Колата ми е Толедо 1.8АБС, газово Ловато на 9 месеца и 5 0000 км.
Последните 2 месеца забелязах ,че взе да харчи около 14-15на 100 градско -газ.
Отидох на газ анализатор.Газаджията каза че горивната смес била маааалко по-богата от нормалното и че ще я нагласи като по учебник.
Накараме да държа точно 2500оборота и пипна нещо по двигателя за около минутка.
После ме на кара да направя едно кръгче-да видя как е колата.Завартях аз 200-300метра-колата се държи добре.
Обаче след 2 дни тръгвам от Варна-за В.Търново.На правите участаци от магистралата колата неможа да направи повече от 110км в час ,това при 3500 об. в мин.
Неможах да си позная колата!!!
Става въпрос за сервиз Омега над Метро
"Скопиха" ми колата.
- vaalentin70
- Мнения: 153
- Регистриран на: Пон 01 яну 2007 3:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Има една диагностика-Газ комерс-зад театър София , доволен съм от човека...та преди години ме попита "как да ти я направя - много да върви,да е резачка или да е по-икономична?" Аз му казах - и двете, а той - "нема такъв вариант". А наскоро минах оттам случайно и си викам я да се прегледам профилактично.Оказа се ,че сместта била "бедна" ,та я барника да я "обогатява". След като я направи "по-богата",колата стана по-икономична.На дълго разстояние с 800кила товар ми даде 9.5/100 газ.
- Jako_ludiq
- Мнения: 279
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Познато. Преди 1 месец мене онзи в сервиза ме накара да държа 3000 оборота и я нагласи да има най-малко количество неизгорели газове. На другия ден имахме пътуване към село и..... мъка. При изрязване след тези 3000-3500 оборота беше мъртвец и след като пристигнах забелязах че ми е изгорила дори повече от преди и си развъртях кранчето за гаста на моното с 1/4 оборот. Колата сякаш се отпуши. Онзи ден като ми свърши гаста я закарах на бенз до гас-станцията и и заредих 10 лева (8.4* литра) и хоп пак на село. На връщане точно пред блока придърпа и гледам аз 81 километра. Сега не знам дали 10/100 е добре при извън градско ама скороста беше луда по пътя за село 60-80 максимум на 3'та - 4'та.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
"По учебник" настройки не се правят.
с газ-анализатор само на празен ход може да се нагласи, за другото има само един начин - караш, гледаш как върви и какъв е разхода и коригираш.
Развърти леко кранчето както е писал колегата, но леко, само колкото да ти хареса мощността, не повече за да не ти скочи разхода. Примерно пробвай само с 1/4 оборот за да се ориентираш доколко е чувствително (зависи от настройката на изпарителя).

с газ-анализатор само на празен ход може да се нагласи, за другото има само един начин - караш, гледаш как върви и какъв е разхода и коригираш.
Развърти леко кранчето както е писал колегата, но леко, само колкото да ти хареса мощността, не повече за да не ти скочи разхода. Примерно пробвай само с 1/4 оборот за да се ориентираш доколко е чувствително (зависи от настройката на изпарителя).
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами всъщност колегата с ламбда контрола е много прав - хем върви хем не харчи много - ламбда контрола е подвижния газаджия под капака,който регулира сместа по време на движение.Така нито е много богата нито е много бедна.А е точно каквато трябва да е в дадения момент.
Иначе да наистина има един такъв съвсем логичен парадокс :
-ако сместа е бедна колата харчи повече понеже двигателя се мъчи да тегли купето и ти си настъпваш а той няма душа и дърпа колкото може и то не му стига.Започва да дава по-голям разход като цяло.
-ако сместа е пък много богата тогава на двигателя винаги му е в много и част от горивото не го изгаря и го изхвърля недоизгоряло (текат пари през ауспуха) и пак не върви защото не може да изгаря добре богатата смес.
ако сместа е оптимална ттогава колата харчи нормално и върви добре
Обаче при обикновенния изпарител и великото "кранче" за газта сместа е оптимална само при едни определени обороти и натоварване на двигателя.През другото време е бедна или богата.И пак се връщаме на предишните 2 варианта.
Аз лично съм много доволен от ламбда контрола понеже макар да ми прави разни магарии в момента върви добре и харчи нормално за зимния сезон и стила ми на каране :
-градско 12/100 извън 10/100
Специално за извънградско ламбдаконтрола вдига разхода ако се настъпва повече защото дава на колата толкова,колкото тя си иска и няма нещо,което да спре постъпването на повече гориво (освен това горивото да свърши разбира се
).При това положение колата си върви с колкото може ама си яде повече гориво защото "кранчето" в този случай има възможността да се "развие" колкото е необходимо
Успех!
Иначе да наистина има един такъв съвсем логичен парадокс :
-ако сместа е бедна колата харчи повече понеже двигателя се мъчи да тегли купето и ти си настъпваш а той няма душа и дърпа колкото може и то не му стига.Започва да дава по-голям разход като цяло.
-ако сместа е пък много богата тогава на двигателя винаги му е в много и част от горивото не го изгаря и го изхвърля недоизгоряло (текат пари през ауспуха) и пак не върви защото не може да изгаря добре богатата смес.
ако сместа е оптимална ттогава колата харчи нормално и върви добре

Обаче при обикновенния изпарител и великото "кранче" за газта сместа е оптимална само при едни определени обороти и натоварване на двигателя.През другото време е бедна или богата.И пак се връщаме на предишните 2 варианта.
Аз лично съм много доволен от ламбда контрола понеже макар да ми прави разни магарии в момента върви добре и харчи нормално за зимния сезон и стила ми на каране :
-градско 12/100 извън 10/100
Специално за извънградско ламбдаконтрола вдига разхода ако се настъпва повече защото дава на колата толкова,колкото тя си иска и няма нещо,което да спре постъпването на повече гориво (освен това горивото да свърши разбира се


Успех!
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта