Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Davide
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 14:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот Davide » Чет 21 яну 2021 21:06


Благодаря ви за файловете, днес и аз замених тези прословути дюзи Мед с обикновени Валтек 3 ома. Компютъра ми е LSI-NSI. В менюто на софтуера избрах за тип дюзи Матрикс, но за да ги накарам да заработят се наложи да прекъсна кабела на пин 14, който при мен е черен и отива в сноп на някъде по инсталацията. Направих и автокалибрацията успешно и колата заработи много добре. Имам обаче два проблема. Първия е, че когато избера от менюто дюзи Матрикс, спира да ми показва коректно налягането от бошовия датчик. То дори в менюто за налягането изчезва опцията за сензор Бош.
Втория проблем е, че спря да ми показва вярно нивото на горивото на бутона. Показва все едно е пълна до горе.
Някакви идеи как да отстраня тези проблеми?




yordanddimitrov
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 14 май 2021 19:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот yordanddimitrov » Нед 16 май 2021 20:30


Здравейте колеги,има ли някой който работи в района на Пловдив от вас и е по запознат по този въпрос.Взех един автомобил който е с ренцо ланди а дюзите са му сменяни с RAIL IG1,но не работи добре на газ.Търся майстор който е в час по този върос с алтернативните дюзи.


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 221
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот zeroheat » Нед 03 окт 2021 13:46


Davide написа:Благодаря ви за файловете, днес и аз замених тези прословути дюзи Мед с обикновени Валтек 3 ома. Компютъра ми е LSI-NSI. В менюто на софтуера избрах за тип дюзи Матрикс, но за да ги накарам да заработят се наложи да прекъсна кабела на пин 14, който при мен е черен и отива в сноп на някъде по инсталацията. Направих и автокалибрацията успешно и колата заработи много добре. Имам обаче два проблема. Първия е, че когато избера от менюто дюзи Матрикс, спира да ми показва коректно налягането от бошовия датчик. То дори в менюто за налягането изчезва опцията за сензор Бош.
Втория проблем е, че спря да ми показва вярно нивото на горивото на бутона. Показва все едно е пълна до горе.
Някакви идеи как да отстраня тези проблеми?



Реши ли проблема?


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 221
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот zeroheat » Сря 06 окт 2021 16:06


или някой друг ако е намерил решение да се ползва пълноценно датчика Bosch, който си е в системата?


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот ivan_pop » Нед 10 окт 2021 19:30


Дюзите МЕД се заменят успешно с Баракуда.За целта трябва да се барне малко файла с конфигурацията на низко ниво.


Davide
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 14:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот Davide » Нед 10 окт 2021 21:29


zeroheat написа:
Davide написа:Благодаря ви за файловете, днес и аз замених тези прословути дюзи Мед с обикновени Валтек 3 ома. Компютъра ми е LSI-NSI. В менюто на софтуера избрах за тип дюзи Матрикс, но за да ги накарам да заработят се наложи да прекъсна кабела на пин 14, който при мен е черен и отива в сноп на някъде по инсталацията. Направих и автокалибрацията успешно и колата заработи много добре. Имам обаче два проблема. Първия е, че когато избера от менюто дюзи Матрикс, спира да ми показва коректно налягането от бошовия датчик. То дори в менюто за налягането изчезва опцията за сензор Бош.
Втория проблем е, че спря да ми показва вярно нивото на горивото на бутона. Показва все едно е пълна до горе.
Някакви идеи как да отстраня тези проблеми?



Реши ли проблема?

Не съм го решил колега, но не съм се занимавал повече. Карам си без проблем така. В софтуера ми показва налягане около 0,7 бара, без да се променя. Единствения проблем от това е, че не обръща автоматично на бензин когато газта свършва.


Davide
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 14:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот Davide » Нед 10 окт 2021 21:37


ivan_pop написа:Дюзите МЕД се заменят успешно с Баракуда.За целта трябва да се барне малко файла с конфигурацията на низко ниво.

Ако може да дадеш малко информация за декриптирането на самия конфиг. файл. Опитвах се, но нещо не мога да го декриптирам, за да го отворя в редактор.


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 221
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот zeroheat » Пон 11 окт 2021 16:25


Davide написа:
zeroheat написа:
Davide написа:Благодаря ви за файловете, днес и аз замених тези прословути дюзи Мед с обикновени Валтек 3 ома. Компютъра ми е LSI-NSI. В менюто на софтуера избрах за тип дюзи Матрикс, но за да ги накарам да заработят се наложи да прекъсна кабела на пин 14, който при мен е черен и отива в сноп на някъде по инсталацията. Направих и автокалибрацията успешно и колата заработи много добре. Имам обаче два проблема. Първия е, че когато избера от менюто дюзи Матрикс, спира да ми показва коректно налягането от бошовия датчик. То дори в менюто за налягането изчезва опцията за сензор Бош.
Втория проблем е, че спря да ми показва вярно нивото на горивото на бутона. Показва все едно е пълна до горе.
Някакви идеи как да отстраня тези проблеми?



Реши ли проблема?

Не съм го решил колега, но не съм се занимавал повече. Карам си без проблем така. В софтуера ми показва налягане около 0,7 бара, без да се променя. Единствения проблем от това е, че не обръща автоматично на бензин когато газта свършва.


Ок и аз ще вървя в тази посока, но е много гадно ако не превключва автоматично ..... ужасно даже. Какво става ако настъпиш, за да изпревариш примерно и газта ти свършва? Колата забива нос или ... просто има спад в мощността?


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот ivan_pop » Пон 11 окт 2021 18:27


Davide написа:
ivan_pop написа:Дюзите МЕД се заменят успешно с Баракуда.За целта трябва да се барне малко файла с конфигурацията на низко ниво.

Ако може да дадеш малко информация за декриптирането на самия конфиг. файл. Опитвах се, но нещо не мога да го декриптирам, за да го отворя в редактор.

Ей тука чети.Проверено няколко пъти, работи.Готови решения не давам!
https://lpg-forum.pl/omegas-barracuda-t43497.html


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот megatronS » Пет 15 окт 2021 9:49


За този прословут сензор на Bosch ли става на въпрос, че не отчита вярно след подмяната на рейка и дюзи с Valtek? Ако е за него съм описал как и къде се монтира, за да отчита правилно. Има два варианта на монтаж:
- единият е с тройник преди рейката
- вторият е след рейката (който аз лично съм избрал и тествал многократно). За тази цел се завива допълнителен щуцер на рейката от другата страна и се слага възможно най-къс маркуч в който влиза този сензор. Така направен отчита перфектно стойностите, които е отчитал поставен и в оригиналната рейка на Landi.

С показанията на количеството, аз лично не съм има никакви проблеми след смяната на нито един автомобил до сега. В софтуера, може да се провери, какъв сензор за количество е зададен, по спомен си се оставаше Landi, ако сондата и сензора естествено са си на тази фирма. За настройка на сензора Бош, до колкото си спомням, след като стане неактивен, от същото меню под него се избира МАP сензор LRE165 и така системата започва да отчита правилно налягането.
Прикачени файлове
Bosch.jpg
Bosch.jpg (20.28 KиБ) Видяна 2770 пъти


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 221
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот zeroheat » Пет 15 окт 2021 13:16


megatronS написа:За този прословут сензор на Bosch ли става на въпрос, че не отчита вярно след подмяната на рейка и дюзи с Valtek? Ако е за него съм описал как и къде се монтира, за да отчита правилно. Има два варианта на монтаж:
- единият е с тройник преди рейката
- вторият е след рейката (който аз лично съм избрал и тествал многократно). За тази цел се завива допълнителен щуцер на рейката от другата страна и се слага възможно най-къс маркуч в който влиза този сензор. Така направен отчита перфектно стойностите, които е отчитал поставен и в оригиналната рейка на Landi.

С показанията на количеството, аз лично не съм има никакви проблеми след смяната на нито един автомобил до сега. В софтуера, може да се провери, какъв сензор за количество е зададен, по спомен си се оставаше Landi, ако сондата и сензора естествено са си на тази фирма. За настройка на сензора Бош, до колкото си спомням, след като стане неактивен, от същото меню под него се избира МАP сензор LRE165 и така системата започва да отчита правилно налягането.


Здравей
Закачането към газовата система на тоя датчик е ясно.
Тук става дума, че след като промениш в програмата на Ланди, че инжекторите вече са Matrix, изчезва изобщо датчика за налягане - Bosch. Няма такъв в списъка. Мисля, че има някакво странно име от типа LRExxxx нещо си. Не съм сигурен, моля който го е правил скоро нека да сподели. Аз може да имам време уикенда да си направя една автоматична настройка и ще направя screenshot от програмата, за да видите как се промениха нещата поне при мен.

landi.PNG


Както се вижда, преди можех да гледам налягането на газта и диф. налягане и показанията на MAP сензора, а сега имам само едно налягане, което стои почти винаги заковано на 0,9
Даже мисля, че не се отчита и температурата на газта вече. Все едно датчика изобщо го няма. Виждал съм подобни супер стари и прости газови инжекциони, които работеха без почти никакви датчици, но това беше преди 15 20 години сигурно. Малко се обесмисля тази хубава уредба, ако не може да и ползваш дори датчика за температура и налягане на газта. Затова се надявах някой да се е справил с този проблем.


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 221
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот zeroheat » Пет 15 окт 2021 13:32


Сетих се да погледна в ръководството на ЛАНДИ

ето тук преди да сменя инжекторите от Landi на Matrix, фигурираше като датчик за налягане Бош:

bosch.PNG
bosch.PNG (74.74 KиБ) Видяна 2744 пъти


А сега пише LRE165, което може би изобщо е някакъв друг тип датчик или бъркам?

LRE165.PNG


Въпроса ми е дали има как да използвам хубавия Бош датчик по пълноценно? Може би да превържа жиците му по по-различен начин?


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот megatronS » Пет 15 окт 2021 15:32


Точно LRE165 се избира и няма никакъв проблем след това. При отрязване на черния кабел от компютъра, автоматично софтуера разбира, че вече оригиналните дюзи са махнати и на тяхно място са монтирани Matrix (универсални). При тези дюзи има и други настройки и там този датчик Bosch не съществува, затова е неактивен. При избор на LRE165 всичко си идва на мястото. Ако има някакъв проблем, това може да се дължи на некоректен сензор, проблемни дюзи (монтирани в момента) или мембрани на изпарителя. Аз тази процедура съм я направил на няколко автомобила и всичко си отчита и работи перфектно. Единствената настройка е да се окажат дюзите, сензора за налягане и естествено да се настрои горивната таблица по тези дюзи. За налягането също много важен е отвора на дюзите спрямо кубатурата на мотора, по-горе съм прикачил калкулатор за тази цел. Отчитането на налягане и температура си работи перфектно при тази преработка и никога не съм имал какъвто и да е проблем. При мен даже повечето автомобили бяха с превключване по температура на газта, точно от този сензор.

Последна промяна от megatronS на Пет 15 окт 2021 15:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 221
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот zeroheat » Пет 15 окт 2021 15:45


megatronS написа:Точно LRE165 се избира и няма никакъв проблем след това.


и аз така съм направил, но не показва това, което показваше преди, когато избраните инжектори бяха Landi.

Преди (когато бяха избрани инжектори Landi):

landi_2.PNG


Сега(когато са избрани инжектори Matrix):

LRE165_2.PNG


Освен това, колегата спомена малко по горе в темата, че уредбата вече не превключва обратно на бензин, когато газта свърши. Аз предполагам, че става, защото вече не се отчита налягането в рейката. Затова исках да знам другите хора как са се справили с тоя проблем. Или така си карат? То не е голяма болка, защото аз знам примерно, че мога да мина с 1 бутилка 350 370км., така че просто като мина над 300 се ореантирам да зареждам.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот megatronS » Пет 15 окт 2021 15:59


Няма такива проблеми при мен. Прехвърля си на бензин перфектно, когато свършва газта, показва си реално количеството, показва си реално налягането и температурата на газта. Аз съм преправял 5 автомобила с тази процедура и нито на един не съм имал написаните проблеми, затова съм и пуснал тази тема. Всички автомобили бяха с оригинална комплект система Lаndi Renzo, без да е добавяно нещо от друга система. Както написах по-горе всичко е пробвано много пъти и няма нито един от споменатите от вас проблеми. И други колеги тук във форума са го преправяли , отново без странични ефекти. Показанията за горивото и превключването работят на 100 процента, това го гарантирам, без никакви настройки и допълнителна намеса. Правено е десетки пъти. Каква е сондата, бутона и сензора за газта и модела на компютъра, който използвате? Някъде тук се крие проблема, който се появява при вас двамата. Когато имам време ще сваля настройката на моята кола и ще ви пусна стъпка по стъпка, как е конфигурирана, да не е някъде да пропускате нещо.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 118 госта