Препоръки за свещи за газ - едно- или триелектродни?
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Свещи за газ
Аз останах с впечатление, че си взел едноелектродни.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Свещи за газ
предложиха ми и такива - мисля ,че причината да се монтират е по-ниската им цена
и с 4електродни БОШ-пробвах - все тая му е на двигателя
и с 4електродни БОШ-пробвах - все тая му е на двигателя
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Свещи за газ
parno написа:предложиха ми и такива - мисля ,че причината да се монтират е по-ниската им цена
и с 4електродни БОШ-пробвах - все тая му е на двигателя
Точно... И аз се чудя на тия приказки как с тия било по-добре, пък с ония било по-зле, пък било имало разлика Аз съм повече от сигурен, че на някой дето твърди тая легенда за електродите ако му сложа 3 и 1 електродни няма да направи разлика нито в разход, нито във вървеж. Свещите имат друг доста важен показател - топлинно число. Писано е и за него някъде из форума. Който не го мързи - да го намери и прочете.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Свещи за газ
Газовите смеси горят по-добре и еднородно от бензиновите, затова минават и без многоелектродни свещи. От друга срана, многоелектродните са малко по-трудни за регулиране на разстоянието и голямото разстояние поражда понякога гърмежи. Чувал съм даже приказки, че не им се регулира разстоянието!
Карал съм Опел и Фв със свещи ВМЗ, никакви проблеми!
Карал съм Опел и Фв със свещи ВМЗ, никакви проблеми!
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Свещи за газ
muns61 написа:Газовите смеси горят по-добре и еднородно от бензиновите, затова минават и без многоелектродни свещи. От друга срана, многоелектродните са малко по-трудни за регулиране на разстоянието и голямото разстояние поражда понякога гърмежи. Чувал съм даже приказки, че не им се регулира разстоянието!
Карал съм Опел и Фв със свещи ВМЗ, никакви проблеми!
преди да купя свещи - някъде четох инфо по въпроса
може и така да е - все пак със BUR6ET-a направих към 30К без да се занимавам по какъвто и начин да е с тях - мисля е доволно
Re: Свещи за газ
muns61 написа:Газовите смеси горят по-добре и еднородно от бензиновите, затова минават и без многоелектродни свещи. От друга срана, многоелектродните са малко по-трудни за регулиране на разстоянието и голямото разстояние поражда понякога гърмежи. Чувал съм даже приказки, че не им се регулира разстоянието!
Карал съм Опел и Фв със свещи ВМЗ, никакви проблеми!
Многоелектродните не се регулират,като не работят се сменят!
Re: Свещи за газ
Имам Вектра Б 1.6 на метан.По каталог и дават двуелектродни свещи.Купих за 40лв серия ВИ-Лайн на НГК,като на свеща пишеше Мейд ин Джапан,а не Франсе.Карах ги основно на метан около 2 хил.км.След това отидох до една морга,където работеше един познат и свалих около 120 свещи-повечето едноелектродно НГК,БОШ,ЕкюЕм,АЦ делко,което си е БОШ само че с други надписи.В продължение на около три месеца ги пробвах всичките като почнах от междуелектродно разстояние от 0.6мм до 0.9мм.Еми разлика почти не усетих с различните свещи както в динамика так и в разход.След много изчетени теми се запалих и аз по вълшебните приказки изчетени по форумите за Бриск Силвър и отидох и си закупих 4 свещи Бриск Силвър за 20лв с тънкия електрод,макар че по каталог отново изляхоза ДВУ електродни Бриск,но тях ги пренебрегнах.Въпреки че съм с евтини полски кабели Жан-Мор,които още като току-що изкарани от кутията светят като коледна елха,Екотеко тръгна така както никога.Имаше стабилни ниски на метан без да трепне оборотомера-явление,което никога не съм забелязал с всичките други 120 свещи даже в комбинация.Като застана отзад на ауспуха понеже съм без катализатор и средно гърне,а само със задно лесно се долавя от тренирано ухо как на празен ход понякога се изспуска по някой такт.Това също го нямаше с новите Бриск Силвер .Засега съм супер доволен,но казват че много пукали керамиката на централния електрод--незнам поживьом па увидем
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Свещи за газ
Тествах ги бриск силвър 2009-та, за газ. При мен изкараха около 5-6000 км. и нещо им стана. Колата взе да придръпва, ту върви нормално, ту умряло. Имам руски пробник за свещи, и като ги тествах - ми на нито една бриск силвър искрата не се подаваше между електродие, а някъде другаде. Върнах старите NGK с които я докарах от германия, и проблемите изченаха, като предварително ги минах и тях на пробника, и искрата на всичкие биеше където трябва...
Освен това Бриска още нови като ги сложих, пък на зебин нещо не работеше като хората. Кабелите за свещите ми са ургиналдъ, и не искрят. Сменял съм само палеца в делкото.
Освен това Бриска още нови като ги сложих, пък на зебин нещо не работеше като хората. Кабелите за свещите ми са ургиналдъ, и не искрят. Сменял съм само палеца в делкото.
Re: Свещи за газ
[quote="KingoftheROAD"]Тествах ги бриск силвър 2009-та, за газ. При мен изкараха около 5-6000 км. и нещо им стана. Незнам колега ..и аз чувам лоши отзиви за Бриск Силвер-а след точно около 5-6 хил.км .Еми мисля си за 20лв толкова,все пак са уж с посребрен електрод.Ако нещо се прецакат и започне да ми гърми на метан,да мени обороти,да няма мощност и други такива аномалии,моментално си връщам някои от 120-те свещи.Но засега се държат повече от прилично,но времето ще покаже!
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Свещи за газ
къде е далаверата от такива свещи като за 30К ще ги смениш 3-4 пъти а каталожните NGK само веднъж - не е гаранция разбира се но в повечето случай по толкова се пише ,че карат
Re: Свещи за газ
Ами лично за мен далаверата е в мааалко по-добрата динамика спрямо НЖК изключително и само за метан говоря,малко по-ниския разход,мааалко по-лесното палене на метан,защото изпарителя ми е вакумен и се налага да повъртя повече за да засмуче метана да го прекара през ИЗКЛюЧИТЕЛНО ДЪЛГИЯ и недоклатен всмукателен колектор въпреки компресията от 17 -18 атмосфериparno написа:къде е далаверата от такива свещи като за 30К ще ги смениш 3-4 пъти а каталожните NGK само веднъж - не е гаранция разбира се но в повечето случай по толкова се пише ,че карат
на цилиндър.После идва ниската цена на Бриска.Ако в указания период 5-6х.км работят както сега по-добре от НЖК-то това са моите свещи.И без това ги минавам тези км за около половин година.
Re: Свещи за гас
eurogas написа:Най-хубавата свещ на света се казва NGK, няколко пъти по-добра е от всички останали които се продават, колкото до свещите за газ, или баничките за язваджии.....това са рекламни трикове на фирма BRISK
NGK наистина са най-добрите свещи.
Крайно време е по тема свещи за газ да се спре с фантазиите обаче и да се попрочете.
1. Сещите за газ са едноелектродни
2. Свещите за газ са с иридиев електрод и платинена вложка в страничния електрод.
ето избор на свещи за газ LPG или Метан
http://www.ngk.de/en/product-finder/pro ... KW/ZK_LPG/
Скъпи са...но ефект има тука са изследвали http://www.zr.ru/a/236580/
ето и на руски от сайта на NGK http://www.ngk.de/ru/produkcija-i-tekhn ... ja-lpgcng/
ето избор на свещи за бензин от сайта на NGK
http://www.ngk.de/en/product-finder/pro ... _BENZINER/
Оказва се , че и масла за газ има... реномирани производители предлагат за газ
Кастрол за газ препоръчва забележете EDGE Turbo Diesel 5W-40! датата на публикацията е 1 юни т.г. http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7049352 , FUCHS също имат масло за газ http://www.fuchs-europe.com/uploads/med ... 0-2009.pdf
Разбира се може с обикновена никелова свещ с 32странични електрода и всякакви масла, но както пишат в NGK or as an upgrade for even better driving performance ...
Aз съм с иридиеви /не са за газ, но са приемлив компромис...0,6mm иридиев централен електрод и страничен обикновен сплав някаква... Лпг серията им е много скъпа/ NKG BKR6IX на 30 000 km са в това състояние празните обороти тези свещи ги държат много стабилни...и т.н.
http://snimki.be//store/1/731348519383.JPG
- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: Свещи за газ
Здравейте, използвам настоящата тема, за да узная мнението ви за свещите "DENSO". Онзи ден се наложи да заменя старите си с такива от цитираната марка и се надявам изборът ми е да е бил правилен.
- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: Свещи за газ
Внимавайте със свещите че миналата седмица имах проблеми с тях. Колата започна да ми прекъсва при по-голямо натоварване на мотора и подаване на газ, в диапазона между 1000 и 2500 оборота. На бензин не го правеше а само на газ, защото тя е по-чувствителна дори към най-малките нередности в мотора. Ако галиш педала на газта не се усеща, но при натискане до половината и пълна кола с багаж, се получаваше едно много неприятно придърпване. Проблемът се оказа в свещите. Смених ги и сега всичко е наред
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 135 госта