пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
bat ranbo
Мнения: 41
Регистриран на: Вто 27 юли 2004 11:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)

Мнениеот bat ranbo » Сря 01 юни 2016 10:58


Здравейте колеги.
Пасат B4 94г 1.8 моно , ABS, с ел. изпарител ловато
Преди два месеца ми изгоря бенз помпа и така и не я смених. Дотогава си палеше на бенз и си превключваше на газ при някакви обороти. Известно време си палех на газ и си вървеше колата без проблеми. Паленето постепенно се влошаваше и искаше все повече и повече въртене на стартера докато напоследък отказа тотално. Палех само с бутане.
Освен това като подам газ оборотите падат супер бавно, а често и се задържат около 2000 и си стоят.
Смених профилактично, въпреки че знаех че едва ли ще се реши така проблема, свещи, кабели, капачка на делкото и въздушен филтър. Ест нищо не се промени.
После си оправих бенз помпа. На бенз си пали без грижи и върви. Като че ли го няма проблемът с оборотите - само ми се струва че падат по бавно, но може и да си въобразявам. Но не се задържат на 2000 както при газта.
Идеи? Четох из форума... термо датчици, тпс-и, стъпкови моторчета.... Но защо само на газ го прави? Колегите с подобни проблеми ги имат и на бензин.
Възможно ли е нещо като натрупани грешки заради паленето на газ? Авариен режим на компютъра?




petrushkov
Мнения: 320
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)

Мнениеот petrushkov » Сря 01 юни 2016 11:10


Здравейте колега .
Какъв километраж е навъртяло кончето от последната смяна на мембрани/гумички/, и филтър на газовата система ?


Потребителски аватар
bat ranbo
Мнения: 41
Регистриран на: Вто 27 юли 2004 11:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)

Мнениеот bat ranbo » Сря 01 юни 2016 11:19


АГУ-то е монтирано преди 50 хил км. Нищо не е сменяно оттогава.


petrushkov
Мнения: 320
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)

Мнениеот petrushkov » Сря 01 юни 2016 11:43


В този случай и отличният си опит препоръчвам да се отвори изпарителя :
1 Преглед , почистване и евентуална смяна на мембрани
2 Преглед на гумичката дроселиращият клапан ( една малка кръгла гадост ) която определя дебита на изпарената газ към двигателя . за няколко десетки хил. километра се износва със няма и половин милиметър .От там започва да подава по голямо количество газ към двигателят и му затруднява паленето , вдига разхода (съответно и пъргавината ) . :(
3 Почистване на клапан филтъра (от черната гнъс натрупана в него) и смяна на филтърният елемент.
4 Проверка на херметичността на всички връзки муфи щуцери и въздушни колектори (ако има дефект е желателна подмяна с нови )
5 Смяна на въздушният филтър ( ако се е зацапал - по малко въздух /повече газ ) !!!! работата на бензин не се влияе толкова чувствително от задръстен филтър!!!
6 Калибровка на дебит газ към двигателя ет тук колегите са го описали доста подробно http://seat-bg.com/viewtopic.php?t=1836 ... 0779196be0
7 Наслаждавайте се на безаварийно и относително по евтино шофиране :)
Това е реда за проверка и профилактика на нормална газова уредба (на около 10 30 х.км ) Следете разхода на гориво/км х 100 , при повишаване на разхода е индикация за износени гумички на изпарител :(
Поздрави
пп Надявам да съм успял да помогна :)


petrushkov
Мнения: 320
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)

Мнениеот petrushkov » Сря 01 юни 2016 11:46


!!!!!!!!!!!! ВАЖНО !!!!!!!!!
Ако не сте правили такива интервенции по газовата уредба е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се обърнете към специалист.
Наскоро попаднах на една фраза „ камикадзе се става само веднъж “


Потребителски аватар
takezo
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 28 мар 2008 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)

Мнениеот takezo » Сря 01 юни 2016 12:33


Здравейте, не зная как да си маркирам темата и пиша, за да си я намеря после по "моите мнения", защото ми престои същото. Благодаря за разбирането.

По темата, за да не е съвсем "оф топик" , подобни неща се случват и с моя PB, за момента не зная защо. В годините назад обаче си спомням, че почистване на стъпковия мотор и дросела помат.

Също така моя PB, "цокаше" въздух от маркуча след въздушния филтър които маркуч изглеждаше да не е пробит, протрит ... до момента до който го свалих и видях отдолу, че беше сцепен и ...


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4491
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)

Мнениеот Pet_rov » Сря 01 юни 2016 15:47


РВ не е моноинжекция, или бъркам? Щото на нашите возила стъпковият мотор не знам да се чисти. В случая на колегата, пуснал темата, колегата Петрушков го е обяснил съвсем точно. Според мен обаче, за 50к км на това Ловато не е нужно да се чопли по изпарителя(мое мнение). Аз съм със същия, изкара спокойно 70к с оригиналните мембрани и гумички. По-вероятната причина за несгодите е именно газовият клапан преди изпарителя. Вчера точно я играх тази процедура с почистването и смяна на филтъра. Аз пък имах проблема с "топлото" палене след престой. Засега всичко вече е ОК. Ако колегата реши да си обслужи изпарителя, бих го посъветвал да си вземе "оригиналния" комплект на "Ловато". Колко е оригинален е друга бира, но поне вътре има всички необходими неща. Успех с ремонта! :beer


Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 567
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)

Мнениеот bahyr » Чет 02 юни 2016 7:35


bat ranbo Най-вероятно ти смуче въздух от някъде, като при моното голяма вероятност да от тампона под него.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 02 юни 2016 8:55


Пробва ли да откачиш клемата на акумулатора за да занулиш ЕКУ-то?


Потребителски аватар
bat ranbo
Мнения: 41
Регистриран на: Вто 27 юли 2004 11:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)

Мнениеот bat ranbo » Пет 03 юни 2016 19:04


След доста градско шофиране установих че и на бензин държи 2000 оборота, само че по-рядко го прави. Така че темата не е за раздела за газовит уредби. Ако има желание модератор да я премести в раздела на Пасат.
Ще проверя тампона под моното. Звучи логично. Ще проверя и дебелия маркуч за въздуха от филтъра до моното да не е спукан нещо.
Не съм пробвал да откача клемата. Ще пробвам. За колко време да я откача или веднага се занулява?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 03 юни 2016 19:56


Ами не знам, за десетина минути, колкото да се разреди кондензатор някой ако има


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 823
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)

Мнениеот ivan_pop » Съб 04 юни 2016 13:46


bat ranbo написа:Не съм пробвал да откача клемата. Ще пробвам. За колко време да я откача или веднага се занулява?

Откачи я за 30 мин. минимум!


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)

Мнениеот kaiser666 » Сря 06 юли 2016 11:35


Има писано много за точно този проблем с оборотите.
След рестартиране на компютъра проблема се оправя, но за кратко. Аз се отървах кардинално от него, като откачих буксата на ламбда сондата. Ако караш колата малко на бензин препоръчвам и ти да пробваш така. Ще си работи и на бензин, но разхода ще е завишен(на газ няма да окаже влияние), аз лично не съм го усетил, защото само палех на бензин понякога.

Тук може да се информираш ако не те мързи от какво идват проблемите: viewtopic.php?f=22&t=51505

А за да ти пали по-добре директно на газ, трябва да се направи настройка на изпарителя.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)

Мнениеот Iezekil » Пет 05 авг 2016 13:21


Бавно падане и задържане на оборотите са от прецакани ст.мотор или ТПС/аз клоня към второто/.Писано е в много теми кое как се мери.Ако много те мързи да търсиш и четеш,сменяш цялото моно/първо само за проба,да не те набутам/.То по принцип което и да е пцекано,пак ще сменяш цялото за по-евтино.
Ако ти се занимава,почваш да замерваш..
На бензин проблемите по ТПС се хващат малко по-трудно,защото компа може да регулира оборотите и чрез дюзата,намалявайки и увеличавайки впръскването.На газ обаче,когато дюзата е изключена,всичко е в ръцете на степ мотора.
Щом досега си нямал проблем,явно имаш или ламбда контрол,или ресет реле/за да нямаш проблеми с грешки/.Тук е важно да се знае какво е,за да е пълноценен съвета за откачане на ламбда сондата.Когато пускаш тема за газ е редно да напишеш какво точно има по инсталацията,или пък,че имаш колата от скоро и не знаеш нищо.Защото може да те подведем.
Само да вметна,че си късметлия задето не си прецакал дюзата или регулатора.Но пък и те се лекуват с покупка на цяло работещо моно...Прегледай си внимателно кабелите в маншона на стъпковото и тпс,да няма някой скъсан.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта