Golf 4 2002 V5 170 hp AQN Тръба антифриз изпарител

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Golf 4 2002 V5 170 hp AQN Тръба антифриз изпарител

Мнениеот Drakezoid » Нед 19 юли 2020 11:56


Здравейте,
Вчера ми сменяха гарнитура капак глава, гумите на свещите пак на капака, гарнитура смукателен колектор.
Майстора смени и маркуча към изпарителя на газовото. Другия беше пробил преди два месеца и вече го бях сменил.
Днес се загледах и видях, че сменения маркуч е пречупен под ъгъл около 110 градуса в точката на свързване към тройника.
Разкачих го от страна на изпарителя и го подведох под друг ъгъл. Укрепих го със свински опашки.
Бяха ми казали, че колата обезвъздушава охладителната система сама. Пуснах я на място. Вдигна 90 градуса и в казанчето
започнаха да се отделят мехурчета. Изпарителя седи с околна температура. По едно време антифриза в казанчето тръгна да вдига ниво и да прелива.
Изключих колата и докато се усетя системата глътна антифриза от казанчето. Долях пак. Пуснах я пак. Изпарителя се затопли и включи газовото.
Пак тръгна да прелива и я изключих. Като се успокои долях малко и я пуснах пак. Забелязах, че изпарителя става все по-студен и по-студен.
Изключих я и усетих, че замириса на гас. Около изпарителя смърди на газ и се чува съскане.
Що се хващам като не знам кво правя....принципно гледам да си плащам. Всеки път при тия майстори остава нещо ненаправено и развалено.
Въпросите ми са:
1. Какво не съм изпълнил правилно?
2. Защо засмърдя на газ?
3. Мога ли да я карам до газаджията с изключен клапан на газовото?

Утре ще я водя на газаджия да я гледа. Илия в Бургас.

Мерси за меннията предварително.




Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Golf 4 2002 V5 170 hp AQN Тръба антифриз изпарител

Мнениеот ivan_pop » Нед 19 юли 2020 12:28


1.Има въздух в системата или прегоряла гарнитура на главата и вкарва газове в охл. система.
2.Като е студен изпарителя, газта не се изпарява в него и е течна.
3.Карай на бензин докато се реши проблема, достатъчно е от ключа да превключиш.
До тогава, следи внимателно температурата и поведението на мотора!


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Golf 4 2002 V5 170 hp AQN Тръба антифриз изпарител

Мнениеот Drakezoid » Пон 20 юли 2020 8:33


Явно е успяла да се обезвъздуши. Изпарителя вече загрява. Газаджиите казаха, че е нормално студен изпарител да почне да пуска газ.
Мерси на колегата за отговора.


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Golf 4 2002 V5 170 hp AQN Тръба антифриз изпарител

Мнениеот Drakezoid » Пон 20 юли 2020 20:02


Колеги а може ли обяснение защо студения изпарител изпуска газ?
Моята логика е, че постъпва пропан/бутана в течна фаза и понеже не успява да се изпари избива отнякъде.
В такъв случай защо термо датчика в изпарителя не спира притока на газ по същата логика по-която и го пуска?
Все пак изпускане на газ е силно нежелано при каквито и да е условия.

Мерси!


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 2002 V5 170 hp AQN Тръба антифриз изпарител

Мнениеот инжектопляктор » Пон 20 юли 2020 21:38


Като е откачил изпарителя и е сменил маркуча е останал въздушен балон. Най-лесният начин за елиминирането му е да затвориш капачката за антифриза. Изпарителят при никакви условия не би следвало да изпуска газ. Да замръзне, ако няма циркулация - да, газ да изпуска - не. На студен изпарител не пуска повече газ, просто не я изпарява и замръзва. Напротив, при студен изпарител и студено време би следвало направо колата да изгасне от недостиг на гориво пропан-бутан, когато работи на газ. Вариантът, ако изпарителят ти е стар, е да има спукана мембрана и да пуска газ в охладителната система. И принципно като се бара по газовата, най-лесно е да напълниш колкото можеш изпарителя и маркуча с антифриз преди да го свържеш. Така по-малко въздух ще има. Спри газта от бутилката. Изгори каквото имаш в системата. Ако отново вдига налягане, възможно е да имаш проблем с гарнитура. В изпарителя винаги газта постъпва под налягане и в течна фаза. В него се сваля налягането й и се превръща от течно в газообразно състояние. Процесът е ендотермичен и е необходима топлина за целта. Датчикът за температура на изпарителя, ако е газов инжекцион има за цел да подаде информация кога двигателят е затоплил антифриза достатъчно, за да прехвърли на пропан-бутан без да замръзва.


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Golf 4 2002 V5 170 hp AQN Тръба антифриз изпарител

Мнениеот Drakezoid » Вто 21 юли 2020 8:48


Идеята да напълня маркуча преди свързване не ми беше идвала на акъл, мерси.
Колата беше изключена вече, изпарителя студен, съска и мирише на газ.
Газовия инжекцион е на BRC.
И на мен логиката ми е, че няма причина да изпуска газ.
Според сума мнения във форума и майстора ми, било нормално студения изпарител да изпусне, а ся де.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 2002 V5 170 hp AQN Тръба антифриз изпарител

Мнениеот инжектопляктор » Вто 21 юли 2020 18:48


Нищо не трябва да съска на кола с газов инжекцион, където отива от изпарителя през маркуч до инжекторите.
Инжекторите нямат ток ->не пускат газ. И при обикновените газови също. Няма вакуум и не е запалена->не пуска газ.
Не знам кой е този гений, който ти е казал че трябва нещо да съска.
Ако съска и мирише на газ имаш сериозна техническа неизправност и чакаш да се взривиш! Не философствай, а намери откъде тече газ! Взимаш гъбата, месиш вода и веро и ръсиш по изпарителя. Излизат ли някъде балончета - изпуска газ. 3 коли карам с газови и нищо не ми съска и ако започне, ще търся проблема преди да съм гръмнал! По новините ли чакаш да те дават или се успокояваш по приказки на хора! Откъде ще съска газ и ще мирише, като от бутилката отива до изпарителя, от изпарителя отива до рейката и по целия път има клапани! Тоя, който ти казва, че да мирише на газ и да съска е ОК е идиот!! И понеже изпарителя ти не се топли, най-вероятно му е пробита мембраната и пуска газ в антифриза! Затова не можеш да я обезвъздушиш!!
На едната кола сам си слагах газовата и как нищо не ми съскаше!!!!!!!!!!!! :exclaim :exclaim :exclaim
И съм слагал обикновена газова, и съм ремонтирал инжекциона на другата, която карах и беше с такъв!


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Golf 4 2002 V5 170 hp AQN Тръба антифриз изпарител

Мнениеот ivan_pop » Вто 21 юли 2020 19:35


Когато изпарителя не се топли, в него газта е течна и температурата на изпарителя става много низка, понякога и замръзва.От низката температура уплатненията на изпарителя се свиват и вече не уплътняват.Тогава започва да изпуска газ от уплътненията на капаците!


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 2002 V5 170 hp AQN Тръба антифриз изпарител

Мнениеот инжектопляктор » Вто 21 юли 2020 20:07


Вън е 30 градуса. Съмнява ме изпарителят да може да замръзне действително в това време.
И дори и да е така, пак не би следвало нищо да изпуска. Те ако изпускаха всеки път като им е студено...
И то чак да се чува как съска все едно си пуснал газта на котлона, па не си го запалил. Сериозен проблем си е.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта