Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата система ?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата система ?

Мнениеот azrod » Пон 13 окт 2014 21:08


Колата е Г3 ABS 1,8mi съответно обикновена гЪзова.
Въпросът ми е следният - защо на всички автомобили с газ обикновено се наблюдава свързване на изпарителите с Т-образен тройник като се прекъсват маркучите към и от радиаторчето на парното? Реално по този начин ние правим два самостоятелни кръга като този на парното е свързан направо на двата срещуположни извода, а изпарителите са с 90 градусов завой. УЖ изпарителят, който се предполага, че трябва да се стопли бързо за да работи читаво, е свързан по начин, който по никакви закони на физиката няма да накара флуида да завие на 90 градуса и да влезе веднага топлия антифриз в изпарителя. Някак си ми се вижда по-правилно да са последователно свързани, тогава течността ще преминава последователно и ще загрява всичко накуп. Така реално ми се струва, че просто радиаторът на парното ще е доста по-топъл и се разчита на топлообмен да се стопли и втория "малък" кръг, който ние изкуствено сме създали с тези тройници.
Ще съм благодарен на всякакви идеи и насоки дали мисълта ми е във вярната посока.




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе

Мнениеот muns61 » Пон 13 окт 2014 21:27


Изпробвай каквито искаш схеми и сподели резултати.


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе

Мнениеот azrod » Пон 13 окт 2014 21:35


Че ще пробвам, ще пробвам. Само че ми протече радиаторчето на парното и го вкарах в изолация :h020 . Сега и да искам не мога да възстановя първоначалното положение щото трябва да изнамеря в избената част всички тройници, скоби и маркучи, които свалих да не ми са мандахерцат докато лятото карах без приток на антифриз през радиатора. Но за сметка на това ще пробвам с последователното свързване и ако не се влоши няма и да го пипам до момента, в който не се амбицирам с трипътен клапан лятото да си затварям притока през радиаторчето на парното, а зимата да го отварям. За тая идея обаче ми се струва ще мине бая време докато ми узрее в главата :beer


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе

Мнениеот Dushan » Пон 13 окт 2014 22:13


Моят е свързан паралелно с тройници и е чак в края на дясната част.(на завет :mhihi )
Досега проблеми с парно или с изпарителя(не е замръзвал!) съм нямал, въпреки че не съм сипвал бензин от две години. :mhihi


cekal
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 20 ное 2013 23:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1997

Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе

Мнениеот cekal » Пон 13 окт 2014 22:21


Dushan написа:Моят е свързан паралелно с тройници и е чак в края на дясната част.(на завет :mhihi )
Досега проблеми с парно или с изпарителя(не е замръзвал!) съм нямал, въпреки че не съм сипвал бензин от две години. :mhihi


А тубата с гореща вода сипваш ли я :mhihi


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе

Мнениеот Dushan » Пон 13 окт 2014 22:28


cekal написа:
Dushan написа:Моят е свързан паралелно с тройници и е чак в края на дясната част.(на завет :mhihi )
Досега проблеми с парно или с изпарителя(не е замръзвал!) съм нямал, въпреки че не съм сипвал бензин от две години. :mhihi


А тубата с гореща вода сипваш ли я :mhihi


НЕ!


_B4_
Мнения: 154
Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
Автомобил: Passat B4
Двигател: ABS 1994
Местоположение: София

Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе

Мнениеот _B4_ » Пон 13 окт 2014 22:41


Аз съм вързал изпарителя последователно на колектора... много доволен, най-малкото защото не се режат маркучи и не се слагат хиляда скоби от които в последствие да протече.


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе

Мнениеот azrod » Пон 13 окт 2014 22:41


Aз също не съм имал проблем, но зимата в големите студове паля и минавам 200-300 метра на бенз и оттам смело на газ. Тогава нито топла вода поливам на изпарителя, нито нищо, но любопитството е силно и затова ще експериментирам :)

П.П.: B4, и аз така смятам да го направя.


_B4_
Мнения: 154
Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
Автомобил: Passat B4
Двигател: ABS 1994
Местоположение: София

Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе

Мнениеот _B4_ » Пон 13 окт 2014 22:51


azrod, според мен така най-бързо се стопля изпарителя и има най-малко рязане и наставки, затова така съм го направил и съм доволен. Ако някой смята, че не е правилно да каже защо.


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе

Мнениеот mitko85 » Пон 13 окт 2014 22:57


При последователно свързване увеличаваш доста пътя на охлаждащата течност, при което тя се стопля по-бавно. При успоредно има по-добра и постоянна циркуляция през двете системи, мое мнение. Три мои и още 2-3 коли съм карал при може би един от най-добрите сервизи в София за газови уредби, всички бяха свързани успоредно на охлаждащата система. Излишни въпроси за свързването не съм задавал, до ден днешен всички коли влизат в сервиза само за смяна на филтри на газовата система.
п.п. Едната кола беше моноинжекция и от поставянето на газовата уредба съм я палил директно на газ.


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе

Мнениеот azrod » Вто 14 окт 2014 8:13


Аз и мойта я паля директно на газ освен под минус 5 градуса.
Удължавам пътя на охлаждащата течност ОК, но вместимостта с нищо не се променя. А на мен реално ми трябва максимално бързо да загрее изпарителя, то парното винаги е било повече от задоволително :)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе

Мнениеот L&R » Вто 14 окт 2014 8:24


упътване за монтаж на обикновенна газова Ловато от производителя

Изображение


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе

Мнениеот Pet_rov » Вто 14 окт 2014 15:59


Моят изпарител е вързан точно както е показано на схемата в горния пост. Никога не съм имал проблеми с отоплението на изпарителя или с парното. Също е Ловато.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе

Мнениеот L&R » Сря 15 окт 2014 11:10


Също може да се види, че препоръчват да се изключи и бензиновата помпа с реле, както се прави с дюзата.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Как трябва да се свърже изпарителя към охлаждащата систе

Мнениеот Ronin » Чет 16 окт 2014 7:01


Това е доста интересен въпрос,единия и другия начин имат предимства,лично аз заложих на последователното ,така темп .на редуктора е максималната на охл.система и можеш да си позволиш по висок монтаж на редуктора.Коментирахме го тоя въпрос в форум някъде и май някой спомена в скандинавските страни че ползвали последователното свързване



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 38 госта