Поло 93 1.3mi 54к.с. AAV Мембрани или изпарител

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Поло 93 1.3mi 54к.с. AAV Мембрани или изпарител

Мнениеот stypkata » Сря 10 дек 2014 0:22


Полото го взех преди 7 месеца и му навъртях 10 000км.Не знам на колкото км е изпарителя,но ми се струва,че ако го сменя или му сменя мембраните разхода ще падне.В момента гори 10л/100км смесено като паленето е винаги на газ,което ми се струва много за тази кола защото голфа ми е със същия разход ,въпреки двойно по-високата си мощност и е с 250кг по-тежък.Колата на газ е доста спъната в сравнение с на бензин.Изпарителя е Stargaz ,не знам дали е електрически или вакуумен и не знам по какво се различават.Отварял съм други изпарители мисля,че ще мога да се справя със смяната на мембраните ,които са около 20лв.Та въпроса ми е има ли смисъл да взема нов изпарител Mimgaz/Feroni/Gascontrol за 50лв или ако си сменя само мембраните резултата ще е същия/по-добър?Настройката на новия изпарител /новите мембрани сигурно няма да мога да я направя сам и ми се иска да я закарам на газ-анализатор.Благодаря ако някой помогне.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Поло 93 1.3mi 54к.с. AAV Мембрани или изпарител

Мнениеот kris11 » Сря 10 дек 2014 12:00


на бензин съм постигал разход 6л/100км градско с ААV. Разхода ти е висок на газ.
Вакуумния изпарител се познава по едно тънко маркуче излизащо от изпарителя и водещо към колектора или сервото.
Освен мембрани изпарителя има и клапанчета на 2 те степени.Подбиват им се уплътненията и има пропуска на газ.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Поло 93 1.3mi 54к.с. AAV Мембрани или изпарител

Мнениеот stypkata » Сря 10 дек 2014 12:52


И аз мисля,че 10/100 е много.На 8 съм по-съгласен :)
Твоя съвет какъв е -мембрани или изпарител?А за тези клапанчета не знаех.Ще се позаинтересувам и за тях


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Поло 93 1.3mi 54к.с. AAV Мембрани или изпарител

Мнениеот stefan4o » Сря 10 дек 2014 12:54


Вземи ремонтен комплект за тоя изпарител. Свали го, разглоби го и смени всичко от комплекта. Смени и въздушния филтър, настройка на колата и после газ и засичане пак. И не сравнявай ГИ с АГУ. Щото при първото колата загрява на бензин, работи с по-фина настройка позволяваща оптимална смес почти навсякъде, докато второто е компромис един режим хубав, един не толкоз, друг направо хич го няма... палиш на газ, студено, мембраните дървени, пускат газ едно към гьотере и т.н. Чисто и просто няма смисъл да сравняваш ябълки с круши. Просто си профилактирай газовата, провери за течове, виж центровка на запалването как е, състояние на свещи и т.н.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Поло 93 1.3mi 54к.с. AAV Мембрани или изпарител

Мнениеот kris11 » Сря 10 дек 2014 17:48


Според мен нов изпарител, ако не знаеш и не можеш да си го регулираш. Има и пружини на клапанчетата действащи за затваряне на клапанчето. Освен уплтнението на клапанчето трябва да се види визуално и т.н, дюза на тзои клапан дали не е износена на елипса. Уплътнението опира в дюзата , но прин кривина в износването или подбитост не уплътнява. Пришлафане. Не знам в каков състояние е изпарителя , колко годишен е.
Стефчо не виждам автора някъде да цитира ГИ ?
Към автора - предполагам ,че е с 5 степенна скоростна кутия Полото . Провери си жилото на съединителя - накрайника към скоростната кутия. Пластмасов е и , ако е износен сменяй 10-12 лв е жилото. Иначе напречната пластмаса на накрайника се чупи и си без скорости.Виж за дупки под акумулатора за да не се чудиш защо има вода на пода. Гние и се пробива точно на точковите заварки. Задна чистачка - по-точно остта блокирва. Бъди много нежен с превключвателя къси/дълги и чистачки/ Пластмасата старее и се чупят лостовете на около 3-4 см от кормилната ос. Погледни и задни спирачни цилиндърчета - на тези години протичат.
Иначе си е пушка автомобилчето. Забр. носачите са 2 вида според годината -имай го в предвид при смяна - сваляш и носиш в магазина за сравнение.


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поло 93 1.3mi 54к.с. AAV Мембрани или изпарител

Мнениеот Somi » Чет 11 дек 2014 15:24


Колеги сутрин Т са вече 0 , на мен ми се струва нормален разход 10 при положение че колегата пали директно на газ , колегата не е казал къде го е засичал(смесено) е разтегливо понятие и на какви разстояния , в какъв час се кара колата.Според мен като разход не е чак толкова завишен от гледна точка паленето директно на газ.Колега почни да палиш на бензин и като позагрее обръщай е тогава няма да ти хареса пък разхода на бензин все студена като палиш няма две хубавини.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Поло 93 1.3mi 54к.с. AAV Мембрани или изпарител

Мнениеот kris11 » Чет 11 дек 2014 18:51


6/100 съм постигал на кратки разстояние 5-6км без да напъвам.Равен учстък в 2 те посоки имам около 1 км надолнище.Подгрявах на място преди да тръгна 1-2 мин.Комби с 5 скорости и читав термостат.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Поло 93 1.3mi 54к.с. AAV Мембрани или изпарител

Мнениеот stypkata » Пет 12 дек 2014 15:34


Купих нов изпарител Gascontrol за 50лв и сега отава да го сменя.Чета ,че били голем боклуци,но ще го видим.Нали няма да има проблем да ползвам стария бутон газ/бензин ? Прехвърлям кабелните обувки от стария изпарител на новия ,като спазвам поляритета и това е нали?

SNC00321.jpg
SNC00319.jpg


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Поло 93 1.3mi 54к.с. AAV Мембрани или изпарител

Мнениеот kris11 » Съб 13 дек 2014 12:24


след монтаж и пускане на газта - задължително сапунка на връзките и по капаците на изпарителя за пропуски.

Последна промяна от kris11 на Съб 13 дек 2014 18:52, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 93 1.3mi 54к.с. AAV Мембрани или изпарител

Мнениеот Winner25 » Съб 13 дек 2014 12:54


Няма проблем да ползваш старата инсталация :wink Аз бих ти препоръчал да ремонтираш стария, но късно виждам темата. Аз карам с изпарител старгаз доста години, почти 100 000км. При него мембраните нямат контакт с антифриза и имат доста по-дълъг живот. Проблема в завишения разход най често е в гумичките които спират газта. Стават твърди и неефективни, но се сменят лесно и струват стотинки.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Поло 93 1.3mi 54к.с. AAV Мембрани или изпарител

Мнениеот stypkata » Съб 13 дек 2014 17:28


Днес го смених.На изпарителя има 2 винта - един пластмасов назъбен и един гладък месингов с прорез за отверка.Не можах да се ориентирам кой за какво е и двата почти не влиаят върху работата на двигателя колкото и да ги въртя.На стария idle-то беше написано и оборотите реагираха при най-малкото му завъртане.Въртях доста време крановете,накрая ги оставих на едно положение,на което колата върви повече от на бензин ,но ще видим разхода как ще е .Оборотите на празен ход не можах да ги докарам до 900 без да тресе и да дрънчи и сега са на 1000.Ще направя няколко засичания на разхода с по 5лв и ако не ми хареса ще я водя на газ-анализатор


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 93 1.3mi 54к.с. AAV Мембрани или изпарител

Мнениеот Winner25 » Съб 13 дек 2014 17:59


Месинговият винт пуска постоянно определено количество газ - в зависимост колко е развит. Влияе на оборотите на празен ход, също и от неговата настройка зависи дали ще пали лесно на газ. Пластмасовия е за чувствителността на мембраните.
При настройка аз действам по следния начин, като не претендирам че е най-правилен но става :smile
Развиваш крановете на тройника(може да не е тройник и да е един крана) почти докрай. Месинговия винт стои на 1 оборот или малко повече. Пластмасовия винт го развиваш докато постигнеш максимално високи обороти. Те се вдигат до едно положение после почват да падат. След като си постигнал максимални обороти с пластмасовия винт, задържаш оборотите на 2500 и почваш да завиваш тройника, докато почне да заглъхва. Пробваш как върви и ако е необходимо коригираш малко с тройника - да не върви повече от на бензин но и да не е супер спъната. При тва положение оборотите на празен ход трябва да са добре. Ако не са - коригираш леко с месинговия винт и нещата трябва да се получат.
Ако все пак решиш да отидеш на газ анализатор - направи го след известно време защото изпарителя е нов :th_up


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Поло 93 1.3mi 54к.с. AAV Мембрани или изпарител

Мнениеот stypkata » Пон 15 дек 2014 22:08


Благодаря много за информацията.Аз по друг начин се опитах да я настроя - първо нагласям празния ход,после форсирам до 3500 и започвам да въртя крана на маркуча на изпарената газ докато не започне да глъхне.После връщам 2 оборота назад и пробвам колата на ход.ако върви добре завивам крана 1/4 докато не усетя колата да се спъва.После връщам 1/4 и го оставям така.Това е инфо от нета,но явно не е много вярно.
И сега какво трябва да направя за да поспъна малко колата за сметка на разхода?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Поло 93 1.3mi 54к.с. AAV Мембрани или изпарител

Мнениеот kris11 » Пон 15 дек 2014 22:55


П.П. Забравих да спомена - на тези набори се пука маркуча за картерните газове. Ако вземе да намалява маслото го имай в предвид. Маркуча не е точно маркуч , а в долната си част е като ябълка - там се пука така ,ч е можеш да си вкараш пръстта. Смяна само на канал , около 15 лв е маркучето с поръчка.Ако успея да изровя номера му ще го напиша.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Поло 93 1.3mi 54к.с. AAV Мембрани или изпарител

Мнениеот stypkata » Пон 15 дек 2014 23:12


Благодаря,ще го имам предвид,но за сега нямам проблем с разхода на масло :) То и на голфовете им се късат/пукат тези маркучи та са си проблемни явно на всяка кола



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта