лоша газ или потенциален проблем?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: лоша газ или потенциален проблем?

Мнениеот Barboukov » Вто 10 мар 2015 9:14


krasi748 написа:тъй като проблема е само на газ, би трябвало да смуче въздух някъде по маркучите на АГУ-то ли ?

Не е задължително да смуче въздух от газови маркучи. Може да е отвсякъде. На бензин не се оказва такова голямо влияние.

Обслужване на изпарителя. Това е!

Вече ако ти се занимава да компенсираш с повече или по-малко гориво си играй. От опит ти казвам, че е по-добре за 50 лв да обслужиш изпарителя, отколкото да даваш 150 лв на майстори да се мъчат.
Гледате за въздух, ако не смуче е изпарител.




krasi748
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
Автомобил:
Двигател: CAYB ++130кс
Местоположение: varna

Re: лоша газ или потенциален проблем?

Мнениеот krasi748 » Сря 11 мар 2015 20:22


Сутрин когато след палене и 500м. каране на бензин, превключи на газ в първите 2-3 секунди се усеща едно неравномерно работене на газ при настъпване. Все едно се дави от многото подадено гориво. Дано да обеснявам правилно.
После като загрее на 90градуса недостига на мощност се усеща на първа, втора предавка в градското каране: настъпвам педала на газта а тя забива и след отпускане тръгва. Получава се едно лашкане като при учебен автомобил.
Благодаря за съвета първо да се провери дали смуче въздух - това е най-евтиното може би. Как да го направя сам.
Вече за изпарителя, клапана, номера с подаването на ток за секунда, две, смяната на мембраните и обслужването му ще е в газ-сервиз.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: лоша газ или потенциален проблем?

Мнениеот Iezekil » Сря 11 мар 2015 21:38


За въздуха се мърда моното насам-натам и се следи за промяна в оборотите,да не смуче от тампона.Това за първите 2-3 секунди е възможно да се получава давене,или сместа е бедна.
На газ като си изключва ли ти се бензиновата помпа?


krasi748
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
Автомобил:
Двигател: CAYB ++130кс
Местоположение: varna

Re: лоша газ или потенциален проблем?

Мнениеот krasi748 » Сря 11 мар 2015 21:53


не е изключена бенз. помпа, работи си когато е на газ колата.
За Моното, ако имаше проблем с него щеше и на бензин да има промяна, а там нещата са перфектни
Свещите ми са триполюсни - на едно място ми казаха че е недопустимо за газ да са такива?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: лоша газ или потенциален проблем?

Мнениеот stefan4o » Сря 11 мар 2015 23:24


Питай ги какви трябва да са, и ако сложиш едноЕЛЕКТРОДНИ какво ще стане? Ще тръгне повече, ще гори по-малко?


Потребителски аватар
zylmishok
Мнения: 169
Регистриран на: Съб 04 юли 2009 13:30
Автомобил:
Двигател:

Re: лоша газ или потенциален проблем?

Мнениеот zylmishok » Чет 12 мар 2015 4:23


Записвам се за темата.
Имам същите симптоми (проблем) и за да не съм офф,ще изброя без излишни подробности, опитите за ремонт:

Колата е г3 ABU.
Газовото (агу), е на две години ( около 20К + ),със турски изпарител.

Тампона на моното е сменен,още със слагането на агу,както и всички налични филтри по колата.

Бензиновата помпа се изключва след пеминаване на газ,както и компютъра се ресетва след като се загаси двг.

Бях със триполюсни свещи,но им беше време и ме посъветваха,да сложа еднополюсни,заради агу..

Последваха ги нови кабели за свежи,бубина,капачка и палец.

Нов темппературен датчик,заедно със плочката.

Няколко "Елкона" след всяка намеса...

Промяна на свързването на агу със водната система..... Два пъти..

Колата редовно се кара на бензин и няма проблем,нито със обороти на пх,нито със набиране или достигане на по-висока скорост.
Всички ремонти са направени от сервизи във Варна.

ps. Имам проблем със по бързо потегляне на газ.Забива муцуната и трябва да върна педала и да тръгна със поне 1500 оборота.Иначе за достигане на по-висока скорост не е проблем после.

Последна промяна от zylmishok на Чет 12 мар 2015 18:33, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: лоша газ или потенциален проблем?

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 12 мар 2015 15:37


stefan4o написа:Питай ги какви трябва да са, и ако сложиш едноЕЛЕКТРОДНИ какво ще стане? Ще тръгне повече, ще гори по-малко?


С едно елекродни Бош (не е лош :wink и със същите ТТД, като триелектордните ), при мен работи по-добре и на бензин и на газ. За падане на разхода едва ли е силно забележимо, но промяна в звука, и работата на мотора, при равни други условия се наблюдава.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: лоша газ или потенциален проблем?

Мнениеот Iezekil » Чет 12 мар 2015 18:09


zylmishok написа:Имам същия проблем

Аз вече не зная какъв е проблема,за това пояснявайтЕ.Има тема за няколко АБУ,дето не вдигали над 120.Тук РП прекъсваше и глъхне,мисля друг проблем няма.
Та краси,възможно е дюзата ти да припиква и да дави колата,пробвай да извадиш бушона на бенз. помпа следващия път като караш,мисля,че е 4 или 5-ти от дясно на ляво.Ако и това не помогне,може би колегите са прави за платната на изпаритела.На бензин всъщност добре ли върви колата загряла?
Това с глъхненето при смачкване на педала съм го иМал и аз.Комбинаия от настройки на тройника,аванса и съответно изпаритела.Лашкане и забиване на бензин се получава и от разбутан ТПС.


krasi748
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
Автомобил:
Двигател: CAYB ++130кс
Местоположение: varna

Re: лоша газ или потенциален проблем?

Мнениеот krasi748 » Чет 12 мар 2015 21:20


На бензин колата е супер, и на празен ход, и на ускорение, при всяка предавка. Само на газ и то като загрее, почва да се чуди да ускорява ли. Нещо като Учебна кола на сфетофар :) Както и като е карана на газ, при топъл старт на бензин пали трудно, което си го обяснявам с неизпарената все още газ. Допускам че платната вече са се удървили и нямат тази еластичност за нормалното функциониране на АГУ-то

Свещите газаджиите казват че трябва да са едноелектродни, а не както са моите триелектродни. Но пък с тях съм изминал вече над 20хил.км и не съм имал никакви проблеми, до сега.

Много е трудно да се уцели правилната диагностика на проблемите при АГУ-то. Диагностиките с компютрите тук не помагат. Колите са стари, вероятности за повредени детайли и причини много. Не случайно хората на запад си карат дизелите до гаранционният срок и после се оттърват от тях чрез нас.


Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: лоша газ или потенциален проблем?

Мнениеот Barboukov » Пет 13 мар 2015 11:45


И както вече казах - изпарител.


krasi748
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
Автомобил:
Двигател: CAYB ++130кс
Местоположение: varna

Re: лоша газ или потенциален проблем?

Мнениеот krasi748 » Съб 04 апр 2015 18:55


След продължително каране на газ с придърпване при тръгване по кръстовищата, днес забелязах теч на бензин от Моното.
Оказа се мембраната на регулатора на бензин. Смесвали са се бензин и газ и затова съм имал проблеми наподобяващи за 1. Запушено газово филтърче; 2. Заминали мембрани на изпарителя Ловато; 3. Три полюсните свещи.
Поради липсата на каквито и да е проблеми на бензин, не ми се вярваше че причината е в бенз. горивна система, а то какво се оказа. Сега вече и топлото палене на бензин става с лекота.
За сега изпарителя, платната, както и свещите още няма да се сменят, колата вече се държи прекрасно.
Прилагам снимка от форума на тази мембранка, която сменихме.
Прикачени файлове
membrana.jpg


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: лоша газ или потенциален проблем?

Мнениеот Iezekil » Съб 04 апр 2015 19:31


На 12 март ти казах да извадиш бушона на помпата,ама не слушаш...


krasi748
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
Автомобил:
Двигател: CAYB ++130кс
Местоположение: varna

Re: лоша газ или потенциален проблем?

Мнениеот krasi748 » Съб 04 апр 2015 21:26


Така е, прав си.
Ако тогава бях извадил бушона на бенз. помпа, нямаше да хвърля бензин в моното и да смесва горивата. Газта щеше да е единственото гориво и колата щеше да спре с лошите симптоми, т.е. да върви перфектно.
Но се заблудих по това че на бензин колата се държеше прекрасно и на топло и на студено каране. Същевременно газта я имам от много години и километри вече. Всички дават при над 5-6годишна експлоатация за АГУ-то и описаните симптоми, амортизиране на платната на изпарителя. Не бях сменял и филтърчето на газта. Вероятностите бяха много. Добре че забелязах капенето на бензин от моното - че иначе щях да вляза в статистиката на запалилите се автомобили с АГУ, без то да е виновно.
По кръстовищата усещах че ми миришеше на нещо като газ и бензин взети заедно. Затова няколко пъти мазах по изпарителя с парцал с веро за мехурчета, без успех обаче.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: лоша газ или потенциален проблем?

Мнениеот Iezekil » Пон 06 апр 2015 5:40


Не е лошо да си прекъснеш помпата с реле,ще удължиш и живота и,както и качеството на бензина.Релето е 5лв,има теми как се прави.


krasi748
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
Автомобил:
Двигател: CAYB ++130кс
Местоположение: varna

Re: лоша газ или потенциален проблем?

Мнениеот krasi748 » Пон 06 апр 2015 21:45


Ако се сложи реле, ще се запази ли паленето на бензин и автоматичното преминаване на газ? Понякога превключвам ръчно от газ на бензин с ключето на АГУ-то.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта