Кое кабeлченце по моното се разкача при АГУ - 1.8ABS

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Кое кабeлченце по моното се разкача при АГУ - 1.8ABS

Мнениеот zfa159 » Чет 13 сеп 2007 18:39


Питанката ми е защото всичко ми е ясно освен няколко тънки момента :
като за начало гаси ли се моторчето за празен ход или не? (и кои са неговите кабели).
След това дали изобщо има клапан за бензина или се гаси управляващото напрежение към дюзата (и как става това)
Общо взето тези два момента малко не са ми ясни при моноинжекциона.
Колата е Пасат 92-ра с 1.8 ABS двигател.
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
bega4a
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 22:22
Автомобил: opel_omega_b
Двигател: X30XE_ manual
Местоположение: София

Мнениеот bega4a » Чет 13 сеп 2007 20:47


реже се кабела на дюзата от оранжевата букса един от двтата средни кабела които обикновенно са лилав които е малко прозрачен или бял с лилаво


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 13 сеп 2007 20:56


bega4a написа:реже се кабела на дюзата от оранжевата букса един от двтата средни кабела които обикновенно са лилав които е малко прозрачен или бял с лилаво

Да разбирам че и двата са за дюзата и няма значение кой ще срежа или?
Общо взето значи се потвърждава мисълта ми, че се спира захранването на дюзата за да не пуска гориво.При това положение смятам, че това кабелче се прекарва през реле (което при положение на бензин го съединява отново).
Това пояснение ми разяснява доста цялата работа. :!:
Благодаря!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 13 сеп 2007 22:27


Да, горе долу все тая е кой. Другите 2 не ги режи - те са за термо датчика за всмуквания въздух.

Всъщност има един тънък момент - единия от двата кабела за дюзата е захранване 12В от същата верига като бензиновата помпа. Това е съществено, защото това захранване автоматично изчезва при спиране на двигателя (а при даване на контакт се появява само за 2 сек. ако не запалиш). Т.е. добра идея е именно оттам да захраниш клапаните на газовата - така ще се осигуриш против задавяне и срещу пожар при ПТП, а също и може да ползваш най-обикновено ключе за газ/бензин, отделно 2-те секунди, ако си с ел. изпарител ще помогнат за палене направо на газ. Иначе трябва да разчиташ на автоматичен ключ за това...

Така че може би е добре да режеш именно този, за да получиш достъп и до това захранване.
На другия са импулсите от компютъра (с ниско ниво), т.е. ако искаш да си правиш примерно икономайзер на газ (да спираш газта като изчезнат импулсите), то оттам може да вземеш сигнал.

Моторчето не се пипа, то ти трябва и на газ, да ти поддържа оборотите. Иначе съвсем като карбуратор ще стане. :-)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 13 сеп 2007 23:38


psstv18rp написа:Да, горе долу все тая е кой. Другите 2 не ги режи - те са за термо датчика за всмуквания въздух.

Всъщност има един тънък момент - единия от двата кабела за дюзата е захранване 12В от същата верига като бензиновата помпа. Това е съществено, защото това захранване автоматично изчезва при спиране на двигателя (а при даване на контакт се появява само за 2 сек. ако не запалиш). Т.е. добра идея е именно оттам да захраниш клапаните на газовата - така ще се осигуриш против задавяне и срещу пожар при ПТП, а също и може да ползваш най-обикновено ключе за газ/бензин, отделно 2-те секунди, ако си с ел. изпарител ще помогнат за палене направо на газ. Иначе трябва да разчиташ на автоматичен ключ за това...

Така че може би е добре да режеш именно този, за да получиш достъп и до това захранване.
На другия са импулсите от компютъра (с ниско ниво), т.е. ако искаш да си правиш примерно икономайзер на газ (да спираш газта като изчезнат импулсите), то оттам може да вземеш сигнал.

Моторчето не се пипа, то ти трябва и на газ, да ти поддържа оборотите. Иначе съвсем като карбуратор ще стане. :-)

А ако ползвам система от типа А.Е.B. 180 (ламбда контрол) ,която е с вградена верига за прекъсване на инжектора (незнам дали е с реле защото в някои сайт-ове пише че има симулатор на инжектор а в други не) предполагам че е по-добре да не кажа задължително да прекъсна кабелчето от комп-аа не постоянния + от веригата на помпата?
Благодаря предварително!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 14 сеп 2007 10:20


На тези коли компютъра не следи дали инжектора е свързан или не, така че "симулатор на инжектор" принципно не е необходим. Би трябвало да има схема към въпросния контролер как се включва. Вероятно е с реле.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта