Привет!
Отскоро и аз съм горд собственик на Голф- МК4, AKL (1.6 SR), Highline. Реших да слагам ГИ- насочил съм се към Фобос. Само свещите не съм сменил преди монтажа на ГИ. Искам да сложа Denso, и по-точно Iridum Power- IK20. Но познати ми казват, че няма смисъл от толкова скъпи свещи на газ. Според тях нямало да издържат 100000 км, а ще трябва да ги сменя на 30000. 100000км биха издържали, ако се кара само на бензин. Скъсявал им се живота на газ.
Посъветвайте ме, дайте мнения, наблюдения, опит...
Въпрос: Скъсява ли се живота на свещите при LPG ?
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Аз минах към 15К км на газ с ГИ.Като сложих уредбата,сложих нови свещи - Денсо,обикновени по каталог за моя мотор.Засега няма видими следи от захабяване на централния електрод.
Според мен е излишно да се дават парички за иридиеви свещи за нашите мотори. Не че свещите не са перфектни, просто аз смятам,че нямам нужда от тях.
Според мен е излишно да се дават парички за иридиеви свещи за нашите мотори. Не че свещите не са перфектни, просто аз смятам,че нямам нужда от тях.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Не, газта не скъсява живота на свещите.
Само, че е хубаво да се сменят на помалко километри, отколкото ако си на бензин, защото газта е по-капризна от бензина на проблем в запалителната система.
От друга страна- щом говорим за ГИ нещата леко се подобряват...
Или като съвет- ако имаш възможност- купи си иридиеви. Но не ги карай 100 000км, а да речем- 80 000.
Само, че е хубаво да се сменят на помалко километри, отколкото ако си на бензин, защото газта е по-капризна от бензина на проблем в запалителната система.
От друга страна- щом говорим за ГИ нещата леко се подобряват...
Или като съвет- ако имаш възможност- купи си иридиеви. Но не ги карай 100 000км, а да речем- 80 000.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Dai1KiLo написа:Износване няма, препоръчително е електрода да е с сребърно покритие, и да са на по-малко разстояние един от друг защото газта е малко по-калпаво гориво.
Да ....и затова най-добрият вариант са BRISK -silver разработени специялно за газ.....максимум 5 лв парчето....грабвай и бягай...ще се изненадаш колко добре върви колата ти за такива евтини свещи...караш 30-40 000 и сменяш...и пак си на сметка!
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Не смених свещите преди монтажа на ГИ. Изчаках да видя какво ще кажат/сложат майсторите газаджии от сервиза на ФОБОС в Плевен. Когато закарах колата за монтажа на ГИ, казах на майсторите да сменят свещите с някакви подходящи за газ, по тяхно усмотрение. И познайте какво сложиха- BRISK DR17YS SILVER. Сега гледам в он-лайн каталога на BRISK излизат да са DR15YS, предполагам разликата е топлинното число. Но не мога да се ориентирам в момента така ли беше. Дайте мнение- по-добре или по-зле e с по-голямото число: http://www.brisk.biz/downloader.php?id=2&idx=121.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re:
dandan написа:Според някои изследвания газта удължава живота на свещите 3-4 пъти както и маслото 2-4 пъти
Я пак. Демек ако караш на газ трябва да сменяш масло на 50 000! Виж, има нещо вярно в думите ти, на газ маслото се запазва повече, но не е чак такава разликата. За свещите е точно обратното, на газ се износват повече
- shotoman
- Мнения: 456
- Регистриран на: Съб 20 яну 2007 10:31
- Автомобил: VW Polo 6N1
- Двигател: AEE 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос: Скъсява ли се живота на свещите при LPG ?
Да ме поправят колегите, но по-бързото съсипване на свещите при газта идва от по-високата температура, която се образува при горенето на газта заради по-високото октаново число. Иридиевите свещи на Денсо например, са с по-високо топлинно число, което по пътя на логиката значи, че са добър вариант за газ. Това сигурно важи и за определени модели на NGK, Бош и пр.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта