Снощи ми свърши газта и реших да покарам малко на бензин.
Та направи ми впечатление че при подаване на газ (от педала) двигателя за част от секундата се замисля и след това вдига обороти.При каране на газ това го няма.
Аз си го обяснявам с това че на моното и там разни датчици, ЕКУ, имат известно бързодействие и време за обработване на сигнала "натиснат педал на газта", докато при каране на газ, моното не играе роля, т.е. все едно че съм с карбуратор.
Или дали не е нещо друго?
Усещането е малко неприятно, особено при тръгване.
Да "забравиш" да караш на бензин
- Jako_ludiq
- Мнения: 279
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Jako_ludiq написа:На каква цена е една ламбда сонда и каде по то
чно се намира? Обясняваха ми, но така и не разбрах каде е.
От 90 до 115 лв.....ако въобще ти е повредена.Ако нямаш ламбда контрол на газовото и не караш на бензин освен за подгряване(когато ламбда сондата играе незначителна роля-освен ако не е със собствено подгряване) защо ще сменяш сондата????Прочети чудесния постинг по-горе за ГАЗОВАТ БЕЛЯ и много неща ще ти станат ясни!!!!Не съм чел нещо по-брилянтно от това!
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Резетни си компютъра, вероятно е натрупал грешки.
Ламбдата може да я провериш с мултицет, на бензин, при загрял ДВГ - ако сигнала се мени от 0 до 1V примерно веднъж в секунда, значи си е добре.
мафиот, надявам се че тази снимка не показва емулатора в окончателния му вид
, че така без кутийка ще се разкапе от солта по улиците зимата (ще се разядат крачетата на елементите). Отделно ако не са укрепени с лепило/силикон по-тежките елементи (тримера, електролитния кондензатор), след време ще се пукнат крачетата им или пистите от вибрациите. То всъщност се е получило нещо като обемен монтаж, и трябва всичко да се заклепе със силикон зарад вибрациите май.
Ламбдата може да я провериш с мултицет, на бензин, при загрял ДВГ - ако сигнала се мени от 0 до 1V примерно веднъж в секунда, значи си е добре.
мафиот, надявам се че тази снимка не показва емулатора в окончателния му вид

- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо

Последна промяна от dj_tuhla на Нед 29 юли 2007 18:17, променено общо 1 път.
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Пич не се занимавай с това, ламбди сонди да сменяш и т.н. При газовите е така, или караш на газ или на бензин ,не може и двете да са парфектни ( е може ама в редки случаи )
Откачи си ламбда сондата , ресетни компа, и си карай на газ като бензина го ползваш само за палене или 20-30 км като резерва.
Не си трови живота да се блъскаш какво е, ако не ти изнася вървенето на бензин махай газовата и карай само на бензин.
Откачи си ламбда сондата , ресетни компа, и си карай на газ като бензина го ползваш само за палене или 20-30 км като резерва.
Не си трови живота да се блъскаш какво е, ако не ти изнася вървенето на бензин махай газовата и карай само на бензин.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
и при мене се получи нещо такова,ама когато не беше загряла колата и съм шунтирал топлия въздух от колекторите.Съмнява ме да е заминала ламбда сонда,по скоро ECU-то се е ошашавило от продължителното каране на газ и сега му е трудно да влезе в час.Опитай да покараш еднин два дена само на бензин и на по-дълги разстояния и мисля че ще се оправи.Може и да се е позацапала малко.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
psstv18rp написа:мафиот, надявам се че тази снимка не показва емулатора в окончателния му вид, че така без кутийка ще се разкапе от солта по улиците зимата (ще се разядат крачетата на елементите). Отделно .
Да ти кажа чесно , наистина отначало идеята ми беше да го пробвам само експериментално, но така като гледам експеримента вече продължава 3...4 месеца


и маи и аз незнам кога ще се хвада да го събера в кутиика

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Абе събери го, и ако може в купето го премести, иначе ти гарантирам че влагата и солта зимата ще го съсипят.
И може би ще е добре на истинска платка (поне универсална) да е, вибрациите ще са значително по-малък проблем, и ще може да го залееш с лак, който ще го пази от влага и вибрации. Че то дори в кутийка да е, от конденз пак ще се овлажнява - един от проблемите при разработка на авто електроника.
Тоя тример ако може да го махнеш и да го замениш с резистор също ще е много добре - тримерите в кола са много ненадеждни (стареят бързо, контактната система се окислява и т.н.).

И може би ще е добре на истинска платка (поне универсална) да е, вибрациите ще са значително по-малък проблем, и ще може да го залееш с лак, който ще го пази от влага и вибрации. Че то дори в кутийка да е, от конденз пак ще се овлажнява - един от проблемите при разработка на авто електроника.

Тоя тример ако може да го махнеш и да го замениш с резистор също ще е много добре - тримерите в кола са много ненадеждни (стареят бързо, контактната система се окислява и т.н.).
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Даа, аз първо трябва да отделя елмулатора от мониторчето, но чесно казано не съм особенно очарован от емулатора - на 20...30-тина паления се налага да и правя ръчен рестарт от отнова ключе дето там се е провесило
А иначе съм фен на обемния монтаж
, навремето в радиотехниката ни учеха че така се избягват паразитните капацитивни съставки от платката
Сега съм замислил да и направя и таим адванс процесор да видя как ще се държи с него, защото наскоро и мръднах малко предварението и видимо колата "живна".
Един познат има примерна разработка на такова устройство, и също така има възможност кривата да се коригира с РС, но само трябва да се тества.

А иначе съм фен на обемния монтаж



Сега съм замислил да и направя и таим адванс процесор да видя как ще се държи с него, защото наскоро и мръднах малко предварението и видимо колата "живна".
Един познат има примерна разработка на такова устройство, и също така има възможност кривата да се коригира с РС, но само трябва да се тества.
Re: Да "забравиш" да караш на бензин
joro_tt написа: при каране на газ, моното не играе роля, т.е. все едно че съм с карбуратор.
Или дали не е нещо друго?
Усещането е малко неприятно, особено при тръгване.
При каране на газ, моното ИГРАЕ роля, и още как....
П росто бензиновия компютър се е настроил на определени режими на работа при газ, и като му смбениш рязко режима с бензинов, му трябва време да се самообучи...Може и грешки да е наблъскал...не е лошо да провериш, и вземеш решение в посока предотвратяване на трупането на грешки или автоматичното им изчистване.
Направи ресет и инициализация на бенз. компютър, покарай така 10-20 км и ще разбереш дали нещата са наред
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта