Питанките са следните :
В момента колата няма никаква газова уредба.
Идеята досега беше да се монтира обикновенна газова уредба с електронен изпарител и т.н. както си се прави в повечето случаи.
Да обаче сега се замислям да инвестирам в система с Ламбда-контрол не за друго а за да видя дали има разлика спрямо конвенционална газова а и доста колеги са доволни от подобно устройство.
След разглеждане из темата изнамерих това :
http://www.runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=8 и ми хвана окото като начин на действие и конструкция.Доколкото схванах дефакто всичко освен кранчето в системата си остава същото,каквото ми биха сложили на всяко едно място,където ще отида да монтират Агу.Следва въпроса дали някъде монтират подобни устройства заедно с цялата газова уредба (не искам да си я купувам на части и да си я слагам сам или да трябва после да търся кой къде коя жица е срязал при монтажа за да възстановявам инсталацията,така че да работи с това устройство).
Другия вариант е да ида някъде и да ми сожат всичко като на обикновенна газова и после да се мъча сам да си го вържа това устройство ама ще се затрудня с възстановяването на някои прекъснати връзки по електроинсталацията ако има такива.
Ще съм благодарен на мнения по въпроса къде може да ми го монтират това или подобно устройство или как да подходя!
Монтаж на АГУ с ламбда контрол на Пасат В3 1.8 АВS ?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Е...хората за да го измислят си е имало причина пък и на мен ми е интересно защото има логика в писанията на тези хора,че всъщност това би осигурило по-добра динамика на двигателя и че стандратния изпарител има недостатъци.
Също така братушките дават ето такава картинка на нещата за кола с моноинжекцион :
http://www.gaspart.ru/pictures/shema2_big.jpg
Аз съм карал доста коли с обикновенна газова и просто искам да експериментирам и този метод.
Засега се спрях на варианта да ми монитрат цяла газова някъде и после да добавя тези двете джаджи (електронното изменение на ъгъла на запалването и ламбда контрол).
Все пак щом при бензин-а са успели с ламбда снода и комп да намалят разхода на гориво и подобрят изгрянето защо да не успеят и при газта при положение че тя е по-калорична от бензина и реално при системи с ламбда контрол ама на газов инжекцион успяват да свалят разхода до идентичен с този на бензин...а разликата че там избягвт недостатъците на изпарителя като устройство и принцип на действие.Точното дозиране на горивото му е мамата според мен и това може да се постигне най-добре с такъв тип контрол.
Все пак благодаря за мнението ама целта на темата е малко по-друга.Аз вече съм решил че ще слагам такова ама питанката е как да стане
Също така братушките дават ето такава картинка на нещата за кола с моноинжекцион :
http://www.gaspart.ru/pictures/shema2_big.jpg
Аз съм карал доста коли с обикновенна газова и просто искам да експериментирам и този метод.
Засега се спрях на варианта да ми монитрат цяла газова някъде и после да добавя тези двете джаджи (електронното изменение на ъгъла на запалването и ламбда контрол).
Все пак щом при бензин-а са успели с ламбда снода и комп да намалят разхода на гориво и подобрят изгрянето защо да не успеят и при газта при положение че тя е по-калорична от бензина и реално при системи с ламбда контрол ама на газов инжекцион успяват да свалят разхода до идентичен с този на бензин...а разликата че там избягвт недостатъците на изпарителя като устройство и принцип на действие.Точното дозиране на горивото му е мамата според мен и това може да се постигне най-добре с такъв тип контрол.
Все пак благодаря за мнението ама целта на темата е малко по-друга.Аз вече съм решил че ще слагам такова ама питанката е как да стане

- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
IVD написа:Колега, специално за ABS има смисъл от ланда контрол + ТАП! Аз за сега съм сложил само ТАП и разхода ми падна от 10.5 на 9.2! Скоро мисля да сложа и ланда контрол, въпрос на средства е. За повече инфо се обърни към колегата qnis3!
Колега какъв ТАП сложи....
Аз съм с ламбда контрол...Колата върви по-добре почти няма разлика с бензин но и гори повече...Градско няма разлика от преди но извън градско ми дигна с около литър литър и половина...при скорост от 130-140км не мога да сляза под 10на сто...а преди да сложа ламба контрола бях около 9...Другото основно предимство е че ламбда контрола има вграден емулатор -моя специално и не ми се е налагало да рестартирам компа от както съм го слежил ...почти година и няма проблем с работата на бензин...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ез съм се огледал в такъв ТАП :
http://www.runel-tech.com/index.php?p=p ... iProduct=4
Ламбда контрол-а ми се вижда добра идея пък и доста колеги са доволни.Сега съм пуслан запитване до човека,който е даден като лице за контакт в този сайт за да ми даде цени на ТАП-а и на Ламбда контрол-а.
Идеята ми е че ламбда контрол-а има и вграден емулатор и вместо да дам 30-40лв за свестен емулатор по-добре да дам 100-тина (такава цена е обявил колегата от темата по-надолу) за да видя какво ще се получи.Пък ако не ми харесва ще продам системата и ще си направя обикновенна газовата.Така или иначе се използва същия изпарител и всичко останало не се променя в системата.
Май ще се спра на варианта да ми сложат конвенционална газова и после да я модифицирам с ТАП и ламбда контрол.
Пък като стигна до момента с настройване на цялата работа ще моля за помощ колегите дето вече са го минали този път.
Обаче ме мъчат още няколко въпросчета дето не са ми много ясни - дотук разбрах какво всъщност е TPS датчик-а обаче тази информация не ми е съвсем достатъчна.Интересувам се кое кабелче на моноблок-а за какво е и всъщност кои вериги се прекъсват при работа на газ (моторчето за празен ход дали се откача от ел.схемата,ТПС-а остава ли си закачен към комп-а,дюзата гаси ли се и как и т.н.).Все си мисля че ако дюзата се гаси не е нужен бензинов клапан в цялата картинка ама не ми е много ясно.Ще съм благодарен за някое и друго разяснение по въпроса как се изгражда цялата система в електрочастта си.
Благодаря!
http://www.runel-tech.com/index.php?p=p ... iProduct=4
Ламбда контрол-а ми се вижда добра идея пък и доста колеги са доволни.Сега съм пуслан запитване до човека,който е даден като лице за контакт в този сайт за да ми даде цени на ТАП-а и на Ламбда контрол-а.
Идеята ми е че ламбда контрол-а има и вграден емулатор и вместо да дам 30-40лв за свестен емулатор по-добре да дам 100-тина (такава цена е обявил колегата от темата по-надолу) за да видя какво ще се получи.Пък ако не ми харесва ще продам системата и ще си направя обикновенна газовата.Така или иначе се използва същия изпарител и всичко останало не се променя в системата.
Май ще се спра на варианта да ми сложат конвенционална газова и после да я модифицирам с ТАП и ламбда контрол.
Пък като стигна до момента с настройване на цялата работа ще моля за помощ колегите дето вече са го минали този път.
Обаче ме мъчат още няколко въпросчета дето не са ми много ясни - дотук разбрах какво всъщност е TPS датчик-а обаче тази информация не ми е съвсем достатъчна.Интересувам се кое кабелче на моноблок-а за какво е и всъщност кои вериги се прекъсват при работа на газ (моторчето за празен ход дали се откача от ел.схемата,ТПС-а остава ли си закачен към комп-а,дюзата гаси ли се и как и т.н.).Все си мисля че ако дюзата се гаси не е нужен бензинов клапан в цялата картинка ама не ми е много ясно.Ще съм благодарен за някое и друго разяснение по въпроса как се изгражда цялата система в електрочастта си.
Благодаря!
- IVD
- Мнения: 352
- Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
silent написа:IVD написа:Колега, специално за ABS има смисъл от ланда контрол + ТАП! Аз за сега съм сложил само ТАП и разхода ми падна от 10.5 на 9.2! Скоро мисля да сложа и ланда контрол, въпрос на средства е. За повече инфо се обърни към колегата qnis3!
Колега какъв ТАП сложи....
Аз съм с ламбда контрол...Колата върви по-добре почти няма разлика с бензин но и гори повече...Градско няма разлика от преди но извън градско ми дигна с около литър литър и половина...при скорост от 130-140км не мога да сляза под 10на сто...а преди да сложа ламба контрола бях около 9...Другото основно предимство е че ламбда контрола има вграден емулатор -моя специално и не ми се е налагало да рестартирам компа от както съм го слежил ...почти година и няма проблем с работата на бензин...
A.E.B е TAP-a който ми монтира qnis3, няколко месеца се мъчих да го наглася на точните градуси /имам впредвид опитвах различни 9,12/ но сега вече е ОК.
zfa159 мисля че има хора от форума който вече са се опарили от runel-а


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
IVD написа:silent написа:IVD написа:Колега, специално за ABS има смисъл от ланда контрол + ТАП! Аз за сега съм сложил само ТАП и разхода ми падна от 10.5 на 9.2! Скоро мисля да сложа и ланда контрол, въпрос на средства е. За повече инфо се обърни към колегата qnis3!
Колега какъв ТАП сложи....
Аз съм с ламбда контрол...Колата върви по-добре почти няма разлика с бензин но и гори повече...Градско няма разлика от преди но извън градско ми дигна с около литър литър и половина...при скорост от 130-140км не мога да сляза под 10на сто...а преди да сложа ламба контрола бях около 9...Другото основно предимство е че ламбда контрола има вграден емулатор -моя специално и не ми се е налагало да рестартирам компа от както съм го слежил ...почти година и няма проблем с работата на бензин...
A.E.B е TAP-a който ми монтира qnis3, няколко месеца се мъчих да го наглася на точните градуси /имам впредвид опитвах различни 9,12/ но сега вече е ОК.
zfa159 мисля че има хора от форума който вече са се опарили от runel-аспоред мен е по-добре да дадеш малко повече пари за нещо изпитано и доказало се
Каква марка например да търся и откъде да си набавя?
Благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ето какво предлагат B.R.C в тяхната система :
http://brc.hit.bg/lambda.htm
Проблема е че се слага друга/допълнителна Ламбда сонда за въпросния модул.Мислех си че следят бензиновата и ги попитах и ми обясниха че при газ напреженията и типа на сондата са други и затова се слагадопълнителна (което всъщност оскъпява цялата работа до посочената цифра).
http://brc.hit.bg/lambda.htm
Проблема е че се слага друга/допълнителна Ламбда сонда за въпросния модул.Мислех си че следят бензиновата и ги попитах и ми обясниха че при газ напреженията и типа на сондата са други и затова се слагадопълнителна (което всъщност оскъпява цялата работа до посочената цифра).
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта