Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19148
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?

Мнениеот stefan4o » Пон 11 яну 2021 22:28


Верни са ти наблюденията.




Потребителски аватар
Bogdan88
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 17 окт 2020 15:17
Автомобил: Passat B8
Двигател: CUAA
Местоположение: София

Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?

Мнениеот Bogdan88 » Пон 11 яну 2021 22:32


Признавам си, че не прочетох всяко мнение в детайл и ако повтарям някого се извинявам, но според мен не трябва да се смята пълната цена на ГИ. Всеки си има мнение, но по мое наблюдение наличието на ГИ вдига цената на старо, особено на вече по-стари автомобили и естествено, когато работи ок. Иначе баща ми си сложи, уж да направи с нея 20-30 хиляди километра и надмина 100 хиляди за 9 години (от общо 200к км за 19 години) без абсолютно никакви последици по колата. Ама тя се и оказа супер бройка, а и си я кара и пази от нова. Наскоро я продаде и ако такъв 20 годишен кошник струва 2000лв, с ГИ си замина за 2500лв. Освен това е по-екологично! :)


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?

Мнениеот thanis » Вто 12 яну 2021 9:26


group® написа:Моите 2 стинки относно разход са в посока, че спорове са излишни:
Принципно за разход основно е стил на каране, но при газта е още повече.
ГИ харчи повече от споменатите 20% над бензин, ако се кара в обороти. Газта е по-ниско калорична и за да поддържа такъв стил е нужно да се лее.
Ако всичко е ок по колата и на бензин харчи 10 в някакви условия с галене, а с натискане 13. При газ нещата ще са по-скоро 12 с галена и 17+++ с натискане.
Тоест за рацери 20те % не са константа и не излиза сметката :Mr Green Fun
Поне аз имам такива наблюдения.


Напълно съм съгласен с колегата. Преди да сложиш газ, караш пенсионерската, след като сложиш и даваш юрюш - щот е хх стотинки и накрая ми тя градско под 15 не ми гори, ми аз под 10 не виждам. Стила на каране играе ужасно голяма роля.

ktamen написа:
thanis написа: Маршрута ми е по главен булевард по 8-9км в посока.

За колко време ги минаваш тез 9км? Много подробно си описал всичко, освен най-важното - какви са задръстванията и има ли ги изобщо :exclaim
Един приятел си взе голф3 преди десетина години и 4 години го кара на бензин, щото за толкова малко километри нямало смисъл. 12 000км за 4 години общо. После сложи газ и започна да ги прави същите километри за една, а не за 4 години.
И при мен се беше подобно, като сложих метан продължих да давам пак толкова пари за гориво, защото започнах да карам 2 пъти повече отколкото докато бях на газ. Като спреш да си прави сметката - толкова километра, значи трябва да платя толкова лева и навърташ много повече километри. 4лв за 100км.


9км за около 25-30 мин. Грубо казано от 5-та градска до Жолио Кюри, не казвам, че е показателно и видиш ли всички трябва да горят така. Изброих, че има страшно много фактори, но аз съм пример как средният ми разход на газ на 17 годишен курник с мотор 1.4 75 коня, сега сигурно 60 магарета е около 8. Тук имаше твърдения, че под 10 нямало кола да гори на газ, което просто не е вярно. Влезте в Spritmonitor и вижте там какво е ... пак съм давал линк. На газ никога няма абсолютно точни сметки.

За хиляден път, като сложите газ ще давате пак едни и същи пари. Просто ще минавате повече километри. Т.е. ако нямате нужда от тия повече километри, някак си няма много файда.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8296
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?

Мнениеот Stivi » Вто 12 яну 2021 10:41


Bogdan88 написа:Всеки си има мнение, но по мое наблюдение наличието на ГИ вдига цената на старо, особено на вече по-стари автомобили и естествено, когато работи ок.

Интересно защо тогава в темите за избор на автомобил, всички казват да се търси такъв без газово и да си го сложиш ти,понеже по презумпция на тези с газта им е "взета душата" от каране :a045 Така че,доста хора няма да са съгласни с това твърдение icon_idea


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9874
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?

Мнениеот group® » Вто 12 яну 2021 11:09


Какво се казва и какво се прави са различни неща :icon_lol
Когато купуваш бензин и мислиш да е на газ, винаги когато гледаш колите и попаднеш на такава с ГИ, си казваш - 1000лв (поне) няма да давам за ГИ при тази.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2164
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?

Мнениеот buller » Вто 12 яну 2021 11:50


Много са променливите, които трябва да се вземат под внимание дали колата да се ползва на ГИ или само на бензин.
Мнението ми ще е малко дълго, но е основано на личен опит вече 10 години с ГИ на 2 коли VW.
1. Колко време смяташ да караш този автомобил? Ако е година-две, не си заслужава, защото тъкмо ще избиеш инвестицията и чао. Аз купувам колите си с цел да ги карам поне 4-5-6 години, ако излязат читави и повече. За мен е важно преди да се монтира ГИ, колата да е технически абсолютно изрядна. Иначе се почва ходене по мъките - гасне ми, тресе, присецва, не набира, прехвърля на бензин и се обвиняват майстори, ГИ, но не и самият автомобил. Как процедирам аз? Купувам си "новата" кола 2-ра ръка, обслужвам я от-до, карам я поне 2к км на бензин или няколко месеца и едва тогава монтирам ГИ.
Нещо много важно - трябва да си решил, че искаш колата да е на газ още преди самата покупка. Защо - за да подбереш правилния мотор. Не всеки става за газ.
2. Какъв пробег се прави и нещо много важно - на какви отсечки? Ако е под 10к на година пробег, се увеличава значително времето за избиване на инвестицията. Ако се кара предимно градско, на къси разстояния - не е оферта. Аз карам 12-15к на година, сега и по-малко заради КОВИД, рядко на къси разстояния, така че инвестицията е оправдана. Един ГИ за 1.8Т е около 1400-1500 лв., което се избива за под 2 години.
3. Какъв е автомобилът, който ще се конвертира? Ако е ФСИ, има известна изгода, но за мен е неоправдана цялата гимнастика, предвид разхода на бензин. Ако е капризен японец, с прецизни и тънички клапани или някой известен с проблемите си френски мотор - по-добре не набивайте излишно 1000-2000 лв. за това, защото много скоро може да се откажете от ГИ, заради проблемите.
4. Добър монтаж и изправност на возилото. За да имаш безгрижно време с ГИ, трябва да имаш читав майстор и още по-читава кола.

Аз карам втори автомобил на газ, и двата 1.8Т. С предната минах около 60к км, с тази вече близо 50к км. Какви са предимствата и недостатъците, според мен:
Предимства:
1) По-малко финансово натоварване на бюджета - на бензин ходене до селото ми излизаше 40-50 лв., на газ е около 22-25 лв.
2) По-щадящо гориво за околната среда, за мотора, за катализатора и най-вече за нашите дробове.
3) По-голяма автономност на движение - с един резервоар от двете горива можеш да изминеш доста км. Мен ме е спасявало в Гърция, където на места цената на пропан-бутана е по-висока от бензина в България. Така че си карах на бензин из Гърция.
4) По-нисък риск да останеш на пътя при повреда на една от системите - ако замине бензиновата помпа, можеш аварийно да запалиш на газ и да стигнеш сервиз за отремонтиране. И обратно - ако нещо се случи с ГИ, можеш да караш на бензин.
5) Удоволствието, че зареждаш "догоре" за 40 лв., а не за 100лв.

Недостатъци:
1) Бърникане по колата и възможност за повреди - теч на антифриз, изпускане на газ в колектора, притрисане и т.н. В повечето случаи проблемите на колите се проявяват заради неизправност на автомобила, а не заради самата газ. Газта просто показва проблема.
2) Ограничение за паркиране в подземни паркинги
3) По-често зареждане - но, има достатъчно газ станции, също е полезно през 1-2-3 часа да спреш и да се разтъпчеш, така че това мен не ме притеснява.
4) Загуба на време за обслужване и на ГИ - филтри, проверки и т.н.
5) Загуба на товарно пространство - било бутилка тип пура, било резервна гума в багажника, заради бутилката на мястото на резервната гума
6) Риск, макар и минимален, за повреда и възпламеняване - ПТП, теч, пушене около колата, искра и т.н.

Аз съм направил своя избор, както е видно от казаното по-горе. Пари в джоба не ми е върнала газовата уредба, но не го и очаквам. Оценявам колко пари ми е спестила. Едно ходене до морето и обратно е с 90-100 лв., а не 200 лв. Предпочитам тези пари да ги дам за качествена храна, а не за Лукойл... Отделно, когато избиеш ГИ като инвестиция, почват да се трупат. Първата кола, която карах на газ си изби покупната цена + газовата уредба за 60к км. (разликата безин газ бе над 1 лв. на литър).
Бих ли направил това отново - да, определено. Лошото е, че колите стават все по-сложини, напилени и капризни, така че е въпрос на правилна подборка на автомобил и мотор.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19696
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?

Мнениеот Vlad777 » Вто 12 яну 2021 12:16


Карах Ауди А3 1.8 125 к.с на бензин 7-8 години и още толкова на газ. Не помня някога да съм се ограничавал колко ще карам и как ще карам, според това колко харчи колата.

Стилът ми на каране винаги е бил такъв, че на бензин харчеше 12-13, а на газ харчеше 14-15 но и 1-2 литра бензин. Предимно градско, защото за по-далечни пътувания ползвах пасата като по-удобен.

Газов инжекцион си сложих сам, с помощта за електрическото свързване от vaskoto1 и ми излезе около 650 лв. За 80-100 000 км, изминати на газ съм спестил около 8000 лв. за гориво, на кола, която купих навремето за 11500 и продадох за 1700. Обслужвал съм филтри и някой и друг маркуч за това време (под 100 лв).

Сега бензинът е евтин, но бяха времена, когато бензинът беше 2.30, а газта 1.10. Общо взето, според цените на бензин и газ, ми излизаше 8-10 лв по-евтино на газ на 100 км.

Ако се върна назад до момента, в който купих аудито - бих му сложил веднага газ, защото този двигател е лаком и освен това напълно пригоден за газ.

И между другото бензиновата помпа се прецака и я смених, преди да сложа газта.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?

Мнениеот Pet_rov » Вто 12 яну 2021 12:38


Относно прецакването на мотора - японка на газ не съм карал, нямам мнение. Карам на газ от 1996 г - 4 лични коли и 2 служебни. Мотор не съм правил поради причина газ. Пасатът от аватара за 12 години 180 к на газ.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?

Мнениеот kris11 » Вто 12 яну 2021 13:39


group® написа:...Ако всичко е ок по колата и на бензин харчи 10 в някакви условия с галене, а с натискане 13. При газ нещата ще са по-скоро 12 с галена и 17+++ с натискане.


зависи от скоростта. При Варна-Бургас -Варна на газ разхода ми е 9,5-9,7 л/100км. пътя го знам и на карам бавно.
На магистрала със поддържане на 130-140 и малко 150 км/ч 10-8-11, при насрещен ватър съм стигал и 11,5 л/100км.Това за сравнителни дълго разстояние Варна-Пловдив, или Варна до Пазарджик или Ихтиман.
За 9г и 4м - смяна на финния филтър на маркуча към рейката 4 пъти. След месец след монтажа смених червячните скоби по маркучите към редукторизпаритеяла с такива като щатните, че започнаха да таят. 1 път калибриране на дюзи. Декември профилактика на редуктира и газ вентила ,че не бяха пипани от август 2011г. /Сменени мембрани,О пръстени по ъгловите щутцери на редуктора ,нов филтър на газ вентила. Долят 5л нов антифриз / целия е 9,5л/
Не съм правил подробни сметки кога се е изплатил ГИ. Август месец съм за нова бутилка .


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?

Мнениеот nikson85 » Вто 12 яну 2021 14:34


Особено лятото е най на далавера да се кара на газ, когато газта е 70стотинки, а бензина и дизела са скъпи тогава. Тогава сметката излиза още повече. Тогава се въртят най много километри за малко пари. :mhihi


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?

Мнениеот silent » Вто 12 яну 2021 21:13


Имах джета на газ от 20г....лятото отиде в Надин ...имам пасат на газ лятото ще ходи в Надин след 20г от които 15 на газ....и на двете не съм сменял помпи бобини комутатори...и въобще газта не ми създавала никакви доп. разходи извън присъщите нейни....които са смешни на фона на икономията незвисимо колко малко се кара...имам и едно1,8Т на което пък газта е най безпроблемното нещо....затова кат прочета колко скапва газта и колко е капризна няма как да не се усмихна и да кажа...на крива кола газта и пречи.....


Потребителски аватар
Bogdan88
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 17 окт 2020 15:17
Автомобил: Passat B8
Двигател: CUAA
Местоположение: София

Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?

Мнениеот Bogdan88 » Вто 12 яну 2021 23:47


Stivi написа:
Bogdan88 написа:Всеки си има мнение, но по мое наблюдение наличието на ГИ вдига цената на старо, особено на вече по-стари автомобили и естествено, когато работи ок.

Интересно защо тогава в темите за избор на автомобил, всички казват да се търси такъв без газово и да си го сложиш ти,понеже по презумпция на тези с газта им е "взета душата" от каране :a045 Така че,доста хора няма да са съгласни с това твърдение icon_idea


Съгласен съм, че това се казва по тези теми. Затова уточнявам какво имам предвид под “по-стари” автомобили: ценови клас 2000-3000лв. Което реално е остатъчна стойност ако се купи за 8-10к днес и се кара 5 години на газ. Поне ако продавам аз, в този случай бих търсил на ГИ поне 300-350лв, защото вероятно ще купува човек с претенции 1) да се движи колата и 2) да го прави евтино. Надали ще я купува да я кара нови 5 години.. ама знае ли човек.

Та мисълта ми е, в подобен сценарии (8-10к автомбил) бих смятал “избиване” на ГИ на минимум 350лв под цена да се сложи.


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 237
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?

Мнениеот kamaza11 » Сря 13 яну 2021 9:02


При едната таратайка газта ми е оправдана. Колата е 96г. производство, като у нас е от 2006г. Беше с обикновена газова, а сега е с ГИ. Всичко на всичко това са 14-15 години юркане на пропан-бутан. Вмомента двигателят си е в перфектно здраве, за годините си естествено. Гори колкото на бензин, върви колкото на бензин. Проблеми имах единствено преди месец с ГИ- то - задръстен клапан от боклуци. Това е.
Проблеми по двигател от газовата- няма. Общо взето проблеми по двигател не е имала.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?

Мнениеот vucata » Сря 13 яну 2021 16:26


3та година кара жената Ц класа 200 компресор 2002ра година произведен.
ГИ-то си изби цената отдавна, тъй като май минахме преди 2 месеца 100 000км. Никакви ремонти свързани с газта или двигателя, само стандартно обслужване, като маслото го изхвърлям на около 8000км не, че не се е случвало и на 10000-12000км, но това са единични случаи в които тя въобще не е обърнала внимание и мен ме е нямало. Маслата които ползвам(мисля, че има значение все пак) са Кастрол и Репсол-10w40. Като цяло за тези смени съм забелязал, че Кастрола го пипа (колата събира почти 7л и винаги ми остава) а с Репсола нямам проблем. Сменям филтри на газта с маслото. Скоро мисля да сменя изпарителя и всички маркучи на газовата инсталация. Редовно ги преглеждам и мисля 2 пъти съм скъсявал маркучите към изпарителя заради теч от цепки. Като цяло намразих газта, защото винаги може да възникне проблем, обслужваш 2 системи, гледам винаги да не я оставя жената с минимално количество бензин в резервоара, задължително веднъж в месеца я кара само на бензин поне 100км. Честа смяна на свещи, NGK, Bosch до сега съм слагал, като от Bosch не съм доволен грам- 2 пъти гърмят на 15000-16000км. Недостатъка е гадната резервна постоянно в колата, сменях и пружини заради постоянната тежест(46л съвместимост по спомен е само бутилката+ 30л бензин и самата тежест на бутилката)


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?

Мнениеот ivan_pop » Сря 13 яну 2021 20:42


Pet_rov написа:Относно прецакването на мотора - японка на газ не съм карал, нямам мнение. Карам на газ от 1996 г - 4 лични коли и 2 служебни. Мотор не съм правил поради причина газ. Пасатът от аватара за 12 години 180 к на газ.

И аз нямам преки впечатления от Японка, ама да споделя информация от 2-ра ръка.
Колегата кара Honda CRV-1 на газ и сина му също.Колегата го кара от около 100К км. а сина му от около 50К км.На колегата колата не гори масло и клапаните вече няма на къде да се регулират.Т.е. предстои ремонт на главата.Колегата до сега караше без омаслител.Скоро монтира омаслител ама май е закъснял малко.
Колата на сина на колегата гори около 1л. масло на 1000км.И по думите на колегата, хлабината на клапаните изобщо не е мръднала откакто сина му кара колата.Колегата проверява хлабината на клапаните и на двете коли на всеки 15-20000км.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 133 госта