Газта и конденза.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Газта и конденза.

Мнениеот Bai Sando » Съб 03 май 2014 22:03


За градско каране е нормално,особено ако се кара на по-къси разстояния и водата си се събира.Много пъти съм виждал на завои на някои коли направо да се излива вода от гърнетата :smile Някои пък си дупчат по една две дупки с малка бургия 3-4 мм да им се изтичало конденза.Ако събира наистина толкова много вода,можеш да пробваш с една дупчица дали ще изтече в най-ниската част разбира се.




dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Газта и конденза.

Мнениеот dreadx » Съб 03 май 2014 23:22


Има, има. И няма как да изтече сама. Моето гърне също е изгнило отдолу до нивото на водата. И аз стигнах до този извод с дупчиците - видях, че и други го правят. Като си сложа ново задължително ще му направя дупчици.


bmwww
Мнения: 911
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Газта и конденза.

Мнениеот bmwww » Съб 03 май 2014 23:46


Освен да изгние гърнето друго нема какво да стане !


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Газта и конденза.

Мнениеот Росен2 » Нед 04 май 2014 3:05


TiL написа: Онзи ден бях качил колата на канал и случайно погледнах крайното гърне... пълно с вода до "приливника" :mhihi Та нормално ли е да има толкова много вода в гърнето?

Kaк разбра че водата е до "приливника" ? Сигурно като си го разклатил е кламбучкало :mhihi и се е изливало през цевта ?


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: Газта и конденза.

Мнениеот anonym0us » Нед 04 май 2014 13:42


По принцип, конденза се получава от каране на къси разстояния, колата не може да загрее, и гърнетата се пълнят с конденз, който не може да се изпари, защото гърнетата не загряват достатъчно, за да се изпари конденза. Но единствения проблем е за генерацията, загнива от конденза! Дупкички по гърнетата спасяват положението временно!
На предишната кола, и в най-големите жеги 40+ градуса пак си имаше конденз градско! Това не знам защо се получава, но извън града всичко си идва в норми! Аз си го обяснявам така, че в горивата слагат яко вода. Колко е вярно не знам :a045


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19303
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газта и конденза.

Мнениеот stefan4o » Нед 04 май 2014 13:47


Интересно нафтата като я мешат с вода защо при дизелите не съм виждал да хвърля вода от ауспуха :icon_lol


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: Газта и конденза.

Мнениеот anonym0us » Нед 04 май 2014 14:01


Не си видял, ама аз съм виждал! Как течат черни сажди от дизелов джи"Б" Паджеро :icon_lol
Та ако някой си мисли, че не слагат вода, явно е доста наивен! :c020 Това е най-евтиното нещо което може да се слага в бензина! На цяла тистерна 200 литра вода, кой ще ги усети :gruebel


Потребителски аватар
lokva
Мнения: 835
Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
Автомобил: Passat 3c
Двигател: CBAB 2008
Местоположение: Гоце Делчев Hamburg

Re: Газта и конденза.

Мнениеот lokva » Нед 04 май 2014 16:25


колега не си прав за водата.сложете в една бутилка бензин и вода и вище какво ще се получи след няколко часа. във всяка една цистерна има мъртъв обем вода на дъното. за това на запад като се долива гориво в цистерните се поставят конуси пред колонките. технологичното време по спомен е около 2 часа за да се отаи вода и примесите/буклука/ на дъното и. ако ма цистерна на безниностанцията по добре отминете


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Газта и конденза.

Мнениеот plameney » Нед 04 май 2014 16:36


Колеги основните продукти от изгаряне на въглеводородни горива,каквито са бензин,дизел,пропан-бутан,спирт,машинно масло,рапично масло и т.н.,са вода и въглероден диоксид(отделят се и други вещества).Причината не е добавена вода в горивото.При къси разстояния водните пари полепват по студените стени на ауспуха и се втечняват.При продължително каране,ауспуха се затопля и водата се изпарява.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Газта и конденза.

Мнениеот Krasi » Нед 04 май 2014 16:40


Конденз се получава, защото водните пари са продукт от горенето на газта /нали е по екологично гориво/, имаше и въглероден окис май.
Но основния проблем за конденза са водните пари, получаващи се като резултат от горенето на пропан бутана.
Преди години карах Голф2 на газ и имах същия проблем - на 2-3 години ново гърне. Тогава по нашия край имаше някакъв майстор който правеше къстъм гърнета за всякакви автомобили от неръждавейка - мисля че този вариант е най удачен.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19303
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газта и конденза.

Мнениеот stefan4o » Нед 04 май 2014 16:52


Няма как да се изпари тая вода. Гърнето най-последното няма как да се нагрее толкоз, че да я изпари. Просто една малка дупка отдолу в най-ниската точка и това е.


bmwww
Мнения: 911
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Газта и конденза.

Мнениеот bmwww » Нед 04 май 2014 17:10


Има има как да се нагрее :mhihi Иначе сложи едно маркуче и я източи колко може ! Ама пак ми се вижда доста нереално толко много вода да имаш !


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Газта и конденза.

Мнениеот muns61 » Нед 04 май 2014 17:54


Проблемът се решава с 4 мм отвор в най-ниската част на последното гърне. Някои японки имаха заводски такъв, за Тойота се сещам. Я питайте някой с Фиат, как зимата замръзва водата в една ниска част на тръбата между средното и крайното гърне!
Рекордът ми при дупченето е 6 - 7 литра вода от Мерц 124.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Газта и конденза.

Мнениеот vucata » Нед 04 май 2014 18:02


Преди няколко години ми замръзна на рено 19 генерацията по тоя начин...адски неприятно :banghead


Потребителски аватар
pecata12310
Мнения: 112
Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 11:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Газта и конденза.

Мнениеот pecata12310 » Чет 08 май 2014 10:32


Здравейте колеги!

И при моя голф 3 имам същия проблем последното гърне е пълно с вода, а нямам газова уредба. Въпроса ми е тази вода отразява ли се по някакъв начин на работата на двигателя?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта