Проблел с евро клапан на ловато
Проблел с евро клапан на ловато
Здравей те колеги, имам следният провлем с евро клапана на голф 3 1.6 с газова ловато.Както си карам и клапана на бутилката започва да включва и изключва ,дори ми се случва и когато я запалвам да чукне и колата да загасне и после трудно да запали.А и вчера ми направи вечатление че е доста топъл.Какъв може да е проблема , моля за помощ.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12113
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблел с евро клапан на ловато
Недоразумението клапан се опитва да се счупи предполагам.
Ако имаш клапан преди изпарителя, само ако имаш такъв, спри си газта с ръчния кран на бутилката, изгори това което е в тръбата като газ, отвърти клапана и му изхвърли карантиите отвътре и си върни пак клапана на мястото, пусни си газта и си свиркай.
Пак повтарям, това само ако имаш клапан преди изпарителя!!!
Ако имаш клапан преди изпарителя, само ако имаш такъв, спри си газта с ръчния кран на бутилката, изгори това което е в тръбата като газ, отвърти клапана и му изхвърли карантиите отвътре и си върни пак клапана на мястото, пусни си газта и си свиркай.
Пак повтарям, това само ако имаш клапан преди изпарителя!!!
Re: Проблел с евро клапан на ловато
Имам клапън преди изпарителят кадето на него е и филтера на газта, за този ли клапан става валос.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12113
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблел с евро клапан на ловато
Да за него става въпрос, един клапан има на самия изпарител, един преди изпарителя с филтъра и евроклапана ти се води трети клапан.
Разбира се можеш и да отидеш да си го смениш с нов този клапан на бутилката, но не виждам какъв е смисъла от него. Разбира се че смисъл според учените и директивите има сигурно, но при наличие на скоростен клапан в бутилката и кран за ръчно затваряне не знам, твърде малък съм обаче да разсъждавам аз
Разбира се можеш и да отидеш да си го смениш с нов този клапан на бутилката, но не виждам какъв е смисъла от него. Разбира се че смисъл според учените и директивите има сигурно, но при наличие на скоростен клапан в бутилката и кран за ръчно затваряне не знам, твърде малък съм обаче да разсъждавам аз
- ivan_pop
- Мнения: 823
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Проблел с евро клапан на ловато
Аз предполагам,че по същия начин се държат клапана преди изпаритела и този дето е на изпаритела!Ако е така проблема е някъде по управлението на клапаните!
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблел с евро клапан на ловато
И аз отдавна спрях да чета странична литература,но смисъла на евро клапана е ясен.Отделно оборудвана с евро сонда бутилка не се знае има ли скоростен клапан.Най-добре да се провери първо проблема дали не е от захранването на клапана и съответно при нужда да се подмени самия клапан с по-качествен такъв.
- kostik
- Мнения: 149
- Регистриран на: Пон 23 яну 2012 16:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, жк.Люлин
Re: Проблел с евро клапан на ловато
Ето малко то скромният ми опит при газ с плочка.
Тези клапани при мен спират или отварят, когато си искат и то щракане няма, когато се захабят. Според мен е по-възможно да имаш загуба на маса при клапана с филтъра и въобще провери си тока там, когато спре.
Ако няма плюс там най-добре си виж кабела, който е намотан върху високоволтовия от бубината, от къде минава, дали не е прекъснат някъде.
Моята газова за този проблем и бе сменен изпарител, клапан с филтър, бутилка, тръби и нови кабели(не само зареди този проблем, но и ме дразнеше, че е в резервната гума бутилката а на голф 3 това е ху*). След известно време проблемите се завърнаха смених си собствено ръчно всички(некадърно пуснати)кабели и накрая този на бобината, от къде идваше моят проблем.
За голямо съжаление попаднах на много некадърен "майстор", който ми бе познат от дете и развива, от скоро тази дейност - няма да повторя(Цената беше същата, като в сервиз, просто исках да му се случат нещата,но уви).
Тези клапани при мен спират или отварят, когато си искат и то щракане няма, когато се захабят. Според мен е по-възможно да имаш загуба на маса при клапана с филтъра и въобще провери си тока там, когато спре.
Ако няма плюс там най-добре си виж кабела, който е намотан върху високоволтовия от бубината, от къде минава, дали не е прекъснат някъде.
Моята газова за този проблем и бе сменен изпарител, клапан с филтър, бутилка, тръби и нови кабели(не само зареди този проблем, но и ме дразнеше, че е в резервната гума бутилката а на голф 3 това е ху*). След известно време проблемите се завърнаха смених си собствено ръчно всички(некадърно пуснати)кабели и накрая този на бобината, от къде идваше моят проблем.
За голямо съжаление попаднах на много некадърен "майстор", който ми бе познат от дете и развива, от скоро тази дейност - няма да повторя(Цената беше същата, като в сервиз, просто исках да му се случат нещата,но уви).
Re: Проблел с евро клапан на ловато
Провери ел.инсталацията.
Колкото до Ловато - веднъж преди време изчоплих синята пластмаса от една бобина на клапан Ловато и ми се видя ужасно некадърно направена:
- На един приятел му изгоря бобината на клапана на изпарител Lovato. Аз имах някакви за части и му дадох друга, да си я смени. После взех, че разчовърках старата, за да видя какво точно е изгоряло. Първо, че беше навита като на ръка. Все едно са въртяли макарата на бормашината и са подавали жицата ръчно. Намотките бяха ужасно разхвърляни. Второ на мястото на клемите едната беше запоена с много грозна спойка, но все пак държеше. Другата беше омотана около клемата, и докосната с поялник, но топчето калай на края на жицата изобщо не беше хванало да направи спойка. През целия живот на бобината жицата просто си е опирала там. След някакво време лошият контакт е довел до прегряване и точно от към клемата беше изгоряла. Не отричам постиженията на Ловато в газаджийската техника, напротив много добри са. Но жалко, ако си поръчват бобините от някой индиец, който ги произвежда в някой гараж. Все пак започни проверката от ел.инсталацията.
edit: Има смисъл от клапана на евро-сондата. Например ако по някакъв начин се пробие газова тръба или има изтичане от някоя свръзка. За да избегнем възможни проблеми от всички слаби места на системата - тръби, свръзки и т.н. е редно газта да се спира по възможност преди всички тях - още в сондата.
При старите газови уредби газта се спира с клапан след всички тръби и свръзки, непосредствено преди изпарителя. Това не означава, че старите са опасни. Просто са решили да произвеждат новите с едно допълнително ниво на сигурност.
Например при пропуск в системата, ако колата е на открито и има изтичане на газ в атмосферата, най-много на другия ден да забележим, че нямаме газ и че изчезва мистериозно - ще потърсим и ще отстраним проблема. Но ако колата е в гараж и има теч на газ, това постепенно ще доведе до напълване на гаража до взривоопасна концентрация. Освен това клапанът в евро-сондата може да се свърже (абсолютно извън управлението на газовата уредба) към инерционния изключвател и при удар да спира газта.
Колкото до Ловато - веднъж преди време изчоплих синята пластмаса от една бобина на клапан Ловато и ми се видя ужасно некадърно направена:
- На един приятел му изгоря бобината на клапана на изпарител Lovato. Аз имах някакви за части и му дадох друга, да си я смени. После взех, че разчовърках старата, за да видя какво точно е изгоряло. Първо, че беше навита като на ръка. Все едно са въртяли макарата на бормашината и са подавали жицата ръчно. Намотките бяха ужасно разхвърляни. Второ на мястото на клемите едната беше запоена с много грозна спойка, но все пак държеше. Другата беше омотана около клемата, и докосната с поялник, но топчето калай на края на жицата изобщо не беше хванало да направи спойка. През целия живот на бобината жицата просто си е опирала там. След някакво време лошият контакт е довел до прегряване и точно от към клемата беше изгоряла. Не отричам постиженията на Ловато в газаджийската техника, напротив много добри са. Но жалко, ако си поръчват бобините от някой индиец, който ги произвежда в някой гараж. Все пак започни проверката от ел.инсталацията.
edit: Има смисъл от клапана на евро-сондата. Например ако по някакъв начин се пробие газова тръба или има изтичане от някоя свръзка. За да избегнем възможни проблеми от всички слаби места на системата - тръби, свръзки и т.н. е редно газта да се спира по възможност преди всички тях - още в сондата.
При старите газови уредби газта се спира с клапан след всички тръби и свръзки, непосредствено преди изпарителя. Това не означава, че старите са опасни. Просто са решили да произвеждат новите с едно допълнително ниво на сигурност.
Например при пропуск в системата, ако колата е на открито и има изтичане на газ в атмосферата, най-много на другия ден да забележим, че нямаме газ и че изчезва мистериозно - ще потърсим и ще отстраним проблема. Но ако колата е в гараж и има теч на газ, това постепенно ще доведе до напълване на гаража до взривоопасна концентрация. Освен това клапанът в евро-сондата може да се свърже (абсолютно извън управлението на газовата уредба) към инерционния изключвател и при удар да спира газта.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблел с евро клапан на ловато
Моя клапан съм го вързал към бензиновата помпа.Работи ли мотора,клапана е отворен.Така заобикалям пускането на допълнителни кабели и евентуално прекъсване някъде си.
Щом при теб ясно се чува как включва и изключва,явно някъде му се губи тока.
Обикновено кабелите ги пускат по тръбата за газта под колата.Ако си ги закачил някъде,може от там да идва проблема.
Може и самата маса на клапана да е слаба.
А може и копчето да ти прави проблем и да прекъсва + към всичките клапани,но ти да чуваш само задния,понеже е най-шумен.
Щом при теб ясно се чува как включва и изключва,явно някъде му се губи тока.
Обикновено кабелите ги пускат по тръбата за газта под колата.Ако си ги закачил някъде,може от там да идва проблема.
Може и самата маса на клапана да е слаба.
А може и копчето да ти прави проблем и да прекъсва + към всичките клапани,но ти да чуваш само задния,понеже е най-шумен.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблел с евро клапан на ловато
Bai Sando написа:Моя клапан съм го вързал към бензиновата помпа.Работи ли мотора,клапана е отворен.Така заобикалям пускането на допълнителни кабели и евентуално прекъсване някъде си.
...Обикновено кабелите ги пускат по тръбата за газта под колата.
....но ти да чуваш само задния,понеже е най-шумен.
Това всичкото ми звучи като виц.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблел с евро клапан на ловато
Кое по точно?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблел с евро клапан на ловато
Всичко.
Клапан вързан към помпата?Правилния монтаж изключва захранването на помпата при работа на газ.Но откъдето и да вземеш захранване,без пускане на кабели нестава.
Кабели пуснати извън купето?Нито съм чувал,нито виждал такова изпълнение.Пускат се покрай останалите.
Най-шумен задния клапан?Шумен е колкото останалите,но щом говорим за евро изпълнение,то значи,че е в кутия.При тороидалните бутилки пък има капак над него,над бутилката има още един капак/понеже е на резервната гума/и практически е най-безшумен.Аз например моя не го чувам,чувам тия отпред/карам Пасат обаче/.
Клапан вързан към помпата?Правилния монтаж изключва захранването на помпата при работа на газ.Но откъдето и да вземеш захранване,без пускане на кабели нестава.
Кабели пуснати извън купето?Нито съм чувал,нито виждал такова изпълнение.Пускат се покрай останалите.
Най-шумен задния клапан?Шумен е колкото останалите,но щом говорим за евро изпълнение,то значи,че е в кутия.При тороидалните бутилки пък има капак над него,над бутилката има още един капак/понеже е на резервната гума/и практически е най-безшумен.Аз например моя не го чувам,чувам тия отпред/карам Пасат обаче/.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблел с евро клапан на ловато
Викаш кабелите за нивомера и клапана се пускали през инсталацията от вътре в купето?Поне на 95% от колите с монтирани АГУ си вървят от долу хванати за тръбата.Много рядко е да видиш кабели през купето.
Това дали трябва да работи помпата когато колата е на газ е спорен въпрос.Моята си работи постоянно и проблеми нямам.
Всеки сам си преценява дали трябва да я изключва.
А задния клапан така кънти от металните стени на бутилката,че се чува чак от вън.
Не мисля да споря,сигурно си видял повече уредби от мен
Възможните причини за проблема на колегата съм ги написал точно и ясно и не си ги говоря ей така.Не е като да не ми се е случвало да търся подобен проблем.
Това дали трябва да работи помпата когато колата е на газ е спорен въпрос.Моята си работи постоянно и проблеми нямам.
Всеки сам си преценява дали трябва да я изключва.
А задния клапан така кънти от металните стени на бутилката,че се чува чак от вън.
Не мисля да споря,сигурно си видял повече уредби от мен

Възможните причини за проблема на колегата съм ги написал точно и ясно и не си ги говоря ей така.Не е като да не ми се е случвало да търся подобен проблем.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Проблел с евро клапан на ловато
Сандо е прав за кабеляците. На моята също бяха прекарани доста кабели покрай тръбата за газта, отдолу....2 пъти съм имал ядове след като сложих спортното окачване, и си бях повярвал, че мога да минавам навсякъде 

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта