 30 Ω
40% - 15 Ω
20% - 7 Ω
Та проблема ти е по-скоро в ключа. До колкото разбирам - този ключ ползваш с обикновена газова уредба. В този случай - трябва да се консултираш с документацията му - къде трябва да свържеш променливото съпротивлние, което всъшност подава информацията за съдържанието на бутилката.
При ГИ - на моята например мога да й кажа точното съпротивление, на което да светва даден светодиод:
80% - 60 Ω
60% - 30 Ω
40% - 15 Ω
20% - 7 Ω
- golfmaniak666
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHL
- Местоположение: София
Re: Свръзване на ключ BRC(нивомер)
Значи до колкото те разбирам трябва да свържа съпротивление към ключа така ли?гледах в документацията на самия ключ и никъде не видях да е описано съпротивление.единствената информация е че белия кабел е за нивото на газта и повече никъде не пише нищо за нивото.
- golfmaniak666
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHL
- Местоположение: София
Re: Свръзване на ключ BRC(нивомер)
На снимките горе аз съм свързал изходите на нивомера към ключа свързал съм ги към белия кабел и към кафявия(масата).дали не съм сбъркал при свързването или трябва да сложа съпротивление?
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Свръзване на ключ BRC(нивомер)
Само дето сега снимката на която се вижда сондата, съответно нивомера, е друга.
На предишната, която беше сложил се виждаше сонда БРЦ с техният датчик, който е тип 0-90 ома. Знам го, понеже аз съм с такъв, а пък моята сам съм я сглобявал.
Друг път като качваш материали - не очаквай, че всеки ще се занимава да ги обръща правилно.
Сега по темата - на твое място бих издирил белият кабел от към ключа, и между него и маса бих свързал някакъв потенциометър, например 330 ома. След това чрез проба/грешка бих установил на какво съпротивление кой диод от индикацията за нивото работи.
Въоръжен с тази информация - сваляваш и самият датчик ниво. Той трябва да може да се сваля - би трябвало да го държи на място едно единствено болтче (при тебе май са две). Принципа на работа е магнитен - реалният нивормер в сондата движи поплавък механично, а той на края си при гърлото на бутилката има магнит, който на свой ред движи стрелкичката, която виждаш при бутилката. Тази стрелкичка е и "оста" на потенциометъра, който се пада сензора за ниво.
Та, като го свалиш, с някакво магнитче може да го дадеш съответно в положения "пълна бутилка" и "празна бутилка" и с уред да го измериш какво съпротивление ти дава.
С тази информация трябва да си наясно въобще ще стане ли да виждаш коректно нивото на газта в бутилката на ключа.
Ако горното ти се струва сложно - свържи едният кабел от датчика със стрелкичката при бутилката на маса, а другият - прекарай и свържи с белият кабел, който излиза от ключа. Това трябва да сработи ако схемата, която си прикачил е вярна.
На предишната, която беше сложил се виждаше сонда БРЦ с техният датчик, който е тип 0-90 ома. Знам го, понеже аз съм с такъв, а пък моята сам съм я сглобявал.
Друг път като качваш материали - не очаквай, че всеки ще се занимава да ги обръща правилно.
Сега по темата - на твое място бих издирил белият кабел от към ключа, и между него и маса бих свързал някакъв потенциометър, например 330 ома. След това чрез проба/грешка бих установил на какво съпротивление кой диод от индикацията за нивото работи.
Въоръжен с тази информация - сваляваш и самият датчик ниво. Той трябва да може да се сваля - би трябвало да го държи на място едно единствено болтче (при тебе май са две). Принципа на работа е магнитен - реалният нивормер в сондата движи поплавък механично, а той на края си при гърлото на бутилката има магнит, който на свой ред движи стрелкичката, която виждаш при бутилката. Тази стрелкичка е и "оста" на потенциометъра, който се пада сензора за ниво.
Та, като го свалиш, с някакво магнитче може да го дадеш съответно в положения "пълна бутилка" и "празна бутилка" и с уред да го измериш какво съпротивление ти дава.
С тази информация трябва да си наясно въобще ще стане ли да виждаш коректно нивото на газта в бутилката на ключа.
Ако горното ти се струва сложно - свържи едният кабел от датчика със стрелкичката при бутилката на маса, а другият - прекарай и свържи с белият кабел, който излиза от ключа. Това трябва да сработи ако схемата, която си прикачил е вярна.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Свръзване на ключ BRC(нивомер)
Аз бих добавил и нивомер менте или друг модел който не работи в диапазона 90-0 гр.
Има едни нивомери които много приличат на тоя от снимката и са пълни ментета.
Изкарай го както е закачен на кабелите и с нещо метално му премести стрелкичката до средата.Естествено колата трябва да работи на газ в това време,а ти наблюдавай какво се случва,при някои модели отчита на ключа след няколко секунди.Ако нищо не се случва потърси друг нивомер
Пробвай за всеки случай и да размениш местата на кабелите
Има едни нивомери които много приличат на тоя от снимката и са пълни ментета.
Изкарай го както е закачен на кабелите и с нещо метално му премести стрелкичката до средата.Естествено колата трябва да работи на газ в това време,а ти наблюдавай какво се случва,при някои модели отчита на ключа след няколко секунди.Ако нищо не се случва потърси друг нивомер

Пробвай за всеки случай и да размениш местата на кабелите

Последна промяна от Bai Sando на Чет 01 май 2014 20:57, променено общо 1 път.
- golfmaniak666
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHL
- Местоположение: София
Re: Свръзване на ключ BRC(нивомер)
Схемата е орегиналната която ми дадоха в комплекта с ключа.свързал съм го така както каза белия и масата към изводите на нивомера.но ефект няма днес свалих цялата сонда и ръчно местих поплавака стрелката се местеше но не и индикациите на копчето.с мултицет премерих и видях че когато стрелката показва пълна бутилка съпротивлението се увеличава и обратното когато е празна.но за жалост бутона не реагира.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Свръзване на ключ BRC(нивомер)
Щом като допреш белия до маса и светва резервата или само един диод на копчето,значи си работи.По скоро нивомера на сондата не е за тоя ключ 
А по принцип на тоя нивомер трябва да има малака буксичка.При нея единия е бял а другия зелен или черен.Белия се връзва към белия на копчето а зеление или черния на маса.При теб букса не виждам,да не са запоени директно?Ако да,пробвай да ги завъртиш на обратно.

А по принцип на тоя нивомер трябва да има малака буксичка.При нея единия е бял а другия зелен или черен.Белия се връзва към белия на копчето а зеление или черния на маса.При теб букса не виждам,да не са запоени директно?Ако да,пробвай да ги завъртиш на обратно.
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Свръзване на ключ BRC(нивомер)
golfmaniak666 написа:но за жалост бутона не реагира.
Може би е време за това:
... на твое място бих издирил белият кабел от към ключа, и между него и маса бих свързал някакъв потенциометър, например 330 ома. След това чрез проба/грешка бих установил на какво съпротивление кой диод от индикацията за нивото работи.
С допълнението на Сандо, че трябва да има и изчавкване от няклолко секунди на определна стойност - ако е вярно това, че ключа бавно отчита показанието...
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Свръзване на ключ BRC(нивомер)
При Ловато е така,отчита след около 5-10 секунди чак,предполагам са го измислили така ако се люшка газта да не пресветкат лампичките постоянно
Не знам при БРЦ дали е на този принцип.
Всъщност може да го провери като допре белия кабел на маса и да засече веднага ли гаснат или след секунди.

Всъщност може да го провери като допре белия кабел на маса и да засече веднага ли гаснат или след секунди.
Re: Свръзване на ключ BRC(нивомер)
Ето какво прочетох за BRC "New Line" в един чужд форум: "..Taj prekidac ti je Bugarski BRC i dobar je prekidac.." - значи някакви индийци ги сглобяват в БГ.. И по стар български маниер липсата на всякаква документация, освен хвърчащо листче - коя жица за какво е.
Опитах ей-така да потърся в Гоогле за твоето ключе и да попадна на конкретна информация - не се получи.
По начина по който си задаваш въпроса може да ти отговори само някой много светнат - или ако има такова ключе и го е гледал какво има вътре, или ако си е правил експерименти с потенциометър - на какви омове какво отчита.
Колегите много правилно са те посъветвали сам да си го измериш. Но лошото е, че за да пробваш това нещо трябва да си намериш потенциометър (потенциометърът струва 1 лв, но не знам магазините как работят в почивните дни) и някакъв измервателен уред. Много прости неща, само дето най-вероятно ги нямаш.
Виж наоколо дали няма да намериш някой телевизионен техник - със сигурност ще може да ти помогне. И аз имам всякакви боклуци, уреди и потенциометри - бих ти съдействал да измерим какво отчита ключето, но в момента не съм в София.
(И защо не ги пише тези неща в документацията към ключето, ами трябва ние да ги измисляме - като преди това претърсим всичките форуми дали някъде някой вече не е написал..)
Също може да се свърже потенциометърът от газовата бутилка към сигнала от сондата на бензиновия резервоар - така че да излизат показанията направо на уреда на таблото. Но потенциометърът за бензина ще е с други стойности и ще падне едно ашладисване.. не е чак много сложно де.
Снимай какво има в ключето, ако от снимката не се четат надписите на интегралните схеми ги напиши допълнително - може и да разгадаем нещо по снимките.
Опитах ей-така да потърся в Гоогле за твоето ключе и да попадна на конкретна информация - не се получи.
По начина по който си задаваш въпроса може да ти отговори само някой много светнат - или ако има такова ключе и го е гледал какво има вътре, или ако си е правил експерименти с потенциометър - на какви омове какво отчита.
Колегите много правилно са те посъветвали сам да си го измериш. Но лошото е, че за да пробваш това нещо трябва да си намериш потенциометър (потенциометърът струва 1 лв, но не знам магазините как работят в почивните дни) и някакъв измервателен уред. Много прости неща, само дето най-вероятно ги нямаш.
Виж наоколо дали няма да намериш някой телевизионен техник - със сигурност ще може да ти помогне. И аз имам всякакви боклуци, уреди и потенциометри - бих ти съдействал да измерим какво отчита ключето, но в момента не съм в София.
(И защо не ги пише тези неща в документацията към ключето, ами трябва ние да ги измисляме - като преди това претърсим всичките форуми дали някъде някой вече не е написал..)
Също може да се свърже потенциометърът от газовата бутилка към сигнала от сондата на бензиновия резервоар - така че да излизат показанията направо на уреда на таблото. Но потенциометърът за бензина ще е с други стойности и ще падне едно ашладисване.. не е чак много сложно де.
Снимай какво има в ключето, ако от снимката не се четат надписите на интегралните схеми ги напиши допълнително - може и да разгадаем нещо по снимките.
- golfmaniak666
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHL
- Местоположение: София
Re: Свръзване на ключ BRC(нивомер)
Колеги според мен проблемът е в нивомера.явно не е за това ключе и не е на 90ома.мисля да си купя нов на брц и да заспи работата иначе ключето реагира моментално като ги дам на късо не изчаквам никакви секунди
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Свръзване на ключ BRC(нивомер)
мултицет, потенциометър, замервания...
- golfmaniak666
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHL
- Местоположение: София
Re: Свръзване на ключ BRC(нивомер)
колеги гледах много оферти за нивомери има от 10 ома до 30 ком(http://smgasbg.com/bg/catalog/grp:542).аз какъв да си взема защото не знам гледах копчето никъде не пише нищо.този дали е удачен http://autogasbulgaria.com/index.php?route=product/product&product_id=103 попаднах на снимка на орегинален нивомер на BRC на който сно се вижда че е от 0-90ома.дали ще ми свърши работа?
Последна промяна от golfmaniak666 на Пет 02 май 2014 14:39, променено общо 1 път.
- golfmaniak666
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHL
- Местоположение: София
Re: Свръзване на ключ BRC(нивомер)
Днес си пойграх и установих следното когато дам жиците на късо(бялата и масата)бутона реагира и показва празна бутилка а когато дам нивомера на празно състояние ми дава друга стойност,с помоща на магнит местих стрелката на нивомера но бутона не реагира на нито едно положение,за което аз подозирам че проблема е в нивомера а именно че не е съвместим с бутона.нивомера е с означения BK-623-00 94V-0.явно ще трябва да си взема съвместим нивомер но въпроса ми е дали съм на прав път и ако да какъв да си взема с какви стойности?на снимката нивомера отчита че бутилката е пълна.а когато отчете празна ми излиза 1 на уреда.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта