Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 221
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот zeroheat » Пет 15 окт 2021 16:13


megatronS написа:Няма такива проблеми при мен. Прехвърля си на бензин перфектно, когато свършва газта, показва си реално количеството, показва си реално налягането и температурата на газта. Аз съм преправял 5 автомобила с тази процедура и нито на един не съм имал написаните проблеми, затова съм и пуснал тази тема. Всички автомобили бяха с оригинална комплект система Lаndi Renzo, без да е добавяно нещо от друга система. Както написах по-горе всичко е пробвано много пъти и няма нито един от споменатите от вас проблеми. И други колеги тук във форума са го преправяли , отново без странични ефекти. Показанията за горивото и превключването работят на 100 процента, това го гарантирам, без никакви настройки и допълнителна намеса. Правено е десетки пъти. Каква е сондата, бутона и сензора за газта и модела на компютъра, който използвате? Някъде тук се крие проблема, който се появява при вас двамата. Когато имам време ще сваля настройката на моята кола и ще ви пусна стъпка по стъпка, как е конфигурирана, да не е някъде да пропускате нещо.


мен това с нивото на газта не ме притеснява, тъй като никога не е работило коректно. Просто ме озадачи, че датчика за налягането и температурата в рейката е един и същ - Бош. Но показанията се промениха.

Има ли как през програмата да извадя точния модел на компютъра или може да се види само от стикера? Питам, защото е малко трудно достъпна кутийката на компютъра.




Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот megatronS » Пет 15 окт 2021 17:10


На стикера. Ето настройка на една от колите ми на файла с конфигурация на компютъра , при който всичко работи перфектно. Тук искам да вметна, че при тази кола няма температурен датчик за вода, а превключването става по температура на газа отчетен от датчика в рейката или по време. Проверете си конфигурацията в частта на F9, F5, F4
Прикачени файлове
IMG_20211015_175614.jpg
IMG_20211015_175550.jpg
IMG_20211015_175527.jpg
IMG_20211015_175456.jpg
IMG_20211015_175251.jpg

Последна промяна от megatronS на Пет 15 окт 2021 17:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот megatronS » Пет 15 окт 2021 17:25


Това е пък газовия компютър, който е на колата - модел LRE184. Друго важно е ,че съм му направил ъпдейт с последния firmware LRE184_2100, защото фабрично е с версия LRE184_1600 и до колкото си спомням имаше някакви подобрения в последния firmware и беше задължителен при тези промени по системата.
Слагам линк с новия firmware за този компютър:
https://dox.abv.bg/download?id=c08270a49f#

На долните снимки е сондата със сензора и бутона, които отчитат перфектно, без никаква допълнителна настройка. Същото се отнася и за автоматичното прехвърляне от газ към бензин, без никакъв проблем и допълнителна настройка.
Прикачени файлове
IMG_20201006_132300.jpg
IMG_20211013_181408.jpg
landirenzo-umschalter-omegas-neue-version.jpg
landirenzo-umschalter-omegas-neue-version.jpg (9.9 KиБ) Видяна 3780 пъти


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот ivan_pop » Пет 15 окт 2021 18:12


megatronS написа:На стикера. Ето настройка на една от колите ми на файла с конфигурация на компютъра , при който всичко работи перфектно. Тук искам да вметна, че при тази кола няма температурен датчик за вода, а превключването става по температура на газа отчетен от датчика в рейката или по време. Проверете си конфигурацията в частта на F9, F5, F4

Снимките от компютъра са правени оффлайн.Т.е. няма комуникация с газовата.А какво ще се покаже на екрана зависи от фърмуера на газовата.
На втората снимка е чекната опцията за превключване по температура на водата!


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот megatronS » Пет 15 окт 2021 18:27


Да, колата не е подвързана в момента, че пътува към друга държава и не е при мен. Това е файла от настройката на компютъра , която се пази на лаптопа ми и е записан в газовия компютър. Когато се върне автомобила, ще я подвържа на живо и ще снимам през менютата какво се случва. Версията на firmware е 2100 ( последната ) и точно в тази версия имаше разлика със старата версия 1600, точно откъм поддържане на някои неща, както и допълнителни опции в някои менюта. В линка на архива по горе съм сложил и двете версии на firmware към този компютър (старата 1600 и новата 2100).


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 221
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот zeroheat » Съб 16 окт 2021 7:50


megatronS написа:Да, колата не е подвързана в момента, че пътува към друга държава и не е при мен. Това е файла от настройката на компютъра , която се пази на лаптопа ми и е записан в газовия компютър. Когато се върне автомобила, ще я подвържа на живо и ще снимам през менютата какво се случва. Версията на firmware е 2100 ( последната ) и точно в тази версия имаше разлика със старата версия 1600, точно откъм поддържане на някои неща, както и допълнителни опции в някои менюта. В линка на архива по горе съм сложил и двете версии на firmware към този компютър (старата 1600 и новата 2100).


Да и при мен е така, както при теб. И на теб ти липсва показанието за диф. налягане и на MAP, ако имаш MAP изобщо. Тък като някои коли са с MAF, други с MAP.
Явно не си обърнал внимание какво си имал преди да смениш типа на инжекторите :)
Няма страшно
Щом казваш, че работи добре така, това е най важното. Днес дано да имам време да врътна една автоматична настройка и да видя как се държи колата.

А за сондата, при мен е някаква друга. Мисля, че пише МСМ или БСМ. Не съм сигурен. Може би и на колегата не е оригиналната Ланди и затова не му превключва обратно от газ на бензин като свършо газта.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот megatronS » Съб 16 окт 2021 12:47


Комбнирания сензор Бош, след смяната на дюзите отчита без проблем температурата на газа и налягането на рейката, но според мен ти се изписва вече, в графата за абсолютно налягане (от където става и объркването), защото когато се върти изпарителя, това налягане започва да се променя. Това налягане (диференциалното) + МАП, дават абсолютното налягане, което пък реално не се изписва, защото на неговото място стои цифрата на диференциалното налягане. Това може да е някакъв пропуск, грешка или бъг в самия софтуер или firmware на системата. Въпреки, че не е подвързана системата към MАP сензора на автомобила, той го изписва,защото го взима от таблицата за налягане на газа в рейката (според ръководството). При теб обаче на снимките не виждам да имаш показание за MAP сензор (данните се изписват точно под LAMBDA. Показанието при теб го има само при LANDI настройките, а при Matrix го няма, а не трябва да е така.
За показанията по-горе писах, че е най-вероятно да сте с друга сонда, затова имате проблем. Настройката обаче позволява да се избере и друг вид нивомер и в ръководството на Omegas е описано как се прави и настройва. Ако нито една от възможните не става (в което се съмнявам), се заменя с Landi, каквато трябва да бъде реално. Това е една от най-добрите газови системи, които могат да работят почти без никакви външни сензори и се справят с това перфектно. Точно тя е примера за проста и ефективна газова система. Липсата на показания за диференциалното налягане, не са причина за проблем с преминаването от газ на бензин в конкретната газова система, защото при мен до сега всички са превключвали без проблем.
Тук пак отварям страница, в която изтъквам, че подмяната и работата протича без никакви проблеми, ако цялата система на автомобила от А до Я е изградена с комплекта на Landi Renzo. Всички проблеми появили се след това при смяната, се дължат на елементи, които не са част от описаната система, както е в случая.
И да завърша описанието на системата в снимки ще покажа и оригиналния Бош комбиниран сензор с 4 извода, как изглежда:
Прикачени файлове
IMG_20211016_143932.jpg
landi_2.JPG
landi_2.JPG (45.58 KиБ) Видяна 3691 пъти


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 221
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот zeroheat » Нед 17 окт 2021 9:59


megatronS написа:Комбнирания сензор Бош, след смяната на дюзите отчита без проблем температурата на газа и налягането на рейката, но според мен ти се изписва вече, в графата за абсолютно налягане (от където става и объркването), защото когато се върти изпарителя, това налягане започва да се променя. Това налягане (диференциалното) + МАП, дават абсолютното налягане, което пък реално не се изписва, защото на неговото място стои цифрата на диференциалното налягане. Това може да е някакъв пропуск, грешка или бъг в самия софтуер или firmware на системата. Въпреки, че не е подвързана системата към MАP сензора на автомобила, той го изписва,защото го взима от таблицата за налягане на газа в рейката (според ръководството). При теб обаче на снимките не виждам да имаш показание за MAP сензор (данните се изписват точно под LAMBDA. Показанието при теб го има само при LANDI настройките, а при Matrix го няма, а не трябва да е така.
За показанията по-горе писах, че е най-вероятно да сте с друга сонда, затова имате проблем. Настройката обаче позволява да се избере и друг вид нивомер и в ръководството на Omegas е описано как се прави и настройва. Ако нито една от възможните не става (в което се съмнявам), се заменя с Landi, каквато трябва да бъде реално. Това е една от най-добрите газови системи, които могат да работят почти без никакви външни сензори и се справят с това перфектно. Точно тя е примера за проста и ефективна газова система. Липсата на показания за диференциалното налягане, не са причина за проблем с преминаването от газ на бензин в конкретната газова система, защото при мен до сега всички са превключвали без проблем.
Тук пак отварям страница, в която изтъквам, че подмяната и работата протича без никакви проблеми, ако цялата система на автомобила от А до Я е изградена с комплекта на Landi Renzo. Всички проблеми появили се след това при смяната, се дължат на елементи, които не са част от описаната система, както е в случая.
И да завърша описанието на системата в снимки ще покажа и оригиналния Бош комбиниран сензор с 4 извода, как изглежда:



Абсолютно си прав. Напълно съм съгласен с теб. Само пак да вметна, че аз не засегнах този проблем с превклюването от газ на бензин. Това го каза друг колега. Просто подозирам, че и аз ще имамтози проблем, защотокато взех колата и уредбата, смених бутилката и сондата, коетого отчитамкато голяма моя грешка, но какво да направя сега. Това е положението. Вчера свърших с превързването и направих автоматична анстройка. През седмицата ще карам на газ и ще споделя резултатите. Не съм правил никакви допълнителни финни настройки - само автоматична. През седмицата ще видя колко е сполучливо. Ползам Torque app. на телефона и следя тримовете докато карам. Предполагам, чеако са в рамките на +-10 ..... всичко ще е наред. Ще споделя другата седмица.

Относно MAP сензора, доколкото разглеждах кабелите покрай мотора. MAP сензора на клиото(който се намира отгоре на мотора,върху всмук. колектор, е свързан към газовата). И стойностите се показваха. Но ти може да си прав, че сега наляганията може да се kомбинират в една стойност, която да е важна за изчисленията. Както споменах вече, важното е колата да работи нормално в крайна сметка. Всички казахте, че това е лесно постижимо като се следват вече описаните стъпки, затова и аз ги следвах. Надявам се и аз да получа същия добър резултат. Ще споделя след някоко дни.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот megatronS » Нед 17 окт 2021 21:36


Първо се минава през Base map, за конкретната кола. Компютърът си създава основна карта и след това настройка се прави ръчно за цялата таблица едновременно с еднакъв процент за всички редове и колони. Автоматичната настройка не е добро решение. При настройка, да се включат фаровете на къси светлини и да се компенсират при настройката, защото те ти набиват веднага +10 към центровката ,ако си я оставил близо до 0 и с изключени консуматори. Това след известно шофиране на газ ще накара бензиновия компютър да прави корекция на впръскване на бензиновите дюзи в обратна посока на газовия. Това ще доведе до проблемно стартиране на бензин след известно шофиране на газ, което пък ще изисква ресет на адаптивните настройки на бензиновия компютър. Затова е много важно, центровката да е много точна и понякога трябва човек да си поиграе с настройката повече време.


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 221
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот zeroheat » Пон 18 окт 2021 8:47


megatronS написа:Първо се минава през Base map, за конкретната кола. Компютърът си създава основна карта и след това настройка се прави ръчно за цялата таблица едновременно с еднакъв процент за всички редове и колони. Автоматичната настройка не е добро решение. При настройка, да се включат фаровете на къси светлини и да се компенсират при настройката, защото те ти набиват веднага +10 към центровката ,ако си я оставил близо до 0 и с изключени консуматори. Това след известно шофиране на газ ще накара бензиновия компютър да прави корекция на впръскване на бензиновите дюзи в обратна посока на газовия. Това ще доведе до проблемно стартиране на бензин след известно шофиране на газ, което пък ще изисква ресет на адаптивните настройки на бензиновия компютър. Затова е много важно, центровката да е много точна и понякога трябва човек да си поиграе с настройката повече време.


Прав си. Но по принцип аз така си настройвам колите. Досега 3 коли съм имал на газ, 2 от които са все още в семейството. Просто това, което е написано в ръководството е стара информация, а именно при автоматичната настройка всички консуматори да са изгасени. Това е било валидно преди 20 години сигурно, когато не е било задължително карането на фарове. Фаровете са си голям консуматор, който афектира адски много настройките. Даже мога да споделя, че един професор от университета, в който учих, сподели, че негови студенти са направили проучване, че карането на фарове вдига разхода на автомобила с 1 2 %, което от своя страна води до отделянето на повече парникови газове. Парниковите газове както знаете водят до глобално затопляне, респективно климатични аномалии, като наводнения урагани и тн. Говорим в глобален световен мащаб разбира се. Та поуката, която той искаше да каже, беше, че е спорно реално колко човешки живота се спасяват с карането на фарове през деня. Аз също съм против карането на фарове през деня, но ... такива са законите какво да се прави.

Иначе да се похваля, че днеска покарах клиото на газ и беше почти перфектно. Супер доволен съм. Браво момчета. Наистина се получава перфектен резултат като смениш инжекторите по описаната вече няколко пъти процедура. Не смятам да пипам нищо повече. Може би да сваля градусите на превключване, че сега са 50. Може би ще ги сваля на 40 или 45. А да спомена, че автоматичните настройки ги направих с вкючени фарове и включени духалки на 2ра степен. Защото според мен и духалките са си консуматор, който има влияние, а ние почти винаги караме с включени такива. Особено сега през хладните месеци, най-малкото, за да не се запотяват стъклата.

Така, че огромно благодаря на всички участвали в тази тема!!! :bowdown Според мен е супер полезна и лично на мен ми спести доста пари и ходене по мъките. Сега ще си карам с кеф 3 4 години и после като се прецакат тея инжектори, просто ще си купя нова рейка за 50 60лв, ще направя пак едни автоматични настройкии и пак ще си карам с кеф 3 4 години ако колата издържи толкова разбира се :biggrin


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот megatronS » Пон 18 окт 2021 9:32


Колкото по късно прехвърля на газ, толкова по добре за адаптациите на бензиновия компютър. Но 45 градуса са много, въпреки, че в чужбина така ги настройват, заради адаптивните функции на новите коли. Аз лично бих ти препоръчал да ги свалиш на 35-40 градуса зимата и 25-30 лятото. Аз лично ползвам долните граници. Да, всеки един голям консуматор, дали са фарове, вентилатори и т.н натоварват мотора много, от там се получава и доста по сериозен разход, който трябва да се изчисли при настройката на газ. Правилно си постъпил, като си включил и вентилатора за парното, защото той е доста мощен.


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 221
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот zeroheat » Вто 19 окт 2021 13:17


megatronS написа:Колкото по късно прехвърля на газ, толкова по добре за адаптациите на бензиновия компютър. Но 45 градуса са много, въпреки, че в чужбина така ги настройват, заради адаптивните функции на новите коли. Аз лично бих ти препоръчал да ги свалиш на 35-40 градуса зимата и 25-30 лятото. Аз лично ползвам долните граници. Да, всеки един голям консуматор, дали са фарове, вентилатори и т.н натоварват мотора много, от там се получава и доста по сериозен разход, който трябва да се изчисли при настройката на газ. Правилно си постъпил, като си включил и вентилатора за парното, защото той е доста мощен.


как сваляш до толкова ниски градуси? В програмата пише, че минималната стойност е 40.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот megatronS » Вто 19 окт 2021 17:27


Няма такова нещо. От 25 до 90 градуса позволява.
Прикачени файлове
IMG_20211019_182412.jpg


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 221
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот zeroheat » Сря 20 окт 2021 12:11


megatronS написа:Няма такова нещо. От 25 до 90 градуса позволява.


При мен точно тук пише 40;90


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози

Мнениеот ivan_pop » Чет 21 окт 2021 12:17


Тези градуси зависят от фърмуера който е зареден в газовия компютър.Според мен температура по низка от 30 градуса за нашата страна не е препоръчителна!



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 160 госта