Вреди ли студа и дългото време без каране на газовата уредба

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
doko
Мнения: 487
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 18:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир
Контакти:

Вреди ли студа и дългото време без каране на газовата уредба

Мнениеот doko » Сря 02 яну 2008 19:50


Ситуацията е следната.
Мой приател има една жигулка. Преди около 2 години я удари, спря я от движение и виси в гаража вече 2 години.
Чат пат лятото я изкарвахме да напраим по някое кръгче и това и е цялото каране. Уредбата е някаква холандска, не и знам марката.
Преди да се спре от движение газовата беше на не повече от 10 000 километра, тоест и сега си е на толкова.
Та аз и без това съм замсилил да слагам газова и въпроса ми е това че толко дълго време не е карана влияе ли и по някакъв начин ?
Въпросният човек ще ми я даде за без пари, предполагам че ще ми е нужна само една плочка за моното, евентуално ключе и някоя и друга тръбичка ;)
Както и 1 ден в студа да я свалиме газовата която в момента си е на жигата :twisted:
Иначе това лято 500 километра може и да навартя се на газ и нямаше ядове а разхода беше по-нисък от колкото на бензин ( проверено много пъти)
Монтажа предполагам ще ми е около 100тина лв (поправете ме ако греша) така че всичко ще ми стъпи мах 200 лв.
Та за това се късае и въпроса ми дали от толкова висене не са се ударвили мембрани или пък нещо друго да се е повредило :)




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 02 яну 2008 20:00


Възможно е да са престарели мембраните, но ако има антифриз жигата е малко вероятно :)
Освен плочката ти препоръчвам да вземеш нова тръба за отдолу под купето.
Бензиновия клапан няма да ти трябва.
За монтажа пиши ми на ЛС ако искаш.


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Сря 02 яну 2008 20:04


Добре е да се смени и филтърчето.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 03 яну 2008 8:50


The_Machine написа:Възможно е да са престарели мембраните, но ако има антифриз жигата е малко вероятно :)
Освен плочката ти препоръчвам да вземеш нова тръба за отдолу под купето.Бензиновия клапан няма да ти трябва.
За монтажа пиши ми на ЛС ако искаш.

Много ценен съвет и го спази на 100%,защото по старата тръбичка от дългата употреба има въглеродни отлагания,които още докато запалиш колата ще ти се набият така здарво в цедката на клапана за високото налягане,че бая време ще трябва да я промиваш...освен това има и друг много опасен ефект от това набиване и запушване на цедката....понякога течната газ избива покрай клапана и става пожароопасно....ял съм такава хурка на предишната си кола..
Нов горивопровод задължително!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 03 яну 2008 11:00


Ако тръбата е в добро състояние (не е удряна), и разбира се ако е с подходяща дължина мисля че спокойно може да я ползваш, все пак е практически нова. 10000км са нищо.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 03 яну 2008 11:12


psstv18rp написа:Ако тръбата е в добро състояние (не е удряна), и разбира се ако е с подходяща дължина мисля че спокойно може да я ползваш, все пак е практически нова. 10000км са нищо.


Да де, но на колко години е, щом от 2 години виси в гаража? Със сигурност е оксидирала цялата, особено пък ако е без външна изолация...


Потребителски аватар
doko
Мнения: 487
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 18:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир
Контакти:

Мнениеот doko » Чет 03 яну 2008 20:28


Благодарство на всички :wink:


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Нед 06 яну 2008 20:25


joker написа:Много ценен съвет и го спази на 100%,защото по старата тръбичка от дългата употреба има въглеродни отлагания,които още докато запалиш колата ще ти се набият така здарво в цедката на клапана за високото налягане...

Предполагам си чувал за компресори за въздух. Надуваш тръбата от единия край и след малко тръбата е чиста. Това лично съм го видял, че може да стане. Друг е вече въпроса, че старата тръба е кривена и рязана на дължина според купето на ладата, а един път отвита от "рулото", тръбата след това стои твърда и се криви по-трудно. Пък и на целия фон-вземане на уредбата за без пари, цена от 20 лв. за нова тръба е никакъв разход.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Нед 06 яну 2008 21:37


DAXC написа:
joker написа:Много ценен съвет и го спази на 100%,защото по старата тръбичка от дългата употреба има въглеродни отлагания,които още докато запалиш колата ще ти се набият така здарво в цедката на клапана за високото налягане...

Предполагам си чувал за компресори за въздух. Надуваш тръбата от единия край и след малко тръбата е чиста. Това лично съм го видял, че може да стане. Друг е вече въпроса, че старата тръба е кривена и рязана на дължина според купето на ладата, а един път отвита от "рулото", тръбата след това стои твърда и се криви по-трудно. Пък и на целия фон-вземане на уредбата за без пари, цена от 20 лв. за нова тръба е никакъв разход.


Доста повече от 20 лв е...
Метъра е някъде между 7 и 10 лв, трябват ти средно 5 м за по-малка количка :idea:
Инфото за цената ми е от средата на миналата година, а оттогара медта поскъпна като суровина...


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Нед 06 яну 2008 22:23


В София може да е 7-10 лв за метър. Но в провинцията е по-евтино. Миналата година купих за лагуната стандартно "руло" с гумена облицовка за 20 лв от магазин за газови уредби.
(Няма смисъл да спамим темата на колегата).


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 07 яну 2008 12:40


"Със сигурност е оксидирала цялата"

Едва ли, още повече че е била в гараж и не е карана. Те ако гниеха толкова лесно щяхме да ги сменяме заедно с маслото. :-)

Пък и може да се огледа все пак, не е никак трудно, а не е без пари. Ако е в добро състояние, що да не се ползва?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта