Препоръки за свещи за газ - едно- или триелектродни?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
katmai
Мнения: 269
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B7
Двигател: 2000 TDI BMT CFFB 2013
Местоположение: София

Re: Едноелектродни LPG свещи за или против

Мнениеот katmai » Сря 01 авг 2018 15:06


lubo007 написа:нека и аз кажа моето мнение и опит: карах голф 3 на метан, от както ме посъветваха да слагам от въпросните свещи с един електрод, несъм си и помислял да сложа с 3 (заводско по каталог). Наистина имаше разлика във работенето на двигателя. Обясненията от компетентните бяха, че единият електрод прави по плътна и силна искра - която е нужна за запалването на "слабото" гориво (в моят случай метан). когато е с 3 електрода, искрата се разпределя на 3, вярно че пали горивната смет от 3 места, но когато горивото е слабо (не е бензин), сместа иска по силна и качествена искра!
Моите свещи бяха BRISK SILVER - много доволен


Това, че сместта се пали от три места, щото има три електрода не е вярно..




Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4322
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Препоръки за свещи за газ - едно- или триелектродни?

Мнениеот Pet_rov » Сря 01 авг 2018 16:01


Искрата удря винаги най-близкия електрод.


Потребителски аватар
katmai
Мнения: 269
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B7
Двигател: 2000 TDI BMT CFFB 2013
Местоположение: София

Re: Препоръки за свещи за газ - едно- или триелектродни?

Мнениеот katmai » Сря 01 авг 2018 16:20


Pet_rov написа:Искрата удря винаги най-близкия електрод.

Искрата избира винаги най-малкото съпротивление, не е задължително да е най-близкия електрод.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1194
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: Препоръки за свещи за газ - едно- или триелектродни?

Мнениеот jagler » Сря 01 авг 2018 18:55


Да,но освен колко електрода са има и други параметри топлинно число,колко кило ома е електрода централния и т.н.повечето са по 5-6ком. а, имах едни английски unipart бяха на ровер 25.Те пък бяха по 15-16ком. така че каквито ги дават за самата кола иначе се вкарвате в едни страшни филми с гаснене,придърпване,гърмежи.Също така,ако не са каквито трябва,започва натоварване на бобината и съответно изгаряне.Защото има свещи без това вградено съпротивление от 5-6ком. те са по 4 ома. и така...


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Препоръки за свещи за газ - едно- или триелектродни?

Мнениеот satansho » Сря 01 авг 2018 20:05


на първа и последна страница почти еднакви мнения. Но не прочетох никъде, че основното предимство е, че имат по голям ресурс. :rolleyes


Потребителски аватар
billy_bg
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Препоръки за свещи за газ - едно- или триелектродни?

Мнениеот billy_bg » Пет 27 сеп 2019 16:05


Аз карам голф ADY на метан.NGK триелектродни 255000 км. само аз ги карам, преди мен не зная.
Пробвал съм с едноелектродни ,но имам усещане ,че по слабо върви колата.
В момента колата няма мощност особено в баирите, и смятам да ги сменя пак с триелектродни.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2362
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Препоръки за свещи за газ - едно- или триелектродни?

Мнениеот silent » Съб 28 сеп 2019 9:02


Най важното за едни свещи е да са правилните.....а иначе много големи очаквания се вкарват в свещите на една кола...навремето свещите бяха некачествени с големи индивидуални разлики лесно се прецакваха...но това отдавна не е така...Досега за над 30г не съм имал повредена свещ....не съм имал отказ или затруднено запалване на мотора от износена или повредена свещ..... и не съм забелязвал каквато и да е промяна в работата на двигателя след смяна на износени свещи(електроди) със същите нови...
Не се впрягате толкова...едноелектродните свещи имат около 20 000км живот триелектродните около 60 000км. сменял съм ги и на 90000км...износени но без никакви видими симптоми по отношение работата на мотора...нито пък с новите свещи литна колата....
Колата се кара със свещите които е предписал производителят.. ...електродите нямат никакво отношение...карайте с това което производителят е предписал и най добре с конкретната марка за първоначално вграждане...за Фолксваген поне по-старите основно е NGK


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11281
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Препоръки за свещи за газ - едно- или триелектродни?

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 28 сеп 2019 18:47


Точно така, кара се с предписаните от производителя свещи и толкова. Относно не скапването, имам едно варелче 60 л в сервиза със свещи. Няма да повярваш какви чудесии се наблюдават :Mr Green Fun



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта