Външна тороидална бутилка ? Рискове ?
Външна тороидална бутилка ? Рискове ?
Здравейте, резервната ми гума се намира под багажника(не в него) и бях останал с впечатлението, че тороидалните бутилки могат да се сложат само ако е вътре в багажника. Въпросът ми е има ли рискове при слагането на бутилката вместо резервната гума отвън, понеже гледам, че има и външни тороидални бутилки ?
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Външна тороидална бутилка ? Рискове ?
Важното да е добре закрепена - да не падне. Като е в багажника си стои в/у дъното, а отдолу ще виси на крепежите. Иначе не виждам рискове, даже звучи по-безопасно откъм изпускане на газ.
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Външна тороидална бутилка ? Рискове ?
Ако въпросът е,Да слагам,или не?
Слагай.
Слагай.
Re: Външна тороидална бутилка ? Рискове ?
Въпросът ми се корени в това, че на задната седалка имам жена и 2 малки деца, а както знаем често се случва по българските пътища да те закачи здравата "неко камик"
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Външна тороидална бутилка ? Рискове ?
Какъв ще е тоя камък и какво очакваш да направи - да пробие бутилката?
Re: Външна тороидална бутилка ? Рискове ?
Ами да, не знам каква им е здравината, пък един, два, три камъка може би ще свършат работа
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Външна тороидална бутилка ? Рискове ?
Не съм сигурен дали е разрешено бутилка да се слага на "открито".
Ако е разрешено ще има и някои доработки вероятно. Иначе може и да не минеш първоначален преглед.
Ако е разрешено ще има и някои доработки вероятно. Иначе може и да не минеш първоначален преглед.
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Външна тороидална бутилка ? Рискове ?
Та те са си измислени за външен и вътрешен монтаж.Познават се по гърловината на която се монтира евросондата,тя е външна.
На тия за вътрешен монтаж(вътре в багажника,под мокета) е със вътрешна гърловина.
Иначе се захващат с болтове за дъното на багажното отделение,+ оригиналните крепежи които държат резервната гума.
Риск от пробиване от камък е малък,понеже метала е по-дебел от тенекиите на колата да речем.
На тия за вътрешен монтаж(вътре в багажника,под мокета) е със вътрешна гърловина.
Иначе се захващат с болтове за дъното на багажното отделение,+ оригиналните крепежи които държат резервната гума.
Риск от пробиване от камък е малък,понеже метала е по-дебел от тенекиите на колата да речем.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Външна тороидална бутилка ? Рискове ?
etto написа:Ами да, не знам каква им е здравината, пък един, два, три камъка може би ще свършат работа
Не съм рязал бутилка, но само по пипане се усеща, че е доста дебела ламарината. Камък да я пробие е по-скоро невъзможно. Ако колата падне от 5м в/у остър камък, може да се постигне успех, но не знам с колата какво ще е станало и дали бутилката ще е голям проблем в случая.
Re: Външна тороидална бутилка ? Рискове ?
Бутилките с външна гърловина са 2.5-3мм минимум дебели. Камъче не може да пробие бутилката. Проблем би бил неправилен монтаж и захващане. Реално погледнато ако те тревожи удар от камъче, можеш да и сложиш допълнителна ламарина, като щит. Да ти е мирна главата. Легендите с избухващи газови уредби не трябва да те тревожат. Качествен монтаж, качествени компоненти и си свиркаш.
- Petrolhead
- Мнения: 2112
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Външна тороидална бутилка ? Рискове ?
ето ти снимка на рисковете.
Re: Външна тороидална бутилка ? Рискове ?
Колега, какво общо има тази снимка. Това е колата на покойния Милен Цветков. Който беше ударен отзад от Q7. Нелепо е да постваш такива неща....
- Duke_BG
- Мнения: 439
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
- Автомобил: GOLF 4+BORA
- Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
- Местоположение: Бургас
Re: Външна тороидална бутилка ? Рискове ?
то при такъв удар бутилката в багажника е по-опасна защото е по-високо от тази под бажника а и е вън от колата
Re: Външна тороидална бутилка ? Рискове ?
При такъв удар е напълно възможно да се пробие резервоара и да изтече бензин и той да се запали, напълно нерелевантно за питането на автора е това. Също така, колко често ви удрят с над 2 тона првозно средство с приблизителна скоророст над 100км/ч при напълно спиране от ваша страна. Стига с полемиките. По темата пишете, какви са тия свободни разсъждения ?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Външна тороидална бутилка ? Рискове ?
Карах близо 10 години с бутилка извън купето. Единственият проблем е ръждата дето тръгва по бутилката, но като знам колко е дебела стената не е нещо за притеснение. Ако се пръсне с парафин съвсем няма проблем с ръждата. Бутилката беше цилиндрична и монтирана на мястото на резервоара. Имаше изработена здрава скоба която я държеше на място.
Бутилката е метален цилиндър който вътре е на 4 до 10 бара налягане. Като се вземе в предвид и колко е дебел материала туй ще е най-здравото в цялата кола. А като е извън колата и гръмне е в пъти по-безопасно отколкото като е в колата.
И бензиновият резервоар е далеч по-опасен от газовата бутилка. Щото бензина се взривява с една искра, а газовата бутилка дори с неработещ клапан за свръхналягане трябва да я нагряваш известно време да гръмне.
Бутилката е метален цилиндър който вътре е на 4 до 10 бара налягане. Като се вземе в предвид и колко е дебел материала туй ще е най-здравото в цялата кола. А като е извън колата и гръмне е в пъти по-безопасно отколкото като е в колата.
И бензиновият резервоар е далеч по-опасен от газовата бутилка. Щото бензина се взривява с една искра, а газовата бутилка дори с неработещ клапан за свръхналягане трябва да я нагряваш известно време да гръмне.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 22 госта