Да "забравиш" да караш на бензин

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
joro_tt
Мнения: 256
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Да "забравиш" да караш на бензин

Мнениеот joro_tt » Пет 27 юли 2007 7:38


Снощи ми свърши газта и реших да покарам малко на бензин.
Та направи ми впечатление че при подаване на газ (от педала) двигателя за част от секундата се замисля и след това вдига обороти.При каране на газ това го няма.
Аз си го обяснявам с това че на моното и там разни датчици, ЕКУ, имат известно бързодействие и време за обработване на сигнала "натиснат педал на газта", докато при каране на газ, моното не играе роля, т.е. все едно че съм с карбуратор.
Или дали не е нещо друго?
Усещането е малко неприятно, особено при тръгване.




Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Пет 27 юли 2007 7:58


Подозирам заминала ламбда сонда. Газта и разказва играта лека полека. Няма смисъл да се сменя - и новата ще се скапе за съжаление.


Потребителски аватар
Jako_ludiq
Мнения: 279
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот Jako_ludiq » Пет 27 юли 2007 8:03


На каква цена е една ламбда сонда и каде по точно се намира? Обясняваха ми, но така и не разбрах каде е.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 27 юли 2007 9:03


Jako_ludiq написа:На каква цена е една ламбда сонда и каде по то
чно се намира? Обясняваха ми, но така и не разбрах каде е.



От 90 до 115 лв.....ако въобще ти е повредена.Ако нямаш ламбда контрол на газовото и не караш на бензин освен за подгряване(когато ламбда сондата играе незначителна роля-освен ако не е със собствено подгряване) защо ще сменяш сондата????Прочети чудесния постинг по-горе за ГАЗОВАТ БЕЛЯ и много неща ще ти станат ясни!!!!Не съм чел нещо по-брилянтно от това!


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 27 юли 2007 9:17


Golden Lodge с 4-ри кабела (най-скъпия вариант) е 80 ле.Така и така се кара предимно на газ,голям смисъл от маркова сонда (не че тази не е маркова,производство на Марели) няма.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 27 юли 2007 12:31


andro_ написа:Golden Lodge с 4-ри кабела (най-скъпия вариант) е 80 ле.Така и така се кара предимно на газ,голям смисъл от маркова сонда (не че тази не е маркова,производство на Марели) няма.

Чудесен вариант и съвсем логичен......


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 27 юли 2007 12:51


или един собственоръчно изработен емулатор като моя:

Изображение

би вършил добра работа :shock :twisted:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 27 юли 2007 17:24


Резетни си компютъра, вероятно е натрупал грешки.
Ламбдата може да я провериш с мултицет, на бензин, при загрял ДВГ - ако сигнала се мени от 0 до 1V примерно веднъж в секунда, значи си е добре.

мафиот, надявам се че тази снимка не показва емулатора в окончателния му вид :-), че така без кутийка ще се разкапе от солта по улиците зимата (ще се разядат крачетата на елементите). Отделно ако не са укрепени с лепило/силикон по-тежките елементи (тримера, електролитния кондензатор), след време ще се пукнат крачетата им или пистите от вибрациите. То всъщност се е получило нещо като обемен монтаж, и трябва всичко да се заклепе със силикон зарад вибрациите май.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Съб 28 юли 2007 13:18


:stumm

Последна промяна от dj_tuhla на Нед 29 юли 2007 18:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Съб 28 юли 2007 22:12


Пич не се занимавай с това, ламбди сонди да сменяш и т.н. При газовите е така, или караш на газ или на бензин ,не може и двете да са парфектни ( е може ама в редки случаи )
Откачи си ламбда сондата , ресетни компа, и си карай на газ като бензина го ползваш само за палене или 20-30 км като резерва.
Не си трови живота да се блъскаш какво е, ако не ти изнася вървенето на бензин махай газовата и карай само на бензин.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Нед 29 юли 2007 10:22


и при мене се получи нещо такова,ама когато не беше загряла колата и съм шунтирал топлия въздух от колекторите.Съмнява ме да е заминала ламбда сонда,по скоро ECU-то се е ошашавило от продължителното каране на газ и сега му е трудно да влезе в час.Опитай да покараш еднин два дена само на бензин и на по-дълги разстояния и мисля че ще се оправи.Може и да се е позацапала малко.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 31 юли 2007 6:17


psstv18rp написа:мафиот, надявам се че тази снимка не показва емулатора в окончателния му вид :-), че така без кутийка ще се разкапе от солта по улиците зимата (ще се разядат крачетата на елементите). Отделно .


Да ти кажа чесно , наистина отначало идеята ми беше да го пробвам само експериментално, но така като гледам експеримента вече продължава 3...4 месеца :shock :roll:
и маи и аз незнам кога ще се хвада да го събера в кутиика :D


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 31 юли 2007 16:52


Абе събери го, и ако може в купето го премести, иначе ти гарантирам че влагата и солта зимата ще го съсипят. :-)

И може би ще е добре на истинска платка (поне универсална) да е, вибрациите ще са значително по-малък проблем, и ще може да го залееш с лак, който ще го пази от влага и вибрации. Че то дори в кутийка да е, от конденз пак ще се овлажнява - един от проблемите при разработка на авто електроника. :-)

Тоя тример ако може да го махнеш и да го замениш с резистор също ще е много добре - тримерите в кола са много ненадеждни (стареят бързо, контактната система се окислява и т.н.).


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 01 авг 2007 8:21


Даа, аз първо трябва да отделя елмулатора от мониторчето, но чесно казано не съм особенно очарован от емулатора - на 20...30-тина паления се налага да и правя ръчен рестарт от отнова ключе дето там се е провесило :wink:
А иначе съм фен на обемния монтаж :), навремето в радиотехниката ни учеха че така се избягват паразитните капацитивни съставки от платката :uuoooh: :gruebel
Сега съм замислил да и направя и таим адванс процесор да видя как ще се държи с него, защото наскоро и мръднах малко предварението и видимо колата "живна".
Един познат има примерна разработка на такова устройство, и също така има възможност кривата да се коригира с РС, но само трябва да се тества.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Да "забравиш" да караш на бензин

Мнениеот Krasi » Сря 08 авг 2007 16:09


joro_tt написа: при каране на газ, моното не играе роля, т.е. все едно че съм с карбуратор.
Или дали не е нещо друго?
Усещането е малко неприятно, особено при тръгване.


При каране на газ, моното ИГРАЕ роля, и още как....

П росто бензиновия компютър се е настроил на определени режими на работа при газ, и като му смбениш рязко режима с бензинов, му трябва време да се самообучи...Може и грешки да е наблъскал...не е лошо да провериш, и вземеш решение в посока предотвратяване на трупането на грешки или автоматичното им изчистване.
Направи ресет и инициализация на бенз. компютър, покарай така 10-20 км и ще разбереш дали нещата са наред



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта