Passat 1.8T 150к.с. AWT код двг. проблем с ГАС-та при около 2000 оборота.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
andrian.georgiev
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 18 сеп 2011 8:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Passat 1.8T 150к.с. AWT код двг. проблем с ГАС-та при около 2000 оборота.

Мнениеот andrian.georgiev » Вто 29 авг 2017 22:30


Колата е пасат 1.8 турбо бензин 150 коня , купих я с монтирано ГИ Тартарини от чужбина , врътнах 21 000 км в бг и започна да гърми най сериозно при 2000 оборота ,направо ще пада мотора на земята ,гърми в филтъра ,прекъсва ,подскача двигателя няма мошност... В същия момент превключвам на бензин и колата започва да ускорява мигновенно, прехвърям отново на гас и пак се започват гърмежите. Филтърчето в клапана е сменено както и този по големия преди рейла на около 3500-4000 км са ,преди това пак правеше така,но по малко. Сменил съм бубините с червените с чисто нови! ,нови свещи НГК платинум за модела по каталожен номер и промяна няма. На ВАГ ком илзлиа от време на време грешка 17536 ,четох ,че е от МАФ сензора причината при тези автомобили и веднага показва грешни данни на ламбда сонда 1 ,но не съм сигурен,че е обвързано с гърмежите в ГИ-то ,понеже на бензин върви, а когато реши да не гърми и прекъсва всичко изглежда наред дава разход 8 на 100 на гас с климатроник и няма проблем.... Ту го прави ту не,когато даде проблема започва да гори 16 на 100 извън града и над 20 в града..... Газаджийте са шашнати, само 1 остана ,грешки в ГИ то в паметта му НЯМА. Единственото което видяхме е ,че температурния датчик на изпарителя не отчита температурата на антифриза ,а отчита само тази на гас-та. Имам съмнения за рейката ,но тия газаджий до сега който посещавах ,казаха ,че е изключено... Понеже няма да го прави от време на време ,а постоянно и винаги.... Сменяли са ми сондата ,понеже изпускаше гас поради преплескано оплътнение и нямаха същото и се наложи да сложат нова сонда :banghead Та вече съм доста объркан ,ту върви перфектно ту не .... Няма значение колко литра има в бутилката .. и при пълна 55 литра (събира 55 литра на колонката - големичка е - в резервната гума :mrgreen ) и при количество 10-15 литра все едно... Когато реши да не върви ... неще и това е.




andrian.georgiev
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 18 сеп 2011 8:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Passat 1.8T 150к.с. AWT код двг. проблем с ГАС-та при около 2000 оборота.

Мнениеот andrian.georgiev » Сря 30 авг 2017 19:14


Така ,развитие по темата, днес след 2 часа каране и настройки и замервания с най последния и кадърен газаджия който наистина всички ми препоръчаха , се установи проблема. А как стигнахме до него - Натегна налягането механично до край, пусна и гориво повече и електронно дигна налягането ,колата работеше добре ,НО по едно времеее започна да си прави магарийте и какво да видим ,изведнъж падна налягането в изпаритела - налягането на гас-та от 1.5 атм на 0.5 атм и при надув на турбото на пълен бууст колата не може да се захрани и идва прекалено бедна смес ( каквато и беше грешката от ламбда сондата ) и влиза в авариен режим и неможе да вървии... Установи се ,че изпарителя е повреден - каза ,че е оригиналния - 9 годишен изпарител на Тартарини и е за смяна,каза ,че платната са се одървили и е твърде вероятно да е запушен някъде. Монтира ми нов изпарител ,настройхме колата първо на място базови настройки ,а после и в движение докато ми хареса на мен и колата запя..... Оставя да засеча разхода и да видим какво ще покаже на колонката,че данните от борд-а са толкова хубави ,че чак се чудя дали да им вярвам :D :D :D :mhihi :biggrin


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7291
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat 1.8T 150к.с. AWT код двг. проблем с ГАС-та при около 2000 оборота.

Мнениеот muns61 » Сря 30 авг 2017 19:31


Щом разходът по борд е хубав, реалният няма да ти хареса.


andrian.georgiev
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 18 сеп 2011 8:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Passat 1.8T 150к.с. AWT код двг. проблем с ГАС-та при около 2000 оборота.

Мнениеот andrian.georgiev » Сря 30 авг 2017 20:08


То реално не е проблем и да не е вярно ,но 1000% няма да е както беше :D Тя колата сега върви без газ почти.... а като и подадеш така се изстрелва ,че направо имам чувството ,че съм с ново турбо нов двигател и нова кола :icon_lol :mhihi Така вървеше може би преди 2 години ,преди да започне юркането из бг пътищата с бг гас-та :mhihi


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2004
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat 1.8T 150к.с. AWT код двг. проблем с ГАС-та при около 2000 оборота.

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 17 сеп 2017 19:58


andrian.georgiev написа:Колата е пасат 1.8 турбо бензин 150 коня , купих я с монтирано ГИ Тартарини от чужбина , ....... а когато реши да не гърми и прекъсва всичко изглежда наред дава разход 8 на 100 на гас с климатроник и няма проблем.... .


Имам същата кола с този мотор, газовата уредба е нова BRC, сложих я август месец.

Разходът обаче е около 10 до 12 литра газ на 100 км, при това не я юркам, все пак искам да я карам евтинжос!

Какво стана с разхода след като ти смениха изпарителя, колега? Имате ли представа колко нормално гори на газ този мотор?

Ще ми трябва нова настройка, някой знае ли добър газаджия в Пловдив?


andrian.georgiev
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 18 сеп 2011 8:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Passat 1.8T 150к.с. AWT код двг. проблем с ГАС-та при около 2000 оборота.

Мнениеот andrian.georgiev » Пон 18 сеп 2017 18:20


Разхода с новия изпарител се вдигна на 10 на 100 с климатик и ремаркето извън градско ,но интересното че спадна в града :eek Преди гореше по 12-13-14 ,а сега получих и разход 9 на 100 в града ????? :confused :screwy :icon_lol Интересното е ,че не съм го карал без нищо без товари ,само с хора да го засеча ... Постоянно с ремаркето съм на дълго и си карам моторите... Ще трябва някой път да я замеря и без тях.


andrian.georgiev
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 18 сеп 2011 8:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Passat 1.8T 150к.с. AWT код двг. на бензин проблем - гърми ,пука и не върви добре на бензин?

Мнениеот andrian.georgiev » Пон 18 сеп 2017 18:39


Здравейте ,проблема е следния, при първо стартиране на двигателя колата не иска да заработи както трябва, получава се едно дъвчене фъфлене все едно е бубина или не работи някоя свещ ,неможе да събере цилиндрите(сменени са и 4-те с нови БЕРУ от 72лв броя -червените уж най хубавите) (свещите са нови NGK Platinum Laser -112 лв по каталог) (със старите филма е същия ) , подавам леко газ тръгва да гасне... Превключвам я на гас - колата заработва ПЕРФЕКТНО равномерно оборотите спят чудна е ... ??????????? Какво се случва... Единствената грешка която дава са от Ламбда сонда 1 - Прекалено бедна и прекалено богата смес ??? Имах проблеми с ГИ то смених изпарител падаше налягането на изпарителя и колата се оправи на гас си върви перфектно... Сменил съм и МАФ СЕНЗОРА понеже на фаулт кодовете прочитам ,че първата причина за проблема с ламбда сонда 1 систем тоо рич и тоо лоу ,е от него ,но колата в момента върви перфектно на гас , на бензин обаче е яко зле... Като изтрия грешката колата заработва за известно време и на бензин нормално (трия я на топъл двигател и работи ОК поне на място като форсираш) и на другата сутрин пак не работи колата като хората,НО ГРЕШКИ НЯМА. Светкат след околу 150 - 250 км пробег, явно тогава си завършва тестовете на Ламда сондите... Показания има ,газаджията каза ,че е АДСКИ бавна тая сонда ,отчита показатели в нормите ,но го прави адски бавно ??? Чудя се трябва ли да се адаптира МАФ -а нещо на бензин,понеже на газ си върви ? Ако да КАК ? И другият ми въпрос е ,преди никога не ми беше светкал ЧЕК-а ,но откакто имам проблем с тая ламбда сонда и грешки систем тоо рич и тоо лоу , карам карам и светне... Да не би Ламбдата да си е заминала.... Последния път когато светна- бях пусна колата по инерция и бях карал 120 тина километра без спиране като светна на края на проход Беклемето като пуснах по инерция ,до преди това нищо :screwy Аз ли нещо не правя с тая кола както трябва ,дотрови ме! Помагайте ,че ми идва да я унищожа :banghead


Cealtex
Мнения: 78
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 0:17
Автомобил: VW Passat B5.5 1.8T AWT
Двигател: 79045591050
Местоположение: Ямбол

Re: Passat 1.8T 150к.с. AWT код двг. на БЕНЗИН проблем - гърми ,пука и не върви добре на бензин?

Мнениеот Cealtex » Пон 18 сеп 2017 18:46


Може ли да кажеш кой точно е кода на грешата за ламбда сондата?


andrian.georgiev
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 18 сеп 2011 8:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Passat 1.8T 150к.с. AWT код двг. на БЕНЗИН проблем - гърми ,пука и не върви добре на бензин?

Мнениеот andrian.georgiev » Пон 18 сеп 2017 18:53


Да колега, едната е 17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich P1127 - 35-00 - -
другата е 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 35-00 -


Cealtex
Мнения: 78
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 0:17
Автомобил: VW Passat B5.5 1.8T AWT
Двигател: 79045591050
Местоположение: Ямбол

Re: Passat 1.8T 150к.с. AWT код двг. на БЕНЗИН проблем - гърми ,пука и не върви добре на бензин?

Мнениеот Cealtex » Пон 18 сеп 2017 19:11


Аз имах също тези 2 грешки преди и решението при мен беше почистване на дебитомета (MAF). Когато ми наби грешките някъде по Гугъла видях, че дебитомера можело да прави този проблем и трябва да се почисти със спрей и после да се подсуши/изсъхне. Моя го свалихме, напръскахме със спрей за обезмасляване/почистване и след това го издухахме с въздух и изчакахме да поизсъхне сам. До колкото си спомням, вътре сензора се състои от тънка метална нижка, така че бъди внимателен.

Нека и другите да споделят мнение.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7291
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat 1.8T 150к.с. AWT код двг. проблем с ГАС-та при около 2000 оборота.

Мнениеот muns61 » Пон 18 сеп 2017 19:24


С тази кола разход на газ в Плевен 12/100, да не говорим за 9, е невъзможен. Освен ако е подкрепен и с няколко литра бензин.
Даже ако караш в 2 часа нощем...


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 415
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Passat 1.8T 150к.с. AWT код двг. на БЕНЗИН проблем - гърми ,пука и не върви добре на бензин?

Мнениеот KBK » Пон 18 сеп 2017 19:34


Колега проблема ти е в некачествена навтройка на ГИ. Най вероятно и ламбда сондата е за смяна щом е прекалено мудна. Иначе с колата предполагам че се случва следното: ГИ е настроен на прекалоно богата смес със сравнение с бензиновата настройка, в следствие на което компютъра се адаптира на прекалено богатата смес - сондата се опитва да обедни сместта. След това ти превключваш на бензин и сместта се оказва прекалено бедна и колата не работи като хората и набива грешка за бедна смес. След това компа се опитва да се адаптира на бедната смес и след превключване на газ сместта идва много богата и съответно набива грешка за богата смес. За да провериш дали се случва точно това виж какво се случва на канал 032 когато си покарал колата на газ и съответно на бензин.


Cealtex
Мнения: 78
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 0:17
Автомобил: VW Passat B5.5 1.8T AWT
Двигател: 79045591050
Местоположение: Ямбол

Re: Passat 1.8T 150к.с. AWT код двг. на БЕНЗИН проблем - гърми ,пука и не върви добре на бензин?

Мнениеот Cealtex » Пон 18 сеп 2017 19:43


KBK написа:Колега проблема ти е в некачествена навтройка на ГИ. Най вероятно и ламбда сондата е за смяна щом е прекалено мудна. Иначе с колата предполагам че се случва следното: ГИ е настроен на прекалоно богата смес със сравнение с бензиновата настройка, в следствие на което компютъра се адаптира на прекалено богатата смес - сондата се опитва да обедни сместта. След това ти превключваш на бензин и сместта се оказва прекалено бедна и колата не работи като хората и набива грешка за бедна смес. След това компа се опитва да се адаптира на бедната смес и след превключване на газ сместта идва много богата и съответно набива грешка за богата смес. За да провериш дали се случва точно това виж какво се случва на канал 032 когато си покарал колата на газ и съответно на бензин.


Сега като видях твоето мнение се сетих как преди 2 месеца при мен се случи следната случка - в купето миришеше на газ, като миризмата идваше от духалките и понеже малко ме достраша, че току виж са ме пуснали в някоя рубрика за гръмнала газова веднага отидох при газаджиите да видят кво става. Оставих им колата за цял ден и на другия отидох да си я взема. За съжаление нещо ми бяха строшили компютъра на газовото и ми бяха сложили чисто нов за тяхна сметка ( :mhihi ) като съответно нямах нищо на против. В крайна сметка не беше изтичане на газ, а спукана/счупена тръба за обратните газове. Та вземам си ключовете, паля колата и тръгвам, но не за дълго! След 200-300 метра колата си изгасна в движение като чувството не е много приятно. Бързо я запалих докато не се бях забил някъде или някой в мен и директно в най-дясна летна на Ботевградско. Намалих в лентата и колата пак си огасна сама. Запалих, вдигнаха се оборотите на 800-1000 и след малко пак си огасна. Запалих отново и този път и подадох малко газ като ефекта пак беше нулев тъй като с подаването на газ се покачиха оборотите докато колата пак не се задави и загасна. Дойдоха пичовете от сервиза и свързаха диагностиката и в крайна сметка се оказа, че компютъра си е затрил настройките и е блъскал колкото газ/бензин може, което пък от друга страна е давило двигателя.

Напълно съм съгласен, че е възможно настройките на газовата да не са правилните.


andrian.georgiev
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 18 сеп 2011 8:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Passat 1.8T 150к.с. AWT код двг. на бензин проблем - гърми ,пука и не върви добре на бензин?

Мнениеот andrian.georgiev » Пон 18 сеп 2017 19:46


Попринцип колата се кара само на ГАС , пали и превключва на гас след като мине 1500 оборота,рабаоти перфектно равномерно без проблеми на гас... Дори ,чак ми харесва. А проблема ми РЕАЛНО Е ,че КОЛАТА не работи на бензин ,гърми и трещи все едно губи цилиндрите НА БЕНЗИН и при превключването на ГАС се оправя... Моя оригиналния МАФ (дебитомер) го чистих с спрей за карбове ,но ефект нямаше, взех друг 2-ра употреба на 100000% работещ от приятел ,който катастрофира ,а с неговата кола проблем нямаше. Чудя ,се дали да не взема и неговата сонда... Но реално незная дали проблема реално е от нея ,а не нещо по горивната система.... Няма логика просто.. вече незная какво да правя,а местните майстори ми казват като си си купил Порше и го караш на гас си му бери ядовете,а тя колата реално не работи на бензин..... :screwy :banghead :banghead :banghead


Cealtex
Мнения: 78
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 0:17
Автомобил: VW Passat B5.5 1.8T AWT
Двигател: 79045591050
Местоположение: Ямбол

Re: Passat 1.8T 150к.с. AWT код двг. на бензин проблем - гърми ,пука и не върви добре на бензин?

Мнениеот Cealtex » Пон 18 сеп 2017 19:54


Не знам какви са тия местни майстори, но аз колата я купих преди 3 години и нямаше газ, което беше добре, защото си сложих Ланди Ренцо, а не някой да ми сложи няква тъпа газова при някви шано майстори. От тогава колата се кара главно на газ, тоест бензин само докато позагрее и превключи, за сметка на това пък през дупката отзад в дясно влизат само 100 октана от Еко.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], rld и 9 госта