Здравейте имам монтирам Г.И. БРЦ на колата, така я купих. Предполагам, че е от по старите модели защото копчето за обръщане на газ си е щракащо с две позиции.
Та въпроса ми е: досега проблеми с Г.И. не съм имал, но тази сутрин като тръгнах да паля за работа и видях, че след като запали колата лапичките показващи нивото на газта в бутилката почната да премигват ритмично, може би 5-6 пъти и после спряха и колата си обърна на газ нормално и си работеше. Докато отида до работа продължаваше да си върви нормално на газ. На връщане от работа същото- паля лампичките премигват няколко пъти и после си светят нормално и колата си върви на газ. Преди като дам на контакт си светваха и докато не угася колата и те не угасваха, а сега първо мигат няколко пъти и тогава почват да си светят постоянно. Не я бях карал 6 месеца и когато опитах да я карам на газ отказа. Не пали, и не работи на газ. Къде може да е проблема. Проверил съм клапана, изпарителя - работят. Някой може ли да каже къде е преоблема - компютъра, датчиците или нещо друго. Понякога припалва за малко и спира. Веднъж слкед многократно даване на газ ми литна капоачката на филтъра.
Не работи газовата уредба - защо?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Не работи газовата уредба - защо?
Като е ГИ, 100% има записана грешка. Свържи я с диагностичен кабел. Можеш да провериш дали идва газ от бутилката до изпарителя, дали и двата газови клапана работят, но от там нататък е работа на компютъра да разпределя горивото.
По принцип газовият компютър просто коригира с коефициент и крива бензиновите времена. И контролира газовите дюзи. Ако работи на бензин, газовият компютър няма никакви допълнителни датчици, освен MAP сензор, сензор за налягане на газта(на сондата на бутилката) и сензор за температура на антифриза.
По принцип газовият компютър просто коригира с коефициент и крива бензиновите времена. И контролира газовите дюзи. Ако работи на бензин, газовият компютър няма никакви допълнителни датчици, освен MAP сензор, сензор за налягане на газта(на сондата на бутилката) и сензор за температура на антифриза.
Re: Не работи газовата уредба - защо?
Колега, мерси за отговора. На бензин си работи без проблем. Как се работи с диагностичен кабел. Предполагам, че трябва да ходя в сервиз. Има ли начин да се оправя сам. Може ли малко информация!
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Не работи газовата уредба - защо?
Можеш. Трябва ти USB-TTL конвертер, да знаеш пинаута на твоят газов компютър, за да се свържеш с него и да имаш софтуера за него. Аз се оправих. Но това BRC не означава нищо. То си има модел, цифрички, буквички, ревизия.
Ако смяташ, че няма да можеш да се оправиш сам, действително ще е добре да отидеш в сервиз. Аз съм се занимавал с друг газов инжекцион. Надявам се, че твоят не се заключва като моя с парола и е достатъчно умен, за да има някаква диагностика.
Ако смяташ, че няма да можеш да се оправиш сам, действително ще е добре да отидеш в сервиз. Аз съм се занимавал с друг газов инжекцион. Надявам се, че твоят не се заключва като моя с парола и е достатъчно умен, за да има някаква диагностика.
Re: Не работи газовата уредба - защо?
Изглежда сложно, но след като един път е възникнал проблем, може да стане и друг път. Ще е добре да се знае как се оправя. Колега, този конвертор какви пари струва, лесно ли се намира той, както и софтуера. Предполагам се свързва към лаптоп и софтуера поправя грешките. За пръв път се сблъсквам с това, затова задавам толкова въпроси. Досега съм имал обикновена газова на кола с карбуратор и там беше лесно и просто всичко.
Re: Не работи газовата уредба - защо?
".. тази сутрин като тръгнах да паля за работа и видях, че... ... и колата си обърна на газ нормално и си работеше"
".. Не я бях карал 6 месеца и когато опитах да я карам на газ отказа. Не пали, и не работи на газ."
Моля ви хора, обяснявайте подробно и недвусмислено какъв точно е случаят - никой не се е возил с вас в колата, че да знае какво точно сте имали предвид.
Ето, не мога да разбера - в началото мигат светодиодите, ама обръща на газ и си караш до работа нормално, а после до вкъщи пак нормално. Това се е случило тази сутрин. А накрая /в последните 5 изречения/ нещата се обръщат на 180 градуса - че не била палена от 6 месеца и тотално отказва да работи на газ. (което или се е случило преди тази сутрин, или след нея -- ама пък по-горе пише, че сутринта е било ок, като изключим мигащите LED на ключето -- което изключва вариантът да не е палена от 6 месеца, ако се е случило по-късно от тази сутрин, когато е палена и е работила на газ колата..)
Като начало може да се започне с изясняване модела на БРЦ-то, после да се намери книжка за него, да се види какво пише там и т.н. Ето една извадка от книжката за Sequent24:
Four green LEDs flashing mean that there could be an excessive quantity of LPG in the tank. In this case it is suggested to run few kilometres until the flashing ends.
Възможно ли е да има нещо общо със случая? - пълна ли е бутилката, или ако е празна, индикацията отговаря ли на количеството газ в бутилката, или показва каквото си иска - примерно прекъснат някой кабел и да си мисли, че бутилката е пълна до горе ++, затова и да мига.
".. Не я бях карал 6 месеца и когато опитах да я карам на газ отказа. Не пали, и не работи на газ."
Моля ви хора, обяснявайте подробно и недвусмислено какъв точно е случаят - никой не се е возил с вас в колата, че да знае какво точно сте имали предвид.
Ето, не мога да разбера - в началото мигат светодиодите, ама обръща на газ и си караш до работа нормално, а после до вкъщи пак нормално. Това се е случило тази сутрин. А накрая /в последните 5 изречения/ нещата се обръщат на 180 градуса - че не била палена от 6 месеца и тотално отказва да работи на газ. (което или се е случило преди тази сутрин, или след нея -- ама пък по-горе пише, че сутринта е било ок, като изключим мигащите LED на ключето -- което изключва вариантът да не е палена от 6 месеца, ако се е случило по-късно от тази сутрин, когато е палена и е работила на газ колата..)
Като начало може да се започне с изясняване модела на БРЦ-то, после да се намери книжка за него, да се види какво пише там и т.н. Ето една извадка от книжката за Sequent24:
Four green LEDs flashing mean that there could be an excessive quantity of LPG in the tank. In this case it is suggested to run few kilometres until the flashing ends.
Възможно ли е да има нещо общо със случая? - пълна ли е бутилката, или ако е празна, индикацията отговаря ли на количеството газ в бутилката, или показва каквото си иска - примерно прекъснат някой кабел и да си мисли, че бутилката е пълна до горе ++, затова и да мига.
Re: Не работи газовата уредба - защо?
Колега праб си за неяснотата - идва от копи-пейст, за коeто се извинявам. В началото беше само мигането на диодите и си работеше на газ. След което минаха 6 месеца, не беше карана и когато опитах не работеше. Резервоара не е пълен догоре. За модела на БРЦ компютър трябва да видя допълнително.Поплавакът по принцип от доста време е неизправен и не отчита нивото точно. Изпарителя е БРЦ АТ 90 Ел, 140 КВ. На компютъра пише БРЦ Equipment, но друго не знам за сега. Според един майстор с този изпарител не се монтират ГИ, но компютъра си е там - една кутийка с надписа BRC -Equipment.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Не работи газовата уредба - защо?
Каква е колата,Голф2 карбуратор ли?
Re: Не работи газовата уредба - защо?
Ако газта отива до нещо като стъпково моторче, може да го свалиш и да видиш дали работи - да не е блокирало и да не отваря.
Ако е газов инжекцион, газта ще отива до рейка с 4 дюзи, ама май не е.
Може да е някакъв ламбда-контролер или нещо подобно. Снимай го.
Ако е газов инжекцион, газта ще отива до рейка с 4 дюзи, ама май не е.
Може да е някакъв ламбда-контролер или нещо подобно. Снимай го.
Re: Не работи газовата уредба - защо?
При Голф 2 с карбуратор нещата са много прости. Голф-2 ми е любимата марка, и този форум ми е помогнал много. Все още го карам и не искам да го оставям. Сега използвам това, че сайта е много добър а и тук се говори за газови уредби, затова си позволих да питам за друга марка кола. Колата е Honda CR-V: 1999: 1,9. Но тук говорим за газовата, която е универсална. Във форума на хонда е гола-вода. На кутията, която мисля че е компютър пише Eco -Gas, BRC- Еqiupment. Друго не пише. Ще сложа снимка, ако не са бликирали темата до утре. След изпарителя на маркуча за газта към двигателя има нещо като клапан свързан с кабели – стъпков мотор може би. Махнах го и пробвах без него. Нямаше резултата. Някъдепо форумите видях, че ако се махне, кабелоите трябва да си останат свързани, за да не се обърква комп-ра. Видях и начин да се замени с обикновен реглажен кран. Но все още не знам къде е проблема. Ето защо мисля че Голф-2 си е по-добро. Само дето не е 4x4. Някой има ли идея какво може да е?
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Не работи газовата уредба - защо?
Това е друга работа,давй макс.информация.Например знам,че ГИ прехвърля на определена темп.,при теб значи не е така,щом можеш да палиш на газ?
Щом е така виж първо дали отива захранване до изпаритела.Ако чуваш клапана му да отваря,извади маркуча и виж дали тръгва газ от самия изпаритеПосле същото упражнение след стъпковото,за да се убедим,че газта стига до рейката.Стига ли до там,на ред за проверка е самата рейка,дали отварят дюзите.Въпреки,че щом ти е хвръкнала капачката веднъж,явно газ влиза...ама знам ли.
Щом е така виж първо дали отива захранване до изпаритела.Ако чуваш клапана му да отваря,извади маркуча и виж дали тръгва газ от самия изпаритеПосле същото упражнение след стъпковото,за да се убедим,че газта стига до рейката.Стига ли до там,на ред за проверка е самата рейка,дали отварят дюзите.Въпреки,че щом ти е хвръкнала капачката веднъж,явно газ влиза...ама знам ли.
Re: Не работи газовата уредба - защо?
При мен копчето газ/безниз е ръчно - както при голфа - дори същия модел. Не се прехвърля автомартично. И аз така реших, че след като ми литна капачката, значи газ стига до там. Пробвах с директни кабели към газов клапан и клапан на изпарителя (БРЦ-електр.), но няма ефект.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Не работи газовата уредба - защо?
Е,поне чаткат нали?Виж пътя на газта-дали стига до цилиндрите.То принципно има и друг начин,след яко въртене/на газ/ би трябвало отзад да мирише и свещите да са мокри.Което ти е по-лесно,него направи.Ако проблема не е в газта,значи е в токовете.Но първо да сме сигурни.
Re: Не работи газовата уредба - защо?
Клапаните чаткат. Газ стига до изпарителя. Дори колата припалва за кратко понякога и гасне.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 111 госта