Здравейте колеги.
Пасат B4 94г 1.8 моно , ABS, с ел. изпарител ловато
Преди два месеца ми изгоря бенз помпа и така и не я смених. Дотогава си палеше на бенз и си превключваше на газ при някакви обороти. Известно време си палех на газ и си вървеше колата без проблеми. Паленето постепенно се влошаваше и искаше все повече и повече въртене на стартера докато напоследък отказа тотално. Палех само с бутане.
Освен това като подам газ оборотите падат супер бавно, а често и се задържат около 2000 и си стоят.
Смених профилактично, въпреки че знаех че едва ли ще се реши така проблема, свещи, кабели, капачка на делкото и въздушен филтър. Ест нищо не се промени.
После си оправих бенз помпа. На бенз си пали без грижи и върви. Като че ли го няма проблемът с оборотите - само ми се струва че падат по бавно, но може и да си въобразявам. Но не се задържат на 2000 както при газта.
Идеи? Четох из форума... термо датчици, тпс-и, стъпкови моторчета.... Но защо само на газ го прави? Колегите с подобни проблеми ги имат и на бензин.
Възможно ли е нещо като натрупани грешки заради паленето на газ? Авариен режим на компютъра?
пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)
-
- Мнения: 320
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)
Здравейте колега .
Какъв километраж е навъртяло кончето от последната смяна на мембрани/гумички/, и филтър на газовата система ?
Какъв километраж е навъртяло кончето от последната смяна на мембрани/гумички/, и филтър на газовата система ?
- bat ranbo
- Мнения: 41
- Регистриран на: Вто 27 юли 2004 11:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)
АГУ-то е монтирано преди 50 хил км. Нищо не е сменяно оттогава.
-
- Мнения: 320
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)
В този случай и отличният си опит препоръчвам да се отвори изпарителя :
1 Преглед , почистване и евентуална смяна на мембрани
2 Преглед на гумичката дроселиращият клапан ( една малка кръгла гадост ) която определя дебита на изпарената газ към двигателя . за няколко десетки хил. километра се износва със няма и половин милиметър .От там започва да подава по голямо количество газ към двигателят и му затруднява паленето , вдига разхода (съответно и пъргавината ) . :(
3 Почистване на клапан филтъра (от черната гнъс натрупана в него) и смяна на филтърният елемент.
4 Проверка на херметичността на всички връзки муфи щуцери и въздушни колектори (ако има дефект е желателна подмяна с нови )
5 Смяна на въздушният филтър ( ако се е зацапал - по малко въздух /повече газ ) !!!! работата на бензин не се влияе толкова чувствително от задръстен филтър!!!
6 Калибровка на дебит газ към двигателя ет тук колегите са го описали доста подробно http://seat-bg.com/viewtopic.php?t=1836 ... 0779196be0
7 Наслаждавайте се на безаварийно и относително по евтино шофиране :)
Това е реда за проверка и профилактика на нормална газова уредба (на около 10 30 х.км ) Следете разхода на гориво/км х 100 , при повишаване на разхода е индикация за износени гумички на изпарител :(
Поздрави
пп Надявам да съм успял да помогна :)
1 Преглед , почистване и евентуална смяна на мембрани
2 Преглед на гумичката дроселиращият клапан ( една малка кръгла гадост ) която определя дебита на изпарената газ към двигателя . за няколко десетки хил. километра се износва със няма и половин милиметър .От там започва да подава по голямо количество газ към двигателят и му затруднява паленето , вдига разхода (съответно и пъргавината ) . :(
3 Почистване на клапан филтъра (от черната гнъс натрупана в него) и смяна на филтърният елемент.
4 Проверка на херметичността на всички връзки муфи щуцери и въздушни колектори (ако има дефект е желателна подмяна с нови )
5 Смяна на въздушният филтър ( ако се е зацапал - по малко въздух /повече газ ) !!!! работата на бензин не се влияе толкова чувствително от задръстен филтър!!!
6 Калибровка на дебит газ към двигателя ет тук колегите са го описали доста подробно http://seat-bg.com/viewtopic.php?t=1836 ... 0779196be0
7 Наслаждавайте се на безаварийно и относително по евтино шофиране :)
Това е реда за проверка и профилактика на нормална газова уредба (на около 10 30 х.км ) Следете разхода на гориво/км х 100 , при повишаване на разхода е индикация за износени гумички на изпарител :(
Поздрави
пп Надявам да съм успял да помогна :)
-
- Мнения: 320
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)
!!!!!!!!!!!! ВАЖНО !!!!!!!!!
Ако не сте правили такива интервенции по газовата уредба е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се обърнете към специалист.
Наскоро попаднах на една фраза „ камикадзе се става само веднъж “
Ако не сте правили такива интервенции по газовата уредба е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се обърнете към специалист.
Наскоро попаднах на една фраза „ камикадзе се става само веднъж “
Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)
Здравейте, не зная как да си маркирам темата и пиша, за да си я намеря после по "моите мнения", защото ми престои същото. Благодаря за разбирането.
По темата, за да не е съвсем "оф топик" , подобни неща се случват и с моя PB, за момента не зная защо. В годините назад обаче си спомням, че почистване на стъпковия мотор и дросела помат.
Също така моя PB, "цокаше" въздух от маркуча след въздушния филтър които маркуч изглеждаше да не е пробит, протрит ... до момента до който го свалих и видях отдолу, че беше сцепен и ...
По темата, за да не е съвсем "оф топик" , подобни неща се случват и с моя PB, за момента не зная защо. В годините назад обаче си спомням, че почистване на стъпковия мотор и дросела помат.
Също така моя PB, "цокаше" въздух от маркуча след въздушния филтър които маркуч изглеждаше да не е пробит, протрит ... до момента до който го свалих и видях отдолу, че беше сцепен и ...
- Pet_rov
- Мнения: 4491
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)
РВ не е моноинжекция, или бъркам? Щото на нашите возила стъпковият мотор не знам да се чисти. В случая на колегата, пуснал темата, колегата Петрушков го е обяснил съвсем точно. Според мен обаче, за 50к км на това Ловато не е нужно да се чопли по изпарителя(мое мнение). Аз съм със същия, изкара спокойно 70к с оригиналните мембрани и гумички. По-вероятната причина за несгодите е именно газовият клапан преди изпарителя. Вчера точно я играх тази процедура с почистването и смяна на филтъра. Аз пък имах проблема с "топлото" палене след престой. Засега всичко вече е ОК. Ако колегата реши да си обслужи изпарителя, бих го посъветвал да си вземе "оригиналния" комплект на "Ловато". Колко е оригинален е друга бира, но поне вътре има всички необходими неща. Успех с ремонта! 

- bahyr
- Мнения: 567
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)
bat ranbo Най-вероятно ти смуче въздух от някъде, като при моното голяма вероятност да от тампона под него.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)
Пробва ли да откачиш клемата на акумулатора за да занулиш ЕКУ-то?
- bat ranbo
- Мнения: 41
- Регистриран на: Вто 27 юли 2004 11:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)
След доста градско шофиране установих че и на бензин държи 2000 оборота, само че по-рядко го прави. Така че темата не е за раздела за газовит уредби. Ако има желание модератор да я премести в раздела на Пасат.
Ще проверя тампона под моното. Звучи логично. Ще проверя и дебелия маркуч за въздуха от филтъра до моното да не е спукан нещо.
Не съм пробвал да откача клемата. Ще пробвам. За колко време да я откача или веднага се занулява?
Ще проверя тампона под моното. Звучи логично. Ще проверя и дебелия маркуч за въздуха от филтъра до моното да не е спукан нещо.
Не съм пробвал да откача клемата. Ще пробвам. За колко време да я откача или веднага се занулява?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)
Ами не знам, за десетина минути, колкото да се разреди кондензатор някой ако има
- ivan_pop
- Мнения: 823
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)
bat ranbo написа:Не съм пробвал да откача клемата. Ще пробвам. За колко време да я откача или веднага се занулява?
Откачи я за 30 мин. минимум!
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)
Има писано много за точно този проблем с оборотите.
След рестартиране на компютъра проблема се оправя, но за кратко. Аз се отървах кардинално от него, като откачих буксата на ламбда сондата. Ако караш колата малко на бензин препоръчвам и ти да пробваш така. Ще си работи и на бензин, но разхода ще е завишен(на газ няма да окаже влияние), аз лично не съм го усетил, защото само палех на бензин понякога.
Тук може да се информираш ако не те мързи от какво идват проблемите: viewtopic.php?f=22&t=51505
А за да ти пали по-добре директно на газ, трябва да се направи настройка на изпарителя.
След рестартиране на компютъра проблема се оправя, но за кратко. Аз се отървах кардинално от него, като откачих буксата на ламбда сондата. Ако караш колата малко на бензин препоръчвам и ти да пробваш така. Ще си работи и на бензин, но разхода ще е завишен(на газ няма да окаже влияние), аз лично не съм го усетил, защото само палех на бензин понякога.
Тук може да се информираш ако не те мързи от какво идват проблемите: viewtopic.php?f=22&t=51505
А за да ти пали по-добре директно на газ, трябва да се направи настройка на изпарителя.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: пасат B4 не пали на газ и проблем с оборотите на празния ход (държи около 2000)
Бавно падане и задържане на оборотите са от прецакани ст.мотор или ТПС/аз клоня към второто/.Писано е в много теми кое как се мери.Ако много те мързи да търсиш и четеш,сменяш цялото моно/първо само за проба,да не те набутам/.То по принцип което и да е пцекано,пак ще сменяш цялото за по-евтино.
Ако ти се занимава,почваш да замерваш..
На бензин проблемите по ТПС се хващат малко по-трудно,защото компа може да регулира оборотите и чрез дюзата,намалявайки и увеличавайки впръскването.На газ обаче,когато дюзата е изключена,всичко е в ръцете на степ мотора.
Щом досега си нямал проблем,явно имаш или ламбда контрол,или ресет реле/за да нямаш проблеми с грешки/.Тук е важно да се знае какво е,за да е пълноценен съвета за откачане на ламбда сондата.Когато пускаш тема за газ е редно да напишеш какво точно има по инсталацията,или пък,че имаш колата от скоро и не знаеш нищо.Защото може да те подведем.
Само да вметна,че си късметлия задето не си прецакал дюзата или регулатора.Но пък и те се лекуват с покупка на цяло работещо моно...Прегледай си внимателно кабелите в маншона на стъпковото и тпс,да няма някой скъсан.
Ако ти се занимава,почваш да замерваш..
На бензин проблемите по ТПС се хващат малко по-трудно,защото компа може да регулира оборотите и чрез дюзата,намалявайки и увеличавайки впръскването.На газ обаче,когато дюзата е изключена,всичко е в ръцете на степ мотора.
Щом досега си нямал проблем,явно имаш или ламбда контрол,или ресет реле/за да нямаш проблеми с грешки/.Тук е важно да се знае какво е,за да е пълноценен съвета за откачане на ламбда сондата.Когато пускаш тема за газ е редно да напишеш какво точно има по инсталацията,или пък,че имаш колата от скоро и не знаеш нищо.Защото може да те подведем.
Само да вметна,че си късметлия задето не си прецакал дюзата или регулатора.Но пък и те се лекуват с покупка на цяло работещо моно...Прегледай си внимателно кабелите в маншона на стъпковото и тпс,да няма някой скъсан.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта