Колата е Г3 ABS 1,8mi съответно обикновена гЪзова.
Въпросът ми е следният - защо на всички автомобили с газ обикновено се наблюдава свързване на изпарителите с Т-образен тройник като се прекъсват маркучите към и от радиаторчето на парното? Реално по този начин ние правим два самостоятелни кръга като този на парното е свързан направо на двата срещуположни извода, а изпарителите са с 90 градусов завой. УЖ изпарителят, който се предполага, че трябва да се стопли бързо за да работи читаво, е свързан по начин, който по никакви закони на физиката няма да накара флуида да завие на 90 градуса и да влезе веднага топлия антифриз в изпарителя. Някак си ми се вижда по-правилно да са последователно свързани, тогава течността ще преминава последователно и ще загрява всичко накуп. Така реално ми се струва, че просто радиаторът на парното ще е доста по-топъл и се разчита на топлообмен да се стопли и втория "малък" кръг, който ние изкуствено сме създали с тези тройници.
Ще съм благодарен на всякакви идеи и насоки дали мисълта ми е във вярната посока.
Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата система ?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе
Изпробвай каквито искаш схеми и сподели резултати.
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе
Че ще пробвам, ще пробвам. Само че ми протече радиаторчето на парното и го вкарах в изолация
. Сега и да искам не мога да възстановя първоначалното положение щото трябва да изнамеря в избената част всички тройници, скоби и маркучи, които свалих да не ми са мандахерцат докато лятото карах без приток на антифриз през радиатора. Но за сметка на това ще пробвам с последователното свързване и ако не се влоши няма и да го пипам до момента, в който не се амбицирам с трипътен клапан лятото да си затварям притока през радиаторчето на парното, а зимата да го отварям. За тая идея обаче ми се струва ще мине бая време докато ми узрее в главата 


-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе
Моят е свързан паралелно с тройници и е чак в края на дясната част.(на завет
)
Досега проблеми с парно или с изпарителя(не е замръзвал!) съм нямал, въпреки че не съм сипвал бензин от две години.

Досега проблеми с парно или с изпарителя(не е замръзвал!) съм нямал, въпреки че не съм сипвал бензин от две години.

Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе
Dushan написа:Моят е свързан паралелно с тройници и е чак в края на дясната част.(на завет)
Досега проблеми с парно или с изпарителя(не е замръзвал!) съм нямал, въпреки че не съм сипвал бензин от две години.
А тубата с гореща вода сипваш ли я

-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе
cekal написа:Dushan написа:Моят е свързан паралелно с тройници и е чак в края на дясната част.(на завет)
Досега проблеми с парно или с изпарителя(не е замръзвал!) съм нямал, въпреки че не съм сипвал бензин от две години.
А тубата с гореща вода сипваш ли я
НЕ!
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: ABS 1994
- Местоположение: София
Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе
Аз съм вързал изпарителя последователно на колектора... много доволен, най-малкото защото не се режат маркучи и не се слагат хиляда скоби от които в последствие да протече.
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе
Aз също не съм имал проблем, но зимата в големите студове паля и минавам 200-300 метра на бенз и оттам смело на газ. Тогава нито топла вода поливам на изпарителя, нито нищо, но любопитството е силно и затова ще експериментирам :)
П.П.: B4, и аз така смятам да го направя.
П.П.: B4, и аз така смятам да го направя.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: ABS 1994
- Местоположение: София
Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе
azrod, според мен така най-бързо се стопля изпарителя и има най-малко рязане и наставки, затова така съм го направил и съм доволен. Ако някой смята, че не е правилно да каже защо.
- mitko85
- Мнения: 753
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
- Автомобил: E91
- Двигател: M47
- Местоположение: София
Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе
При последователно свързване увеличаваш доста пътя на охлаждащата течност, при което тя се стопля по-бавно. При успоредно има по-добра и постоянна циркуляция през двете системи, мое мнение. Три мои и още 2-3 коли съм карал при може би един от най-добрите сервизи в София за газови уредби, всички бяха свързани успоредно на охлаждащата система. Излишни въпроси за свързването не съм задавал, до ден днешен всички коли влизат в сервиза само за смяна на филтри на газовата система.
п.п. Едната кола беше моноинжекция и от поставянето на газовата уредба съм я палил директно на газ.
п.п. Едната кола беше моноинжекция и от поставянето на газовата уредба съм я палил директно на газ.
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе
Аз и мойта я паля директно на газ освен под минус 5 градуса.
Удължавам пътя на охлаждащата течност ОК, но вместимостта с нищо не се променя. А на мен реално ми трябва максимално бързо да загрее изпарителя, то парното винаги е било повече от задоволително :)
Удължавам пътя на охлаждащата течност ОК, но вместимостта с нищо не се променя. А на мен реално ми трябва максимално бързо да загрее изпарителя, то парното винаги е било повече от задоволително :)
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе
упътване за монтаж на обикновенна газова Ловато от производителя


- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе
Моят изпарител е вързан точно както е показано на схемата в горния пост. Никога не съм имал проблеми с отоплението на изпарителя или с парното. Също е Ловато.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе
Също може да се види, че препоръчват да се изключи и бензиновата помпа с реле, както се прави с дюзата.
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе
Това е доста интересен въпрос,единия и другия начин имат предимства,лично аз заложих на последователното ,така темп .на редуктора е максималната на охл.система и можеш да си позволиш по висок монтаж на редуктора.Коментирахме го тоя въпрос в форум някъде и май някой спомена в скандинавските страни че ползвали последователното свързване
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 38 госта