Проблеми на газ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
dino
Мнения: 171
Регистриран на: Нед 01 окт 2006 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблеми на газ

Мнениеот dino » Вто 17 апр 2007 19:28


Здравейте колеги,
разгледах форума за автогазовите уредби, но не открих отговор на моя проблем. И преди съм задавал въпроса, но сега се появи друг интересен симптом. Колата /пасат Б3, моно, '89/ работи безупречно на бензин. Премине ли на газ почва да прекъсва и то основно като е топла. Като е студена не винаги прекъсва или поне в 80 % от случаите. Не е от филтъра, защото го смених. Изпарителя ли е заминал? Възможно ли е да е запушена системата която минава за охлаждащата течност? Изпарителя е много топъл, даже горещ при работа. Ако са мембраните, не трябва ли да прекъсва непрекъснато? Има случаи по 20-30 км няма нищо, има и такива за 5 км 50 пъти прекъсва. Майстори газаджии казаха, че били свещи или/и кабели, защото газта искала по-силна искра. Всеки казва различно мнение, а не ми се сменя всичко наред, докато го открия. Някои може ли да даде идея и да помогне?
Благодаря :)




Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 17 апр 2007 19:29


Провери да не дърпа въздух от някъде, при работа на газ е много чувствителна на тази тема :)
Започни с тампона на моното, често срещан проблем е.


Потребителски аватар
bega4a
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 22:22
Автомобил: opel_omega_b
Двигател: X30XE_ manual
Местоположение: София

Мнениеот bega4a » Вто 17 апр 2007 21:29


Смени свещите


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблеми на газ

Мнениеот Miki » Сря 18 апр 2007 8:37


dino написа:...Възможно ли е да е запушена системата която минава за охлаждащата течност? Изпарителя е много топъл, даже горещ при работа. ...


Това не е възможно, защото иначе двигателя ще ти загрява.
Може да ти е задръстен газовия клапан или магистрална тръбичка (тия медните от бутилката до клапана и след него). Изчисти си клапана и виж как е. Отвий и пробката на изпарителя, ако не си го чистил. Ако изпарителя ти НЕ е Landi Renzo отвий капачката на разширителния съд и подуши - ако ти мирише на газ значи мембраните са за смяна.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 18 апр 2007 11:53


Започни със свещи - едни Бриск Силвър LPG са около 20 лв и се сменят максимум на 20 000 км :) , както и повечето други свещи всъщност :)


dino
Мнения: 171
Регистриран на: Нед 01 окт 2006 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dino » Сря 18 апр 2007 19:03


Благодаря на всички ви. Miki, колата загрява в градски условия и до към 105-107 градуса, но от "сервизаджии" казват, че е нормално това, което за мен честно казано не е! Пробката не съм отвивал. Газовия клапан е този над филтъра? Или бъркам? Изпарителя единственото което пише е AIRROD. Честно казано, газаджиите го гледат с голям интерес какъв е:)
Лека и безаварийна:)


Потребителски аватар
Мордухай
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Мордухай » Сря 18 апр 2007 19:20


Смениха ми преди ден плочка с дифозьор поне така каза майсторчето и промяната във вървеж/разход станаха повече от задоволителни! Забравих да кажа че и моят проблем беше същият. Успех!


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Сря 18 апр 2007 19:38


dino, ако загрява колата над 100 С не е нормално и си провери термостата.
Нямаш представа как влияе това на разхода. ;)


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Проблеми на газ

Мнениеот gogul » Сря 18 апр 2007 20:30


Miki написа:
dino написа:...Възможно ли е да е запушена системата която минава за охлаждащата течност? Изпарителя е много топъл, даже горещ при работа. ...


Това не е възможно, защото иначе двигателя ще ти загрява.
Може да ти е задръстен газовия клапан или магистрална тръбичка (тия медните от бутилката до клапана и след него). Изчисти си клапана и виж как е. Отвий и пробката на изпарителя, ако не си го чистил. Ако изпарителя ти НЕ е Landi Renzo отвий капачката на разширителния съд и подуши - ако ти мирише на газ значи мембраните са за смяна.


Колега Miki ,ако е запушено охлаждането или по-точно казано -отоплението на изпарителя това не би довело до прегряване на двигателя,освен ,ако не е свързан супер идиотски към охладителната система . И не само Landi Renzo са с метална преграда между водата и газта,BRC-също,имаше и други марки.
А относно проблема на колегата Dino-залагам на ток,най вече кабели.Отвори капака на колата на тъмно и виж дали не става дискотека-да ти светкат кабелите на свещите!


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Чет 19 апр 2007 9:08


А може и да са се разтегнала мембраната (голямата).И да не е едно отваряне и почистване на изпарителя вероятно ще реши проблема.


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблеми на газ

Мнениеот Miki » Чет 19 апр 2007 11:53


gogul написа:
Miki написа:
dino написа:...Възможно ли е да е запушена системата която минава за охлаждащата течност? Изпарителя е много топъл, даже горещ при работа. ...


Това не е възможно, защото иначе двигателя ще ти загрява.
...


Колега Miki ,ако е запушено охлаждането или по-точно казано -отоплението на изпарителя това не би довело до прегряване на двигателя,освен ,ако не е свързан супер идиотски към охладителната система ...


Колега gogul, след като изпарителя му е горещ то е ясно, че не е запушено в отклонението до него, а ако е някъде другаде, то тогава ще загрява.

gogul написа:... А относно проблема на колегата Dino-залагам на ток,най вече кабели.Отвори капака на колата на тъмно и виж дали не става дискотека-да ти светкат кабелите на свещите!


Това не е лошо да се погледне, но щом
dino написа:.... работи безупречно на бензин....

едва ли това е проблема, защото щеше да се давичка и на бенц.

@dino - загрява само на градско или и на дълго? Може наистина термостата да не ти отваря, но може и датчика за включване на вентилатора да ти е развален - възможно е да се включва само втората (бързата) степен. (според мен това е по-вероятно)
А газовия клапан е този, който е вързан на магистралната тръбичка, която идва от бутилката към двигателния отсек. Къде точно е монтиран не знам - зависи къде му е било удобно на газаджията, който го е слагал.

Двигателя има ли тяга на газ, или едвам набира? На мен ми се е случвало клапана и тръбичките до такава степен да са задръстени, че колата на газ буквално можеше да работи само на празен ход. От клапана излезе толкова боклук, че можеше да се напълнят две кибритени кутийки. Свалях и магистралната тръба и я чистих с тел, беше се тотално запекла. Това на колата на бащата преди време (Волга ГАЗ24) :D. И преди да откаже съвсем имаше същите симптоми като при теб (на бенц беше като хала). :D
Та според мен щом работи безупречно на бензин, а прави мизерии на газ или е нещо задръстено, или са мембрани. А това със загряването обезателно го оправи. Аз заради прецакана първа степен на включвателя и заради неработеща стрелка на температурата (и бензина) заради идиотския интегрален стабилизатор на таблото се наложи да сменям гарнитура на главата.


dino
Мнения: 171
Регистриран на: Нед 01 окт 2006 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dino » Чет 19 апр 2007 17:03


Загрява в градски условия, особено в задръстване! На дълъг път няма проблем. Стига до 105-107 градуса и пада пак на около 85-90. Термостата е нов заедно с тръбите към него.
Иначе когато върви на газ си има тяга, не е спъната!
Газовия клапан около филтъра ли е и какво точно представлява? Защото смених филтъра, беше доста замърсен.
Благодаря и успех!:)


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот gogul » Чет 19 апр 2007 17:31


Ти сигурен ли си в точните показания на термометъра на таблото?
Има вероятност да не показва коректно- доста е писано по въпроса тук,също и как да провериш точната температура на антифриза/водата.
Относно газовия клапан,щом питаш къде е -по-добре потърси услугите на някой,който знае какво прави,че там си е кофти работа,особенно уплътняването в последствие!


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 19 апр 2007 18:57


Бензино-въздушната смес е доста по-леснозапалима от газо-въздушната такава , тъй че не е гаранция , че проблемите със запалването ще ги усетиш на бензин :idea:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 20 апр 2007 10:07


The_Machine написа:Започни със свещи - едни Бриск Силвър LPG са около 20 лв и се сменят максимум на 20 000 км :) , както и повечето други свещи всъщност :)

Карам вече 10 години само с такива свещи!!!!Перфектни са и дори на 30 000 км при тестване на елкон имат много добри характеристики.Тези свещи ги карам без проблем поне 40 000 км(знам,че ще предизвикам спор но това е факта)



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта