Питане относно газов инжекцион
- ShoGo_GTI
- Мнения: 1059
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
- Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
- Двигател: AUQ 180
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Питане относно газов инжекцион
Здравейте колеги. Питането ми е малко глупаво до известна степен, но ми е интересно чисто теоретично какви биха били резултатите ако газовия инжекцион (без значение марка на инжекциона и двигателя) се върже да взима сигнал от друга отделна ламбда сонда? Как биха се получили настройките? какво би било поведението на двигателя относно динамика/разход?
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Питане относно газов инжекцион
Здравей колега.
По мое мнение на ГИ не му трябва ламбда сонда.ГИ не е самостоятелен компютър,който може да си работи като този на автомобила.Той"гледа"бензиновите инжектори и командва газовите,като времената на отваряне на газовите инжектори са корегирани според таблица с коефициенти записани в паметта на ГИ.Пак по мое мнение свързването на ламбда сондата е за да помага на настройчика.Софтуера показва графика на напрежението генерирано от сондата и така лесно може да се гледа качеството на сместа.
По мое мнение на ГИ не му трябва ламбда сонда.ГИ не е самостоятелен компютър,който може да си работи като този на автомобила.Той"гледа"бензиновите инжектори и командва газовите,като времената на отваряне на газовите инжектори са корегирани според таблица с коефициенти записани в паметта на ГИ.Пак по мое мнение свързването на ламбда сондата е за да помага на настройчика.Софтуера показва графика на напрежението генерирано от сондата и така лесно може да се гледа качеството на сместа.
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Питане относно газов инжекцион
Чисто теоретично - ламбда сондата дава "слаб сигнал", който за да е полезен за каквато и да е електроника - си минава през разни усилватели и т.н. специални вериги, което означава, че няма проблем да се ползва сигнала от една сонда в няколко "устройства". Това от своя страна означава, че освен ако не искаш да следиш газовете от отделни цилиндри - няма смисъл да се поставят няколко ламбда сонди.
Дори в колите с две ламбда сонди - значещата е първата сонда. Втората обикновено е след катализатора, но няма роля за работата на двигателя.
Дори в колите с две ламбда сонди - значещата е първата сонда. Втората обикновено е след катализатора, но няма роля за работата на двигателя.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта