Днес надникнах под капака на една 1.2L трицилиндрова Шкодичка (колата беше от Видин, предполагам че монтажът на ГИ-то е извършен там).
Беше с български ГИ, но от тези с италянските имена - Zanardi. Направи ми впечатление, че филтърът за изпарения газ, който отива към дюзите беше обърнат на обратно (стрелката сочеше към изпарителя) и се зачудих - то филтърът си е филтър и в двете посоки, но наобратно сигурно ще се задръсти доста по-бързо.
Имате ли впечатления колко ще изкара така монтиран филтър? - аз залагам на 3-4 пъти по-бързо задръстване, когато е монтиран обратно.
Другото, което ми направи впечатление е, че рейката (валтекоподобна-rail) беше монтирана с бобините надолу. В монтажните инструкции на някои ГИ съм чел, че пише никога да не се монтира по този начин. (- а в някои нищо не пише, но дали защото е близко до акъла?).
Колко изкарват така монтирани рейките? - предполагам, че клапанчетата доста по-бързо ще се напълнят и задръстят с мъзгоч от газта.
p.s. За друга работа беше колата, не за ГИ-то - не съм професионален газаджия и не беше вариант да му разбутвам инсталацията.
- все пак му казах на човека, да ги провери тези неща.
Обърнат филтър
- Strosner
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
- Автомобил: VW - Audi - Skoda
- Двигател: 2001г
- Местоположение: Карлово
Re: Обърнат филтър
А защо, вместо да оправиш нещата, да ги монтираш както трябва, задаваш тия въпроси тука?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Обърнат филтър
За филтъра не е проблем.
Re: Обърнат филтър
Да, обаче нали филтрите се състоят от някакъв нагънат порест материал. Обикновено отвън на гънките има повече място да се събират боклуци и така е предвидено, че отвън да влиза мръсната газ, а отвътре да излиза филтрираната. От вътрешната страна на цилиндъра гънките са много по-близо една до друга и ако оттам влизат замърсители, това би довело до доста по-бързото запълване на пространството между тях.
Но все пак затова питам тук - понеже нямам наблюдения върху множество чужди газови инсталации, в частност с обърнати филтри, рейки и т.н. - и само газаджия може да каже, дали му е идвал клиент с обърнат така филтър, но над 10000 км. е нямало проблем, или пък не е изкарал и 5000.
Но все пак затова питам тук - понеже нямам наблюдения върху множество чужди газови инсталации, в частност с обърнати филтри, рейки и т.н. - и само газаджия може да каже, дали му е идвал клиент с обърнат така филтър, но над 10000 км. е нямало проблем, или пък не е изкарал и 5000.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Обърнат филтър
Я сметни каква е разликата на площта отвън и вътре на филтъра.
Re: Обърнат филтър
Площта е същата, разстоянието между гънките е различно. Това не значи задължително проблем, понеже: 1. инсталацията е нова и още не се е набила със замърсители. 2. до този филтър достигат по-малко количество и по-фини частици.
Другият повод да питам е, че на колегата ми клапанът преди изпарителя, с филтърчето за течната газ е монтиран така -> от вътрешната страна на филтърчето влиза газта от бутилката. (просто е било по-удобно като разположение.)
Но забелязах, че яко се набива с графитен прах между гънките и вероятно това пречи на ефективната работа на цялата площ на филтровия елемент.
/При колегата няколко пъти сваляхме филтърчето, което въпреки продухването на тръбите продължаваше да се пълни. Накрая вече като видяхме, че тръбите са се изчистили сложихме ново.
А някой има ли впечатления от обърнатата рейка и как това влияе на работата на ГИ-то?
Другият повод да питам е, че на колегата ми клапанът преди изпарителя, с филтърчето за течната газ е монтиран така -> от вътрешната страна на филтърчето влиза газта от бутилката. (просто е било по-удобно като разположение.)
Но забелязах, че яко се набива с графитен прах между гънките и вероятно това пречи на ефективната работа на цялата площ на филтровия елемент.
/При колегата няколко пъти сваляхме филтърчето, което въпреки продухването на тръбите продължаваше да се пълни. Накрая вече като видяхме, че тръбите са се изчистили сложихме ново.
А някой има ли впечатления от обърнатата рейка и как това влияе на работата на ГИ-то?
- Strosner
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
- Автомобил: VW - Audi - Skoda
- Двигател: 2001г
- Местоположение: Карлово
Re: Обърнат филтър
Ако филтъра няма възвратен клапан не е страшно, все пак, има и втори филтър в изпарителя, няма да се усети скоро!
Re: Обърнат филтър
Обърнатите дюзи са ми по-съмнителни в случая. И ми беше интересно да получа статистически резултати - дали е много лошо, дето са обърнати и средно по колко карат така.
За филтъра може би това е верният отговор. (включително, че при регулярни смени на 10000 км. може и да не направи проблем).
/* А пък аз защото съм много печен и ме мързи да си сменя филтъра за течната газ, че е на едно завряно място -> кой ли тъпак го е монтирал там? ;)
- /аз си го монтирах де.. май беше преди 35000 км../ - та днес реших да го пипна - студен, за разлика от другите части наоколо. - явно толкова се е задръстил, че изпарението се случва в него. Може би е крайно време да го сменя, преди тази зима.. ;)
За филтъра може би това е верният отговор. (включително, че при регулярни смени на 10000 км. може и да не направи проблем).
/* А пък аз защото съм много печен и ме мързи да си сменя филтъра за течната газ, че е на едно завряно място -> кой ли тъпак го е монтирал там? ;)
- /аз си го монтирах де.. май беше преди 35000 км../ - та днес реших да го пипна - студен, за разлика от другите части наоколо. - явно толкова се е задръстил, че изпарението се случва в него. Може би е крайно време да го сменя, преди тази зима.. ;)
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта