
Газта и конденза.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Газта и конденза.
За градско каране е нормално,особено ако се кара на по-къси разстояния и водата си се събира.Много пъти съм виждал на завои на някои коли направо да се излива вода от гърнетата
Някои пък си дупчат по една две дупки с малка бургия 3-4 мм да им се изтичало конденза.Ако събира наистина толкова много вода,можеш да пробваш с една дупчица дали ще изтече в най-ниската част разбира се.

Re: Газта и конденза.
Има, има. И няма как да изтече сама. Моето гърне също е изгнило отдолу до нивото на водата. И аз стигнах до този извод с дупчиците - видях, че и други го правят. Като си сложа ново задължително ще му направя дупчици.
Re: Газта и конденза.
TiL написа: Онзи ден бях качил колата на канал и случайно погледнах крайното гърне... пълно с вода до "приливника"Та нормално ли е да има толкова много вода в гърнето?
Kaк разбра че водата е до "приливника" ? Сигурно като си го разклатил е кламбучкало

- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Газта и конденза.
По принцип, конденза се получава от каране на къси разстояния, колата не може да загрее, и гърнетата се пълнят с конденз, който не може да се изпари, защото гърнетата не загряват достатъчно, за да се изпари конденза. Но единствения проблем е за генерацията, загнива от конденза! Дупкички по гърнетата спасяват положението временно!
На предишната кола, и в най-големите жеги 40+ градуса пак си имаше конденз градско! Това не знам защо се получава, но извън града всичко си идва в норми! Аз си го обяснявам така, че в горивата слагат яко вода. Колко е вярно не знам
На предишната кола, и в най-големите жеги 40+ градуса пак си имаше конденз градско! Това не знам защо се получава, но извън града всичко си идва в норми! Аз си го обяснявам така, че в горивата слагат яко вода. Колко е вярно не знам

- stefan4o
- Мнения: 19303
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Газта и конденза.
Интересно нафтата като я мешат с вода защо при дизелите не съм виждал да хвърля вода от ауспуха 

- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Газта и конденза.
Не си видял, ама аз съм виждал! Как течат черни сажди от дизелов джи"Б" Паджеро
Та ако някой си мисли, че не слагат вода, явно е доста наивен!
Това е най-евтиното нещо което може да се слага в бензина! На цяла тистерна 200 литра вода, кой ще ги усети 

Та ако някой си мисли, че не слагат вода, явно е доста наивен!


- lokva
- Мнения: 835
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
- Автомобил: Passat 3c
- Двигател: CBAB 2008
- Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Re: Газта и конденза.
колега не си прав за водата.сложете в една бутилка бензин и вода и вище какво ще се получи след няколко часа. във всяка една цистерна има мъртъв обем вода на дъното. за това на запад като се долива гориво в цистерните се поставят конуси пред колонките. технологичното време по спомен е около 2 часа за да се отаи вода и примесите/буклука/ на дъното и. ако ма цистерна на безниностанцията по добре отминете
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Газта и конденза.
Колеги основните продукти от изгаряне на въглеводородни горива,каквито са бензин,дизел,пропан-бутан,спирт,машинно масло,рапично масло и т.н.,са вода и въглероден диоксид(отделят се и други вещества).Причината не е добавена вода в горивото.При къси разстояния водните пари полепват по студените стени на ауспуха и се втечняват.При продължително каране,ауспуха се затопля и водата се изпарява.
Re: Газта и конденза.
Конденз се получава, защото водните пари са продукт от горенето на газта /нали е по екологично гориво/, имаше и въглероден окис май.
Но основния проблем за конденза са водните пари, получаващи се като резултат от горенето на пропан бутана.
Преди години карах Голф2 на газ и имах същия проблем - на 2-3 години ново гърне. Тогава по нашия край имаше някакъв майстор който правеше къстъм гърнета за всякакви автомобили от неръждавейка - мисля че този вариант е най удачен.
Но основния проблем за конденза са водните пари, получаващи се като резултат от горенето на пропан бутана.
Преди години карах Голф2 на газ и имах същия проблем - на 2-3 години ново гърне. Тогава по нашия край имаше някакъв майстор който правеше къстъм гърнета за всякакви автомобили от неръждавейка - мисля че този вариант е най удачен.
- stefan4o
- Мнения: 19303
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Газта и конденза.
Няма как да се изпари тая вода. Гърнето най-последното няма как да се нагрее толкоз, че да я изпари. Просто една малка дупка отдолу в най-ниската точка и това е.
Re: Газта и конденза.
Има има как да се нагрее
Иначе сложи едно маркуче и я източи колко може ! Ама пак ми се вижда доста нереално толко много вода да имаш !

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Газта и конденза.
Проблемът се решава с 4 мм отвор в най-ниската част на последното гърне. Някои японки имаха заводски такъв, за Тойота се сещам. Я питайте някой с Фиат, как зимата замръзва водата в една ниска част на тръбата между средното и крайното гърне!
Рекордът ми при дупченето е 6 - 7 литра вода от Мерц 124.
Рекордът ми при дупченето е 6 - 7 литра вода от Мерц 124.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Газта и конденза.
Преди няколко години ми замръзна на рено 19 генерацията по тоя начин...адски неприятно 

- pecata12310
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Газта и конденза.
Здравейте колеги!
И при моя голф 3 имам същия проблем последното гърне е пълно с вода, а нямам газова уредба. Въпроса ми е тази вода отразява ли се по някакъв начин на работата на двигателя?
И при моя голф 3 имам същия проблем последното гърне е пълно с вода, а нямам газова уредба. Въпроса ми е тази вода отразява ли се по някакъв начин на работата на двигателя?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта