Монтирах манометъра и покарах малко. Държи постоянно 3 бара още от самото запалване. След 4-5км обърна на бензин и започна да пищи. Налягането си остана 3 бара.
Явно проблема си е в изпарителя. Утре ще ги питам за чия сметка ще са транспортните разходи и ще го мисля.
Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)
Ако е VSI-1 не от последните, мога да ти дам схема на кабела и отключена програма която работи на XP.В обратния случай, от Полски Тръмбеш преди време ми искаха 450 лв. за кабела+програмата и 200лв. да премина курс за обучение.Реално аз нямам нужда от обучение, преди време работих в Германия с Prins.Да си ги държат кабелите и програмите!
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)
Как така 3 бара още със запалването? При монтажа на манометъра трябва да е паднало налягането и да не се качи докато не опита да прехвърли. Има два клапана (преди изпарителят и на сондата) дето трябва да са затворени докато не тръгне да прехвърля на газ.
И това налягане от 3 бара предполагам е относително. Ако е такова - прави 4 бара абсолютно, а толкова по спомен от преди години беше налягането на газовата бутилка зимно време. Защо и как съм мерил налягането на бутилката е дълга история. Но ако спомените са ми правилни то клапана в изпарителят дето регулира налягането изглежда да не затваря.
И това налягане от 3 бара предполагам е относително. Ако е такова - прави 4 бара абсолютно, а толкова по спомен от преди години беше налягането на газовата бутилка зимно време. Защо и как съм мерил налягането на бутилката е дълга история. Но ако спомените са ми правилни то клапана в изпарителят дето регулира налягането изглежда да не затваря.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)
Така е както го казваш просто първоначално сложих един манометър който в последствие се оказа дефектен и не мери правилно. След като го смених, колата вече беше напълно загряла и с паленето моментално обърна на газ и удари 3 бара. Сега обаче реших да го премеря отново, докато колата е студена. Оказа се че в началото (когато обърне на газ) налягането е 2,7-8 бара и за около 5мин го вдига до 3 бара и така си остава. Колкото и да я паля/гася все си е 3 и не се променя.
Ето и как си следя налягането в движение
https://youtu.be/RTMSAskq5FM
Ето и как си следя налягането в движение
https://youtu.be/RTMSAskq5FM
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)
Като проблем изглежда. Последен детайл - регулатора е диференциален. Налягането след изпарителят трябва да е Х бара (около 1.5 обикновено) над налягането в всмукателният колектор. 4 бара абсолютното според помпата. Толкова трябва да имаш ако колата е на 1.5 бара бууст.
Газовата се интересува от това диференциално налягане за да прави корекции по времето което дюзата седи отворена. За това е и онзи сензор дето мери налягането след изпарителят и температурата на газта. И двата параметъра участват в корекциите.
Я прегледай тънкият маркуч дето ходи в изпарителят. Да не е случайно откачен или прегънат някъде. Този който тръгва от всмукателният колектор.
Газовата се интересува от това диференциално налягане за да прави корекции по времето което дюзата седи отворена. За това е и онзи сензор дето мери налягането след изпарителят и температурата на газта. И двата параметъра участват в корекциите.
Я прегледай тънкият маркуч дето ходи в изпарителят. Да не е случайно откачен или прегънат някъде. Този който тръгва от всмукателният колектор.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)
Колега, няма такъв маркуч. Тънкия маркуч който излиза от изпарителя се връща обратно в него. Колектора и изпарителя не са свързани (освен ако не броим дюзите).
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)
Напълно вярно ,уж официален сервиз ,а да не могат един изпарител да ревизират и подменят е несериозно и аматьорско .То от разправии да ти се отще от гаранции ,и сам да си поемеш обслужването .
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)
dontaskdontsay написа:Колега, няма такъв маркуч. Тънкия маркуч който излиза от изпарителя се връща обратно в него. Колектора и изпарителя не са свързани (освен ако не броим дюзите).
Аз че съм любител е факт, ама това звучи меко казано странно. Я помисли - нужен ли му е на изпарителят маркуч да излиза и да влиза обратно в него :) .
Погледнах схемата на VSI-1 и тоя маркуч трябва да ходи в колектора. Пишат го, че е за освобождаване на свръхналягането. Странна схема ми е малко, но най-вероятно изпълнява и тази роля освен да докара налягането от колектора до изпарителят.
Я си провери точният модел на изпарителят и виж какви са му схемите за инсталация. За да си сигурен. Това ако ти се занимава да разбереш къде е проблема.
Иначе и бензиновите системи, и газовите регулират налягането по един и същи начин. Има диференциален регулатор на налягане. А за да може да се реализира такъв трябва да имаш връзка между всмукателният колектор и изпарителят. Целта е да имаш постоянна разлика в налягането преди и след дюзите.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)
И аз до сега проверявах схемите от нета и забелязах на всички че има вакуум между изпарителя и колектора. А иначе още от както колата е при мен ми направи впечатление че няма логика маркуча да излиза от него и да се връща обратно. В последствие от един руски клип разбрах че единия извод е като авариен клапан да изпусне излишното налягане. И си помислих че чрез маркуча го връща за обратна преработка
Сега вече пъзела взе да се подрежда. Колата до последно си работеше на газ в Германия. Преди да я докарат на платформа беше в един сервиз за проверка на бензиновите дюзи. Веднага след сервиза се е качила на платформа за България. Тук слизайки от платформата, решава че няма да работи на газ Вероятно тези като са сваляли колектора заради дюзите, по погрешка са включили и двата края на маркуча в изпарителя.
Това обяснява всичко освен едно: защо първия оторизиран сервиз на Prins не го е забелязал, при положение че колата стоя там цял ден.
Едит: Ето схема от YouTube. Пак са свързани заедно но също така и към колектора. Единствената разлика е в МАП сензора. При мен е на филтъра за изпарената газ.
https://i.ibb.co/H4sGGg2/Screenshot-202 ... outube.jpg
Сега вече пъзела взе да се подрежда. Колата до последно си работеше на газ в Германия. Преди да я докарат на платформа беше в един сервиз за проверка на бензиновите дюзи. Веднага след сервиза се е качила на платформа за България. Тук слизайки от платформата, решава че няма да работи на газ Вероятно тези като са сваляли колектора заради дюзите, по погрешка са включили и двата края на маркуча в изпарителя.
Това обяснява всичко освен едно: защо първия оторизиран сервиз на Prins не го е забелязал, при положение че колата стоя там цял ден.
Едит: Ето схема от YouTube. Пак са свързани заедно но също така и към колектора. Единствената разлика е в МАП сензора. При мен е на филтъра за изпарената газ.
https://i.ibb.co/H4sGGg2/Screenshot-202 ... outube.jpg
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)
А така. Това обяснява константното високо налягане. Сега разбери къде му е извода на колектора и го свържи правилно :) .
Щом са два единия изпуска газ при високо налягане. Редно е да се свърже към всмукателният колектор, но при мен седя без маркуч на този извод.
Вторият обаче е важен - той трябва да иде във всмукателният колектор. Той е за диференциалният регулатор на налягане. Подозирам, че като си иде на мястото колата ще заработи на газ.
Ако не знаеш кой е 1ви и 2ри - връзвай ги с тройник и ги закарай и двата в колектора.
Щом са два единия изпуска газ при високо налягане. Редно е да се свърже към всмукателният колектор, но при мен седя без маркуч на този извод.
Вторият обаче е важен - той трябва да иде във всмукателният колектор. Той е за диференциалният регулатор на налягане. Подозирам, че като си иде на мястото колата ще заработи на газ.
Ако не знаеш кой е 1ви и 2ри - връзвай ги с тройник и ги закарай и двата в колектора.
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)
brum написа:Като проблем изглежда. Последен детайл - регулатора е диференциален. Налягането след изпарителят трябва да е Х бара (около 1.5 обикновено) над налягането в всмукателният колектор. 4 бара абсолютното според помпата. Толкова трябва да имаш ако колата е на 1.5 бара бууст.
При Prins вкаум на изпаритела се свързва само ако мотора е с тубина.В този случай се монтира допълнително и датчик за налягането в колектора.
Не четох много внимателно и не разбрах дали мотора е с турбина.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)
Няма турбо. 1.6 102кс BSE.
Като го вързах към колектора стана по зле. Изобщо не искаше да работи на газ.
Сутринта откачих вакуумния маркуч на изпарителя за да купя от магазина същия диаметър но по дълъг. При разкачването на маркуча се чу силно изсъскване. След като си го монтирах обратно на изпарителя (и двата края) колата заработи нормално на газ. Не вдигна повече от 1 бар на манометъра.
При мен датчика за налягане и температура се намира на филтъра за изпарената газ. Има и един температурен на самия изпарител и до тука, други датчици няма.
Като го вързах към колектора стана по зле. Изобщо не искаше да работи на газ.
Сутринта откачих вакуумния маркуч на изпарителя за да купя от магазина същия диаметър но по дълъг. При разкачването на маркуча се чу силно изсъскване. След като си го монтирах обратно на изпарителя (и двата края) колата заработи нормално на газ. Не вдигна повече от 1 бар на манометъра.
При мен датчика за налягане и температура се намира на филтъра за изпарената газ. Има и един температурен на самия изпарител и до тука, други датчици няма.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)
ivan_pop написа:При Prins вкаум на изпаритела се свързва само ако мотора е с тубина.В този случай се монтира допълнително и датчик за налягането в колектора.
Не четох много внимателно и не разбрах дали мотора е с турбина.
Ми добре. Лошо няма - така са решили, така са го направили. Но това не променя факта, че тоя щуцер е за диференциален регулатор за налягане. Та явно редната схема за монтаж е щуцера дето изпуска газта към колектора, а другият - към атмосферата.
А изсъскването след разкачането говори, че поради някаква причина клапана за високо налягане е отворил и е пуснал газ. Това обяснява и защо регулатора е държал високо налягане.
Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)
Здравей колега. Много ме учудва мнението ти за БРЦ България. Имах подобен проблем със служебен автомобил с монтирана фабрично газова на Prins в DE. Свързах се с БРЦ и реално ми казаха, че те от по-скоро правят Принсове- то си го пише и в сайта им. Слагат основно на TSI Двигателите Prins VSI-DI 2 и 3 и също монтират за Германия VSI-2 s хомологации всичко.
Та за моя стар... с квадратно копче на принс ме пратиха в модерно предградие, където си ги прави баш майстор.
Мога да кажа, че са доста точни момчетата дето се вика ако могат го правят, ако не те пращат на друго място където майстора си ги знае старите.
Та за моя стар... с квадратно копче на принс ме пратиха в модерно предградие, където си ги прави баш майстор.
Мога да кажа, че са доста точни момчетата дето се вика ако могат го правят, ако не те пращат на друго място където майстора си ги знае старите.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 169 госта