Добър вечер колеги!
Извинявам се, че пускам темата тук, но това е форума, който посещавам най-много и знам, че ще има хора, които да ми помогнат. Става въпрос за другата ми кола Дачия Логан 1.6 бензин. Монтирах си сам газовия инжекцион преди няколко месеца (изпарител Lovato, компютър Tamona, инжектори Lovato KP, MAP сензор Tamona). След това отидох при газаджия за настройка. Направи ми впечатление, че не можеше да нагласи налягането, след което разглоби филтъра за пречистване на газта от бутилката, нещо прави там (не смени филтъра) и колата се оправи след една бърза автоматична настройка и така 3000км каране за няколко месеца без проблем, до онзи ден.
Проблема е следния: Колата се движеше и изведнъж, започна да свети лампата за двигателя (check). Започна да прекъсва на газ и да няма много мощност (на бензин няма проблем). Изпускаше от маркуча за газ в MAP сензора, който отива към изпарената газ и датчика за температура на газта. Оправих изтичането, но проблема си остана същия. Реших, че е загубила настройки и си взех един кабел, уж да я "настроя" .
Включих кабела, софтуера и какво да видя. Диференциално налягане 1.4 бара, налягане на изпарител към 2 бара и в колекторите към 0.6 . Времена на газовите дюзи към 15ms. Всичко е беше ужас, как да работи така?
Завъртях винта за регулиране на изпарителя и намалих налягането до към 1.4 и диференциалното застана, към 1.1 бара. Казвам си добре. И времената на дюзите спаднаха на 10ms, но преди бяха към 5ms.
Къде може да е проблема според вас? След, като започна да изпуска от този маркуч станаха тези проблеми и от тогава колата не е същата. Спирах газа от бутилката да не е нещо с налягането проблема в изпарителя и да му оказва влияние, ефект 0 Като я сглобих, колата преди няколко месеца, пак имаше проблем с налягането, но тогава нещо газаджията пипна при филтърчето в изпарителя и се оправи. Какво може да е пипал там? Как може да не си помни настройките, след като съм върнал маркуча и вече няма теч? Разкачах акумулатор, връщах настройки от програмата и не иска. На автоматична калибрация, казва че дюзите са малки и трябва по-големи, а преди не го пишеше това. Вярвам, че проблема идва от налягането и затова си мисли, че дюзите са малки, защото не ги захранва с точно газ и те вдигат много времето (10-15ms). Ще се радвам да ми дадете един съвет. Знам, че е нещо малко и ще се радвам, ако успея сам да си го оправя. Благодаря ви
Проблем с изпарител Lovato
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с изпарител Lovato
Разбазикал си я тотално!Отивай пак при майстора!
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с изпарител Lovato
Така е колега, съгласен съм. Днес успях да върна времената на газовите дюзи до към 5ms и да оправя наляганията, но проблема си седи както беше с изпускащия маркуч. Петък е на майстор.
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с изпарител Lovato
Проблема се оказа запушена дюза на първи цилиндър. След почистването проблема се реши.
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с изпарител Lovato
А защо зареждаш мръсна газ?
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с изпарител Lovato
ivan_pop написа:А защо зареждаш мръсна газ?
Кажи ми къде има чиста газ в България?
Запушването беше от кристализирала сяра в газта (жълто на цвят). Полепва по всички пластмасови елементи, но по маркучите не. Филтрите са нови.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем с изпарител Lovato
На ОМВ и Газпром преди години им беше масово такава газта,поне в нашия град.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 180 госта