Здравейте, колеги!
От 2011г. имам АГУ Lovato easy smart на Голф 4 1.6 АКЛ. За тези 4 години разхода на газ ми е бил около 10 извънградско (със скорост 100-120 и около 11,5 при 140км/ч) и градско в София около 12,5 - 13л. На бензин колата ми гори 11,5л/100км в София и около 7,5л извън града със около 100-120км. В много редки случаи ми е давала разход от порядъка на 8,5-9 и то при почти идеални условия т.е. 2-ма човека в колата, скорост 100км/ч на темпомат ест. на магистралата и без резки изпреварвания, без включване/изключване на темпомата и без климатик.
В същото време, колеги с 1.8Т на газ се хвалят и постигат близки до моя разход, че и по-нисък.
Последния месец карах с три настройки:
1. Тази с която карам от 4 години;
2. Едни колеги ми настроиха колата и имаше осезаема разлика;
3. Нова настройка, подобна на старата.
При настройки 1 и 3 колата работи с налягане от 1,4 бара, като колата е мудна и започва да върви по-осезаема едва след 3500-4000 оборота. При настройка 2 колата работеше с по-ниско налягане, като реагираше по-бързо на натискането на педала на газта, вървежа беше приличен и харчеше с около литър повече в града.
Идеята на темата ми е колегите, които имат познания в областта на АГУ и настройката им, и по-точно Lovato easy smart, да помогнат, за да постигна задоволителен резултат в "домашни условия". Разполагам с Ваг Ком, с който да се свързвам към електрониката на колата и да следя за грешки и параметри, както и с кабел за връзка с газовия компютър.
Бих искал ако някой е запознат да сподели как мога да си настроя колата, така че да върви прилично и да харчи по-малко.
Да започнем от тук:
1. На колко бара трябва да е налягането на изпарителя?
2. Какви трябва да са бензиновите и газовите времена ?
3. С каква стойност трябва да започва горивната карта?
4. С какви зависимости трябва да се съобразявам при коригиране на горивната карта?
5. Мога ли да направя автоматична настройка и напълно да разчитам на нея?
Настройка на АГУ Lovato easy smart
- stefan4o
- Мнения: 19301
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Настройка на АГУ Lovato easy smart
Идеята на газовия инжекцион е чисто и просто да докара смеси, респ. показания на кислородния сензор същите като при заводски постигнатите на бензин. Т.е. отговор на въпрос 2: Бензиновите времена при натоварване Х и обороти У трябва да са същите или доста близки до бензиновите времена, когато караме на газ при същото натоварване и обороти. Това най-малкото ще ти гарантира доста добра динамика на газ и липса на грешки в ЕКУ на автомобила. За разхода нека професионалистите да кажат как би бил и дали в такъв режим следва да е минимален.
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Настройка на АГУ Lovato easy smart
Да бъдем прецизни - 1.4 бара какво колега? Абсолютно налягане или диференциално спрямо всмукателния колектор?
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Настройка на АГУ Lovato easy smart
mrpetrov написа:Да бъдем прецизни - 1.4 бара какво колега? Абсолютно налягане или диференциално спрямо всмукателния колектор?
Става въпрос за диференциалното налягане. Това, което показва програмата на Ловато и което се регулира от винта на изпарителя.
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Сря 17 фев 2010 10:26
- Автомобил: Sharan
- Двигател: 2.0 ADY 1997
- Местоположение: sofia
Re: Настройка на АГУ Lovato easy smart
Основната настройка е следната.Пускаш първо автоматичната,после взимаш някой с тебе и най добре по магистралата задържаш на една скорост и обороти на бензин ,запомняш бензиновото време и без да променяш нищо минаваш на газ,бензиновото време трябва да е същото ако не е променяш газовото докато станат почти еднакви,след това променяш скоростта и оборотите задържаш ги и процедурата отново.Колкото повече режими изравниш толкова по добра е настройката.Наблюдавай и ландата да дава хубава графика.Ако не се получават нещата тогава може да промениш диференциалното налягане и пак от начало.
- persiii11
- Мнения: 228
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 12:09
- Автомобил: Vw Golf 4
- Двигател: AKL 1999
- Местоположение: Varna
Re: Настройка на АГУ Lovato easy smart
и аз имам същия двг.
и при мен разхода е същ.
10л. средно изван градско ми се виждаше много но вече свикнах с този факт, така че твърденията 1.8 Турбо по малко гори е вярно ( като се кара прилично) !
при мен малките стойности някади 120-130 а големите 175-180 налягането 1,3 мисля че беше
края на Април бащата се връща той е майстора ако не забравя ще ти снимам картата !
и при мен разхода е същ.
10л. средно изван градско ми се виждаше много но вече свикнах с този факт, така че твърденията 1.8 Турбо по малко гори е вярно ( като се кара прилично) !
при мен малките стойности някади 120-130 а големите 175-180 налягането 1,3 мисля че беше
края на Април бащата се връща той е майстора ако не забравя ще ти снимам картата !
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Настройка на АГУ Lovato easy smart
И аз съм със същия двигател, и не съм съгласен, че 10-11 разход на извънградско е нормално! И при мен беше подобен разход, докато не се наканих да ида на оторизиран газаджия в Пловдив, и всичко си дойде на мястото. Смяна на дюзите и настройка с калибриране, вървежа е по-добър и от преди, а разхода падна с около 30%. Не всичко е въпрос на компютърни настройки, газаджията ми каза, че високият ми разход е идвал най-вече от разбитите дюзи. Смея дори да твърдя, че отдавна съм си избил парите за този ремонт, с намаления разход на газ!С ГИ Тартарини съм, ако има значение! Така че, не се стискайте като обрани евреи, ами идете на кадърен сервиз, хем ще ви оправят проблема, хем пък може да научите тънкостите по настройките!
- persiii11
- Мнения: 228
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 12:09
- Автомобил: Vw Golf 4
- Двигател: AKL 1999
- Местоположение: Varna
Re: Настройка на АГУ Lovato easy smart
ние говорим за спец. Lovato Easy Smart колега ! Програмата за диагностика показва дали дюзите са големи или малки :) като ми показва че са точен размер и пак ми гори толкова ?? на дълъг път Варна - Видин разход 9.9/100 , Видин - Надлаг разход 9.5 , Надлак - Мюнхен 8.2/8.3 / 100 ми показа... най-ниско до сега !
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Настройка на АГУ Lovato easy smart
persiii11 написа:ние говорим за спец. Lovato Easy Smart колега ! Програмата за диагностика показва дали дюзите са големи или малки :) като ми показва че са точен размер и пак ми гори толкова ?? на дълъг път Варна - Видин разход 9.9/100 , Видин - Надлаг разход 9.5 , Надлак - Мюнхен 8.2/8.3 / 100 ми показа... най-ниско до сега !
Не мисля, че между различните видове ГИ има някакви фрапиращи разлики, по-скоро разлика в софтуера, и външния вид, принципа на действие е един и същи. Дюзите може да са ти точния размер, и пак да са за смяна, какво общо има това? Също така, отчитай и факта, за разликите в качеството на газта, там също може да ти вдигне, или свали разхода! И аз преди години, като заредих на Братислава 27 литра газ, изкарах почти 400 км, на моноинжекция, с обикновена АГУ, нещо, което тука не успях да постигна!
- persiii11
- Мнения: 228
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 12:09
- Автомобил: Vw Golf 4
- Двигател: AKL 1999
- Местоположение: Varna
Re: Настройка на АГУ Lovato easy smart
точно ! качих най-новия софтуер пак е същото .. имам дюзи от 1.8 до 2.4 размер горе споменах че баща ми е газаджия.
- stefan4o
- Мнения: 19301
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Настройка на АГУ Lovato easy smart
Не че нещо, ама аз с по-стара кола с карбуратор и плочка имам по-добър разход. Не искам да ти намеквам нищо...
- persiii11
- Мнения: 228
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 12:09
- Автомобил: Vw Golf 4
- Двигател: AKL 1999
- Местоположение: Varna
Re: Настройка на АГУ Lovato easy smart
точно така ! 1.8 моно дава 7,5/8 разход ...
- stefan4o
- Мнения: 19301
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Настройка на АГУ Lovato easy smart
Тогава къде е грешката според теб?
- zoovanka
- Мнения: 642
- Регистриран на: Чет 02 май 2013 13:10
- Автомобил: VW Caddy MAXI Life 1395 TGI 109
- Двигател: 2016 1395 TGI метан
- Местоположение: Бургас
Re: Настройка на АГУ Lovato easy smart
С Голф5 1,6 102 к.с. ми дава разход 9-10 литра смесено,ако я настъпя на магистралата с 150-160 км/ч отивам на 12/100 газ.Ловатото ми е перфектно,сменени филтри на газовото,въздушен ,ламбда и все пак ми се вижда множко за този двигател ама пък върви
.
по книжка съм на около 10/100 градско на бензин,така че не му се чудя много.

по книжка съм на около 10/100 градско на бензин,така че не му се чудя много.
- Lonely-Wolf
- Мнения: 279
- Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Настройка на АГУ Lovato easy smart
И аз минах по пътя с калпавите настройки. След не малко четене си ги направих сам. Колега след като имаш ваг-ком следиш тримовете(времето на връскване на бензиновия комп) на 8-ми канал. Ако са на минус стойностите,значи сместа на газ е богата и обратното. Твойта най-вероятно е така и за това ти гори повечко. Правиш си една нова карта на газовите времена и ще падне.
Бензиновата карта я правих по този начин: дълъг път,5-та предавка и гледаш да е плавна "кривата",да не е начупена. Като не ти хареса една точка къде е отишла,опитваш се да я наместиш. Всичко е до педала на газта и скороста с която се движиш. Малко упражнение и ще и схванеш цаката. Като направиш бензиновата и ти харесва,започваш газовата. Газовата може да я пуснеш да е малко над бензиновата "крива",да е леко по богата сместа. След това караш и пак на ваг-ком тримовете да са около тия на бенз. комп макса трябва да им е +-5%. Мойте са на минус 2.4 леко богата ми е демек. Колата ми с тези настройки харчи около +10% газ спрямо бензин.
Бензиновата карта я правих по този начин: дълъг път,5-та предавка и гледаш да е плавна "кривата",да не е начупена. Като не ти хареса една точка къде е отишла,опитваш се да я наместиш. Всичко е до педала на газта и скороста с която се движиш. Малко упражнение и ще и схванеш цаката. Като направиш бензиновата и ти харесва,започваш газовата. Газовата може да я пуснеш да е малко над бензиновата "крива",да е леко по богата сместа. След това караш и пак на ваг-ком тримовете да са около тия на бенз. комп макса трябва да им е +-5%. Мойте са на минус 2.4 леко богата ми е демек. Колата ми с тези настройки харчи около +10% газ спрямо бензин.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта