Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1382
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)

Мнениеот dontaskdontsay » Нед 30 яну 2022 13:42


Монтирах манометъра и покарах малко. Държи постоянно 3 бара още от самото запалване. След 4-5км обърна на бензин и започна да пищи. Налягането си остана 3 бара.

Явно проблема си е в изпарителя. Утре ще ги питам за чия сметка ще са транспортните разходи и ще го мисля.




Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 808
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)

Мнениеот ivan_pop » Нед 30 яну 2022 14:02


Ако е VSI-1 не от последните, мога да ти дам схема на кабела и отключена програма която работи на XP.В обратния случай, от Полски Тръмбеш преди време ми искаха 450 лв. за кабела+програмата и 200лв. да премина курс за обучение.Реално аз нямам нужда от обучение, преди време работих в Германия с Prins.Да си ги държат кабелите и програмите!


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)

Мнениеот brum » Нед 30 яну 2022 16:07


Как така 3 бара още със запалването? При монтажа на манометъра трябва да е паднало налягането и да не се качи докато не опита да прехвърли. Има два клапана (преди изпарителят и на сондата) дето трябва да са затворени докато не тръгне да прехвърля на газ.

И това налягане от 3 бара предполагам е относително. Ако е такова - прави 4 бара абсолютно, а толкова по спомен от преди години беше налягането на газовата бутилка зимно време. Защо и как съм мерил налягането на бутилката е дълга история. Но ако спомените са ми правилни то клапана в изпарителят дето регулира налягането изглежда да не затваря.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1382
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)

Мнениеот dontaskdontsay » Нед 30 яну 2022 19:53


Така е както го казваш :th_up просто първоначално сложих един манометър който в последствие се оказа дефектен и не мери правилно. След като го смених, колата вече беше напълно загряла и с паленето моментално обърна на газ и удари 3 бара. Сега обаче реших да го премеря отново, докато колата е студена. Оказа се че в началото (когато обърне на газ) налягането е 2,7-8 бара и за около 5мин го вдига до 3 бара и така си остава. Колкото и да я паля/гася все си е 3 и не се променя.

Ето и как си следя налягането в движение :h020
https://youtu.be/RTMSAskq5FM


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)

Мнениеот brum » Пон 31 яну 2022 8:13


Като проблем изглежда. Последен детайл - регулатора е диференциален. Налягането след изпарителят трябва да е Х бара (около 1.5 обикновено) над налягането в всмукателният колектор. 4 бара абсолютното според помпата. Толкова трябва да имаш ако колата е на 1.5 бара бууст.

Газовата се интересува от това диференциално налягане за да прави корекции по времето което дюзата седи отворена. За това е и онзи сензор дето мери налягането след изпарителят и температурата на газта. И двата параметъра участват в корекциите.

Я прегледай тънкият маркуч дето ходи в изпарителят. Да не е случайно откачен или прегънат някъде. Този който тръгва от всмукателният колектор.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1382
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)

Мнениеот dontaskdontsay » Пон 31 яну 2022 20:35


Колега, няма такъв маркуч. Тънкия маркуч който излиза от изпарителя се връща обратно в него. Колектора и изпарителя не са свързани (освен ако не броим дюзите).


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 31 яну 2022 20:41


Напълно вярно ,уж официален сервиз ,а да не могат един изпарител да ревизират и подменят е несериозно и аматьорско .То от разправии да ти се отще от гаранции ,и сам да си поемеш обслужването .


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)

Мнениеот brum » Пон 31 яну 2022 21:45


dontaskdontsay написа:Колега, няма такъв маркуч. Тънкия маркуч който излиза от изпарителя се връща обратно в него. Колектора и изпарителя не са свързани (освен ако не броим дюзите).


Аз че съм любител е факт, ама това звучи меко казано странно. Я помисли - нужен ли му е на изпарителят маркуч да излиза и да влиза обратно в него :) .

Погледнах схемата на VSI-1 и тоя маркуч трябва да ходи в колектора. Пишат го, че е за освобождаване на свръхналягането. Странна схема ми е малко, но най-вероятно изпълнява и тази роля освен да докара налягането от колектора до изпарителят.

Я си провери точният модел на изпарителят и виж какви са му схемите за инсталация. За да си сигурен. Това ако ти се занимава да разбереш къде е проблема.

Иначе и бензиновите системи, и газовите регулират налягането по един и същи начин. Има диференциален регулатор на налягане. А за да може да се реализира такъв трябва да имаш връзка между всмукателният колектор и изпарителят. Целта е да имаш постоянна разлика в налягането преди и след дюзите.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1382
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)

Мнениеот dontaskdontsay » Пон 31 яну 2022 22:17


И аз до сега проверявах схемите от нета и забелязах на всички че има вакуум между изпарителя и колектора. А иначе още от както колата е при мен ми направи впечатление че няма логика маркуча да излиза от него и да се връща обратно. В последствие от един руски клип разбрах че единия извод е като авариен клапан да изпусне излишното налягане. И си помислих че чрез маркуча го връща за обратна преработка :screwy

Сега вече пъзела взе да се подрежда. Колата до последно си работеше на газ в Германия. Преди да я докарат на платформа беше в един сервиз за проверка на бензиновите дюзи. Веднага след сервиза се е качила на платформа за България. Тук слизайки от платформата, решава че няма да работи на газ :gruebel Вероятно тези като са сваляли колектора заради дюзите, по погрешка са включили и двата края на маркуча в изпарителя.

Това обяснява всичко освен едно: защо първия оторизиран сервиз на Prins не го е забелязал, при положение че колата стоя там цял ден.



Едит: Ето схема от YouTube. Пак са свързани заедно но също така и към колектора. Единствената разлика е в МАП сензора. При мен е на филтъра за изпарената газ.

https://i.ibb.co/H4sGGg2/Screenshot-202 ... outube.jpg


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)

Мнениеот brum » Пон 31 яну 2022 23:13


А така. Това обяснява константното високо налягане. Сега разбери къде му е извода на колектора и го свържи правилно :) .

Щом са два единия изпуска газ при високо налягане. Редно е да се свърже към всмукателният колектор, но при мен седя без маркуч на този извод.

Вторият обаче е важен - той трябва да иде във всмукателният колектор. Той е за диференциалният регулатор на налягане. Подозирам, че като си иде на мястото колата ще заработи на газ.

Ако не знаеш кой е 1ви и 2ри - връзвай ги с тройник и ги закарай и двата в колектора.


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 808
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)

Мнениеот ivan_pop » Вто 01 фев 2022 19:13


brum написа:Като проблем изглежда. Последен детайл - регулатора е диференциален. Налягането след изпарителят трябва да е Х бара (около 1.5 обикновено) над налягането в всмукателният колектор. 4 бара абсолютното според помпата. Толкова трябва да имаш ако колата е на 1.5 бара бууст.

При Prins вкаум на изпаритела се свързва само ако мотора е с тубина.В този случай се монтира допълнително и датчик за налягането в колектора.
Не четох много внимателно и не разбрах дали мотора е с турбина. :screwy


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1382
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)

Мнениеот dontaskdontsay » Вто 01 фев 2022 20:37


Няма турбо. 1.6 102кс BSE.
Като го вързах към колектора стана по зле. Изобщо не искаше да работи на газ.

Сутринта откачих вакуумния маркуч на изпарителя за да купя от магазина същия диаметър но по дълъг. При разкачването на маркуча се чу силно изсъскване. След като си го монтирах обратно на изпарителя (и двата края) колата заработи нормално на газ. Не вдигна повече от 1 бар на манометъра.


При мен датчика за налягане и температура се намира на филтъра за изпарената газ. Има и един температурен на самия изпарител и до тука, други датчици няма.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)

Мнениеот brum » Сря 02 фев 2022 0:10


ivan_pop написа:При Prins вкаум на изпаритела се свързва само ако мотора е с тубина.В този случай се монтира допълнително и датчик за налягането в колектора.
Не четох много внимателно и не разбрах дали мотора е с турбина. :screwy


Ми добре. Лошо няма - така са решили, така са го направили. Но това не променя факта, че тоя щуцер е за диференциален регулатор за налягане. Та явно редната схема за монтаж е щуцера дето изпуска газта към колектора, а другият - към атмосферата.

А изсъскването след разкачането говори, че поради някаква причина клапана за високо налягане е отворил и е пуснал газ. Това обяснява и защо регулатора е държал високо налягане.


Passat B8
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 24 апр 2022 17:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Доволни ли сте от сервиза на BRC Bulgaria (г.и. Prins)

Мнениеот Passat B8 » Нед 24 апр 2022 17:45


Здравей колега. Много ме учудва мнението ти за БРЦ България. Имах подобен проблем със служебен автомобил с монтирана фабрично газова на Prins в DE. Свързах се с БРЦ и реално ми казаха, че те от по-скоро правят Принсове- то си го пише и в сайта им. Слагат основно на TSI Двигателите Prins VSI-DI 2 и 3 и също монтират за Германия VSI-2 s хомологации всичко.
Та за моя стар... с квадратно копче на принс ме пратиха в модерно предградие, където си ги прави баш майстор.
Мога да кажа, че са доста точни момчетата дето се вика ако могат го правят, ако не те пращат на друго място където майстора си ги знае старите. :biggrin



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта