Дребна, но важна особеност при карбуратор 2ЕЕ и газова уредба с плочка

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Дребна, но важна особеност при карбуратор 2ЕЕ и газова уредба с плочка

Мнениеот stefan4o » Нед 17 май 2020 16:59


Здравейте,
откак имам колата (вече 7ма година) винаги съм се чудил що така при подаване на рязка газ (кик даун) се появява едно зачудване в оборотите около 2000 до 3000 при каране на пропан-бутан. Е, днес научих причината за това. А именно - една важна особеност на този карбуратор (липсва при другите от 2Е-серията - 2е2 и 2е3).
Особеността се състои в следното. Конструктивно този карбуратор няма типичната клапа за "смукач". В смисъл клапата си я има в статията, която съм публикувал тук във форума за него е описано (2ЕЕ ). Става реч за въздушната клапа, разположена най-отгоре на карбуратора - която играе ролята И на смукач (автоматичен, разбира се), и на коректор на ГВС като количество и качество в някои режими. Ето нейният алгоритъм на работа накратко:
1. При палене компютърът подава напрежение към стъпоковото моторче свързано към клапата и така я притваря, за да може автомобилът да запали по-лесно. При подадени 12В клапата е притворена почти докрай. С намаляване на напрежението съответно клапата застава в по-отворена позиция.
2. При преходните режими на работа тя спомага за ДОобогатяването на сместа. Примерно караме с 2000 об/мин натискаме газта до долу. Какво се случва? ЕКУ посредством потенциометъра на дроселовата клапа на първа камера на карбуратора "разбира", че искаме да ускорим по възможно най-бързият начин. Подава съответния импулс (под формата на напрежение) към пиновете на степ-мотора. И той... притваря леко клапата за някакви части от секундата (на празен ход, когато се изфорсира).В движение не съм я гледал, за колко време стои притворена в процеса на ускорение (по време на движение е за по-дълго време, докато моторът достигне дадени обороти, където вече втората клапа влиза в действие). Освен това, лостът на клапата е свързан с един жигльор, който допълнително обогатява сместа, за да може автомобилът да ускори максимално добре.
Дотук всичко е точно, работи, колата си върви на бензин идеално.
Какво се случва обаче на газ? Да, някои от вас вече се досетиха. Когато ритнем педала на газта - ЕКУ притваря отново клапата, но... нищо не се случва. Просто осакатява количеството ГВС, която отива към мотора и нищо повече. Защото сечението намалява драстично (все едно колата я палим студена, клапата е почти притворена 3-4мм процеп остава само) и заедно с това намалява общата ГВС - между въздуха и пропан-бутана. А плочката е разположена НАД клапата (ако карате с щуцери този Дефект НЕ би трябвало да го има изобщо). И се получава... чудене !!!! Докато достигне 3000 об/мин, където вече сработва и втората клапа на карбуратора.
Какво направих? За проба изключих буксата към степ-мотора на въздушната клапа. И о, чудо !!! Тази кола можела и на газ да се изстрелва :bowdown повече от 5-години ми бяха нужни да достигна до това заключение и да РЕША да опитам с изключена клапа на газ. Когато се прекрати подаването на напрежение към клапата тя застава почти на 90гр. ъгъл спрямо карбуратора, така, както е при другите карбуратори, когато колата е вече загряла (смукачът я издърпва). Има и друга важна особеност. Този карбуратор почти никога, при никакви условия не подава такъв импулс на клапата, че тя да застане под 90гр. ъгъл. Почти винаги първата му камера работи с капацитет до 70-80 процента.

Смятам, че тези, които карат с такъв карбуратор ще оценят тази особеност, заради която пуснах нова тема. Но сигурно вече няма много останали. :beer




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дребна, но важна особеност при карбуратор 2ЕЕ и газова уредба с плочка

Мнениеот cecoa1 » Нед 17 май 2020 17:28


Аз смятам, че да караш с тоя карбуратор, при положение, че заводски са достъпни поне 5-6 различни карбуратора, си е форма на мазохизъм. Единственото му предимство е било за екологичността, но при каране на газ и това вече го няма - не може да регулира сместта на газ.
Единствената причина да се кара с това недоразумение, е ако се търси някакъв автентичен заводски вид, за добра колекционерска стойност. Тогава пък газта няма място в такъв автомобил.

ПП: Доколкото помня и в някои модели на BMW го има тоя карбуратор.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Дребна, но важна особеност при карбуратор 2ЕЕ и газова уредба с плочка

Мнениеот muns61 » Нед 17 май 2020 17:39


Целта на този карбуратор не е екология, а удобство на водача - не мисли за нищо. И си е изпълнявал функцията, докато е бил в рамките на проектния си живот. Инак този ефект при другите системи е решен много по-елегантно с вакууми и жигльори. Щото я помисли, при ускорение да притвориш достъпа на въздух ли е по-добре, или да подадеш повече гориво?
За мен най-добри за бензин бяха японските карбуратори с ламбда.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дребна, но важна особеност при карбуратор 2ЕЕ и газова уредба с плочка

Мнениеот stefan4o » Нед 17 май 2020 17:45


Този карбуратор хем притваря въздуха, хем подава допълнително гориво.
Изобщо не мисля, че е форма на мазохизъм да карам с него. Посочи ми, моля, някой по-добър заводски от него? В гаража имам двата вида Кейхин от Ауди 80 свалени. Никога няма да ги сложа на колата си - та те са целите окичени с всевъзможни системи и механизми, като коледни елхи са. Този е възможно най-простият карбуратор на света. Няма ускорителна помпа, няма пусков механизъм, има 5 възела на кръст и това е. Има две мембрани на кръст - една на пневмо-електрическия клапан и една за втората клапа. Да, има и ламбда сонда също така (при мен е работеща). При мен разликата в разхода беше очеизвадна, когато я подмених с нова работеща Беру.
Този карбуратор се монтира в:
1. Опел Вектра А
2. Опел Омега А
3. Форд Сиера мисля беше
4. Мерцедес 190 Е 2.0 122к.с.
5. Ауди 80
Нека не превръщаме темата в това, колко е смотан или хубав този карбуратор. Мен никой не може да ме убеди, че е лош, ако ще и до утре да ми обяснява. Разучил съм го достатъчно добре, за да кача, че е читав. Темата е с друга цел.


Потребителски аватар
Ник никишето
Мнения: 750
Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
Автомобил: Golf G60
Двигател: Pg 1990
Местоположение: СОФИЯ

Re: Дребна, но важна особеност при карбуратор 2ЕЕ и газова уредба с плочка

Мнениеот Ник никишето » Нед 17 май 2020 20:05


И аз съм на мнение че е пълен ташак на газ да караш този тип карбуратори ! Навремето имаше внос на мк2 от Италия с поставени там уредби който бяха повече от идеални в харч и вървеж но плочките бяха посредата не отгоре и нещата се случваха . Лично аз изхвърлих тези тумори от мойя голф и си сложих инжекцион а газта е 1вото в кофата после алармата и всичко допълнително слагано


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дребна, но важна особеност при карбуратор 2ЕЕ и газова уредба с плочка

Мнениеот cecoa1 » Нед 17 май 2020 20:11


До някъде моя грешка, спомените ми са за 2BE, който наистина е в BMW. Сега погледнах, че съм забравил означенията. Там даже поплавъковите камери са разделени и с различни нива, а и въобще няма механична връзка с педала на газта - първата дроселова клапа също се отваря с вакуум доколкото помня. Сложен за настройка.
При теб е по-простия вариант, имаш и жило за газта. Принципно не е лош, но когато се кара на бензин и всичко му е наред. За газ сам си видял защо не е баш...Отделно на тия години може вече да се скапват неща по управлението му, които не се намират лесно. При всички случаи прост двукамарен с ръчен смукач, е далеч по-надеждното решение. А и като вървене вероятно ще е не по-зле.
Половината "сложни" системи на другите, са по амтоматизирането работата на смукача. Освен тях имаш ускорителна помпа и икономайзер, като цяло не дават ядове, а и играят роля само на бензин.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дребна, но важна особеност при карбуратор 2ЕЕ и газова уредба с плочка

Мнениеот stefan4o » Нед 17 май 2020 20:39


На моя карбуратор за 7 години на газ му се прецака мембраната в серво-ел. актуатора. Което и без да съм карал на газ щеше да се случи. Имам два резервни карбуратора, единият разглобен и почистен до блясък от мен. Този, с който съм в момента никога не му е правен, какъвто и да е ремонт, освен подмяна на актуатора (това им е ахилеса за тези). Този възел се рециклира срещу 90лв. от Златен Меркурий. Няма да казвам още като я купих, нямаше газово, какъв извънградски разход ми даде с каране и по магистрала със 120,130, защото няма да ми повярвате. Смятам, че карбуратор каран 30 години без ремонт, 7 от които на газ може да се впише в графата надежден. Пали идеално на студено, топло, държи чудесно ПХ, икономичен и колата върви добре с него въпреки ъпгрейда.
Както и да е. На един човек ако помогне темата ще съм щастлив.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дребна, но важна особеност при карбуратор 2ЕЕ и газова уредба с плочка

Мнениеот cecoa1 » Нед 17 май 2020 20:46


Ти какво смяташ да правиш с информацията от тоя експеримент? В смисъл, едва ли ще включваш и изключваш буксата постоянно. А това може и да се отчита някъде като грешка и да влияе на работата.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дребна, но важна особеност при карбуратор 2ЕЕ и газова уредба с плочка

Мнениеот stefan4o » Нед 17 май 2020 20:49


Точно така. Еку вероятно е записало грешка. Какво смятам ли? Ще сложа поредното реле. Тя май оригинално няма толкоз релета, колкото съм й добавил аз. Може да измисля и нещо като емулатор, който да лъже ЕКУ, че този мотор е включен. Днес си направих експеримент само. На другата отпуска ще взема да й оправя и другата част от ел. инсталацията. Дотогава трябва да измисля решението с тази въздушна клапа/смукач. Много работи мога и искам да направя, ама МНОГО ме мързи.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Дребна, но важна особеност при карбуратор 2ЕЕ и газова уредба с плочка

Мнениеот Bai Sando » Пон 18 май 2020 10:39


Връзваш това чудо през реле и като включи на газ,релето ще го прекъсва.И аз бих направил същото,щом има ефект без него на газ.


vladogr
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 18 мар 2017 12:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Дребна, но важна особеност при карбуратор 2ЕЕ и газова уредба с плочка

Мнениеот vladogr » Пон 18 май 2020 11:34


с реле става идеално карам джета от години така никакъв проблем нито на газ нито на бензин



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 170 госта