Колеги привет, към ден днешен впечатления някой по-близки има ли от тези тип системи където се препоръчват предимно особено за ДВГ с LPG особено за коли производство на ония с дръпнатите очички/японки а не толкова на европейки и други марки автомобили.
Впрочем преди доста време един приятел караше мазда на газ пътуваше не малко километри редовно и беше ниско летящ обект..стигна до ремонт на двигателя и се събирахме да играем карти и на две на три разказа какво са му обяснили ,че при работа на газ поради по бавното горене на газта от бензина през изпускателния клапан преминава горяща смес и температурите са огромни на клапана и леглото на клапана и за да се избегне до някъде това се препоръчва тази система и течност и тя отнема топлината като се изпаравя в горивната камера.
Въпреки това си махна газта но пък не му излизаше сметката на бензин и пак мина процедурата от началото но си сложи тази система и вече поне 2г си си търкаля маздичката и няма ядове.
//впрочем където той ходи до града да му слагат АГУ-то са различни хора от там където аз си я сложих на моя сеат 1.8т а освен тях други които обират огромна част и си разбират от работата на 100% в града по-скоро няма.Въпреки ,че ми го препоръчаха това да си го сложа с половин уста до някъде стигнахме и до признанието преди вече почти 2г. че за моята кола и двг не е супер наложащо но си сложих.//
Срещал съм какви ли не мнения из нета но са доста стари и ми е интересно какво мислите към днешна дата за това нещо...дори бях чувал ,че TUV в немско са се застъпили зад това и имаше някаква дали е схема не знам ,че застрахователните компании са карали задължително да се монтира това нещо на коли с газ или метан с оглед застраховката.
Има ли полза от система за смазване на клапаните LPG
- stefan4o
- Мнения: 19138
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Има ли полза от система за смазване на клапаните LPG
Какво ти е питането, колега? Дали са те прекарали или не?
Re: Има ли полза от система за смазване на клапаните LPG
Не точно ...130-50лв де не съм ги дал и си купих три литра на добра цена и си сипвам и без това не карам чак толкова много за 6месеца едва съм минал 5к+ км...дали помага или не това питам ако някой има по задълбочени виждания и опит така или иначе съм си купил масло още тогава и наскоро отворих втория литър шишето и сипвам пък ква е файдата едва ли пречи пък за напред ще видим дали ще купувам като свърши.
Просто реших да пусна темата всякакво мнение добре дошло хах.
//Далеч съм от мисълта че регулярната проверка на 50к на клапаните примерно не е по-доброто и въобще обслужването на самия автомобил но все пак го имам някой автомобили заводски дори ..ей така да разчепкаме темата малко.
Просто реших да пусна темата всякакво мнение добре дошло хах.
//Далеч съм от мисълта че регулярната проверка на 50к на клапаните примерно не е по-доброто и въобще обслужването на самия автомобил но все пак го имам някой автомобили заводски дори ..ей така да разчепкаме темата малко.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Има ли полза от система за смазване на клапаните LPG
За твоя двигател е напълно излишно.
За разни други...може и да има някаква съмнителна полза.
За разни други...може и да има някаква съмнителна полза.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Има ли полза от система за смазване на клапаните LPG
Абсолютно излишно, по-добре не сменяй гумички на клапаните.
Re: Има ли полза от система за смазване на клапаните LPG
muns61 написа:Абсолютно излишно, по-добре не сменяй гумички на клапаните.
Не те разбрах колега да съм честен втората част от изречението?
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Има ли полза от система за смазване на клапаните LPG
retaer написа:muns61 написа:Абсолютно излишно, по-добре не сменяй гумички на клапаните.
Не те разбрах колега да съм честен втората част от изречението?
Предполагам има в пред вид, че като не сменяш гумички, в цилиндрите от там ще вслиза двигателно масло.А тази система за омасляване помага!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Има ли полза от система за смазване на клапаните LPG
Тази с електронното дозиране може и теоретично да помага, ала вакуумната е бошлаф. Тя пуска по-малко на голямо натоварване. Номеопатичната доза масло е без значение за мотора.
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Има ли полза от система за смазване на клапаните LPG
"и тя отнема топлината като се изпаравя в горивната камера"
Дали се изпарява? Аз си мисля, че изгаря и ако е така, допълнително натоварва термично изпускателните клапани (особено тези тънките на новите коли). Защо не пробваш от шишенцето дали тази течност ("масълце") гори. Стана ми интересно!
Дали се изпарява? Аз си мисля, че изгаря и ако е така, допълнително натоварва термично изпускателните клапани (особено тези тънките на новите коли). Защо не пробваш от шишенцето дали тази течност ("масълце") гори. Стана ми интересно!
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Има ли полза от система за смазване на клапаните LPG
Ами колегата сам да си преценява... Ако това масълце помага в известна степен на всмукателните клапани, а в друга "неизвестна" степен може би дори вреди на изпускателните, трябва всичко да се сложи на везните и всеки да си преценя. Освен това всмукателните клапани се охлаждат по-добре от изпускателните от горивовъздушната смес (условно казано). Вярно е, че изпускателните клапани се правят да издържат на по-високо термично натоварване (напр. Na), но къде е границата? Ако нещо е изследвано в лаборатория или просто изчислено и произведено за такова гориво е друг въпрос, но при нашите горе-долу произволни монтажи на газови инсталации, никога няма да бъдем сигурни в едното или другото...
Re: Има ли полза от система за смазване на клапаните LPG
Пробвах дали гори на flashlube едно 50гр ама тц нема палене не знам muns61 какъв експеримент си е правил .Не знам на другата марка която имам е друго масло ще пробвам и него като го отворя скоро.
"Освен това всмукателните клапани се охлаждат по-добре от изпускателните от горивовъздушната смес (условно казано)" -
пп. https://www.youtube.com/watch?v=XsfS-rXI39o
"Освен това всмукателните клапани се охлаждат по-добре от изпускателните от горивовъздушната смес (условно казано)" -
пп. https://www.youtube.com/watch?v=XsfS-rXI39o
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Има ли полза от система за смазване на клапаните LPG
Ей, сложна материя тия клапани бре...
Повърхността клапан - клапанно легло си има естествено износване винаги. При работа на газ, скоростта на това износване се увеличава, но само по себе си то не е голям проблем, защото предвидения ресурс обикновенно е доста голям. По-същественото е, че това износване променя хлабината на клапаните, когато тази хлабина не се регулира автоматично, и това води до момент, в който клапаните почват да не затварят, и в следствие на това понякога и прегарят.
На японските двигатели сравнително по-често се ползват клапани, които искат регулиране и контролиране на топлинната хлабина, затова по-често на тях им слагат разни такива системи за смазване, макар и ползата да не е съвсем категорична. Има двигатели, при които реглажа на клапаните е доста трудоемък, и там колкото е възможно да се отложи във времето, все е от полза...
От друга страна, много двигатели пък въобще не ги бърка тоя реглаж, защото от завода са проектирани с хидрокомпенсатори на топлинната хлабина, и там хлабината си остава в предписаната норма практически постоянно, т.е. все едно те се регулират сами постоянно.
При тези двигатели, допълнително смазване на клапаните е излишно. В общия случай те надживяват останалите ключови износващи се части.
ПП: И да, 1,8Т е точно с хидравлични повдигачи на клапаните, както и голямата част от двигателите на VAG след 1986г. Затова писах, че излишно си слагал.
Повърхността клапан - клапанно легло си има естествено износване винаги. При работа на газ, скоростта на това износване се увеличава, но само по себе си то не е голям проблем, защото предвидения ресурс обикновенно е доста голям. По-същественото е, че това износване променя хлабината на клапаните, когато тази хлабина не се регулира автоматично, и това води до момент, в който клапаните почват да не затварят, и в следствие на това понякога и прегарят.
На японските двигатели сравнително по-често се ползват клапани, които искат регулиране и контролиране на топлинната хлабина, затова по-често на тях им слагат разни такива системи за смазване, макар и ползата да не е съвсем категорична. Има двигатели, при които реглажа на клапаните е доста трудоемък, и там колкото е възможно да се отложи във времето, все е от полза...
От друга страна, много двигатели пък въобще не ги бърка тоя реглаж, защото от завода са проектирани с хидрокомпенсатори на топлинната хлабина, и там хлабината си остава в предписаната норма практически постоянно, т.е. все едно те се регулират сами постоянно.
При тези двигатели, допълнително смазване на клапаните е излишно. В общия случай те надживяват останалите ключови износващи се части.
ПП: И да, 1,8Т е точно с хидравлични повдигачи на клапаните, както и голямата част от двигателите на VAG след 1986г. Затова писах, че излишно си слагал.
Re: Има ли полза от система за смазване на клапаните LPG
ceco1 мерси за мнението доста полезно явно се приппокрива с общата информация че за конкретни марки автомобили и двигатели е препоръчително ,и ето този списък с "проблемни автомобили" от време оно и в кой форум беше ,че го затворих...
"Само във форума на Subaru попаднах на реални данни от употреба на омаслители - за моделите на Subaru на които им ремонтират клапаните на 150 000 км. при каране с омаслител клапаните издържат 175 000 км"
////пп. да и аз стигнах до това заключение след преглеждане и четене на форуми и теми тия два-три дни от нямане на какво да правя... но вече си имам
То сервиза където си поддържаме 3те коли братчеда първо повдигна темата (разбирай ,че сефте чувахме за такова нещо)и той нави фитилите на стария ,че той като по свободен се занимава и занимаваше с колите тогава.И стана малко по телефона цялата работа и така им дадох зелена светлина...при едно ходене за до-настройка след като си махнах чип-а на колата те му казали,че няма нужда голяма за тоя мотор ама стария все да се застрахова (и сами се сещате ,че тях не им се обяснява и все отгоре отгоре и я разбереш я не) ..мен не ми пречи като цяло и без това при последвалото ходене и той вика няма голям смисъл за твоя мотор ние така и така му казахме на баща ти и викам е ако няма масло кво правим...вика нищо караш си така няма проблеми.
Все пак интереса за това полезно ли е или не и за кои коли е препоръчително и не и разяснението си остават в форума всеки да ги види за което благодаря и аз.
пп.И няколко статии намерих където jlm и другите са минали някакви "road test"-ове и другите им стандарти на TUV... https://gazeo.com/automotive/products/J ... ,7232.html
"Само във форума на Subaru попаднах на реални данни от употреба на омаслители - за моделите на Subaru на които им ремонтират клапаните на 150 000 км. при каране с омаслител клапаните издържат 175 000 км"
////пп. да и аз стигнах до това заключение след преглеждане и четене на форуми и теми тия два-три дни от нямане на какво да правя... но вече си имам
То сервиза където си поддържаме 3те коли братчеда първо повдигна темата (разбирай ,че сефте чувахме за такова нещо)и той нави фитилите на стария ,че той като по свободен се занимава и занимаваше с колите тогава.И стана малко по телефона цялата работа и така им дадох зелена светлина...при едно ходене за до-настройка след като си махнах чип-а на колата те му казали,че няма нужда голяма за тоя мотор ама стария все да се застрахова (и сами се сещате ,че тях не им се обяснява и все отгоре отгоре и я разбереш я не) ..мен не ми пречи като цяло и без това при последвалото ходене и той вика няма голям смисъл за твоя мотор ние така и така му казахме на баща ти и викам е ако няма масло кво правим...вика нищо караш си така няма проблеми.
Все пак интереса за това полезно ли е или не и за кои коли е препоръчително и не и разяснението си остават в форума всеки да ги види за което благодаря и аз.
пп.И няколко статии намерих където jlm и другите са минали някакви "road test"-ове и другите им стандарти на TUV... https://gazeo.com/automotive/products/J ... ,7232.html
- Прикачени файлове
-
- iztegli_spisyk_s_problemni_abtomobili_2010.pdf
- (120.26 KиБ) Свален 63 пъти
Последна промяна от retaer на Чет 28 юли 2022 14:06, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Има ли полза от система за смазване на клапаните LPG
Аз карам на газ от 36 години (с едно изключение от 10-ина години в чужбина) какви ли не двигатели и никога със смазване от горепосочения вид. Това, което установих, е, че по-новите мотори с алуминиеви глави, почти нямат проблеми с газта, особено ако са с хидравлични повдигачи и по-дебели клапани. Друг е въпросът при старите мотори с чугунените глави - там гнездата на изпускателните клапани буквално биват издухвани. Експериментирал съм с V-образен мотор: при едната глава сложих стоманени легла на изпускателните клапани, а другата си остана с чугунените легла (сив чугун). След 40 000 км на газ на първата глава нищо й нямаше, а на втората изпускателните клапани бяха увиснали и леглата отвяти. Изводите са за вас...
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 165 госта