Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот kgkep » Пон 10 окт 2016 15:30


Здравейте, след ремонтите по Пасата лятото реших да започна да го ползвам по-сериозно всеки ден. Трябва ми някой който наистина разбира да ми погледне делкото и да го настрои със стробоскоп така че да работи максимално добре на газ. Също и да може да ми настои изпарителя оптимално. За предпочитане от Младост, Дружба или някъде в тази част на София.Делкото е със нова капачка и палец, но има луфт във вала който не мога да преценя нормален ли е. Според майстора с който правихме главата бил добре, но той не е по тая част, така че искам да го види някой който си разбира. Отделно попринцип цялото делко заедно с палеца ми е зацепено наляво и 1ви цилиндър се пада почти на 12 часа, вместо на 2. Зацепвахме го по белези и на ангренажното колело ОТ съвпада със стрелката на пластмасата, а точката със ръба на капака на клапаните. На маховика белега е точно на 0 и 1ви цилиндър е в ГМТ, проверено с отверка и преди да сложиме главата на око. Единствено делкото ме съмнява. При рязко подаване на газ на място при около 4000об се чува леко припукване. При гасене не гасне веднага и се разтриса. Белега на самото делко съм го гласил да е малко след резката за да има повече аванс заради газта, но има един луфт във вала който ми позволява да връткам палеца няколко мм, без да се върти двигателя и така не мога да преценя. Газ гори около 18/100 без да върви много така беше и преди свалянето на главата, дори може би по-зле а вървежа беше много по-слаб, но тогава не беше зацепена правилно. Изпарителя е турски на малко километри но сигурно на 4, 5 години, не съм го пипал никога тъй като от газови абсолютно нищо не разбирам. Последно баща ми като е карал колата му го е върял някакъв газаджия който го е и монтирал на усет ама нещо не се е справил. Отделно не му е сложил скоби на маркуча до моното и не влиза добре. Не знам от това ли е но при рязко спиране когато колата се наклони напред оборотите понякога падат до 500 и се нормализират след това. АBSа е с ел. помпа така че няма общо спирането с двигателя.
Та като цяло това е, вместо да се мъча да го настройвам по слух и т.н. искам да закарам колата на газаджия, който може да ми оправи газовата и делкото, ако е нужно нещо да се смени да го смениме, за да знам че е настроена точно. Като вървеж да върви максимално на газ, не като щракна ключето и мина на бензин да подскача все едно е с турбо.

Последна промяна от kgkep на Пон 07 ное 2016 23:31, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот Dpop » Пет 14 окт 2016 11:54


Така зададена темата е за този подфорум колега viewforum.php?f=22
Провери там с търсачката, нещата са динамични, преди имаше няколко човека от форума които се занимаваха.
Погледни тук viewtopic.php?f=22&t=417382&hilit=%D0%B3%D0%B0%D0%B7+%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B8%D0%B7+%D0%B2+%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Нед 16 окт 2016 0:37


Мерси, :smile
Извинявам се, че темата е на грешното място. По навик съм я пуснал тук.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот dreadx » Нед 16 окт 2016 9:07


Може би не точно при газаджия - предполагам, че не всички се занимават с такива неща. Авансът се определя от различни датчици, не е само от делкото. Добре е да се проверят всичките какво показват, а и делкото да се провери, щом имаш съмнения.
Потърси някой колега от форума, който разбира и го е правил на същия двигател.

Ако на бензин върви като с турбо и не харчи 18/100, може и да е уцелено делкото.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Нед 16 окт 2016 23:59


Ми на моното няма много датчици, а и става въпрос за статичния аванс. Според това което чета тук делкто е нормално да има лек луфт. Смених горната втулка на делкото с долна от бошово делко, което нямаше никакви луфтове (моето е Валео с електронрн аванс) и луфта доста намаля. След ремонта на главата и правилното зацепване на ангренажа, вървежа е почти еднакъв и на газ и на бензин. До 3000 оборота почти няма никой и тръгва след това малко по-добре, но аз не обичам да карам във високите и градско не е никак удобно. Като монтирах обратно делкото, завъртяно на огромен аванс сигурно 25, 30 градуса колата стана супер пъргава и започна много лесно да се форсира, на място при подаване на газ оборотомера веднага скача до 4000 оборота за секунда, докато преди до 2500, 3000 при същото бързо натискане на газта. При пълна газ започна леко да лепи към седалката на 1ва и 2ра. Оборотите обаче започнаха да падат трудно и на бензин пука още в ниските, затова върнах делкото. Като знам, че на маховика между двата белега са 6 градуса го завъртях на око на около 2/3ти преди нулата малко преди чертата за 6те градуса и направих така че палеца да съвпада с белега на корпуса на делкото. Като наместих в ГМТ палеца отиде няколко мм. надясно, тоест сега съм на около 10тина градуса грубо. Вървежа не ми харесва особено и на газ и на бензин, може би е малко по-добре от преди. Пали доста по-лесно и не пука. За сега я оставих така, може би така си върви моното.
Най-странното е, че направих същото като сложих маховика на белега от 6 градуса и направих делкото на белег с палеца, тоест става 12 градуса като сложа двигателя в ГМТ и колата беше толкова много спряла, че няма на къде. Като я настъпя и не се случваше абсолютно нищо. А на двойно по голям аванс върви много и на по-малък както в момента в момента е по-добре.
Не знам колко рязко трябва да е моното, но на огромния аванс ми хареса в ниските и средни обороти как се набира, беше що годе прилично, така минах около 5км. и го върнах обратно.
Тази седмица ще гледам да я откарам при някой който може да я настрои като хората, изпарителя и всичките връзки не ми харесва как са направени и мисля че ще трябва да се преправят, може би и нов изпарител, затова искам някой да я погледне.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот dreadx » Пон 17 окт 2016 6:57


Пробвал ли си да настроиш делкото по следния метод:
1. Поставяш маховика на белег I -6 градуса (ако няма такъв белег, той се намира на около 12-14 мм. от белег 0-ГМТ.) - гледам по клиповете, че някъде са си го белязали допълнително, защото на някои двигатели го няма.)
2. Включваш на контакт.
3. Въртиш делкото докато се чуе релето на бензиновата помпа.
- това е -

Палецът на делкото нищо не значи за тази настройка, а важното е кога точно хваща Хол-датчикът. Работата на палеца е да сочи някъде около въпросния цилиндър, към който трябва да изплющи искрата. Ако го ползваш за някаква отметка, по-скоро няма да се получи.
Никога не съм настройвал такъв двигател, но така пишат че се настройва в домашни условия, без стробоскоп и без VAG-COM.
(идеята е от тук: http://www.passat3.ru/regulirovka-ugla- ... -passatv3/ )

Другият начин е да изключиш през VAG-COMа динамичния аванс, да светиш със стробоскоп и т.н. - по-правилно е, но грешката при "домашния метод" била най-много един градус. Пробвай първо така, а после ако стане по-зле, ще го мислим.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Пон 17 окт 2016 13:08


Палеца си има белег на средата, който трябва да съвпада с белега на корпуса на делкото когато двг. е в ГМТ. Това са грубо заводските 6 градуса. За газ сигурно ще е доста спряла, сега е над 6 и пак не е много пъргава. Със стробоскоп знам как става, ама нямам. Затова искам да я откарам на някой който разбира и може да прецени как е най-добре за конкретната кола.


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот Megasquirt » Пон 17 окт 2016 19:16


Съвсем не е така - http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... -digifant/ някъде надолу, където пише: Центровка на запалването/регулиране на ъгъла на изпреварване на запалването


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Пон 17 окт 2016 20:20


Мерси, тази снимка я имам с градусите превърнати в милиметри на завъртане на делкото. Въртял съм го и така, но тогава върви над 2500 и пали доста по-трудно. Утре може да го врътна пак и да видя как е и ще видя да мина през някой газаджия да погледне изпарителя. Ако това е вярно защо в аутодата излиза, че при зацепването на ангренажа при всичко в ГМТ, палеца трябва да съвпада с чертата на делкото? Или след всяко зацепване се предполага че ще се прави нова центровка със стробоскоп?


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот Megasquirt » Пон 17 окт 2016 22:54


Естествено, че при всяко зацепване, се ползва стробоскоп за центровка. Когато средата на палеца сочи белега на делкото, момента на подаване на искрата е точно при ГМТ - 0гр. Ние търсим -6. 3.4 мм измерено от средата на палеца, до белега на делкото, в обратна посока на въртене на палеца, е прилична центровка без стробоскоп. Всичко в аутодата си е вярно, просто първо зацепваме ремъка, и гледаме всички белези, после врътваме делкото за центровка.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Вто 18 окт 2016 8:20


Мерси,
Не предполагах, че първо трябва да се сложи на белези при зацепването и след това да се прави на ново центровка. Струва ми се тъпо, но както и да е. Както писах когато свалях делкото го мерих със шублер и белязах къде трябва да се падат 10те градуса. След това го сложих така и стегнах. Разлика от тогава спрямо сега не намирам, дори въртеше 2, 3 оборота докато запали. Ще потърся днес някой за газовата и някой да я настрои със стробоскоп, за да не се занимавам повече с това делко.
Поздрави!


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Вто 18 окт 2016 23:04


Завъртях делкото както е на снимката, голяма промяна във вървежа не усещам но може би това си е нормалното за моното. Иначе колата работи и върви добре. Няма пукане нито на газ нито на бензин. След това я откарах на майстор за газта, човека сложи газоанализатор и въртя по изпарителя. Кранчето на маркуча към моното се оказа, че е отвито много (може и да беше отвито докрай, не питах) но колата се е давела в газ, затова и разхода беше 18 извънградско. Сега след реглажа пали много по-лесно ако не е стояла много. Примерно гасиш, качваш нещо в багажника и палиш. Преди това второто палене беше с много въртене.
Сега ми се струва доста спряла на газ имам чувството, че се мъчи в ниските, трябва постоянно да я газя яко. Не карам много бързо, то и с моното не може, просто при потегляне от световар например е нужно на 1ва и 2ра да я натиснеш яко за да се движиш нормално с останалите коли. Ако и сложа 3та или 4та рано под 2000 оборота почва да се мъчи и трябва да връщам на по-ниска или да задържа газта докато поеме. Също и при паркиране, качване на бордюр иска повече газ.
Ще я покарам така да видя разхода как ще е и може би ще я откарам пак да я отвие малко.
Човека каза, че би трябвало да гори около 12 в София, което ми се струва доста малко и честно казано силно ме съмнява, аз и на 15 на 100 съм доволен, като чета че средно това е нормалното за такъв пасат, стига да върви колкото се може като на бензин.
Ако пак резхода е висок сигурно ще се сменя изпарител с някакъв истински, този е турски feroni и може би няма как да стане перфектна на газ с него.
Също ме притеснява с честото даване на пълна газ разхода, дали няма да е както преди.
Като засека колко гори ще пиша.
Нормално ли е изобщо да се усеща голяма разлика във вървежа при добре настроена газова? Преди се усещаше, че е на газ но не чак толкова много.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 19 окт 2016 0:06


Може би я е намалил много. Виж какъв ще е разхода и отиди пак ако не ти харесва. По принцип за София 12-13 е нормално газ да дава, особено в по топлото време. Може би литър-два отгоре като застуди и температурите паднат под нулата. Моята лятото като карам в София и до 11 на 100 стига, но е примерно 20-30 км на топъл двигател, после пак 20-30 км. Има и карания по десетина километра, но също е на топло. В момента съм с чисто нов ферони на 250 км, но преди това карах 25-6 хиляди с БРЦ, но първия път му купих менте мембрани, втория път още по менте. Мембраната за високото налягане взе да изпуска след 2 хил километра и се отказах. Иначе е по голяма мембраната на БРЦ-то и като че ли беше по гъвкав мотора на газ.
Та покарай така с десетина литра газ и виж какъв разход ще ти даде и ако е завише /което също е възможно, ходи пак да ти пусне още газ. При бедна смес разхода на газ също е висок


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот dreadx » Сря 19 окт 2016 0:31


BRC-то имат компенсация и на налягането в първата камера. Можеш ли да кажеш сега с ферони-ловатото и преди с BRC-то дали има разлика в разхода и вървенето? При ниски обороти, например при потегляне, по-добре ли се държеше с БРЦ-то?

/търся си някоя BRC-скрап, за да пробвам дали ще е по-добре, отколкото с обикновен изпарител, ама не ми е попадала до сега - на нормална цена. :)


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 19 окт 2016 0:50


Ами като че ли БРЦ-то имаше една идея /колкото и да е това като мярка/ по добра тяга от ниски обороти. За разлика в разхода на гориво, все още не мога да кажа, с 30 литра газ минах 250 км /150 извън градско + 100 градско/ но все още е настроен само на ухо, не сме го гласили на газ анализатор
Бих ти го подарил старото брц, но ми беше подарък от приятеля ми и си му го оставих като монтирахме феронито



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта