Газ за двигатели директно впръскване

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Kavalino
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 27 авг 2020 15:26
Автомобил:
Двигател:

Газ за двигатели директно впръскване

Мнениеот Kavalino » Чет 27 авг 2020 22:21


Здравейте,

Знам, че има доста писано по тази тема. Молбата ми е някой, който е поставял АГУ на такъв мотор да сподели. Моят мотор е 1.8TSI на Шкода Октавия 2009 г. 160 к.с CDAA. Моля за препоръки и за сервиз в Пловдив, където са опитни в тази манипулация.
Благодаря!
Поздрави!




thanis
Мнения: 156
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Газ за двигатели директно впръскване

Мнениеот thanis » Сря 09 сеп 2020 10:31


Привет колега, първо честито за покупката. Принципно за ДВГ с директно впръскване може да се сложи инжекцион, но винаги гори бензин + газ едновременно. Не знам, дали си запознат. Ще ти дава примерно разход 1.5-2л бензин + 7-8газ на 100км /това са чисто спекулативни числа, зависи от крак кутия монтаж и т.н./ Цените на тази услуга са значително по-високи от цената за индиректно впръскване. Не е моя работа да се меся, но хубаво трябва да си направиш сметка, дали има смисъл изобщо да правиш тази манипулация. Ако ще се ползва колата като такси, има смисъл, ако пътувате много /над 20-25к км/ пак има смисъл. Ако обаче мислите да разкарате колата до 3-4-5год и правите около 10-15к км на година. Леко се обезсмисля и по-добре да си остане на бензин. За сервиз, питайте ги, да са правили такъв ДВГ 1.8TSI. Мотори с директно врпъскване изключително трудно се избиват.


Потребителски аватар
Smeagol
Мнения: 2059
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Газ за двигатели директно впръскване

Мнениеот Smeagol » Сря 09 сеп 2020 15:13


Здравей, колега.
Писал съм и в други теми - ЛандиРенцо монтират ГИ на такива мотори, но както казаха по-горе, всичко е до конкретния код на двигателя.
При една от моите смени на филтри, имаше 1.8ТСИ Пасат Б6 там, на който точно му монтираха системата.
Контактите за София: "Ланди София" ООД; бул. Ботевградско шосе 314.
Преди да се впускаш в това, ако колата е нова за теб, провери дали всичко ѝ е наред (разход на масло и т.н.), че монтирането на ГИ си е 4-цифрена сума, която наближава 2к.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 3191
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Газ за двигатели директно впръскване

Мнениеот tdi fen » Сря 09 сеп 2020 15:25


като че ли течна фаза е по-добре но няма никаква сметка


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Газ за двигатели директно впръскване

Мнениеот kamaza11 » Сря 09 сеп 2020 15:40


Реално има ли избиване газовата или е много бавно ? По- евтино е, но с колко ?
Отговори ми на тези въпроси. Наистина, не се заяждам, просто нямам представа от личен опит.
Сложих ГИ на обикновен 1.8 пълна спринцовка. За една година грубо давам 1200лв за газ. Като сложим бензина става към 1250лв. На бензин ако я карам ми излиза 3300 лв за една година. ГИ-то ми легна 550лв, смятай за колко време съм го избил.
Ако карах твоята кола, предполагам за година щях да дам пак около 3000-3200лв за бензин. Поставяме газ за почти 2000лв, както каза колегата по- горе. При приблизителен разход, споменат пак от колегите, ще имам около 1700лв да давам на година за гориво- газ и малко бензин. Тоест, слагам газова за 1800лв например, плюс 1700лв разход.
Това е при 15 000 км на година.
Така, при моят двигател разходът за първата година от поставянето на ГИ е 1800лв, а ако бях с твоя стартът ми е 3500лв.
Числата са груби, за добиване на някаква представа, надявам се никой да не се хване за разлика от 10лв нагоре/надолу.
Давам ти пример с моето каране как ще е с твоя двг и съответно как е с моя.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 767
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Газ за двигатели директно впръскване

Мнениеот cecoa1 » Сря 09 сеп 2020 16:26


Сметка от началното училище... За година си избил 3/4 от цената на газовата. Значи за година и 4 месеца си я избил цялата инвестиция и от там нататък спестяваш по 1500лв на година. Това на теория. По-слабо спестяваш, но пак е нещо.


Потребителски аватар
Smeagol
Мнения: 2059
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Газ за двигатели директно впръскване

Мнениеот Smeagol » Чет 10 сеп 2020 7:53


Изгода има, но има и неудобство. При TSI ще си на + след доста повече километри, но много зависи колко време ще кара човек въпросния автомобил.
Давам пример с предходната ми кола - Голф 4, 1.8Т, на газ. Изминати около 65к км, над 60к на газ, 1000 лв. спестени на 10к км => 6000+ лв., от които 2000 са газовата и смяната на филтри + 1-2 маркуча. Колкото повече караш, толкова повече спестяваш от разликата в горивата. За 6-8к км на година не си заслужава хамалогията на FSI/TSI.
Не забравяйте и екологичния аспект - караш по-чисто гориво и не тровиш всички, включително и себе си толкова много :drunk


thanis
Мнения: 156
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Газ за двигатели директно впръскване

Мнениеот thanis » Чет 10 сеп 2020 10:38


Не искам да излиза като реклама, затова ще цитирам цени на сервиз в гр. Пловдив за система PRINS- която се води много хубава и на запад са скъпички. Колегата много много хубаво да си помисли, трябва ли да се пуска по тоя филм. Само информативно ще кажа, че се очаква да се затегнат следенето на изискванията по отношение на регулация 67R01 - сиреч за LPG в колите. Хубаво е да имате всички необходими документи за правилен и легален монтаж, че след това е главоблъсканица.
Другият проблем е, че цената на колата за жалост не може да се увеличи с цената на системата. Например при каско, при последваща продажба и т.н. няма голямо значение, че сте се изръсили 2-2,5-3 хиляди лева за газова система.
Имам познати, които са били пред подобен на вашият избор и реално погледано са взели грешно решение, да се захванат, поради бързата смяна на кола /през 2г/ или поради ниските километри на година. Тези системи се избиват с каране. Концепцията на газовите уредби, макар и противоречиво, не е да сте с идеята, че ще пестите пари, а да сте с идеята, че за парите си ще минавате повече километри. Тоест ако пътувате и искате да стегнете бюджета супер. Ако вземате кола с идеята да сложите газ, тъй че два пъти в годината да ходите на море/планина и през другото време в града.... Силно обезсмисля цялата процедура. Пак казвам, има огромна разлика между автомобили директно врпъскване, когато бензиновата дюза е в самият цилиндър и другите системи. Колеги където обясняват, че си избиват системите за 1г супер ... ама става въпрос ГИ за 600-800лв и си карат САМО на газ. Има такива дето палят на газ. Да не изпадаме в полемики. При цена от 3000 лева за ГИ на FSI мотор, и след това при разход от 2л бенз + 8 газ. при сегашните цени е грубо 10лв на 100 км, ако кара на бензин при среден разход 8 е грубо 15лв. Тоест имаме разлика от 5лв на 100км. Само за монтажа трябват 60,000км грубо да си на нула... ако човек прави по 10-15 на година и мисли да разкара колата след 2-3 год, малко се губи смисъла. Направете си равносметка за вас колко време са 60.000 км и така вземете това решение. Защото с монтажа съществува риск от допълнителни проблеми, някой неща се сменят по-често. Поздрави и късмет колега, правят се в БГ, но специалистите за FSI мотори са по-малко, защото все още не е толкова популярно и е скъпичко.

Capture.PNG
Capture.PNG (35.34 KиБ) Видяна 720 пъти


BATETO 75
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 20 ное 2018 17:22
Автомобил: vw passat variant B5
Двигател: APU-2000

Re: Газ за двигатели директно впръскване

Мнениеот BATETO 75 » Чет 10 сеп 2020 11:23


Доколкото знам (поправете ме ако греша) , на всички ДВГ с директно впръскване се монтира ;течна фаза; ,на която и е нужна помпа.Помпата често дефектирала ,а подмяната и не никак евтина!

Поздрави!


Потребителски аватар
777
Мнения: 1415
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Газ за двигатели директно впръскване

Мнениеот 777 » Чет 10 сеп 2020 12:00


kamaza11 написа:Сложих ГИ на обикновен 1.8 пълна спринцовка. За една година грубо давам 1200лв за газ. Като сложим бензина става към 1250лв.

Сигурен ли си за тия 50лв за бензин? Защото и аз имах ГИ някога и слагах бензин за 20-30лв, но на месец.


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Газ за двигатели директно впръскване

Мнениеот kamaza11 » Чет 10 сеп 2020 12:08


777 написа:
kamaza11 написа:Сложих ГИ на обикновен 1.8 пълна спринцовка. За една година грубо давам 1200лв за газ. Като сложим бензина става към 1250лв.

Сигурен ли си за тия 50лв за бензин? Защото и аз имах ГИ някога и слагах бензин за 20-30лв, но на месец.

Абсолютно сигурен съм!
Грубо на два месеца по 10лв слагам, да има, от най- евтиния в града. Така си я поддържам на 1/4 от резервоара.
Разликата между теб и мен може би идва от навик и настройки.
Първо- сутрин като се кача, паля колата, паля и една цигара. До средата на цигарата колата е на газ и потеглям. След цял ден престой на работа, при палене докато сложа колана вече е обърнала, тоест за секунди. А ти може би палиш и тръгваш веднага.
Второ- ГИ- то е с настройка да прехвърля на 55 градуса, а и колата ми загрява много бързо. При теб е възможно да е настроена на по- високи градуси, а колата ти също може да загрява по- бавно от моята.
Реално, ако давах по 30лв на месец за бензин- нямаше да я карам.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4976
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Газ за двигатели директно впръскване

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 10 сеп 2020 12:39


моята статисктика за 120хил км е 10 / 100 разход на газ и 1 л/100 разход на бензин . твоята статистика 1500литра газ и 27литра бензин нещо не ми се връзва каквито и да са ти навиците...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 767
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Газ за двигатели директно впръскване

Мнениеот cecoa1 » Чет 10 сеп 2020 12:56


Що да не се връзва, зависи и на какви разстояния се кара колата...околна температура...
Смятаме грубо. Да кажем, като запалиш студен мотор харчи около 1,2л/ч бензин. Вероятно е и доста по-малко, но средно, заради зима-лято...закръгляваме за по лесно смятане. За пет минути работа на място харчи 0,1 литра бензин. Да кажем, че в деня общо се събират тия пет минути работа на бензин, средно за зима и лято. За месец са около 3л бензин, за година 36л. Не е много далече от 60 лева на година, а и се спомена, че е от най-евтиния бензин, та сметката излиза...
Лятото даже няма да са тия 5 минути на ден, но примерно зимата ще са малко повече, та средно пак толкова.


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Газ за двигатели директно впръскване

Мнениеот kamaza11 » Чет 10 сеп 2020 13:18


Точно така е, сега лятото няма и 5 минути общо работа на бензин. И като казвам, че бързо загрява, наистина е бързо, до работа ми е 3км без кой знае какво задръстване, но е на 90 градуса още преди да съм стигнал. Засичал съм няколко пъти, че на около втората минута сутрин минава на газ.
Е колко бензин да изхарчи ? Колегата го е сметнал вместо мен, та наистина се връзват “приказките” ми.
В крайна сметка изрично казах, че давам пример с МОЯ двг и каране, така че няма как да претендираме за абсолютна идентичност с другите каращи на газ.
Малко обърнахме темата в спор за моя разход, за което искрено се извинявам!


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 98
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Golf 4
Двигател: AQN 2002

Re: Газ за двигатели директно впръскване

Мнениеот Drakezoid » Чет 24 сеп 2020 9:59


Колега освен калкулациите, които са ти споменали колегите да ти разкажа един случай от втора ръка.
Автомобил Nissan Quashkai, двигател 1.2 директно впръскване с турбо, 130 коня.
Гори като ламя и не върви.
Сложиха му газова на Prins в официалния сервиз на BRC в Бургас при Димитър.
И се почнаха едни проблеми....тресене при ниски обороти и подобни.
Холандците накрая предложиха да закараме колата до Холандия да видят що тресе.
Правиха отдалечена диагностика без успех.
Накрая свалиха газовата и върнаха парите.
Може би ще минат едно още пет години да се изчисти тази технология на газиране при директно впръскване.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта