Здравейте, благодарение на форума си намерих решение на проблема с газовата, така че сега да споделя нещо и аз - просто, но полезно.
Проблемът на колата е, че не върви добре на газ когато работи бензиновата помпа - тук е описано от колегата krasi748 - viewtopic.php?f=22&t=437160
Необходими части:
2 мъжки и 2 женски клеми
1 ключе
Поставянето:
Пробих с малко по-дебел винт отвор точно над капака за бушоните и завих ключето. Всичко изолирах добре с изолирбанд, за да няма шанс за късо. Самото ключе е свързано с помощта на пистолет за горещ силикон - обикновен.
По този начин си остава защитата с бушона, като може да се сменя бушона лесно благодарение на клемите. Единствено е необходимо да се пъхнат двете мъжки клеми в местата, където е бил бушона. Така, когато запаля на бензин, като превключа на газ направо си спирам бензиновата помпа.
Елементарен ключ за изключване на бензинова помпа за 3 лв.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Елементарен ключ за изключване на бензинова помпа за 3 лв.
Колко ампера е това ключе?
- dalgia-73
- Мнения: 416
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Елементарен ключ за изключване на бензинова помпа за 3 лв.
От личен опит споделям,че нещо което е направено да работи постоянно и го спреш принудително или не тругва повече или се поврежда.
Re: Елементарен ключ за изключване на бензинова помпа за 3 лв.
muns61 написа:Колко ампера е това ключе?
Мисля, че е 3А.
За това дали трябва да се спира - знам, че тоя спор е вечен като борбата между доброто и злото, но газаджията ми не е особено притеснен от спирането на бензиновата помпа, а и има много ремонтиране, за да си реша проблема със смесването на газ и бензин, та избрах тоя "временен" вариант.
Проверих ключето - 6А 120 волта е написано.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Елементарен ключ за изключване на бензинова помпа за 3 лв.
Помпата е добре да я спираш, ала това ключе е ненадеждно. Освен, че нагарят контактите, понякога направо се разпада.
По-добре е с ключето да прекъсваш уптавлението на релето на помпата, а не силовата верига. Още по-добре е с допълнително реле, което се управлява от ключа газ-бензин и автоматично изключва и включва помпата.
По-добре е с ключето да прекъсваш уптавлението на релето на помпата, а не силовата верига. Още по-добре е с допълнително реле, което се управлява от ключа газ-бензин и автоматично изключва и включва помпата.
Re: Елементарен ключ за изключване на бензинова помпа за 3 лв.
Благодаря за съвета, ще търся нещо 20 ампера.
- SpeeDLine
- Мнения: 916
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
- Автомобил: Audi A3 1.8T
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: Самоков
Re: Елементарен ключ за изключване на бензинова помпа за 3 лв.
Здравей колега, защо не я прекъснеш с реле ? Много по надеждно и автоматично става
Re: Елементарен ключ за изключване на бензинова помпа за 3 лв.
Специално питах газаджията за тоя вариант, като ми каза, че това не е работа за него, а за електротехник, веднага прецених, че е по-добре да мина с варианта, който разбирам...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Елементарен ключ за изключване на бензинова помпа за 3 лв.
Газаджия, който не е и електротехник, е просто завивач на гайки...
Re: Елементарен ключ за изключване на бензинова помпа за 3 лв.
muns61 написа:Помпата е добре да я спираш, ала това ключе е ненадеждно. Освен, че нагарят контактите, понякога направо се разпада.
По-добре е с ключето да прекъсваш уптавлението на релето на помпата, а не силовата верига. Още по-добре е с допълнително реле, което се управлява от ключа газ-бензин и автоматично изключва и включва помпата.
Да си призная доядя ме, че имам пълна липса на разбиране по тая тема и не мога да разбера колко ампера трябва да е ключето...
Та, затова погледнах набързо, по формулата ми стана сравнително ясно вече:
АМПЕРИ = ВАТОВЕ / ВОЛТОВЕ
Така че ако предположим, че помпата е 50 W / 12 V ~~ 5 A, но макар и да потърсих доста, никъде не видях колко вата е, ако допуснем пък, че е 100 W ~ значи 10 ампера.
Понеже веднага логиката ми беше, че ключовете за уреди на 220 волта ще са със сигурност подходящи (?! верно съм лаик по темата, колкото и да е неудобно, а иначе се имам за човек с добра обща осведоменост), по тая формула се вижда, че амперите, тоест големината на тока са еднакви при уред 2 киловата на 220 волта и при уред 100 вата на 12 волта... така че, за пореден път се потвърждава, че човек е добре да знае какво прави. :)
В конкретния случай хората са сложили бушон 20 А, което дава добър ориентир какво да е ключето. Не ми се иска след време да изпадна в ситуация, където да се вайкам защо не пали на бензин и да стоя по пътищата заради прецакано ключе...
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Елементарен ключ за изключване на бензинова помпа за 3 лв.
А какво пречи да държиш по 10л бензин в резервоара и помпата да си работи?
Re: Елементарен ключ за изключване на бензинова помпа за 3 лв.
777 написа:А какво пречи да държиш по 10л бензин в резервоара и помпата да си работи?
Не е толкова просто, както беше преди :)
Здравейте, благодарение на форума си намерих решение на проблема с газовата, така че сега да споделя нещо и аз - просто, но полезно.
Проблемът на колата е, че не върви добре на газ когато работи бензиновата помпа - тук е описано от колегата krasi748 - viewtopic.php?f=22&t=486673&p=4804389#p4804389
Последна промяна от FireSquad на Съб 13 фев 2021 12:06, променено общо 1 път.
- ivan_pop
- Мнения: 808
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Елементарен ключ за изключване на бензинова помпа за 3 лв.
FireSquad написа:muns61 написа:Да си призная доядя ме, че имам пълна липса на разбиране по тая тема и не мога да разбера колко ампера трябва да е ключето...
Виж колко ампера е бушона за помпата.Ключето трябва да е поне за толкова ампера!
- BATETO 75
- Мнения: 17
- Регистриран на: Вто 20 ное 2018 17:22
- Автомобил: vw passat variant B5 -B8
- Двигател: APU-2000-CRL-2015
Re: Елементарен ключ за изключване на бензинова помпа за 3 лв.
Няма лошо да изключваш помпата,удължавайки живота й.Обаче не разбрах ,защо двигателя ще работи на двете горива едновременно при изправен бензинов клапан?
Re: Елементарен ключ за изключване на бензинова помпа за 3 лв.
Duke_BG го е казал в тази тема viewtopic.php?f=22&t=437160&start=30 :
Въобще не съм махал още нищо да гледам какво става по горивните системи, защото в последния един месец съм в някаква безкрайна поредица от оправяне на дребни неща, или не толкова дребни... където пипнеш, има опасност да е било по-добре да не си пипал, а колата е все пак старичка и колкото и да е хоби човъркането, все някога трябва да спре :) Макар че в момента съм взел един от тея железните маджуни Sun Fix със синьо и жълто, защото гърнето е малко пробито от ръжда, та сега това ще лепя...
Та, мисълта ми е, предполагам имаш предвид регулаторът на налягането на бензина - намерих го, но не съм го пипал. Инжекторът можело да има развалено уплътнение, нямам идея кое е и не съм го пипал никога това.
Регулаторът го намерих, намира се точно върху тая рейка или както там се нарича - от която горивото влиза във всяка от четирите дюзи.
В крайна сметка намерих 20 А ключ... оказва се, че ключ от бойлер става точно на една свободна празнина по копчетата. На снимката е пробен, ще се купува нов и неразглобен, някъде 2 лв май е. Вижда се и сегашното малко ключе отдолу, което е малките ампери.
моното на астрата също има регулатор на налягането с мембрана и изглежда почти по същия начин.
освен това е възможно да са ти се скапали "О" пръстените на инжектора - тогава почва да тече бензин покрай дюзата
махни тръбата на моното, запали на газ и погледни дали не капе бензин от инжектора.
светни с фенерче или с телефона
Въобще не съм махал още нищо да гледам какво става по горивните системи, защото в последния един месец съм в някаква безкрайна поредица от оправяне на дребни неща, или не толкова дребни... където пипнеш, има опасност да е било по-добре да не си пипал, а колата е все пак старичка и колкото и да е хоби човъркането, все някога трябва да спре :) Макар че в момента съм взел един от тея железните маджуни Sun Fix със синьо и жълто, защото гърнето е малко пробито от ръжда, та сега това ще лепя...
Та, мисълта ми е, предполагам имаш предвид регулаторът на налягането на бензина - намерих го, но не съм го пипал. Инжекторът можело да има развалено уплътнение, нямам идея кое е и не съм го пипал никога това.
Регулаторът го намерих, намира се точно върху тая рейка или както там се нарича - от която горивото влиза във всяка от четирите дюзи.
В крайна сметка намерих 20 А ключ... оказва се, че ключ от бойлер става точно на една свободна празнина по копчетата. На снимката е пробен, ще се купува нов и неразглобен, някъде 2 лв май е. Вижда се и сегашното малко ключе отдолу, което е малките ампери.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта