Ако много отвиеш кранчето, ще върви, ама и ще харчи доста повече от нужната газ.nikson85 написа:На мене точно като го завих ми спадна от 11 на 9 газ.
Обикновено се настройва оптималната смес на около 3000 об. Ако е много бедна сместа пак ще харчи повече, и няма да върви.
То работата е по-шантава всъщност -> според въздушния поток, при различни обороти се засмуква определено количество въздух --> съответно и газ. Ако си представиш една координатна система с вакуума, създаден от смесителя (плочката) количеството газ ще ти е като една наклонена линия, която започва някъде от центъра и се увеличава. Изпарителят има относително линейна характеристика, защото пружината е с такава. Обаче има и някакво отместване - линията не започва от абсолютната нула, ами с винта на чувствителността я местиш от къде да започне, понеже системата винаги е с някакъв статичен вакуум, който се създава от съпротивлението на въздушния филтър (обикновената плочка не прави кой-знае какъв вакуум на празен ход). Отделно пък с кранчето променяш наклона на тази права(- права ли е, крива ли е,) - като целта е в нормалния диапазон на обороти да си около правилната смес. Което не знам как можеш да го отчетеш. Има и специалисти, които го уцелват на слух и по вървене. Аз на слух горе-долу познавам кога е бедна сместа, ама най-добре с индикатор на ламбда-сондата и е най-точно с него. Обикновено при по-ниски оброти ти е по-бедна сместа, а при по-високи обратното е по-богата. В идеалния случай ще е навсякъде еднакво добра, но няма чак такъв идеален случай, не и с обикновените смесители. Иначе нямаше да има нужда от двукамерни карбуратори - като се увеличи прекалено скоростта на въздуха, се налага да се отвори и втора камера, за да се работи в някакви нормални граници. Ако пък отворът е прекалено голям, въздухът няма да стигне до свръхзвукова скорост, но в ниските обороти няма да има почти никакво засмукване на гориво. Един карбуратор има една кошница джаджи да се занимават с всичките тези проблеми, а дозирането на горивото в обикновената АГУ у нас е чрез една "плочка" която незнаен гаражен майстор е извъртял на струга, като е гледал от други такива "плочки". Няма как да върши същата работа като истински карбуратор. (но пък е най-евтиното)
За съжаление никога не стигнахме до усъвършенствани дозиращи системи като газовите карбуратори на IMPCO и BRC BLOS, или дори някоя "хитра плочка" като на MED и др. -- просто си търкаляхме обикновените АГУ-та, докато прескочихме на газови инжекциони. А ако случайно отвън влезе някоя кола, оборудвана с нещо по-съвършено, то в повечето случаи е било изскубвано веднага щом попадне при първите газаджии, които не му разбират. Евентуално може да потърсиш някой по-икономичен изпарител. Мисля, че разните Landi-та и BRC AT90E са такива - имат корекция при високи обороти да намаляват газта, а при ниски да я увеличават -> обратното на това, което прави плочката - та съвкупно двете неща да работят по-добре, отколкото без тези корекции.
-- а ти защо изрови тази тема? - гледам, че е от преди много години. Малко по-нагоре е писал един топ-газаджия от миналото десетилетие, който по едно време май изучи всичко, свързано с газовите уредби и му станаха безинтересни. С какво се занимава в момента, някой чувал ли го е? - кажете ако не е тайна. ;)