Въпроси за Метан и температура на редуктора
Въпроси за Метан и температура на редуктора
Здравейте, колеги. Мисля си: газта е течна, имаме изпарение за да стане газообразна затова имаме Изпарител, който го топлим с вода да не стане замръзва. Метана обаче е газообразен - подаваме го директно в смесителя само, че с намаляме налягането от бутилката - затова имаме Редуктор, който пак топлим. Защо го топлим тоя редуктор? И ако трябва да го топлим това нали загрява газа а той загрява въздуха в смесителя, сместа става по-топла съответно по-малко съдържание на кислород ... Чувал съм, че най-хубавите италиански метанови уредби следяли температурата на редуктора и регулирали количеството топла вода .. Истина ли е това и какви са ефектите?
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Топли се щото ще измръзне. Имаше една формула за връзка между обем-налягане-температура. Щом разширяваме газ неговата температура пада пропорционално на обема с който се разширява.
Относно затоплянето на въздуха, ми не знам колко % ще икономисаме щото се смесва газ-въздух някъде 1/20(дали пък не беше и повече) така че сметни колко ще вдигнеш температурата ако газта е 10 или 80 градуса.
Относно затоплянето на въздуха, ми не знам колко % ще икономисаме щото се смесва газ-въздух някъде 1/20(дали пък не беше и повече) така че сметни колко ще вдигнеш температурата ако газта е 10 или 80 градуса.
dandan написа:Топли се щото ще измръзне. Имаше една формула за връзка между обем-налягане-температура. Щом разширяваме газ неговата температура пада пропорционално на обема с който се разширява.
Относно затоплянето на въздуха, ми не знам колко % ще икономисаме щото се смесва газ-въздух някъде 1/20(дали пък не беше и повече) така че сметни колко ще вдигнеш температурата ако газта е 10 или 80 градуса.

Нарича се адиабатно разширение като цяло се отнема по млко топлина от околната среда спрямо изпаряването на пропан бутана но и за това дебита на топлата вода е намален през редуктора (по малък диаметър на тръбите за водата). Нагряването на газта не е толкова гоям проблем, идеята е като цяло готовата горивовъздушната смес да влиза в цилиндрите по студена т.е въздуха който е много повече спрямо газта да не се нагрява а това става най често в смукателните колектори. така че нагряването на метана в редуктора не оказва влиание
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
kossel написа:Аз имам метан, но ме е страх да пробвам да запаля на метан при минусови температури? До минус колко мога да пробвам да запаля ?
Никакви проблеми нямаш да палиш на метан - ако ти е добре настроена колата би трябвало да палиш по-лесно дори от на бензин

gyb написа:добре, ами означава ли това, че е безопасно лятото при температури над 20ина гр. да се откачи топлата вода от редуктора? Един човек ми каза, че така дори му горяло по-малко..
Възможно е всъщност


- Велосираптор
- Мнения: 54
- Регистриран на: Сря 02 май 2007 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
В началото на зимата добросъвестно се пробвах да паля на бензин сутрин...след като смених акумолатора си паля добросъвестно САМО на метан!Пали много по-бързо!Преди ми трябваха около 1,5минути въртене /разделени на 2-3 порции/на бенз,при метана става за около 10-15 сек!Проверено е до -16 градуса...толкова беше най-ниската темп в Русе досега.Става да запалиш и да тръгнеш- не прави проблеми.Някъде бях чел из темите,че сутрин паленето на бенз ставало мноо по-лесно,ако вечерта последните 300метра си карал на бенз- Вярно е!Въпроса е -Защо да карам на бенз, когато и на метан става?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта