Съвет за АГУ на Пасат B4 - и странен разход

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Съвет за АГУ на Пасат B4 - и странен разход

Мнениеот stereofonix » Пон 28 яну 2008 22:05


Здравейте. Колата която ще газифицирам е VW Passat B4 1800куб.см 90к.с ABS мотор моно инжекция .Не съм наясно общо взето с газовите уредби , така иска предварително да се запозная с нея и какви точно екстри към газовата могат да се поставят на този мотор . След като прочетох малко из форуми по разхода на гориво( Колко ви харчат колите на газ) , се спрях на следните газови уредби: LOVATO BRC и LANDIRENZO. Чудя се коя от тях да е и ако може да ги степенувате като качерство , цена и подръжка , като за мен това са най-важните неща за една газова. Ще ми разясните ли на кратко както е ламбда сонда. ламбда контрол и другите съставни части. Благодаря предварително на всички колеги които ще ми помогнат.

П.С. От Нова Загора съм но газовата мисля да я слагам или в Сливен или в Стара Загора а може и да е в Ямбол. За където чуя по-добри думи за майсторите, съответно и за цените на АГУ-то :)

Последна промяна от stereofonix на Пет 15 фев 2008 20:16, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Мнениеот quattro^^ » Пон 28 яну 2008 22:42


Еми колега тоя мотор е може би най-удачния за поставяне на газ,става с обикновенна газова,за марка аз поне бях с lovato и сам доволен от нея.Та ламбда сондата служи за анализиране на газовете и изпраща информация към борд. компа,който от своя страна определя работата на двигателя според нея.Това е което мога да ти кажа аз,по-компетентните колеги могат да са по-изчерпателни виж също и с търсачката,има много инфо точно за тоя мотор ABS


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 28 яну 2008 23:18


Ламбда сондата е датчик, който измерва съдържанието на остатъчен кислород в изгорелите газове - оттам и ECU-то определя каква е сместа и си коригира времето за отваряне на дюзата/ите и променя гориво-въздушната смес. Ако си поставиш обикновена уредба без ламбда контрол , то ще се лишиш от оптимизирането на сместа и тя ще се определя от постъпващия въздух (върху което влияят околона температура, замърсяване на филтър и Т.Н.), защото газта е настроена веднъж от изпарителя и "кранчето" и това е...


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 29 яну 2008 20:05


Ловато е прост и относително лесен за настройка.
БРЦ има по-богати настройки и може да бъде по-прецизно настроен (теоретично :-)). Във всички случаи много зависи от уменията на човека който ги настройва.

По принцип този двигател работи добре с ловато, и аз съм с такъв.

Заслужава си да се сложи ламбда контрол, аз наскоро си монтирах (собствена моя разработка със собствен мой софтуер), и е по-добре въпреки че и преди настройката ми беше възможно най-добрата която може да се направи.


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот stereofonix » Сря 30 яну 2008 18:50


Така ....записах се за газова уредба вече ... марката е LOVATO с бутилка на мястото на резервната гума. Казах му на маистора че искам автоматичен превключвател, и го поптах за това устройство което ти показва колко газ имаш в бутилката и ми каза че струва 120 лв. Веднага след като ми каза цената и започна да ме разобеждава. Каза ми принципа на деиствие и от там и аз леко се разобедих а все пак си е 120 лв. Друго нищо не съм му казал да слага защотото не знаех какво друго ще е добре да му сложа. Така че сега е момента да ми дадете съвети преди да е сложена в петък. Все още се колебая къде да е изведено мястото за зареждане. Дали да е на калника или на бронята .... но всякаш не ми се дупчи калника. Вие на какво мение сте.

П.С. Цялата инсталация ми каза че ще ми седне 520 или 530 не помня вече. В петъка ще ви кажа :) За сега това е от мен


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 30 яну 2008 19:10


Сууууупер скъпо колега...
такива уредби монтирах в стария сервиз на 440 лв (с тороидална бутилка)...
Осообено пък е скъпо ако ловатото е внос от Турция или произдовство тук в БГ...

И между другото Пасата ти не е 1,8 кубически сантиметра , а 1800 куб.см. , или 1,8 куб. дм :wink:


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот stereofonix » Сря 30 яну 2008 19:50


Да колега но това е офертата в Стара Загора а ти си в София. На едно друго място ми предложиха LANDIRENZO там цялата работа скочи почти 600 лв. За това се върнах към LOVATO-то. За производството нищо не мога да кажа ... за това не съм го попитал. Да колега приемам забележката от теб ... сбърках имах на предвид 1800 куб. см :) Радвам се че обръщаш внимание на малкоте детаили 8)


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 31 яну 2008 15:31


Автоматичен ключ ... абе според мен ръчния си е най-доброто, ама както си решиш. :-)

За меренето на газта в бутилката - доста са неточни тия неща. Наистина не си заслужава много - по-добре да пълниш догоре и да използваш километража като го нулираш на всяко пълнене. Бързо ще видиш колко горе-долу км. минаваш с една бутилка.

За цената... зависи от качеството на частите и най-вече на монтажа. Ако става дума за типичния дърводелски монтаж е скъпичко.


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот stereofonix » Пет 15 фев 2008 18:54


Здравеите колеги. Искам първо да се извиня че не писаш след като беше поставена уредвата. Сега искам да попитам за някои неща който ми се виждат всякаш нетипични или нереални. 1-во: бутилката е на мястото на резервната гума и на нея има индикация колко газ има в бутилката. Индикацията е разедлена на 4 сектора или така да го кажа "чертички". Попитах човека колко литра е тои не можа да ми каже колко е с точност, но каза 35-40. Така да предположиме че е 40 литра примерно , сега стрелката е на 1-вата чертичка след нулата и следователно трябва да има около 10-на литра газ,а колата ми предърпва и гаснее каточе ли няма газ ? Нелогично обяснение за мен :roll: Другото което ми направи впечатление е че за около 100-на км не повече ми "изяде" 20 лв газ :shock . Възможно ли е от някъде да има теч на газ или "майстора" си е оставил ръцете . Направел е така центровката че колата да си върви без проблеми независимо колко ще харчи. Даите съвети какво да правя защото ако е така 20 лв за 100-на км .. ами да си карам на бензин тогава :roll: Ако я закача на "Елком" дали ще ми кажат нещо по въпроса. А и още нещо щях да забравя да кажа че когато този маистор ми настроива уредвата каза че кабелите ми са за смяна защото го удряше ток. Може ли това също да е фактор за големият разход ? И още нещо ... про работа на място около 2-3 мин. и леко форсиране на двигателя до към 3000 обр. нормално ли е да остава мокро петно на земята ? Петното не е като локвичка но си е личимо все пак.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пет 15 фев 2008 19:43


абе зареди си бутилката догоре и нулирай километража,като свърши газта раздели изминатите километри на литрите дето си заредил и те тва ти е разхода,после зареждаш на конкурента газстанция и пак следиш да не те цакат другите в зареждането.По индикацията на бутилкат може в много широки граници да се заблудиш.Така като гледам колата ти гори 11бензин на 100 градско,така че слагаш още 1.5-2 литра и си получаваш колко долу горе ти е харча в ГАЗ ,демек ако получиш 13/100 сега зимата в по-натоварен трафик бива.Ако получиш 15/100 вече се замисляш,освен ако не я палиш о гасиш за 2-3км зимата/караш я студена/.Аиде още има да се чудиш с тия уредби.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пет 15 фев 2008 21:10


Колега, каза ли ти да минеш след около 500 км да ти пренастрои уредбата?
Докато улегнат мембраните и се наместят гумичките е възможно да се попромени разхода, затова след около 500 км се пренастройва.
20/100 е супер висок разход!
Не вярвай на нивомера на бутилката.
Възможно е да не ти е сложена специална сонда за тороидална бутилка, а да е подрязана обикновена сонда. Ако "майстора" не я е срязал като хората , може да смуче газ от по-висока точка на бутилката, а поплавъка може да е опрял някъде по бутилката и да си седи там или да е блокиран и да не мърда....

Бутилката ако е 14" Атикер предполагам е с обем 42 литра.


solenoid
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 14 фев 2008 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот solenoid » Пет 15 фев 2008 21:32


psstv18rp написа:Заслужава си да се сложи ламбда контрол, аз наскоро си монтирах (собствена моя разработка със собствен мой софтуер), и е по-добре въпреки че и преди настройката ми беше възможно най-добрата която може да се направи.


Колега, дай малко информация за механичната част, (ако може и снимки ), какъв степпер си ползвал, каква е сондата ?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта