Препоръки за свещи за газ - едно- или триелектродни?
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Едноелектродни LPG свещи за или против
Колеги, благодаря за отговорите ! Направих си едно обобщение в крайна сметка от цялата тема и от мнението на един добър диагностик и един добър газаджия. И обобщавам, че няма нужда да се купуват свещи само с един електрод, а такива, които производителя препоръчва и да им се следи състоянието на електродите на всеки 15000 километра например и ако се износват електродите да се сменяват. Мойта кола харчеше страшно много масло от гумичките на клапаните и електродите на свещи на 15000 км NGK вече са понамалели.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Едноелектродни LPG свещи за или против
muns61 написа:Защо се използват многоелектродни свещи?
Зa да се осигури устойчивост на искрата при двигатели с по-висока степен на сгъстяване...Същото може да се получи и при едноелектродна свещ,ако се изполват специални сплави...със сребро,иридиум и др...
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Едноелектродни LPG свещи за или против
Вариантите за мен са два:
1. Препоръчаните от производителя свещи, едно число по-студени и смяна на половината от времето, предвидено за работата на бензин
2. Препоръчани от производителя иридиеви или платиниеви свещи и смяна на към 50к
Всякакви други n-електродни свещи, намаляване на разстоянието и т.н. са газаджийски глупости
1. Препоръчаните от производителя свещи, едно число по-студени и смяна на половината от времето, предвидено за работата на бензин
2. Препоръчани от производителя иридиеви или платиниеви свещи и смяна на към 50к
Всякакви други n-електродни свещи, намаляване на разстоянието и т.н. са газаджийски глупости
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Едноелектродни LPG свещи за или против
DundyTheCroc написа:Вариантите за мен са два:
1. Препоръчаните от производителя свещи, едно число по-студени и смяна на половината от времето, предвидено за работата на бензин
2. Препоръчани от производителя иридиеви или платиниеви свещи и смяна на към 50к
Всякакви други n-електродни свещи, намаляване на разстоянието и т.н. са газаджийски глупости
Съгласен с всичко....ама защо по-"студени"???
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Едноелектродни LPG свещи за или против
Температурата на горене на газта е една идея по-висока от тази на бензина, не е нещо фрапиращо, но лично предпочитам да се застраховам с едно число по-студени свещи. Разликата е само в това, че при тях централния електрод отдава по-добре температура към корпуса и оттам идва нормална работа при по-високата температура и по-дълъг живот. Сега погледнах и малко официални данни от NGK, хората сами си препоръчват за газ едно топлинно число нагоре.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Вто 30 мар 2010 9:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Едноелектродни LPG свещи за или против
DundyTheCroc написа:......но лично предпочитам да се застраховам с едно число по-студени свещи...... официални данни от NGK, хората сами си препоръчват за газ едно топлинно число нагоре.
последно по-топли или по-студени за газ?
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Едноелектродни LPG свещи за или против
Да уточним за топлинното число, примерно NGK BKR5E, BKR6E и BKR7E, 5-ицата са най-топли, а 7-ицата най-студени. От там като казвам по-студени или едно топлинно число нагоре имам предвид едно и също.
http://blog.nazdrave.net/?page_id=42
http://blog.nazdrave.net/?page_id=42
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Едноелектродни LPG свещи за или против
нека и аз кажа моето мнение и опит: карах голф 3 на метан, от както ме посъветваха да слагам от въпросните свещи с един електрод, несъм си и помислял да сложа с 3 (заводско по каталог). Наистина имаше разлика във работенето на двигателя. Обясненията от компетентните бяха, че единият електрод прави по плътна и силна искра - която е нужна за запалването на "слабото" гориво (в моят случай метан). когато е с 3 електрода, искрата се разпределя на 3, вярно че пали горивната смет от 3 места, но когато горивото е слабо (не е бензин), сместа иска по силна и качествена искра!
Моите свещи бяха BRISK SILVER - много доволен
Моите свещи бяха BRISK SILVER - много доволен
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Едноелектродни LPG свещи за или против
А сега де. Във форума половината на газ твърдят че е все тая колко електрода ще са, другата половина казват едноелектродни. Кой прав кой крив? Да не се крие другаде отговора.
В топлинното число примерно - знам ли...
Който смени иридиеви/платиниеви свещи на 50 000 километра без причина да ми се обади - идвам на място да ги взема! 0897898203
В топлинното число примерно - знам ли...
Който смени иридиеви/платиниеви свещи на 50 000 километра без причина да ми се обади - идвам на място да ги взема! 0897898203
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Едноелектродни LPG свещи за или против
...особенно, след като и трита електрода работели заедно?!....
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Едноелектродни LPG свещи за или против
Не съм чул някой да е сложил свещи по каталог и да е имал проблеми с газта
Стига да не попадне на менте разбира се.
Стига да не попадне на менте разбира се.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Едноелектродни LPG свещи за или против
Отговорът се крие в свещи НЕменте и правилно настроена центровка на запалването, изправен двигател и кадърно настроена газова уредба. Аз се кланям на тая вяра. Ако едно от тези неща не е като хората, няма как човек да е доволен от автомобила си.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Едноелектродни LPG свещи за или против
stefan4o написа:Отговорът се крие в свещи НЕменте и правилно настроена центровка на запалването, изправен двигател и кадърно настроена газова уредба. Аз се кланям на тая вяра. Ако едно от тези неща не е като хората, няма как човек да е доволен от автомобила си.
- jagler
- Мнения: 1203
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-5.5
- Двигател: ALZ 2002
- Местоположение: Стара Загора
Re: Препоръки за свещи за газ - едно- или триелектродни?
Сега и аз да се изкажа:На пасата ми Б5.5 1,6 ALZ мотор газифициран с Фобос-1.Викам си ще сменям свещите навъртях към 30к. старите са Бриск тримасен номера е DR15TC, взех NJK BKR6E сложих ги и си викам тъкмо те са едномасен т.е. електрод и един разрядник. Нали за газ ги дават такива за да можело да пусне по силна искра,а не да се дели на две или три по-малки.Обаче на газта около 1800-2200 об. ми придърпва и все едно се дави,на бензин няма проблем.Казах си ще иска настройка газовата уредба вкл. софтуера за фобоса направих автоматична настройка ,но уви проблема си остана.Свалих свещите причуках ги на 0,8мм те бяха на 1мм. казват че за газ трябвали да се промени с 0,1,0,2мм,защото горивото било сухо и т.н. същата работа...няма промяна в работата на двигателя!
Накрая си сложих старите БРИСК тримасни те им дават до 60к. и мотора заспа,така че каквито ви ги дават за самия двигател такива си слагайте.Иначе е едно набутване с пари...!
Накрая си сложих старите БРИСК тримасни те им дават до 60к. и мотора заспа,така че каквито ви ги дават за самия двигател такива си слагайте.Иначе е едно набутване с пари...!
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Препоръки за свещи за газ - едно- или триелектродни?
Така си е, от 98 год карам на газ, винаги съм слагал каталожните за мотора на колата. Проблеми не съм имал никога.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 105 госта