Сеат Алхамбра 1996г 2.0 бензин-температура за преминаване от бензин на газ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
lub4eto
Мнения: 236
Регистриран на: Пон 11 мар 2013 9:12
Автомобил: Сеат Алхамбра 1
Двигател: ADY 1996г
Местоположение: Тетевен

Сеат Алхамбра 1996г 2.0 бензин-температура за преминаване от бензин на газ

Мнениеот lub4eto » Чет 19 ное 2020 18:32


Алхамбрата ми е с обикновена агу, която е направена да прехвърли на газ при определени обороти. Питането ми е понеже в студеното време трябва доста да работи на място докато се затопли антифриза, може ли да се направи да прехвърли на газ при определени градуси. Или това при обикновена агу не става, трябва да е с ГИ.




Потребителски аватар
Ник никишето
Мнения: 750
Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
Автомобил: Golf G60
Двигател: Pg 1990
Местоположение: СОФИЯ

Re: Сеат Алхамбра 1996г 2.0 бензин-температура за преминаване от бензин на газ

Мнениеот Ник никишето » Чет 19 ное 2020 20:22


Става първите Ловато бяха така но схемата трябва да я потърсиш в нета термистор който при достигане на температура затваря верига на реле което е за клапаните не е философия но има значение от термистора !


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Сеат Алхамбра 1996г 2.0 бензин-температура за преминаване от бензин на газ

Мнениеот stefan4o » Чет 19 ное 2020 21:46


Някакъв термошалтер би свършил работа. Подобен на този на радиатора, но правещ верига при по-ниски градуси.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Сеат Алхамбра 1996г 2.0 бензин-температура за преминаване от бензин на газ

Мнениеот инжектопляктор » Чет 19 ное 2020 22:12


1 брой термистор, 1 брой BC547, 1 брой реле, 1 брой потенциометър, 1 брой кутийка.
На термистора тип NTC му пада съпротивлението с повишаване на температурата. Транзисторът работи в ключов режим. Управлява релето, а той самият е управляван от термистора. С текущото копче на обороти обаче няма как да го реализираш. Ще трябват модификации.
Извади си дюзата и помпата да са нормално затворени контакти на реле. А копчето да прехвърля от газ на бензин като ги отваря и превключва на нормално отворените. След това сложи схемата последователно на копчето.
Копчето не работи и колата работи на бензин, докато копчето не бъде включено от релето, управлявано от транзистора чрез термистора. После подаваш газ и все едно нищо не се е случило - превключва на газ и караш. Това изисква копчето да не управлява директно помпата и инжекторите на бензина. А индиректно - да прекратява връзката при превключване на газ, през останалото време да работят те. Щото логиката на някои копчета е да подават напрежение или на реле, което да си затваря контактите на бензин или на газ. И при премахнато копче нито на бензин работи, нито на газ.

Последна промяна от инжектопляктор на Чет 19 ное 2020 22:18, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Сеат Алхамбра 1996г 2.0 бензин-температура за преминаване от бензин на газ

Мнениеот muns61 » Чет 19 ное 2020 22:18


Каква е целта на занятието?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Сеат Алхамбра 1996г 2.0 бензин-температура за преминаване от бензин на газ

Мнениеот инжектопляктор » Чет 19 ное 2020 22:20


С потенциометъра можеш да си оправиш фино температурата на превключване. Докато той е променлив, регулируем е с постоянно съпротивление. Спрямо температурната графика и корекцията сработва транзистора.
Може да се изчислят някакви величини и стойности, но предвид неточностите и толерансите на изпълнението е по-добре да бъде настроено на око. A, да - забравих. И един стабилизатор 12->5V ще ти трябва. 7805 примерно. Можеш да минеш и тънко с 1 резистор де и делител на напрежение.
Ако те интересува това - прочети. Ако не - просто недей пипа.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта